Naděje pro chátrající nádraží v Rokytnici. Odkoupit ho chce město

Nádraží v Rokytnici nad Jizerou. Stav v červenci 2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNádraží v Rokytnici nad Jizerou. Stav v červenci 2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Město zatím neví, co by s budovou dělalo.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek Janata

Nádražní budovy na téhle trati jsou skoro všechny stejné, což je logické, vznikaly ve stejné době. Takže nic unikátního.

Rokytnice by spíš měla přemýšlet, jak prodloužit trať o pár set metrů, aby tam na té velké křižovatce mohl být přestupní uzel na autobusy. Pak by mohl tím vlakem i někdo jezdit (dnes zajíždí do Rokytnice jen dva páry spojů týdně, protože to nádraží je uprostřed ničeho).

Jan Sůra

Upřímně by mě s poměrně důkladnou znalostí reality křižovatky U Kroupů okolí zajímalo, jak tam chcete trať protáhnout. Ono to na mapě vypadá možná jednoduše…soutok Jizery a Huťského potoka + skála z toho nedělá zrovna jednoduchou oblast pro přestupní uzel.

Roman Svačina

Neznám zdejší poměry. Ale už podle vzhledu mi ta staniční budova připomíná… Ústí nad Orlicí

Jirik

Jaky muze tak cyklostezka potrebovat zazemi….asi tam bude pujcovna pumpicek…dvoupatrova a na pude se budou susit duse

Jiří

Neznám to tam, ale možná by se z toho dalo udělat místo na přespání (samozřejmě ne zadarmo)

petr

vypadá,že má novou střechu.to je základ.

M152

Nemá.

Jiří Kocurek

Vždyť to vypadá jako eternit. Jestli to je eternit, tak je na konci čivotnosti a potěš koště nebezpečným odpadem.

Jan Sůra

Nemá, ta budova je fakt v rozkladu.

PříKrM

Přesně tak, a proto by se na ní neměly plýtvat veřejné finance, které může Rokytnice použít účelněji pro své občany, kdežto tuto budovu v rozkladu dokáže efektivněji zrekonstruovat organizace, zapojující do přípravy prací studenty, kteří se tak mohou prakticky přiučit na neexponovaném projektu zkušenostem, které užijí později ve svém kariérním životě.

Jan

Konecne na dobre ceste k Krkonosskemu metru. Developer Trigema ktery koupil okolni pozemky a lyzarsky areal ma s Rokytnici velke plany a tento projekt podpori.

Petr Jetelina

Od tohoto pochybného projektu už snad dali všichni ruce pryč. Ještě Fakulta dopravní ČVUT by se tohoto šotoprojektu mohla zbavit.

Jiří Kocurek

Ano, jsou tady v ČR důležitější a složitější problémy k řešení než jednokolejka s provozem T3 po hodině.
Konkrétně se stále děje Bezpráví a u Lipníka to začíná hořet, přestože se již sirkami neškrtá pokaždé, když si chcete rozvítit.

PříKrM

Do řešení Bezpráví a Lipníka nás s ČVUT nikdo ze zúčastněných stran nepustí (ani o to samozřejmě nestojíme, to je opravdu „vyšší dívčí“ na koridoru). Proto se se studenty pouštíme do problémů, na které máme, a na kterých dokážeme studenty donutit k zamyšlení a něco je k lepšímu pochopení dané problematiky naučit .

Jiří Kocurek

Takže vlastně píšete, že se se studenty na prestižní ČVUT raději pouštíte jen do třetiřadých projektů. Tak tomu říkám ambice!

PříKrM

Pojďme se pokusit nejprve zbavit desítek šotoprojektů z dílny ROPIDu, které stojí státní kasu a daňové poplatníky nemalé peníze, oproti praktickému vzdělávání studentů. 😉 Pak můžeme omezovat i tyto. Pokud nám poskytnete lepší kolejová vozidla požadovaných parametrů, než jsou výzkumné T3, na které jsme si sami sehnali prostředky a zařídili (i přes naschvály a udání „ortodoxních šotoušů“) jejich přepravu do našeho zázemí, rádi je do výzkumu vezmeme a jako partnerovi Vám veřejně poděkujeme. Ale lepším vozidlem opravdu není 810 za půl milionu Kč, to už ta T3 na poměru cena/výkon vyjde mnohonásobně líp. 😉

Kubrt

T3 s dieselagregátem fakt není výzkum vlakotramvaje. Kdybyste chtěli k jejich rozvoji přispět, pusťte se do návrhu legislativních změn českého právního prostředí k umožnění jejich provozu.

PříKrM

To je samozřejmě součástí přípravy zkušebního provozu. Bohužel, aby se však s legislativou něco dělo, musíte to řešit na konkrétním provozním případě. Samozřejmě bychom to rádi řešili hned pro úplně nová vozidla, ale na to opravdu nemáme prostředky. Navíc v našem případě opravdu nejde o T3 s dieselagregátem. Výzkum je mnohem komplexnější – od automatického řízení energetických toků trakce hybridního vozidla (a opravdu jsme nikdy nepomýšleli ani nechtěli do toho lít naftu), přes dispečerský systém provozu integrovaného dopravního systému, až po automatizaci zabezpečení řízení celé tratě a vlastní jízdy vozidla přes kompatibilní evropské zabezpečovací zařízení.

PvvS

Takže ty T3 tam budou fungovat jen jako ekologické havárie ? A na zbytek postačí MSTS…

František

Přístřešek pro pár lidí, záchod, automat na kafe… To by se mohlo opravit a pak takhle využívat aspoň za půl miliardy, ne?

Pavel

Radnice chtěla staniční budovu už několikrát odkoupit a současně neví co by s ní dělalo.
Jestli takto radní hospodaří i s ostatním městským majetkem…

Kubrt

Ze strany obce je to prevence, aby z objektu nějaký jiný kupec neudělal něco nežádoucího. Například – pokud tam jsou byty – ubytovnuv rámci obchodu s chudobou. To udělal developer u nás v obci a prostřednictvím té ubytovny se pokoušel obec vydírat (jestli mi nepovolíte 4 patra (v územním plánu jsou 2), nastěhuju vám sem 150 cikánů). Samozřejmě celé se to odvíjí od ceny požadované SŽ.

Jiří Kocurek

Asi je to moc složitě napsané:
„Využití, které by možnosti bezúplatného převodu odpovídalo, tak v tuhle chvíli nemáme. Navíc ty podmínky by asi byly dost svazující do budoucna,“ řekl starosta.

A v případě odprodeje zase nevědí, kolik za to Správa chce. Asi měla Správa rovnou s nabídkou poslat i odhadní cenu, když prodává, aby se vědělo za kolik prodává.

M19

Jenže to by se mohl zvýšit počet obcí, které by měli zájem, kdyby měli údaje včas, místo aby riskovali nepříjemné překvapení. Transparentnost to není zrovna věc v kurzu na SŽ, jak to tak sleduji.

Jirik

Proc by ne, nekupuji prece za sve.

MilanSima

Co vubec projekt Krkonošská tramvaj? Nikde vidu ani slechu 😎.

Kubrt

Chvála Bohu.

PříKrM

Na projektu lehké kolejové dopravy (vlakotramvaje) pro regionální dráhy v Česku se neustále, v rámci skromných možností a přes nástrahy vládnoucích orgánů, chránících své nepřiměřené veřejné výdaje, pracuje. Aktivita města Rokytnice je vyvolaná na základě snahy univerzitního projektu o zakoupení nádraží, aby byly práce tohoto studentského projektu zastaveny a místní a územní samosprávy mohly dále vynakládat nepřiměřené veřejné finance do dopravní infrastruktury spřáteleným firmám a organizacím. Samotný projekt by budovu využil pro ubytování a zázemí studentů, pracujících v rámci ročníkových a závěrečných prací na projektu vlakotramvaje a dalších drážních oborů, neboť koncové, takřka nevyužívané nádraží se jako centrum výzkumu vysloveně… Číst vice »

Pája

Je pravda, že do Rokytnice je to z nádraží opravdu hodně daleko, takže cestovat tam vlakem se zavazadly vpodstatě nejde. Odkoupení budovy je jedna věc, ale doprava blíž je věc druhá.

Kubrt

Copak Rokytnice, tu vlakem nevyřešíme, ale ostatní sídla podél trati leží v dobré poloze. Problém je, že ta trať v Martinicích navazuje na celkem zoufalou trať Chlumec Trutnov, což její využití jako „spojení se světem“ silně limituje.

PříKrM

Přesně tak, Rokytnice vlakem vyřešit nelze, to nám už před 15 lety potvrdily trasovací studie prováděné už na DFJP UPce a později na ČVUT, proto jsme přišli s elegantním a progresivním kapacitním řešením formou vlakotramvaje, která všude jinde v Evropě výborně funguje, jen u nás jsme sto let za opicemi. Ta samá vlakotramvaj mnohem výhodněji řeší i dopravu na celé lokálce (29 minut jízdní doby s minimální investicí, oproti současným 51 minutám) a posléze může v budoucnu vyřešit i problém zoufalé tratě Chlumec – Trutnov, když budeme moci vhodným vozidlem odklonit drážní spojení přes mnohem větší a důležitější města, přitom… Číst vice »

praktik

Podstata vašeho problému tkví ovšem v tom, že ze 60 roků starého typu „klasické“ tramvaje žádnou „vlakotramvaj“ vyhovující aspoň trochu současným normám neuděláte, a na případný nákup nějakých „ojetin“ už existujících (jinde už provozovaných) vlakotramvají neseženete dost financí. Navíc byste se museli hned od počátku vyrovnat s tím, že na lokálce je zatím stále objednáván pravidelný veřejný železniční provoz podle norem pro něj platících..
Jinak by ale asi bylo docela dobře, kdy konečně někdo tu bariéru nevůle vůči provozování „lehčích“ kolejových vozidel prorazil, byť třeba na počátku aspoň na jen pro ně vyhrazených tratích.

PvvS

A proto chcete zachovávat starej nevyhovující most pod vyšehradem ?

Petr Jetelina

Tobě je hodně. 😀

PvvS

A šlo by zveřejnit alespoň jeden projekt tohoto spolku, kterej byl dokončenej a splnil cíle ?