Nadjezd přes koridor v Olomouci postaví za 295 milionů FIRESTA, práce začnou v červenci
Úrovňový přejezd na jihu Olomouce zmizí. Pramen: Správa železnic
Stavba zahrnuje přeložku silnice v délce 468 metrů, samotný most má být dlouhý 88 metrů.
Že by se přestalo „ve výhledu“ z Olomouce odjíždět rovně 50 km/h…?
noa
Ano, nemá.
Z hlediska náhrad by bylo vhodné, aby byla neexistence podpořena nějakým zákonným/normovým (třeba pro rychlost nad 120 km/h, když dnes je to nad 160 km/h) požadavkem na náhradu a k tomu i byly vyčleněny peníze. Ale asi k finančním nárokům se do toho zákonodárcům moc nechce.
Schválně, zda tam bude dřevěný tunel, nebo stahovačka.
Na nervy je nápor,
když stojím u závor
ve stísněném kokpitu
závodního Oltcitu.
Ve Škodovce u přejezdu
přelaďuji rudou Hvězdu,
pro zkrácení čekání
Vltava to zachrání.
Tam, co dráha kříží les,
havaroval Mercedes.
Jeho řidič, zvrhlík,
rozšmelcoval drhlík.
Naštěstí u Olomouce,
křížení je blízko konce.
Za chvíli už z autíčka
budu sdílet selfíčka
jak bez mého meškání
vlak pod mostem uhání.
Kolik vám je? Dvanáct?
Řeknu ti to hned,
víc než dvanáct let.
I po stání u závor,
máme smysl pro humor.
Takových míst je… u nás se musí šetřit. Jen na Moravě napočítám nejméně deset přejezdů s velkým provozem, které měly s koridorem zmizet…
Přesně, řeší se s velkým zpožděním něco, co nemělo vůbec vzniknout.
Ten přejezd vzniknul, když tam železnici stavěli, viz Wiki: „První jistá písemná zmínka o vsi pochází z roku 1306“
Ale když se kopal koridor, tak se měl odstranit, na takhle zatížené trati zůstat neměl. V tom se shodneme.
Popravdě nevím proč takovouto investici řídí SŽ a ne správce komunikace, vždyť do kolejí se prakticky nesahne, z 90% je to silniční stavba.
Jenže ten problém na pozemní komunikaci III. třídy vzniká díky přejezdu v majetku SŽ. Tak proč by to měla řešit SSOK? Hlavní je, že už se konečně začne stavět. Jezdím tam několikrát denně a čekání ve špičce i 20 minut ve stometrové koloně (i více) je běžné. To potom spoustu šoférů vzdá a radši to objíždí delší trasou.
Vždyť to sám píšete, že problém mají automobilisté, kvůli nedostatečné silniční infrastruktuře.
Proto by toto omezení na silnici měl řešit správce komunikace.
Kdyby tam nebyly koleje, tak není problém. Problém je i to, že tento přejezd je blízko vlakového nádraží a kolikrát na tom přejezdu zastavil vlak a čekal na puštění do stanice.
Co bylo dříve? Silnice nebo železnice?
Protože silnice, tak jako vyvolanou investici to má na bedrech železnice.
P.S.: Podle mě je to v celku stejně jedno, protože finance na nadjezd budou ve svém důsledku vybrány na daních.
P.P.S.: Obecně by se přejezdy měly financovat systematicky i z nějakého „fondu bezpečnosti“ dopravy.
Docela by mě zajímal odhad, co by se stalo, kdyby tyto záležitosti opravdu řešila silniční doprava. Například ŘSD je zde chválena za tempo výstavby a pokud by tímto tempem mizela křížení se silnicemi 1. třídy, bylo by to pozitivum pro všechny.
Jak to porovnáváte? Fakt bych to chtěl vidět.
Oboje je investice placená že SFDI. Tak co.
Jenže tím že investorem je SŽ, tak to automaticky bude bráno jako investice do železnice. A kolik tato investice do „železnice“ přinese nových cestujících ? Prostě stavba je přeložka silnice a na ní dojde k výraznému úspoře ní času. Jak píšete když je to placené že sfdi tak je to jedno, že by to dělali silničáři ne?
V nedalekých Dluhonicích a Přerově jsou tři nové nadjezdy za sebou a platilo se to tuším z městského rozpočtu, nikoliv z reko-Dluhonské spojky.
Ne platilo se to z rozpočtu SŽ, jako náhrada přejezdu, stejně jako tady. Ale tam to bylo součástí velké železniční stavby, která měla velký přínos pro železnici, takže v tom nevidím problém, zde ale žádný velký přínos pro železnici nevidím.
Konečně!