Nad očekávání: Pardubické letiště odbavilo skoro 150 tisíc pasažérů, táhne ho Ryanair
Letiště Pardubice. Autor: Letiště Pardubice
Letiště Pardubice má za sebou úspěšný rok, když co do počtu cestujících vykázalo třetí nejlepší výsledek ve své historii. Letištěm
Výsledky pardubického letiště jsou velmi povzbudivé a buďme za ně rádi! Mohly by být snad ještě výraznější, kdyby Ryanair létal do Alicante v jinou, příznivější denní dobu a zvýšil frekvenci letů. A také kdyby se do Alicante létalo ještě třeba do půlky listopadu – na Costa Blanca je ještě v tuto dobu příjemně, nejen co se týče počasí, ale i cen, a je tam celkově mnohem klidněji, než třeba v září, o vrcholné sezóně nemluvě. A právě toto nemalá část cestujících a zákazníků vyhledává nejen v zemích západní Evropy, ale i u nás. Uniknout aspoň na pár dní od našeho… Číst vice »
Inu, s Pardubickým letištěm to není černobílé. Radost z toho, že se to rozbíhá se dá vyvážit tím, že to kraj a město (a teda vlastně i já) brutálně platí (stavba terminálu, dotace dopravci), ale co, dělá se to tak i jinde. Viz dnešní článek o Ostravě a v budoucnu jistě i ČB. Pardubice versus Vodochody – mám pocit, že nakonec si to sedne do nějaké rovnováhy. Myslím, že Pce se při troše štěstí dostanou z 1 velkého letadla denně na „několik“ za den, plus záloha Prahy, nějaké ty bizzjety, sem-tam cargo. Hlavní nádraží je od letiště cca 2 km,… Číst vice »
Je zajímavé, že v Pardubicích to jde, a v Ostravě ne. Čím to asi bude? Překvapilo mě, že linka do Alicante je na tom lépe než do Londýna na Stansted. Čekal bych to spíše obráceně. Nicméně pro letiště v Pardubicích je to skvělý výsledek a patří mu za to pochvala.
V Ostravě to „nejde“, ale v loňském roce zaznamenalo rekordní rok, když přepravilo přes 370 tisíc cestujících. Oproti Katovicím je to ale málo. Nicméně už letos by se měla stavět hala na zboží a snad i nové napojení ve Studénce na koridor od Přerova + prodloužení staničních kolejí v dopravně Sedlnice pro dlouhé nákladní vlaky.
Tak pro lidi např. z Brna, Olomouce nebo východní části Prahy to je ideální letiště většinou bližší než Ruzyně nebo Vídeň, je to na hlavním vlakovém koridoru a z nádraží tam jste busem za 10 minut.
Nejen „pro lidi např. z Brna, Olomouce nebo východní části Prahy, ale v podstatě pro všechny letecké cestující žijící na východ od Prahy může být pardubické letiště mnohem přijatelnější než pražská Ruzyně – pro jeho lepší využitelnost l pro „nedovolenkové“ lety by ovšem bylo třeba zajistit pravidelné a aspoň trochu časté spojení s nějakými velkými evropskými letišti. Nápad na využití vlečky pro osobní dopravu je v tomto případě nerealistický, protože chrudimskou trať už nelze (a nikdy už možné nebude) zapojit do pardubického nádraží přímo (bez úvrati v Rosicích nad Labem), takže autobusové spojení bude vždy rychlejší (jízdní doba 8 minut)… Číst vice »
Letiste Oslo Torp Sandefjord je od Osla 110km daleko a hlavni letiste Oslo-Gardenmoen je vzdaleno 48km od mesta.
Já si stejně myslím, že jednou nám to pardubické letiště bude zastávat krásně funkci dalšího pražského letiště, tak jako je to v podobných vzdálenostech od velkých měst ve světě poměrně běžné. Výhledově v řádu desítek let by bylo krásné vidět na pardubickém letišti takový frmol, jako na tom pražském před třeba 20ti lety 🙂
No… 100 km vzdalenost zas tak bezna neni. Vlastne, spis sporadicka. Jediny, kdo to tak dela, je ryanair.
Roli “druheho” letiste prevezmou vodochody, a v tu chvili budou Pardubice definitivne out.
No jo, to máte vlastně recht 🙂
100km se může zdát hodně, ale je třeba si uvědomit, že doprava do centra Prahy trvá hodinu a stojí 5€, což už celkem běžné je.
Poslyště, čím to jezdíte? Když pojedu MHD tu vaši hodinu (podle idosu teoreticky i o 1/4 hodinu méně), tak mě to nebude stát 5€, ale 32Kč což je cca 1,3€.
Na Florenc (přes Zličín) je to třeba o trochu delší ale stále za 1,3€.
AE to je za cca stejný čas a za 2,3€.
Rozporuji především cenu, ne čas, ten je opravdu hodně proměnlivý.
Myslel jsem cenu z Pardubic do Prahy.
Jenže Vodochody nebudou stát dřív než za nějakých 6-7 let. Do té doby mají Pardubice šanci se etablovat na trhu. A je fakt, že kdyby byly Pardubice, kde už je veřejný provoz schválen, tak nemusí být Vodochody, kde je problém s okolními obcemi. A vlakem z Pardubic do centra Prahy to trvá ve špičkách stejně dlouho jako z Vodochod autobusem, protože než autobus projede Libereckou, Holešovičkami a Argentinskou, tak vlak z Pardubic už je v Běchovicích… A navíc by se nemuselo řešit, že někde v oblasti Hovorčovic se kříží sestupové dráhy Ruzyně a Vodochod…
To jsou strasne fantazie.
Pokud pomineme zájmy určitých skupin o Vodochody, tak jsou Pardubice ve výhodě s větší pravděpodobností rozdílných zimních klimatických podmínek, když nelze na Ruzyni přistávat. A proč prosazovat zájmy jednotlivců nad zájmy obcí, když je nedaleko něco schváleného,zavedeného, funkčního, není vyčerpaná kapacita a obce s letištěm žijí několik let, jak píšete.
Pokud by se letiště napojilo vlakem, tak by to bylo na hlavák do Prahy cca 70min a to není katastrofický čas. I pozičně jsou Pardubice ok, v Praze každý nekončí i když většina ano .
to by byla naprostá paráda! jako občasný cestující (služebně o něco víc než soukromě) můžu říct, že přímé vlakové napojení letiště je velmi důležité a pokaždé se snažím preferovat Vídeň před Prahou, je-li to možné. pokud by PED mělo železniční průtah letištěm, jak je běžné v civilizovaných zemích (třeba ZRH, FRA, nebo MUC) a k tomu několikrát denně spojení na rozumné evropské huby (v zásadě cokoliv vyjma CDG 😀 ), tak bych byl věrným zákazníkem.
Nemůžete srovnávat letiště v Pardubicích s takovými giganty typu Frankfurt, Mnichov nebo Curych. To je úplně mimo…
no tak kdyz nema viklef hejvl slusne napojeni na vlak a prime spojeni z vetsich mest, tak je docela nepouzitelny, napr. pro nas na Morave asi o 2 hodiny a 1 prestup dale nez Viden, takze litame z Vidne, pripadne z Bratislavy. Pardubice, pokud by tento prutah zeleznicni dopravy meli, tak by byli idealni letiste pro vetsinu CR a myslim, ze kdyby se obetovali regionalni dotovane nesmysly typu OSR nebo BRQ, tak ten prutah uz davno mohl byt. Kolik miliard uz zarvalo do techto regionalnich letistatek pro pobaveni konselu a obohaceni jejich kamaradicku? Jenom v OSR se to jiz blizi… Číst vice »
Vstoupit do diskuze…Souhoas, ale nerozumím té podmínce s průtahem, ze stanice Pardubice-hl.n. to máte MHD na letiště do 10 minut, vadí ten 1 přestup ?