Nádraží v Nymburce čeká velká proměna, původní budova může zmizet. Radnice do výběru zapojila občany
Návrh podoby výpravní budovy v Nymburce. Foto: AFRY CZ
Jedna z variant počítá s demolicí stávající budovy. Správa železnic chystá rozsáhlou modernizaci celé stanice.
Jaktože se opět nemyslelo víc na cyklodopravu? Tohle chce zastřešené stojany na kola pod dohledem kamer. Je to levné minimum, co se pro pohodlí dojíždění na kole dá udělat a každý kdo si místo auta vybere kolo bude městu šetřit peníze i ovzduší + parkovací místa na parkovišti pro auta.
V některých obcích/městech okolo Prahy se budou stavět velké parkovací domy kvůli podpoře VHD, i když využití je dosti nejisté a zrovna tady, kde není kde zaparkovat (podobně v Poděbradech) nic. Přitom západně od výpravní budovy je dostatek místa pro nové parkoviště nebo parkovací dům. Na výjezdu od parkování by šel prostor nádraží napojit na most přes trať krátkou rampou a ulevilo by to městu od dojížděčů od severu aspoň odpoledne.
Největší hovadina je ale ta čekárna v prvním patře ve variantě se zachováním stávající budovy. To už žádá fištróna vymyslet.
Nějaký menší P+R parkoviště, kombinovaný se zabezpečeným a krytým parkováním kol by se tam určitě hodilo, to je jednoznačný. Ale ta spádová oblast na něj nebude imo nijak velká – v podstatě pár menších obcí na severu. Kdokoli je na jih to má lepší do Kolína nebo Brodu, část toho severu můžou sebrat Poděbrady, kde by se třeba dalo rozšířit to parkoviště za podchodem. Patrovej parking s opravdu velkou kapacitou mi tam přijde zbytečnej.
1. Odhadované náklady jsou podhodnocené, v případě stavby nové budovy nestači 170 MIL. ale alespoň 300 mil. a to je ještě málo. Pokud by se nová budova měla stavět za 170 mil. bude to paskvil.
2. Občasné “ živě diskutují“, ale u nás je demokracie zastupitelská, tzn. vedení bylo zvoleno, a bojí se dělat rozhodnutí, aby jako neztratilo příště hlasy – typické.
Nádražní budova by se měla nechat. Proč by se tam měla stavět ještě horší ohavnost která vubec nevypadá pěkně. By tam dali určitě nějaký kontejner a potom by řekli tady je nadražní budova. Potom by to chtělo zmodernizovat autobusové nádraží, kde by byl navázán přestup na autobusy do všech směrů. A ohledně kolejiště tak by to chtělo tam zbudovat peróny protože ty lidi tam dost přechází mimo podchod a myslim že se někdy i stalo že ten vlak tam někoho srazil. Ale hlavně to nádraží moc nezmenšovat.
V Nymburce jsou dvě nádraží a v článku z nějakého důvodu není uvedeno, o kterém píšete. Z obsahu se dá tak nějak uhodnout, že je řeč o hlavním nádraží, ale pokud je tohle ještě zpravodajství, a ne test všeobecných znalostí, tak by bylo vhodné to někde na začátku článku uvést.
Myšleno bylo samozřejmě Nymburk hl.n.. Je to tam i na fotce.
Když se tak dívám na ten krov, tak si říkám, jestli to je původní, nebo nějaká pozdější výstavba. Vypadá to totiž, jako když si pankáč nasadí buřinku na „kohouta“. Hřeben střechy je správně vysoko, jen ty okapy jako by někdo vyhrnul nahoru a obouchal to prknama, aby nesvítilo zkrz.
Proč zase další nádraží bourat, copak těch zbouraných už nebylo (a nebude) dost? Proč se musí za každou cenu všude stavět ty moderní ohyzdnosti (jako třeba v Karlových Varech)? Výpravní budova v Nymburce není v žádném havarijním stavu a nevidím problém ji i při modernizaci stanice nechat stát.
Nymburk je katastrofa. Jak budova, tak kolejiště.
Nádražní budova v pasivním energetickém smyslu ve stylu Lutherstadt Wittenberg, by Nymburku slušela.
Když jsem se kdysi bavil s jedním šéfem ze Správy železnic, tak mi řekl, že by stejně z té staré budovy zůstalo jen torzo. Ta budova dnes vůbec nepostačuje… malinký vestibul. Podchod daleko a přestup komplikovaný.
A jsme u jádra věci. Místo stré budovy obklopené několika přístavbami, je lepší vybudovat nové nádraží.
Jezdil a přestupoval jsem tam téměř každý všední den mezi roky 2007 – 2013. A přestupoval jsem od Hradce Králové na Mladou Boleslav… tedy ještě mnohem dál. Děs…
Škoda že ten barák není uprostřed kolejiště. Mohli jsme mít druhé UnO. Škoda, takhle ten unikát bude stát vedle nové budovy.
Ono na to Ú.n.O. taky dojde.
V minimálně mých návrzích totiž vede trať jinudy s nádražím na místě blíže k městu.
Spíš by bylo dobré si říci, k čemu by ta stávající budova měla sloužit, jestli by nebylo účelnější, aby na jejím místě stála budova nová, odpovídající dnešním požadavkům.
Ale tady o nějaké racionální argumenty přeci vůbec nejde. Co je starý, to je hezký. Bude petice! Podepíšou jí lidi, co v Nymburce nikdy nebyli. Bude velké pozdvižení a SŽ(bez DC) tam ten klenot ponechá. Pak tam bude dalších 50 let prázdná chátrat. Ale to nás nemusí zajímat. Nám jde o (s podporou veřejnosti) to, udělat co nejdražší. A zakomponování starého baráku je k těmto účelům perfektní.
Tak zbourejte budovu poslanecké sněmovny, vždyť je také nevyhovující a určitě by místo ní vzniko něco užitnějšího. Nevážit si kulturního dědictví je buranské. Vhodné architektonické řešení by jistě dokázalo skloubit zachování staré budovy a zároveň vytvoření uzlu odpovídajícímu dnešním standardům. Nádraží v Lysé je špatný příklad, to hlavní v Praze naopak ukazuje, že to provést lze.
Přesně,je třeba si uvědomit, že dnes už nemá každá stanice přednostu, náměstka,mzdovou účetní, oddělení CO,na byt na nádraží už taky dnes nikoho nenalákáte…. zrovna Nymburk sice je vcelku „typická česká“staniční budova,ale trvat na zachování za každou cenu je asi totéž,jako chtít po obyvateli Žižkova,aby se v zájmu „historické věrnosti“ do smrti koupal v lavoru a chodil na společné wc na pavlači….
V žádném případě nejde o zachování za každou cenu. Vhodné architektonické řešení by jistě dokázalo skloubit zachování staré budovy a zároveň vytvoření uzlu odpovídajícímu dnešním standardům.
Z hlediska architektury a kapacity, pokud tato budova nestačí, je výhodnější postavit budovu novou, ale ta by skutečně musela být s dobrou architekturou, než nechat starou a okolo ni naplácat nějaké dodatečné budovy, to pak zdařilé řešení není. Toto je ve stádiu toho o čem píšu, ne dále, ideový pohled, pokud tady někteří už něco počítají na kalkulačce, a připletou do toho Franštát pod Radhoštěm nebo berou ty obrázky už jako hotovou věc, tak to je omyl, to se v článku vysvětluje. Všechno to může jít do skartace.
Nymburk má možnost získat moderní budovu nádraží
Má, ale vše bude proti.
Přičemž obě varianty jsou blbě, protože ani jedna nepochopila, že v Nymburce se nechodí na vlak Masarykovou ulicí, nýbrž Palackého třídou. Těžiště prostor pro cestující by proto mělo být někde v místě dnešního vyústění podchodu.
naštěstí žádná přestavba nebude…
Z těch vizualizací to není poznat. Jestliže by podchod ústil nalevo, tam jak je namalovaných více lidiček, tak by to napopak bylo vpořádku.
Je to jen naprosto nezávazná vizualizace. Takových bude ještě dvacet nebo třicet, než vzniknou relevantní podklady pro projekt respektive když bude dost odvahy, tak pro architektonickou soutěž.
Co by potreboval Nymburk, ale treba i Podebrady a podobna mesta a nadrazi (nejen) okolo Prahy, aby v blizkosti nadrazi byla vybudovana opravdu kapacitni, nejlepe patrova parkoviste pro minimalne stovky aut. Obe nadrazi obcas pouzivam a je to opravdu zasadni problem. Ceska zeleznice slouzi vyhradne pouze tem, kteri k ni jsou schopni dojit pesky. Staci bydlet ve vsi 5 km za mestem a diky parkovani je ve vetsine pripadu zeleznice jiz nepouzitelna. A v obou zminenych pripadech na vybudovani patroveho parkoviste prostor je.
Nebo cyklostezky do okolí a bezpečné parkování kol na nádraží. Těch 5 km na vlak by se dalo dojet i na kole a nebylo by potřeba těch parkovišť pro auta zdaleka tolik (na prostor jednoho stání pro auto se vejde spousta kol).
Ja viem, ze razite heslo ze nie je zle pocasie, je len zle obleceny cyklista. No len by som chcel vediet, kolko cyklistov by bo bolo ochotnych ist do prace v tom pocasi ako bolo rano u nas. Snezenie a -7 stupnov.
Tak to je ještě dobré počasí, já jezdím za každého počasí, ale nejhorší je déšť skoro v jakékoliv podobě. Sníh a zmrzlý je v pohodě, na nádraží se akorát oklepu.
Kolik takových dní v roce v Česku je? Ve Finsku, Norsku, Dánsku i Nizozemsku běžně lidé dojíždí i v zimě. Není to o počasí, ale o pohodlné infrastruktuře.
Presne co pise asdfr. Jizda na kole je silne zavisla na pocasi a rekneme ze nekdo kdo je v nejake technicke profesi, stejne se musi prevleknout tak castecne ok. Pak je ale spousta takovych, kteri by si museli v batuzku vozit obleceni na prevleceni.
Poznam. Kedze moja prace je za pocitacom, takze nejaka skrinka na veci nehrozila. Maximalne kontajner s 3 suplikmi. Takze batoh na chrbte a v nom veci na preoblecenie.
No je to Polabí, takže předpokládám lautr rovina. Počasí v průměru i v extrémech o poznání mírnější než v Popradu. Typy kol, která jsou na fotce zaparkována před nádražní budovou, tomu dost nasvědčují. Takže předpokládám městská kola toho typu, na která není třeba se převlékat do cyklistického, ale jezdí se na nich v normálním městském oblečení a relativně nízkou rychlostí, při které se člověk nezapotí. Plus jak někdo psal, pro dny opravdu ošklivého počasí autobusy PID navazující na vlaky (které tam stejně budou vždy potřeba pro ty, kdo na kole z jakéhokoliv důvodu nemůžou). A když to nejde, on ten… Číst vice »
Auta, resp. jejich uživatelé, nejsou žrout, ale donátor veřejných financí.
Nejsou. I přes to, jak jsou v Evropě proti řadě dalších míst na světě zdaněný, je furt jejich dopad na veřejný finance (infrastruktura, řešení následků) silně negativní.
…protože výnos ze zdanění zdaleka nepokryje náklady na nekonečné opravy…
jenže parkoviště ničí města, není to městotvorný prvek, rozsekává město. Kdyby pro každého venkovana mělo být ve městě místo pro stání auta, skládalo by se město se samých parkovišť. A lidé ve městech by dýchali karcinogenní látky, plus ani nemluvě odmontované filtry u dieslů.
Dojizdel jste nekdy? Kolik vam je let? Mate, rodinu, deti? Vy se na to porad divate optikou jenom te jizdy. Kdyz ale jedu autem, tak cestou rovnou nakoupim, vyzvednu dceru ze skolky, pripadne zaridim spoustu dalsich veci. Nez bych se dokodrcal domu na kole a tam stejne vytahnul auto a jel to vsechno zarizovat….. Ja treba mam cyklistiku velmi rad a nakole toho najezdim dost, kdybych bydlel treba nekde na opacnem konci Nymburka, tak bych kolo asi pouzival, ale vse ostatni co tu propagujete je totalni nerealisticky ulet. Kouknete se na mapu okolo Nymburka a reknete mi, ze ktere vsi… Číst vice »
Skutečně by se nedala řada těch věcí, o kterých píšete, že je s autem vyřídíte cestou, vyřídit cestou i na kole? Vy srovnáváte stav pro auta po investici do nové, poměrně nákladné infrastruktury (takový patrový parkovací dům opravdu není zadarmo) se stavem pro kola teď, bez jakýchkoliv investic (a poté, co se mnoho let do infrastruktury pro auta investovalo o mnoho řádů více, než do infrastruktury pro kola.) Já mluvím o stavu, kdy by se investicema do infrastruktury pro kola aspoň malá část tohoto dluhu vyrovnala… A rovněž nemluvím o dosažení stavu, kdy by to bylo stoprocentní, tedy že by… Číst vice »
A verite tomu, ze mam pak treba po praci dalsi svoje aktivity a casto honim cas az do vecera a nebo je to taky tak, ze uz jsem po celym dni strhanej tak, ze zkratka sednu do auta, pustim radio a veget domu. Vetsinou se na to v patek vyprdnu a jedu autem rovnou do Prahy, mame v zamestnani parkovani. Ciste autem z domu ze dveri do kancelare na zidly to mam obvykle cca 50 minut. Pri te vasi autobusove variante by to byla kdyz se divam asi 1hod 40min (nikdy jsem to takto nejel) a pak bych sel vytahnout… Číst vice »
Ja bych opravdu chtel znat duvod tech minusu? V prispevku neni nic vic nez popis jak probiha muj den a jake mam dojizdeci casy v pripade ruznych kombinaci. Co by minusovaci jako chteli, abych zil podle nich? Ziji aktivne a zkratka dojizdeni je neefektivni ztrata casu a snazim se ho maximalne zkratit. Ja mam spis obcas v tomto state pocit, ze bysme se meli oplotit, vse zakonzervovat, protoze pres argument „tak se to nikdy nedelalo“ zkratka nejede vlak. Tenhle narod chodi v kruhu a nehybe se z mista.
To jsdou jen vaše problémy, my jsme vám místo bydlení nevybrali. Podrobněji viz výše.
A to ja mam jiny navrh, vsude vysazime husty les a vsichni budeme bydlet v Praze a Brne. Vse ostatni bych zboural a mezi Prahou a Brnem postavil jednu 4 kolejnou VRT. To bude uplne nejefentivnejsi.
Ja jsem si nekde na neco stezoval? Svoji situaci mam osetrenou, jenom jsem napsal navrh, jak zeleznici efektivne priblizit podstatne sirsimu okruhu uzivatelu nez je dnes. P+R neni nic noveho a je to overena vec, ktera dostala do vlaku na zapade mnoho lidi z mensich sidel. Zadna novinka.
Ještě jednou a naposledy. Mluvím o aspoň minimálních investicích do infrastruktury pro kola na to, aby dojíždění na vlak na kole bylo aspoň z Nymburka a těch nejbližších vsí v okolí (ono jich není zas tak moc takových, aby to z nich nebylo blíž do Poděbrad nebo na druhou stranu) reálně možné bez toho, aby se člověk musel motat po jedničkách v provozu a bez toho, aby na to musel používat kolo, který se nebojí nechat celej den stát ve volně přístupným stojanu před nádražím na dešti. A o tom, že taková infrastruktura by znamenala, že by pro parkování aut… Číst vice »
Ja proti stojanum na kola nic nema, klidne by mohly byt stojany v tom parkovisti hned u vchodu, aby to meli cykliste k vlaku blizko, navic jim na kola nebude prset a budou treba pod kamerovym dohledem. Kolego, ja jsem v jinem miste za studii take jezdil na nadrazi na kole kazdy den, ale to bylo cca 3km v ramci mesta a bylo to mozna rychlejsi nez tim autem, protoze jsem mohl jet zkratkou pro auta neprujezdnou. Co se tu snazim rict, ze ceska zeleznice je v vice mene omezena na velmi uzky okruh obyvatel okolo nadrazi. P+R ten okruh… Číst vice »
Tak se konečně chápeme, já zas nenamítám nic proti P+R, naopak je velmi vítám. Jen mi nepřijdou jako všelék a to jediný, co inteligentnímu a udržitelně nákladnýmu řešení dopravy chybí. A ano, krytá a hlídaná místa na kola v rámci těch novejch P+R by podle mě pomohly jejich užitečnost a kapacitu nafouknout za minimální prostředky (ve srovnání s cenou dalších pater parkování pro auta). Zejména ve městě jako je Nymburk.
Ja celou dobu ale narazim na neco jineho. Tim ze vybudujete stojan na kola ale nijak podstupne nezvysite okruh dostupnosti na nadrazi-kolo bude vzdy dominante maximalne v ramci mesta. Naproti tomu P+R parkoviste kdyz treba vezmu 15-20 min jizdy autem je pak schopne do vlaky dostat lidi v radiusu 10-15 km za hranici mesta. Schvalne si namalujte dve treba jen 5 km kruznice okolo Podebrad a Nymburka a zjistite ze v sume tam mate dalsi tisice obyvatel, pro ktere se to nadrazi stane snadno pouzitelne. Pan Kocourek se mi tu snazi vsunout ze bych na tom parkovisti asi parkoval sam,… Číst vice »
Zrovna dnes
https://www.denik.cz/cesko-a-eu/diky-tunelu-presedlali-lide-z-aut-do-vlaku-20211123.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=nhahx3D12fl-202011301555&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Ale město tady není od toho, aby řešilo problémy okolních vesnic, to jste všechno měli vědět, když jste se stěhovali na vesnici. vaše výlevy jsou úplně zbytečné. To popisuji zároveň i podle legislativy. Sorry.
To bylo pro JIP
A proc se teda ti Nymburaci stelou do toho vlaku a pul mesta se rano hromadne stehuje do Prahy? To je uplne stejne, ne? To by zase mohli Prazaci nadavat uplne stejne na ty Nymburaky, pak se jim cpou do mesta a jsou narvane tramvaje a metro….
co Nymburaci, rano prijedou a odpoledne odjedou, ale teprve Moravaci, prijedou v nedeli vecer a odjedou az v patek 😀
To je dobry koment !
Tak to by se to v Polabí stavělo – nebude potřeba moc tunelů a mostů…
https://www.denik.cz/cesko-a-eu/diky-tunelu-presedlali-lide-z-aut-do-vlaku-20211123.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=nhahx3D12fl-202011301555&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Pak je jeste rodil v tom, jestli jedete z domu na kole rovnou do prace, kde se hned prevleknete. Fakt je rozdil, kdyz prijedete v propocenem cyklistickem na nadrazi, v tom pak sedite 40 min ve vlaku, prestoupite na metro. Dojdete do kancelare, jdete se prevlekat, nejlepe osprchovat……sorry jako, to pojedou rovnou autem, jak z pohledu pohodli, tak ale i casu, ktery se pri tech vsech ukonech klidne dostane na nasobky jizdy autem.
Poznam. 4 roky som dochadzal stylom 6 km na stanicu na bicykli. Potom 5 – 10 minut cakat na vlak. 20 minut vlakom a este 15 minut pesi do prace.
Stojany na bicykle boli rovno pri stanici. Nejakych 40 miest. V lete rano vsetko beznadejne plne. V novembri ste si miesto mohli vyberat. Len par bicyklov.
S věkem kolena trpí, nachladí se, promoknou a proklínáte vlastní babičku, po které jste dědil geny. Tohle je počasí, kdy se musí do práce, ale neche na kolo ani na motorku ani na běžky. Natož koupat.
Na vlak? Autobusem MHD. Ideláně bez přestupu.
A předpokládám, že jste to v tom listopadu taky zvládnul. Horší to měly ty kola, pokud ten stojan, ve kterým stály, byl podobně nechráněněj, jako ty na fotce v článku před nádražní budovou…
Ano. Parkovali tak ako na tej 3 fotke. Ono sa to riesilo napr. sackom na sedadlo, aby si aspon clovek nesadol na mokre a tiez co som si vsimol, nestali tam bicykle za 50 000, ale prevladali tam bicykle, ktore vyzerali ze ich v poslednej chvili zachranili pred kovosrotom.
Chápu. A proto by bylo podle mě potřeba stavět u nádraží a na dalších strategických místech místa pro parkování kol, kde se člověk nebude bát nechat o dost lepší a dražší (e-)kolo. Klidně symbolicky placená, a klidně mohou vedle zůstat základní stojany bez obsluhy zdarma pro ta kola, u kterých na tom majiteli nezáleží. V řadě měst je to podle mě to, co chybí ještě víc než samotné oddělené stezky (nějaká cesta vedlejšíma ulicema se většinou najde, i když třeba není ideální, ale alternativa pro bezpečné zaparkování dražšího kola moc není, když teda nepočítám styl (pravdivost historky nezaručuju, jen jsem… Číst vice »
To fanaticke prosazovani MHD je nekdy skutecne na hlavu. A schvalne za jaky cas byste to ujel autem. Sam MHD i vlaky vyuzivam prakticky denne, ale musi to davat aspon trochu smysl. Od toho ta auta jsou a pkud se skutecne MHD dostane na nasobky jizdy autem, tak jako pardon, jedu autem.
No na těch pěti kilometrech to násobek možná bude, ale taky to může být deset minut versus dvacet, na celé delší trase (včetně toho návaznýho vlaku) prkotina. Dokonce se může i stát, že co naženete cestou, ztratíte parkováním do těsný mezery v nejvyšším patře parkingu a cestou z něj na vlak. Problém aut je v množství a v tom, kolik prostoru v tom množství zaberou. Stavět parkoviště pro maximum aut na zimní měsíce je pro město/kraj obří finanční zátěž. Ta kapacitní rezerva MHD v podobě toho, že stejnej autobus se stejným řidičem bude v létě jezdit poloprázdnej, protože řada lidí… Číst vice »
Když by např. mezi Vozovnou Vokovice a Vítězným náměstím byla max. rychlost tramvají zvýšena na 80 km/h, pořád by to bylo autem rychlejší?
A to nemluvím o zásadních úpravách na železnici. Ze Smíchova do Černošic 160 km/h bez ohledu na názory samospráv…
Ale nikdo vám nezakazuje jezdit autem
…přestoupite na metro…. kolik myslite že je měst v teto republice co má metro? … myslím že teď jste se zaškatulkovál….
Tak hovorime o Nymburce a predpokladam ze tam to tak vetsina lidi co do toho vlaku leze skutecne ma. V pripade ze bych mel vylezt z vlaku a hledat kde je autobusak odkud me jednou za hodinu odveze bus na opacny konec mesta, tak jedu rovnou autem a nic neresim.
Ten autobus by logicky měl navazovat na vlaky (přinejmenším na převažující směr, tzn. od Prahy), tzn. to, že jede jednou za hodinu, je vcelku vedlejší, protože by jel v ten správný čas – pár minut po příjezdu vlaku z Prahy.
To ciste teoreticky ano. Realna jsou ale casta zpozdeni a ujete pripoje a to pri dennim dojizdeni a cekani hodinu na dalsi bus opravdu nehodlam absolvovat.
Kde bydlíte ?
To zde nebudu sdelovat ale vyuzivam k ceste do Prahy i z Prahy nadrazi jak v Podebradech tak Nymburce a vim jaka je mistni situace. Nicmene nebydlim ani v jednom ze jmenovanych mest a na vlak musim dojet z necyklisticke vzdalenosti pro denni dojizdeni.
Informace by byla zajímavá pro porovnání jízdních dob auto, autobus, případně kolo. A můžete alespoň napsat, jaká linka prochází obcí ?
Jiz jsem to tu nekde psal-433
A to jste předem nevěděl, že budete mít problém s dojížděním, myslel jste si, že pro vás budou všude stavět parkoviště, a ještě se vám ukloní a poděkují.
Ja problem s dojizdenim nemam, nekde jsem to psal?
Jsme znovu u toho, klidně jeďte autem, nikdo vám to nezakazuje, akorát město není od toho aby stavělo všude parkoviště.
Tak proc tede mam platit ze svych dani Nymburakum vlak? V tom pripade bych zadal, aby vsem obcanum kteri nemaji ve meste vlakove nadrazi byla vracena castka kterou prispivaji na provoz zeleznice a vlaku. Vy totiz nevedomky narazite na uplne neco jineho. To nadrazi by melo byt slusne pristupne vsem, jelikoz vsichni ho ze svych dani platime, i ten kdo prijede treba z Ase. Ale spravne by ho skutecne nemelo platit mesto Nymburk ale stat skrze SZ, kteremu ten pozamek patri. Vy atakujete me, obcana, ktery se chce dostat slusne na nadrazi, ktere plati ze svych dani. To je ale… Číst vice »
Já to beru podle legislativy, pokud budou pozemky SŽ, postaví na nich parkoviště. Ale pokud jsou pozemky města, tak se stavět nebude. Bydlím ve 130 tis. aglomeraci, a před nádražím jsou 4 místa na parkování, 3 zabírá taxi. Byly tady Teplice, tam také nejsou městské pozemky pro parkoviště vůbec žádné. Pravdu máte v tom, že místo toho bordelu – nějakých překladiště a podivných budov, by SŽ měla postavit přimkěčená parkoviště – protože to je v místech, která jsou stejně nezastavitelná něčím, co by mohlo sloužit městu.
No to je bohuzel problem toho, ze pani radni obvykle vlakem nejezdi a vubec netusi co by obcane u nadrazi potrebovali. Ono staci zajet do Pardubic. Mesto rozprodalo pozemky okolo nadrazi, totalne zpackalo prostor pred nadrazim a to tak, ze tam ani poradne nemate moznost nekoho s auta ani vyhodit k vlaku. A pak si vsichni divi ze jsou pardubice zasekane auty.
Mě je jedno kolikrát denně se převlékáte.
Proc ty minusy? Minimalne v Nymburce je na zapad od stanicni budovy rozlehly nevyuziti prostor, ktery ani nehranici s zadnou zastavbou, kde by mohlo byt ohromne parkoviste. Navic vjezd do patrovehp parkoviste by potom mohl byt rovnou z Boleslavske tridy z nadjezdu nad trati, takze auta ze severu by mesto Nymburk ani nevidela. Trochu me to pripomina Cimrmanovske, mame vlak ve meste a oni s nim chteji jezdit lidi…
To mi přiopmnělo vozovnu v Koméně. Tam mají taky vjezd z mostu přímo do patra. To by nebyl vůbec špatný nápad. Bez problémů by to vyšlo i na třípatrový prakovací dům, výška toho mostu je ideálně uprostěd mezi příapadným 2 NP a 3 NP, kdyby někdo chěl třípatrový. Projednatelnost a cena, to budou dva háky.
Na cenu vychází nejlíp parkoviště vedle nádražní, v tom vybetonovaném areálu za brankou „měď a železo“. https://mapy.cz/s/kudurutuje I ta alej pro pěší by se vešla, parkování pod kaštanem má hned dvě nevýhody, takže je lepší stát od něj dál.
Taky nechapu ten odpor k parkovisti. A zrovna Nymburk je jedno z tech mest, kde by slo vybovat skutecne snadno, aniz by nekoho obtezovalo. Navic s tim prostorem by slo i ruzne pracovat. Kdybych si zahral na architekta, tak parkoviste by bylo v dolnim a stresnim patre (se solarni strechou:-) a uprostred by byla obchodni zona. Myslim, ze dojizdejici cestujici by urednikum libali za takove reseni ruce. Minimalne ja bych si takove reseni predstavoval. Bohuzel dnes jde pri rekonstrukci o instalaci dyzajnovych lavicek a vselijakych ficur a co skutecne potrebuje realny dojizdejici nikoho nezajima.
jako kolovrátek, viz poznámka výše.
Nebude tam stát parkoviště pro vaší vesnici, protože město dostává peníze jen pro město, a vaše vesnice zase pro vaší vesnici. Je to podle legislativy. Navíc plochy města nemohou být zaplněny stovkami aut, protože už by to ani nebylo město, jen jedno velké parkoviště, a lidé ve městě by museli vdechovat nadbytek karcinogenních látek z vašeho auta.
Moje auto kdyz jede mestem, tak nekouri ale bzuci, ono je totiz elektricke.
Tohle není tak úplně pravda. Čím větší obec, tím větší podíl daní za své obyvatele dostává. Je to právě proto, že větší města logicky fungujou jako spádový pro ty menší a jejich infrastrukturu tak využívaj i obyvatelé těch menších obcí v okolí. Další prostředky z daní pak mají kraje, které z nich mohou platiti infrastrukturu tam, kde ji využijí obyvatelé víc obcí. Další pak má stát na infrastrukturu celostátního nebo nadkrajovýho významu. Můžeme diskutovat o tom, jestli to navýšení pro velký města, aby svou infrastrukturu poskytly i těm malejm z okolí je nedostatečný, tak akorát nebo moc velký, ale fakt… Číst vice »
Nejen vy zjevně úplně zapomínáte na skutečnost, že existuje PID a v jeho rámci i autobusová doprava, která už teď i na Nymbursku funguje docela použitelně také jako návazná doprava k vlakům, přičemž v plánu je její další rozšíření doplněním integrace zbytku autobusových linek. Navíc celé rovinaté Polabí je odedávna největším dokladem skutečně ohromného využívání jízdních kol i v dobách nepříznivého počasí, které nemělo nikdy srovnatelné obdoby nikde jinde ani v celém bývalém Československu, takže solidní autobusová doprava je tam při nepříznivém počasí pro cyklistiku dostatečnou zálohou. Proto jsou tam rozhodně důležitější velké a dobře zabezpečené kolostavy než nějaká zbytečně… Číst vice »
Vase predstava ale ponekud koliduje s mnozstvim stredoceskych SPZ, ktere se denne pohybuji v kolonach po Praze….. Za sebe rikam, ze kdyz mam nekam dojizdet MHD na vetsi vzdalenost, tak zasadne pouze bez prestupu a nebo prestup na auto. Bohuzel zpozdeni na nasich tratich jsou spise normou nez vyjimkou a uz tak obvykle dlouhou cestu vlakem si jeste nehodlam cca 2x do tydne okorenit hodinovym cekanim na ujety autobus….. Koneckoncu model P+R vznikl ve Svycarsku, kde pochopili ze kazdy druh dopravy ma sve jasne vyhody a pouze jejich spojenim lze efektivne vytvaret dopravi model. Vsichni do Prahy jet autem nemuzeme,… Číst vice »
Úplně všem návazná linková autobusová doprava pochopitelně vyhovovat nemusí, ale když už existuje a funguje dokonce ji jako konglomerát s MHD, měla by fungovat tak, aby jí mohla smysluplně využívat většina lidí a nemusela kvůli její nevýhodnosti jezdit auty, pro která je pak třeba nákladně budovat zbytečně velká parkoviště a parkovací domy. I Nymburk a Poděbrady nějaká parkoviště u všech svých nádraží jistě potřebují, ale speciálně tam je určitě lepší budovat kvalitní infrastrukturu pro dopravu cyklistickou a k ní tam provozovat takovou kvalitní návaznou autobusovou dopravu, aby nikdo zbytečně nemusel jezdit autem a nebylo třeba vynakládat stovky milionů korun na… Číst vice »
Samozrejme, kde to jde tak maximalne vyuzivam MHD, ale problem ceskych vsi je ze jsou male, rozptylene, v podstate nejde udelat zadna prima linka, autobus pouze neustale odbocuje a vymeta kde co a realne je jizda velmi pomala. Prectete si muj uvodni prispevek. Nemyslim, ze parkoviste budou vyuzivat Nymburaci, ale predevsim ti ze spadovych vsi, kteri se diky komplikovanemu parkovani na MHD uplne vykaslou a celou cestu jedou autem. A me je treba uplne lhostejna jaka je nadrazni budova, tou chci maximalne projit k vlaku a z vlaku. V podstate neco uplne jednoducheho kde na me pri par minutach cekani… Číst vice »
Že by parkoviště nezačali používat i Nymburští, když by se tam kapacitní objevilo, je imho dost naivní předpoklad (leda, že by se tam kontrolovaly občanky a místní by tam nepouštěli, ale to by určitě neprošlo).
Takto to nebylo mysleno, ten kdo dojde v Nymburce na nadrazi za 10 min pesky, tak tam bude dal asi chodit pesky i s parkovistem. Nymburaci tam parkovat budou, ale asi ne vice nez kolik jich tam parkuje ted, parkoviste ma spise obslouzit spadovou oblast okolo Nymburka.
SŽ spravuje tratě a ne parkoviště a vaše osobní problémy. Vy nejste jediný na světě, i když z té vaší diskuze se zdá, že to tak cítíte.
Ze vy budete ze SZ? Z vas ta arogance statni moci strika az do vesmiru….a veru se nedivim, ze ta ceska zeleznice vypada jak vypada…
Ve Švýcarsku nemají lidé odmontované filtry u dieslů, víte každé srovnání kulhá.
A co se tyce malych parkovist pred urady. Obvykle je zkratka neni kde delat-leda ze by se treba nektere urady presunuly na ta nevyuzita nadrazi. A druha vec, urednik svetu vladne. Takze napr. pred nasim uradem je 7 parkovacich mist a 4 jsou vyhrazna pro zamestnance uradu…..
Nebylo by lepší úřady místo na nádraží přesunout na internet?
:-))))) vy jste ale fantasta :-))))) a nebylo by lepsi, kdyby v mnoha pripadech nechaly urady lidi napokoji a nevytvarely zbytecne agendy? Pripomenu slova p. Kubery: „I zdigitalizovana blbost je porad blbost“. Ale tato diskuze sem asi nepatri….
Jak které příspěvky, některé jsou zdigitalizovaná blbost, jiné samozřejmě ne.
Nešlo, elektroničtí úředníci by totiž měli problém s uskutečňováním paragrafu 160 trestního zákoníku.
A měli by hodně poruch způsobených hackerskými útoky.
Město dostává peníze pro město a vy zase pro vesnici. Z města tam lidé dojdou, ale vy jste mimo, vaše zájmy město nebude platit. Či-li celá ta diskuse dále je zbytečná. Taková je legislativa.
…….stovky aut, tak to určitě, :):) města si nebudou fragmentovat plochy k tomu aby je zapráskali auty venkovani. Parkoviště není městotvorný prvek, ale spíše ohyzdný. Prostě bydlet na vesnici má mnoho kladů, ale také zápory, a to by si každý měl uvědomit. Město je město a ne soubor parkovišť pro vesničany.
Tak proc tede mam platit ze svych dani Nymburakum vlak? V tom pripade bych zadal, aby vsem obcanum kteri nemaji ve meste vlakove nadrazi byla vracena castka kterou prispivaji na provoz zeleznice a vlaku. Vy totiz nevedomky narazite na uplne neco jineho. To nadrazi by melo byt slusne pristupne vsem, jelikoz vsichni ho ze svych dani platime, i ten kdo prijede treba z Ase. Ale spravne by ho skutecne nemelo platit mesto Nymburk ale stat skrze SZ, kteremu ten pozamek patri. Vy atakujete me, obcana, ktery se chce dostat slusne na nadrazi, ktere plati ze svych dani. To je ale… Číst vice »
Vidím to jako problém v pozemcích. SŽ, která vlastní často kus bordelu okolo nádraží, bizarní nevyužívané budovy, by je měla zbourat a postavit na těchto plochách parkoviště, je to jejich byznys získávat zákazníky. Města často (ne-li vždy) nevlastní v okolí nádraží vůbec nic (zpravidla jen chodník) a jsou v této situaci úplně mimo hru. Navíc v tom železničním bordelu okolo všech nádraží by parkoviště vůbec nepůsobila rušivě, byl by to naopak zázrak proti tomu, co je tam dnes. Ale nečekejte parkoviště před nádražní budovou, protože tam na to místo není a nebo by to působilo rušivě. Vzniklo to historicky, Takže… Číst vice »
To je ale to co naznacuji, zde by mela zapracovat SZ, protoze ta vlastni pozmenky okolo nadrazi a prave Nymburk je jednim z tech pripady, kdy ten pozemek je doslova obri, se zastavbou nekoliduje a ted je tam v podstate rumiste a reje pro bezdomovce. Vybudovani P+R parkovist je dle me spolecny zajem SZ, konkretniho mesta ale i kraje, ale to vyzaduje nejakou systemovou koncepci hlavne ze strany SZ, protoze ta je obvykle vlastnikem pozemku, kde toto jde realizovat, jednak by mohla inkasovat nemalo za parkovne a soucasne jako dobry hospodar se musi snazit do vlaku dostat co nejvice lidi.… Číst vice »
…a pokud bych mohl osobne…pustil jste se do me jak do nezraleho zita a evidentne jste nemel o mistni dipozici okolo nadrazi ani paru. To misto velmi dobre znam a vim o cem mluvim. Po nikom nechci, aby na parkoviste P+R zbourali a zabrali kus obytne zony a parkoviste bylo dominantnou mesta, to je nerealizovatelna blbost. Ale prave SZ je ta zaba na prameni, ktera casto disponuje obrimi pozemky okolo nadrazi a nechava je akorat zarustat koprivami. Kdyby to aspon shrabli bagrem, srovnali, zasypali sterkem a daly se takove pozemky pouzit. Jestli je nejaka instituce v CR prototypem neschopneho byrokratickeho… Číst vice »
Víte někdo, jestli se stále počítá s přeložkou směrem na Kostomlaty? Jestli mají expresy do Hradce výhledově jezdit po VRT Polabí, tak to možná nebude tak nutné.
Budou stejné argumenty, když se uvažuje bourat budovu v Nymburce?
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-neprevede-na-hnuti-duha-nadrazi-v-detrichove-stara-budova-pujde-k-zemi-67050/#comment-401943
Nebudou stejné argumenty, Nymburk není žádná velká P…., teda konec světa. 🙂
Trošku se divím že majitele těch nadráží přebytečné prostory nepronajimají (přebytečne prostory uvaději jako důvod ke zbourání). Nějaké menší kanceláře, sklady pro eshopy, u každe budovy je vlak plus bus, parkoviště. Když vezmu nadráží ve Frenštatě (prochází rekonstrukci). Tak pokud pronájmu jedno patro ke komerci cca 45×15 metru mimo zdi a schodiště je to nějakých 500m2, při nějaké průměrné ceně pronajmu 100kč,- / m2 je to mesičně 50 000,- – , 600 000,- ročně. Rekonstrukce stojí cca 31mil. Tak rekonstrukce patra by příšla třetínu a za 17 let se to vráti…. zaleží pak na obsazenosti apod. Ale prostě je to… Číst vice »
Asi nikdo o kanceláře ve starém nádraží nestojí.
A možná je to protože to nikoho pořádně nenapadlo, nebo protože si myslí že to v ruinovém stavu jenom s vodou a elektřinou v hliníku pronajme za cenu moderní kanceláře s plným servisem?
Přesně tak. Nejde všechno použít na všechno.
Dám vám příklad z Hradce Králové,kde po mnoho let byla v provozu nádražní restaurace.S nájemným údajně 80000 měsíčně ještě od RSM už nájemce nechtěl pokračovat a tak zavřel.Za těch skoro 10 let co je zavřeno je to10 milionů , které majitelé (RSM, SŽDC) nemají.Za tuto škodu by měl jít už někdo odpovědný“sedět“.Ono kdo chce víc nemá většinou ani to.A takových případů v okolí je (Choceň, Týniště nad Orlicí, Chlumec nad Cidlinou, Poděbrady). Čest výjimkam
Letohrad, Nymburk.
Ale jak to napravit ví asi jen Bůh.
Ne všechno jde vypočítat na kalkulačce. To jste to tedy rozjel. :):):).
V době vypočetní techniký, ekonomických anályz, statistik, prognoz apod je možne spočitát cokoliv. Výsledek je jen závisly na poměru přesnoti vstupních podmínek…
Nesmysl.
Přesně tak, naprosto přesným výpočtem na základě mnoha brutálně nepřesných vstupů získáte naprosto přesně vypočítaný brutálně nepřesný výstup.
To sice jo. Mám výsledek s okrajovimi podmínkámi, ale furt je to lepší než myšlenky tyto já si myslím, teoretický vzato, občané si mysli, můj názor a podobné spekulativní zavěry.
A těch 100kč,- / m2 je cena v Nymburku?
Podle realitek plus minus ano. Je to hrubý průměr. Proč, něco nesedí?
Aktivisté už pracují na tom, aby byla stará budova zachována. Z hlediska ceny a užitku je to tak samozřejmě lepší. Zkrátka bude to dražší a budova bude prázdná.
Ostatně se zachováním „drážních skvostů“ máme jen ty nejlepší zkušenosti. Jsou postupy, které je prostě nutné opakovat, ono to prostě jednou vyjde!
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/nadrazi-budova-usti-nad-orlici-pamatka-olga-sommerova.A200128_233756_pardubice-zpravy_lati
Zbourat.
Pěkné, ale nějak nechápu tu povídku na stránkách města. V první navrhu je zachována historická budova a ve druhém je místo toho strom, v popisu je zminěno že je zastavěno více místa, jelikož je to potřeba. Jakoby se s prostorem v historické budově nepočitalo. Když se člověk podivá pořádně tak ve druhé variantě jsou dva návrhy vypravní budovy. A podle popisu v první variantě je meně parkovácích míst, než ve druhé ale podle rendru tam nění žadná změna. Přijde mi jako lobing za zabourání historické budový….
Jistě, o peníze jde až v první řadě. A dva jsou více než jedna.
Jeden to zbourá a inkasuje peníze za provedené práce.
Druhý to postaví a inkasuje peníze za provedené práce.
A někdy je stejný beneficient v obou případech.
beneficient je ten kdo je nakonec příjemce plnění (peněz)
Konecne se docka tak vyznamny dopravni uzel modernizace !!! V takto vyznamne prestupni stanici je to utrpeni napr. pro invalidni lidi a matky s kocarky. Nejsem a nikdy nebudu volicem piratske strany, ale do zastupitelstva byl zvolen pan Petr Prochazka za ne, ktereho objektivne povazuji za dopravniho experta a pokud, coz nepochybuji, bude lobovat za „moderni“ nadrazi, tak se ho i dockame !!!