Nádraží v Adamově zmodernizuje firma Swietelsky Rail. Začne v říjnu

Vizualizace nové podoby stanice Adamov. Foto: Správa železnicVizualizace nové podoby stanice Adamov. Foto: Správa železnic

Největší stavbařskou výzvou bude nová lávka pro pěší, která se stane novou dominantou nádraží.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tukan

Chtěl bych se zeptat. V Adamově už nebudou manipulační koleje? Nákladní dopravci tam totiž mívají odstavené nákladní vagony. Takže po modernizaci budou stát u nástupiště? To je teda „dobrá“ změna 👏

Oldřich Sládek

Projekt Adamova ŽESNAD.CZ pochopitelně připomínkoval, prosadili jsme jednu dlouhou predjizdnou kolej, tuším 830 m. Za nás je to OK.

Josef Nový

Čtu komenty, jako podchod, nadchod, lomené schodiště, ještě schází délka a barva zábradlí atd. Raději bych četl užitná hodnota takovéto investice v době budoucí a výhledové. Budu neustále rýpat, ale schází mě koncepce jako takové. Jako příklad uvedu telefony. Za minulého režimu každý chtěl drát a přístroj domů, po revoluci nastoupila doba mobilů a kdo dnes volá po pevné lince? Každý má mobil a místo urychlení transformace po drátech na rychlejší přenos dat, dnes těžce zaostáváme. To samé jsou tyto investice. Ač se to někomu líbí a někomu né, tak jsme členy EU a máme závazek převedení většiny nákladní dopravy… Číst vice »

PvvS

Mno, tak si taky kupte mobil a vyhoďte pevnou.

Josef Nový

No ,ale o tom píšu. Po pevné mám jen data a díky tomu že ústředna je daleko, tak zatraceně pomalé a díky tomu že žiji v údolí, tak nemám jinou možnost rychlejšího připojení. A stejné je to na dráze. Tady se řeší, jak se bude chodit na vlak, ale na rovinu osobní doprava mimo VRT a příměstské kolem Prahy a Brna nemá moc budoucnost. Co ,ale má budoucnost je nákladní doprava a kde se zrovna teď nenakládá, bude brzo požadavek o nakládání (koncept EU). A tyto modernizace něco říkají, ale opak dělají. A zrovna Adamov ,jako průmyslové město je toho… Číst vice »

PvvS

Od nakládání tu byla vlečka. Že si ji provozovatel zrušil je jeho problém, Kvůli tomu se nemusí na nádraží komplikovat projekt zbytečnou kolejí a rampou. Adast je mrtvola s pár firmama.

Alibaba

Vždyť se tu řeší příměstská okolo Brna, tak o co vám jde?
Co je na Adamově špatně?

Miroslav Zikmund

Pokud vám posílá data „kyslík“ můžete si za větší peníz nechat posílat data rychleji …

Linhart

Podle mě by bylo ideální nástupiště mezi 1. a 2. kolejí přístupné nadchodem kvůli té skále a vnější nástupiště u krajních kolejí se štíhlými výhybkami k budově, přestup na bus. K nástupišti pod skálou by byl šikmý chodník z Ptačiny a od budovy nadchod. To jsem požadoval za ČD, bylo zamítnuto.

Jiří Kocurek

Pro zastávkový osobák není až tak „vražené“, že pojede do výhybky 50/60 km/h, nemusí být rychlé.
Ale je nepříjemné, že nevyšlo nástupiště u budovy směrem z Brna. Lidem na východ od nádraží by to ušetřilo schody nahoru a dolů.

xyz

Hm, schody vždy jen jedny ke každému nástupišti. Navíc nadchod – byť terénně logický, tak pro směr „na přestup na bus či kamkoliv k východnímu kopci“ znamenající o to více „ztraceného spádu“.

I když chápu, že nebylo asi moc možností jak to udělat jinak.

Alibaba

Pro to sídliště nad nádražím je to zlepšení.
Pro Adamov „centrum“ je lepší a používanější zastávka (podle mého pozorování).

malej-jarda

Adamov- zastávka by taky potřebovla nějak upravit. Je to hrůza, tohle mít na železničním koridoru je ostuda.

Alibaba

Podle mapky na SŽ se ze zastávkou má taky něco dělat. Stavba B-23 zmiňuje celkovou rekonstrukci.

Dušan

Vznikne z toho nově ostrovní zastávka s mimoúrovňovým přístupem dle TSI PRM.

Martin Verner

Jak pro koho. Obyvatelé slušné části „levobřežního“ Adamova jezdí právě z a na nádraží. A navíc běhání po nadchodu zasáhne i ty „pravobřežní“, kteří budou chtít využít městský autobus.

Jiří Kocurek

Protože jistá část má z té zastávky na městě vcelku přirozený habitat. Vypadá to tam jako u nich.

Jaaa

Tenhle zprasený projekt nám byl opravdu čert dlužen. Lepší stávající stav než toto.

Ale samozřejmě podle pantátů všechno v pořádku. Železnice se nedělá pro lidi, ale pro papíry.

Alibaba

Jak může být stávající stav lepší, když se tam musí hlídat, zda se nejezdí do lidí? (… a proto tam nejde dálkovina)
Na druhou stranu jsem si myslel, že by tam stačilo jedno ostrovní nástupiště mezi 1. a 2. kolejí a jedno boční u budovy.

Jaaaa

Bingo, to by navrhnul každej inteligentní člověk.

Z Ptačiny lidi dolů chodí.

Nahoru se ale vozí busem, protože je to krpál jako prase.

Ale soudruh projektant musel odříznout nádražní budovu a předpolí a nemohl zachovat úrovňový příchod od vlaků od Brna k busům směr Ptačina.

Tohle všechno ukazuje na nesmírnou kvalitu kontroly projekce na SŽ, kdy se prostě berou v potaz pouze uniformní řešení a vůbec se nedělá průzkum dopravních vztahů.

Cestující prostě pro SŽ neexistuje.

Předpokládám, že za dalších 20 let se to bude s velkou slávou předělávat.

Miroslav Zikmund

Projekt nedělá SŽ, ale „projekční firma“. Která – není v článku uvedeno.

Jaaa

Projekční firma udělá to, co dostane zadáno.

Pokud ne, je to důvod k reklamaci díla.

Rejpal

Řadoví úředníci SŽ raději do toho nešťourají z obavy o místo a šéfúm SŽ jsou nějací cestující ukradení. Tady mělo víc tlačit město a Kordis, aby byl přestup z vlaku od Brna hrana – hrana.

Jaaa

Jj, pak od čeho tam ti lidi jsou, můžeme jejich místa rovnou zrušit a vyjde to nastejno…

Otos

Proč?

Martin Verner

Třeba proto, že od nádražní budovy (čti třeba od pokladen, ale taky z celého levého břehu, to je půlka města) se na nástupiště bude muset poklusem po rampě na nadchod, zatímco dnes je přístup úrovňový (a tedy okamžitý)?

Jaaaa

To je většina města, na Ptačinu se jezdí busem.

Martin Verner

…a na ten se teď taky půjde přes nadchod…

Jaaa

Což je jádro problému, když vlak bude stát přímo vedle té „hrany“.

Ale mít například hranu z obou stran koleje je pro SŽ něco nemožného.

Raději honit lidi přes nadchod. To je opravdu uživatelsky přívětivý přístup jako prase.

Miroslav Zikmund

Proč poklusem … vy někoho na nádraží honíte ….

David

Namísto ramp v podchodech se mnohdy nesmyslně budují výtahy (s mnohem nižší kapacitou), zatímco u nadchodů je SŽ schopna vybudovat rampu, kde musíte 5x změnit směr než se dostanete nahoru. Zde bych se přikláněl k výtahu, 2 nebo 3 už není takový rozdíl.

Alibaba

Současná lávka co už tam stojí má taky několikrát lomenou rampu, takže se z hlediska stoupání nahoru nic nezmění. Jen se lávka využije na přístupy na nástupiště a tam se asi z hlediska prostoru udělají výtahy tak jako se spousta výtahů staví z podchodu na nástupiště.

Martin Verner

Změní, docela zásadně – na rampu bude muset vyklusat spusta lidí, kterých se to dnes netýká.

Alibaba

Tak oni budou primárně klusat schody, ale na větší výšku než podchod.

Miroslav Zikmund

Podchody jsou po stavební stránce, s pravděpodobností hraničící s jistotou, vyloučeny z důvodu skalního podloží. Samozřejmě by TO šlo, ale asi by se tam několik měsíců nejezdilo a stalo by to mnohem více …
Vzít to dynamitem nebo účinnou průmyslovou trhavinou by asi nešlo ….
Podobný „skalní“ problém byl ve stanici Strančice. Podchod se udělat nedal a tak se šlo „cestou“ nadchodu, současně se lávkou nahoře vyřešil bezpečný přistup na nádraží ze severní části obce. Před tím se „muselo“ přes přejezd na benešovském zhlaví stanice nebo se – před stavbou PHS – chodilo přes koleje ….

Georg

a neni to spis dane konfiguraci terenu?

David

Nepolemizuji nad nutností nadchodu, jen nad rampou, kde je třeba 5x změnit směr aby se člověk dostal nahoru, namísto výtahu.

Miroslav Zikmund

Dobře, jaká je hodinová kapacita výtahu, co v případě, že dojde k výpadku napájení …. schodiště má podle norem (zase ty zatracené normy) nějak vypadat, prostor pro nějaké „pozvolné oblouky“ s přiměřeným sklonem není ….