Miliardové zakrytí Spořilovské spojky: Praha už žádá o první povolení

Zanoření přetížené Spořilovské spojky do tunelu nabývá konkrétních obrysů. Technická správa komunikací spustila ostrou fázi přípravy, když projekt poslala k

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nekdo

2 miliardy Kc/15 000 dotcenych obyvatel=133 333,- Kc/os. To je celkem slusna castka za klid, ticho a park. Fandim vam, byt v teto casti Prahy jsem ani nikdy nebyl!

Michal

Ani jste o nic nepřišel…

Gejza

„Množství hluku a exhalací, kterým budou Spořilováci vystaveni, se sníží na minimum“. To tam má být nějaká čistička, která bude filtrovat vzduch z tubusů a odstraňovat z něj škodliviny?

Michal

To mě taky zaujalo. Teoreticky se mikroprach dá filtrovat a NOx redukovat, ale je to na dnešní dobu trochu sci-fi.

Matěj

Škoda, že se toho ty T6 na vizualizaci nedožijí. 😀

asdf

Na Spořilovskou spojku kamiony nesmí, takže v tomhle se nic nezmění.

Michal V.

Nesmí pouze ve směru z centra, směrem do centra ano.

T

Tato dílčí opatření určitě ano (ty by se hodily na spoustě míst ve městech). Stát a Praha by však měli prioritně tlačit na dostavbu okruhu mezi D1 a D11. Pan Kos, když před 2 lety kandidoval do Senátu v Praze 11, tak jeho hlavní volební tahák byla dostavba okruhu… jen co se uvelebil v Senátu, už o něm neslyšíme. A takhle je to se vším – když byly před 2 lety poměrně velké protesty občanů z Jižního Města a Spořilova, slibovalo se a slibovalo (dokonce osobně sliboval i pan Sobotka…) – od té doby se nic neděje, veřejnost nikdo neinformuje.… Číst vice »

Ignác

A nebrzdí si tu D0 samy dotčené obce ? V Říčanech jsou hotový z transitní dopravy ale co vím, tak právě Říčany blokují dostavbu obchvatu Prahy, který má vést mimo zastavěné území obce. Mám pocit, že v Praze chtějí mít všichni plné regály ale nechtějí, aby tam to zboží nějak dojelo. O státu a Praze to tam asi moc není.

Milan

Než aby se veřejné finance investovaly do rozvoje silničního businessu, je třeba vytvořit takové podmínky, aby se všeobecně škodlivá silniční tranzitní doprava omezila ve prospěch ekologičnějších způsobů přepravy.

AAA

například #czexit?

K.S.

Ignác: Nehraje roli jenom to jestli je to mimo, ale také jaké je širší okolí obce. Oblast neznám, přiznávám se bez mučení, ale pokud má nastat situace že bude obec ze všech stran obklíčena kapacitními komunikacemi (všech typů), tak odpor chápu. Už pokud máte dopravní koridory ze 2 stran tak je to pro lidi bariéra a nepříjemnost (byť třeba jen psychologická) Milan: Proto by byla ale potřeba celá nová koncepce vleček, nákladišť a celé politiky dráhy a vodních cest. To je takový obrat že nevím jestli do něj kdo půjde. Mohly by se třeba upravit některé tramvajové tratě tak aby… Číst vice »

Pavel

Ona kdyby tady byla dostatecne udrzovana kapacitni silnicni infrastruktura, tak by ani ta tranzitni silnicni doprava nebyl takovy problem. Jenze infrastruktura neni, a kdyz je, tak je tady tendence proti tomu protestovat, omezovat to, skrtit, … A pak se cely stav zhorsuje, protoze propustnost se snizi, doprava se rozjizdi po okoli a tam se dalsi nedostatecne kapacitni silnice zacnou ucpavat a tak dale. Parkrat jsem jel relaci D1 – D11 pres ty vesnice mezi a byl jsem sokovan, jak brutalni tam byla doprava. Auto za autem, dlouhy kolony, ucpany krizovatky, rozmlaceny cesty, vylidneny ulice. Nerozumim tomu, jak nektera z tech… Číst vice »

Martin

Zakryti sporilovske je OK, ale ze by se tim zlepsilo ovzdusi to tezko, to by se musely vydechy z tunelu stavet jako elektrarenske kominy pokud mozno co nejvyssi, nebo to skotecne nejak cistit,… Na tak kratkem useku to zakryti zrovna nepomuze… Pomuze vsak od hluku, trochu pomuze zelen… Ignac: Ricany mozna blokuji, Bechovice blokovali take, na Cernem Moste se to lidem nelibi, vede pred rozvojove uzemi Nova Dubec a IPR to zene timto smerem, protoze to to tak bylo nekdy v 60 letech naplanovano… Nelogicke je, ze se zaroven diskutuje o spojce od Uval po Ricany, ktera ma ulevit tamnim… Číst vice »

Gejza

Martin: Dopraváci a investoři zpravidla prosazují varianty kapacitních komunikací, které odpovídají potřebám dopravních proudů. U 511 (Běchovice – Modletice) je nahrazení „aglomeračním okruhem“ (podél vámi zmíněné II/101) dopravní nesmysl. Chybou z dopravního hlediska bylo již trasování D0 k Modleticím namísto původně plánovaného Šeberova (i když chápu záměr odvést trasu od Jižního města). Pro všechny relace kromě D5/D4 – D1 vznikla delší trasa, kterou si kdo může zkracuje přes Jižní spojku, Kunratickou spojku, apod. Pražský okruh tak ne zcela slouží primárnímu účelu – odvedení tranzitní dopravy z intravilánu města. To by nastalo i při trasování spojení D1 – D11 dále od… Číst vice »

mirekk

Ano, jo, nápad dobrý. Stavba ale potrvá dva roky. To znamená, že po ty dva roky bude mít spojka v lepším případě po jednom jízdním pruhu nahoru a dolů, v horším případě se celá spojka po dobu těch dvou let úplně uzavře.
Možná by bylo vhodnější se na magistrátu víc zamyslet a stavbu realizovat až po realizaci spojky D1/D11.
Další možností by bylo vybudování sjezdu z D1 (tady už 5. května) na Jižní spojku u Kačerova pro směr na Štěrboholskou. Tento sjezd je tam jediný nerealizovaný.

Pavel

Nerealizovany, protoze se tam nevejde. Ty naznaky ramp tam jsou jeste z uplne prvni vystavby magistraly, kdy tam byla v planu neco jako ctyrlistkova krizovatka a Jizni Spojka neexistovala. S ohledem na napojeni ulice Hlavni na Sporilove, se tam ale nic takoveho uz nevejde. Navic, kdyz v tech mistech chtela Praha resit nejake upravy krizovatky, byl problem s vlastniky pozemku v krizovatce – maji tam sve billboardy, kterych se nechteli vzdat.