Náboráři Českých drah vyrazí v září „lovit“ do rychlíků
Posunovač, strojvedoucí, Vectron. Pramen: České dráhy
České dráhy aktuálně shánějí především mechaniky, strojvedoucí, vlakvedoucí nebo posunovače.
České dráhy aktuálně shánějí především mechaniky, strojvedoucí, vlakvedoucí nebo posunovače.
Chápu že nemohou platit jako nadnárodní koncerny. Proč ale nenabídnout zaměstnancům třeba jeden typ auta s hromadnou slevou od jednoho z koncernů? Nebo pořádné slevy např. v Decathlonu?
Proc ne ve zvlastnich vlakach pro sotouse? 😉
Považuji to docela dobrý nápad! Nábor nových pracovních sil by se měl dělat na pracovišti, vidím v tom určitou myšlenku. To že i neprovozní profese nějakým způsobem úzce souvisí se samotným provozem nemusím zdejším mudrcům vysvětlovat že? To že se zde představy jednotlivců o mzdě budou lišit je přirozené! Dokonce je přirozené, že si někteří z nás svou práci dosud neodvedenou cení dost odvážně až drze.
no ja jednou ze zminenych linek jezdim a ze by tam jezdilo moc lidi, co navenek vypadaji jako mechanici to nemohu rict. 🙂
cd jsou jelita a ani netusi, kdo jim tema vlakama jezdi…
Tak třeba mechanik elekronik za 31 hrubého…a co takhle studený hadr na čelo, páni náboráři. V jakých zoufalých vodách chcete lovit?
Obecně se baví o průměru, takže nástupní plat je za hubičku..
Možná pár zoufalců uloví. Ale sehnat dneska kvalitního mechanika-elektronika na údržby, tak to jde dneska silně přes 40k . A i tak je to problém.
Uloví do dílny. Ale uloví jedince kteří jsou 55+, nebo s podprůměrným intelektem. Někteří jsou fyzicky zdatní a někteří sotva chodí. Takový jedinec ani po intenzivním tříměsíčním zácviku není schopen např. seřídit brzdu na lokomotivě řady 742. Za takového jedince by měl být náborář odpovědný. Čtyřicátníci a mladší nepřijdou, protože za tu žebračenku u ČD/ČDC pracovat nebudou. No a ti opravdu mladí už vůbec ne. Neuživili by rodinu. Takže jak už jsem psal níže, je z toho zaopatřovací ústav. A je to ostuda.
40+ ano, ale čistého. Ti, co opravdu umí dělají za mnohem víc
Platy v inzerátek jsou až na výjimky v hrubém, protože to lépe vypadá a víc finančně méně gramotných se chytí.
Znamy dela pruvodciho,totalni lempl…nic prakticky neumi a stezuje si,ze ma 39 tisic cisteho.Ze pry nic moc.Takze celkem masakr,kdyz srovnam,ze elektronik je celkem hodne odborna pozice,tak plat 31 brutto je sileny…no nevim co na to rict
Průvodčí cca 45 hrubého? Tak trošku lež, že?
Taky bych neveril,kdyby mi neukazal el.vyplatnici🤭😉takze opravdu nelzu😉
Kolik hodin na ní ale měl…
No doporučuji náborářům navštívit i jednotlivá OCP a podívat se na to jak probíhají jednotlivé zkoušky a pak zjistí že jejich práce je úplně zbytečná
Železnice zaspala ( zamrzla ) v osmdesátkách. Je potřeba vyčkat přirozené personální obměny a pak se změní myšlení , změní se i předpisy a v neposledné řadě i pracovní kuktura ( morálka) a lukrativita tohoto zaměstnání. Nyní je to pro většinu nešotoušů absolutně nezajimavý obor.
Nezajimavy obor je to od casu, kdy davali Vlastu Buriana v kine 😆
jo a co jim nabídnou za benefity?režijka sama o sobě už pozbývá významu!notabene s člověkem pak šoupou z místa namísto,podle rušení pracovišť či výkonů..a peníze?ano,ale imrvére ve službě bez nějakého volna
multisportka!
Ano nebo jinde Edenred, tankkarta se kterou palivo stojí víc než u Ona či v dnešní době směšná tisícovka na penzijní. Už se na to hrnou tisíce zájemců.
Mě připadá, že personalisti jedou na nějakém dobrém matroši, nebo se domnívají, že na tom matroši jedou zájemci o práci.
Člověk s trochou zdravého rozumu a finanční gramotnosti snad na tyhle nesmysly už skočit nemůže.
Tak aby to vždycky včas zablokovali v rezervačním systému, a ne že si cestující rezervuje místo označené jako volné, pak k němu přijde a zjistí, že tam je najednou služební oddíl apod.
Tak ČD i Cargo berou do dílny téměř každého. Dost často i mechaniky, kteří mechaniky vůbec nejsou. Takže zaopatřovací ústav?
ne každý z nich tam déle jak 3 roky vydrží. Ne každý si umí poradit s každý den jinou závadou. Ti co na to nemají hodně technické myšlení jdou raději dělat něco jiného, ti schopnější které železnice baví jdou po chvíli na strojvedoucí. Zde samozřejmě po čase mohou odejít k jiným dopravcům a i když se o tom nemluví tak hodně jich ten kurz nedokončí. Nebo chvíli jezdí a opět po cca 3 letech zjistí že ani strojvedoucí neni práce pro ně. Pryč je doba kdy strojvedoucí po vyučení/ maturitě to dělali až do důchodu.
jo a po týdnu utečou i s vercajkem…jako tomu na jistém místě bylo
Dnes již neuteče. Každý má vercajk na kartě a v případě ztráty se strhne z platu 😄
Třeba u takové Arrivy již uteklo řada průvodčích s tržbou za mnoho desítek tisíc a dlouho se to neřešilo.
Nejen ČD a ČDC.
A mezitim kvuli blba v Bohumín utece dalsich 5 firu ke konkurenci…
Kdyby jednoho..
Ano to je ten, jehož jméno nesmí býti vysloveno!
+ ti kteří utečou už během zácviku protože zjistí že tenhle ústav jim za zdraví nestojí
Tak už máme vyhrazená místa pro invalidy, pro těhotné ženy, pro cestující s dětmi, pro nevidomé, pro ženy s kočárky, dokonce jen dámské kupé speciálně pro dámy, teď ještě náborové kupé a orvaný utahaný chlap jedoucí z fachy domů, aby stál na chodbičce!
A proč si neudělají mobilní náborový stánek i v osobáku? Tam by místních vesnických strejdů -odborníků na vše a dálé i expertů – šotoušů pochytali víc… Třeba v takovém šukafónu 810 by pro to mohli vyhradit budku WC… V rychlíku jezdí buď samý zaměstnaný kravaťák anebo výletník…a ten pro ČD dělat nebude….tím spíš když ho předtím naštvou třeba zpožděním, zmizelým místem, kde měla být místenka a tak…. To v tom šukafónu by mělo větší úspěch… odejdete na záchod a vracíte se celí ptekvapení a zaskočení s novou pracovní smlouvou.
Anebo v přístavech. Pokusit se zlanařit pár přístavních povalečů.
Predelat na tento ucel 010 – mobilni naborovy kancelar.
A privesiť to na medzinárodné EC. Pretože to je to jediné, čo sa tam neobjavuje (ale ruku do ohňa za to, že to tam nikdy nebolo, by som nedal).
Len teraz v nedeľu dve Bdmtee na EC140 a cestujúci márne hľadali svoje miestenky, keď vozy nemajú číslované sedačky.
Nábor ve školách nebo osobácích, ve kterých spíše pravidelně dojíždějí lidé do zaměstnání, by mi přišel více logický a vhodný. Ale třeba budou mít v těch rychlících i úspěch…
Jeden nejmenovaný vedoucí z Bohumíná tvrdí, že za bránou je lidí dost!
Však je. Jen oni jaksi nechtějí dělat za ty srandaplaty.
jo?že jsem tam nikdy nikoho neviděl!tohle už jsem kdysi v jednom nejmenovaném podniku slyšel
Nechce se tomu nejmenovanému už taky do důchodu?
Náboráři budou slibovat benefity, o které se bojuje každé kolektivní vyjednávání a které chce zaměstnavatel mocí mermo okrouhat.
Ono by se možná mohli České dráhy zamyslet, jestli by nebylo vhodné udělat depa mimo Prahu někde v regionech. Za 30 – 35 000 by v některých krajích zaměstnance do údržby v klidu sehnali. V Praze dají 25 000 za nájem nebo hypotéku s poplatky.
A bylo by to zpravidla efektivnější než posílat vagóny na opravu z Prahy na Slovensko.
v minulých desetiletích byl postup bohužel opačný. Zrušili depa jako Zdice,Kralupy, Všetaty, Kolín. Jiná jakoNymburk byla hodně omezována. mechanici/zámečníci/elektrikáři kteří zde pracovali ještě od dob ČSD byli staženi na ONJ. Ti to vzali jen proto že byli před důchodem a jinou práci by jen tak nesehnali. Důchodu se dočkali a tak hledání pokračuje. .
Vysunout část údržby vozidel mimo Prahu by samozřejmě mělo noerfem uvedený efekt, ale zároveň by to znamenalo v té (těch) lokalitách postavit prakticky nové depo. Žádné z těch zrušených nedisponovalo možnostmi ONJ. Ale ono to stejně jednou přijde.
Nepřijde, není vcelku pochopitelný zájem decentralizovat údržbu. ČD se nebudou mít zájem zbavit ONJ do doby, než se areál o rozloze ONJ postaví někde jinde. Jenže do toho nikdo chtít jít nebude, tedy pokud to nebude nějaké šméčko. Jenže šméčka už jsou pod drobnohledem, takže to nepůjde tak lehce jako před dvaceti lety.
To nesmí být šméčko za drobné pro jednoho jako Tratec, ale aspoň za giga plus, aby se dostalo na všechny, pak to projde hladce.
V depech se nedělají generálky vozů ani lokomotiv.
Jen údržba.
Depa mimo Prahu samozřejmě jsou.
Myslíte si že, v jiných krajích mimo Prahu jsou hypotéky za jiné peníze a nájmy. Tady při menšich platech dáte dvě třetiny platu za bydlení,nebo případně za hypotéku. Bez možnosti sehnat si lépe placenou práci..
Ano, přesně tak to je. Mrknu třeba do Ústí.
Nesehnali. Mzda se uvádí v hrubém, nájem v čistém, kapišto?
Zase někdo objevil něco nového? Za těch zatracovaných komančů přišli do škol v 8 třídě tři náboráři: jeden ze šachet, který tvrdil že vykouří po ránu než jde na šichtu krabičku startek, od gumáků (vojáku jako byl třeba agent Pávek) který líčil krásu hraní si na vojáky a třetí náborář od dráhy, který barvitě popisoval jak si koupí basu piv , připojí lůžkový vagon a jezdí po Evropě (tenkrát asi východní) do dneška si ty maníky pamatuju. a pár školáků zlanařili do těchto oborů. Nábor je třeba dělat už na účňák nebo střední a tu mládež si vychovat. Nemyslím si,… Číst vice »
😂👍
Tvl smutné, ale pravdivé.. 😂
Kolik hodin měsíčně celkem včetně hodin přerušení je strojvedoucí ČD pryč z domu, aby udělal normohodiny ve výkonu a dosáhl na oněch průměrných 47.000 Kč? Kolik dní měsíčně bude strojvedoucí ČD v práci. Kolik strojvedoucích v osobní vnitrostátní dopravě bez nutnosti přezčasové prace dosáhne na 47000 Kč? Jak velký vliv na uváděnou průměrnou mzdu za celé ČD mají strojvedoucí se smluvní mzdou? Na to bych se jako strojvedoucí zeptal jako první. A vůbec nerozporuji,že režim orace u ČD někomu vyhovuje i za menší plat, než by mohl mít jinde.
Který dopravce dává větší plat než ČD? Za stejné hodiny. Regiojet, Arriva, GW Train? Není myšleno, špatně, ale zajímalo by mě to.
Soukromníci platí více vlastně všichni. V osobní dopravě o trochu, v nákladní o hodně. No a když si uděláte Německo, tak jste na dvojnásobku.
Pravda, na druhou stranu za jakých podmínek, těch peněz u soukromníků dosáhnete, to je druhá strana mince.
Cargo má množství různých odpočinkových místnosti (fírcimry, apod…), po celé republice, takže člověk čeká tak nějak kultivovaně (alespoň trochu), u soukromníka si holt čekají na vlak na perone, nebo někde v nádražní hale.
RegioJet měl osu (nevím jestli to je stále platné) v Pardubicích, jasně pokud byl dotyčný místní, tak to neměl daleko z baráku, ale dělat osu za 2 minutový pobyt v perone?
Atd…, takže ano platí soukromník více, ale druhá strana mince jsou podmínky.
To právě říkám taky že peníze nejsou všechno. Proto zůstávám v osobce u národního.
Já zase v nákladu, mimojiné, kvůli okračující liberalizaci, řešit za 10 let změnu nástupního místa nebo dopravce, když ten můj zrovna nevyhraje, to pro mě není (samozřejmě to není jediný důvod).
A to je který? Národní dopravce máme 3
Srovnání od dvou kolegů z ČD, kteří přešli k soukromníkovi na nákladku: mínusy: nezačínám a nekončím na stejném místě, alespoň s měsíčním předstihem hlásím svoje dni kdy se mi fakt nechce do práce. Cca 2x týdně nespím na svojí posteli, ale na hotelu nebo služebním bytě. Plusy: o práci se komandujícímu hlásím sám a sám si plánuji své volné dni, a klidně si naplánuji 4 volné dny v kuse a dostanu je. Minimální délka směny ve výkonu 10 hodin. Mám garantované 2 celé volné víkendy a fakt před volným víkendem nekončim v pátek 23.50 a po volném víkendu nenanstupuji v… Číst vice »
O 10000,- víc, to je hezké, ale za kolik hodin, kolik je norma? Protože co vím, tak u soukromníků se norma většinou nepohybuje 154/159, jak u ČD, či ČDC, ale kolem 180 hodin. O práci se hlásím sám? To spíš zní jak nějaký brigádník, než HPP, ale proč by ne, sice znám jen jednu další firmu, kde zaměstnanec vyplnil tabulku, jak a kdy by šel, ale mohlo by být i zde. U ČDC si můžu zavolat klidně týden dopředu, že bych tehdy a tehdy potřeboval blokované volno, a většinou ho i dostanu. A ještě abych si hlídal zda mám normu?… Číst vice »
Ptal jsem se kolegy, týdenní norma 37.5 hodiny, jezdí pravidelné přepravy, většinou spací na obrat a nebo nepravidelné ad hoc vlaky a když to dobře vyjde a má čas a chuť, sebere dva adhoc vlaky a udela si z nich obrat. Komandující mu ve vlastním zájmu vyjde vstříc. Pravidla se komandují vždy v pátek na následující týden a skoro každý den komandující poptává personál na adhoc přepravy na 2 až 3 dny předem. Mají na to néjaký systém. Strojvedoucí se přihlásí v pátek na pravidla nebo operativně na nabídnutý adhoc. Má on-line přístup do své evidence odpracovaných hodin a průběžně… Číst vice »
Díky, za vyčerpávající informace, nezní to vůbec špatně, zvlášť, když normu tedy má stejnou, pro někoho, komu nevadí lítat dálky, spát po hotelích, řešit si směny sám, atd…
Ale pro mě by to opravdu nebylo, současný systém u ČDC mi sedí víc (i za cenu menších peněz), ale díky za popis jak to funguje jinde.
Tak 37,5 hodiny týdně je u nerovnoměrně rozvržené práce maximum ze zákona. Takže měsíčně 160/166 hodin norma.
U většiny dopravců si sám musí člověk pohlídat věci, které jsou jinde dány automaticky, kde a kdy mám nástup, JŘ, brzděnka a podobně.
Na druhou stranu minimální nebo žádná buzerace, komandování směn podle potřeby, není problém si říct o volno. Elektronické vedení výkonů, takže člověk ví přesně, kolik hodin má.
Za normu kolem 50 čistého +- několik tisíc podle dopravce.
Takže všechno má své plusy a mínusy.
Kolik hodin no je to tak tak aby vás pes ještě poznal až se vrátíte domů a nepokousal vás
Já jako vlk. ale nemám 37.000
Mzda je udávána v hrubém
Tak jako naprosto otevřeně – za 6 – 8 ČD platovou třídu v Praze opravdu zámečníka moc lidí ochotno nebude. A kdo ano tak to budou zaměstnanci mizerní.
Hlavně když budou mít dost času na pivo
To jako myslíte v pracovní době? To bylo v sedmdesátých letech minulého století. Dnes okamžitý vyhazov.
Haha tohle bylo normální ještě před 15 lety. Na dráze se na určitých pozicích vždy pilo. Bylo to o lidech. Ale tahle generace už je pryc a až na pár jedinců je klid.
Na pivo fakt ne, ale na noviny, mobil, spánek je furt času dost…
tím jsem měl na mysli jedny mechaniky které osobně znám – typické pepy z depa. Po práci, nejdéle večer musí furt zajít do hospody, dat 4 12tky a postěžovat si jak vláda krade a nemyslí na lidi. Manažeři ČD jak kradou a jim nedaj. Ale sedět ob den v hospodě, na to mají peníze furt.
co vam je do toho za co utraci ve svem volnem case? ze se neotirate o motorkare jezdici ve volnem case bez cile tam a zpet a utracejici sve penize za benzin? nebo modelare lepici letadylka koupene za sve penize ?to je absurdni , že? kazdeho asi bavi neco jineho , vas evidentne kritika lidi , kteri se nechovaji dle vasich predstav.
Kolik motorkářů při tankování nadává, jak vláda a vedení jejich zaměstnavatele krade? Alkoholici to dělají častěji.
nevim , je to jejich věc.
Opomněl jste na základní parametr, že v té hospodě musí být levný gambrihnus nebo kozel, jinak tam nepůjdou.
Tak okamžitý asi ne, to by bylo prázdno v hale , ale bubu Jo .
Pokud nemají zaměstnanců, tak zřejmě podmínky a hlavně ty mzdové, nabudou tak zajímavé, jak si ČD myslí 🤔🤒
A až tam po třiceti letech práce skoro přijdete o sluch, tak vás vykopnou a ani vám nepoděkují..
Proč o sluch? Dnes už nemají vlaky železné špalky.
To by se České Dráhy musely zamyslet nad navýšením mezd od 1.1.2024 a jejich kolektivním vyjednáváním. Jsem strojvedoucí a všichni kolem se mi smějí, že vydělávám takovou lichvu a pracuju non-stop zatímco oni mají volné víkendy, svátky apod. Ještě chvilku a bohužel se rozloučíme.
No za 16 hodin denně x 5 dní v týdnu =80 hodin týdně, to fakt chci… To u ČD máte více a za polovinu hodin 😁😁😁.
a za kolik hodin týdně?
Ono je zajímavý, že řidiči od dodávky, přes autobus, kamion, tramvaj, vlak, všichni nadávají a brečí že se to nedá a stále to tisíce a tisíce dělá. 🤔
Mě to bohužel stále baví. Otázka je jak dlouho. Za poslední roky inflace a přepočet na kupní sílu tahle profese tak degradovala, že už ani mě to nedává smysl. A tohle co dělaj, mě jen utvrzuje. Už rozhazují letáky do schránek a dělaj nábory v kupe.. Dřív elitní zaměstnání..
To bude i tím, že dnes mladý nechtějí dělat nic. Není těžké sehnat jen fíru, ale i soustružníka, obraběče apod..
mladí jen znají svou hodnotu. pokud je ten soustružník tak potřeba, tak musí firma nabídnout mzdu, za kterou by ti lidi přišli. a pokud na to nemá, tak holt zavře, to je kapitalismus 👍
mladi rozhodně svou hodnotu neznaji , jen maji pocit že teď přišli o i a svět si z nich sedne na zadek. za půl roku po vyučení už jsou klidní .
„Am I so out of touch? No. It’s the children who are wrong. “ – Principal Skinner.
Argument o mladých co „nechtějí makat“ mám rád. Hlavně v kontextu loňského úprku starých do předčasných důchodů….
Ti vámi zmiňovaní staří nešli do předčasného důchodu proto, že nechtějí makat. Odešli proto, že by odchodu do řádného důchodu měli až do konce života nižší důchod. Viz ministr Jurečka.
A chtějí snad makat? Kdykoliv přijde k nám někdo mladý tak za měsíc jde do háje, protože chce být JENOM na mobilu a hrát hry.
Jenže tohle je poklesem porodnosti v 90. letech, prostě se ani nenarodili. No a samozřejmě taky současně vzrostly kapacity škol, takže tahle generace mohla jít na vysokou i s minimálním IQ.
Ne každý VŠ = úředník.
No dyť to říkám, minimální IQ…
To ked si stari myslia, ze sustruznika nalakaju na „Průměrnou měsíční mzdu 30.000 Kč“. V Prahe.
myslite ti staří třicetiletí ?
A třeba i tím, že staří nechtějí platit.
Takových tu je. Tak jdi a nebreč…
Dobrý večer.
Jak dlouho pracuješ jako strojvedoucí? Tipuji, že ne déle než 10 let, protože ti co pracují déle (já už skoro 20 let) a další 30 i 40 let tak to mám a máme v krvi, jsem patriot a i když na úkor rodiny jsem pořád v práci tak ten pohled z mašiny je neskutečný……..
Každý má jiné životní priority. Pro jednoho je to pohled z mašiny, pro jiného čas, který může věnovat manželce, případně dětem, dokud o tu pozornost děti ještě stojí. Aneb jsem sice 2x rozveden, děti vidím 2x měsíčně na jeden den, stejně jsou to maminkou rozmazání parchanti, ale za tu možnost jezdit s rychlíkem mi to stojí….. Každého svobodná volba.
Nejlepší náborová kampaň je mzdová politika.
Tak člověk by toho strojvedoucího rád dělal, ale tam jsou horší nároky než na pilota 😐. Když už teda projdeš doktorem a psychotestama, tak nastupujes rovnou na ČVUT lidově řečeno a takový člověk ve 40 to mít jednoduché fakt nebude.
Vy jste delal ČVUT, kurz na pilota i strojvedouciho, ze to dokazete posoudit? Ja si totit myslim, ze nemate ani paru o tom, co vsechno musite splnovat na pilota a jak vypadaji zkousky na CVUT… Zacneme treba tim, ze musite umet anglicky. Navic evidentne ten vycvik strojvedoucich neni u nekterych dopravcu takova hitparada, kdyz kazdy druhy den je nekde na trati dopravni zavada.
totiz*
Proboha. Ano dříve to tak podle všeho bylo. Dnes jsou nároky na techniku už někde jinde (bohužel/bohudík). Horší jsou pak dopravní předpisy. Člověk to samozřejmě bez učení nedá a s věkem už se mozku moc pracovat nechce, ale když se člověk aspoň trochu snaží, není důvod, proč by to nedal. Sám dostávám občas do zácviku kolegy, kterým je i přes 40, některým i přes 50 a dávají to. Chce to jen se snažit.
zaplať pán Bůh za ty nároky. z těch fandíků v nákladních autech jde totiž nekdy strach.
Tak at to jde zkusit sam Krapinec s Jesetou. Sasci, bych jim pral jit na tyden na smenu mechanika do dep…
Az zacnou drahy slusne platit nebudou mit o lidi nouze. U soukromnika se maji lide 2x lepe …
U soukromníka na dráze?
A já bych přál mechanikům a dalším správkárenským aspoň o 10-15 000 více. Ale za odpracovaných 160 hodin týdně. A nikoliv za 2-3 denně. Ono si přiznejme. Kdo si chce vydělat prachy, ten jako správkař u ČD dávno není. Ale kdo chce půl pracovní doby proflákat, za menší prachy, ten se má u ČD dobře.
Pardon, samozřejmě měsíčně 😁.
Co soukromníci předem naslibují a ve finále máte, u ČD už dávno máte.
Tak snad si umíte přečíst co máte ve smlouvě a za kolik budete pracovat?
Proč až ve smlouvě? Čím víc věcí bude otevřeně (na pracovním portálu, nejpozději na prvním kole pracovního pohovoru) tím méně lidí hledajících něco jiného.
Zaplatíš máš. Nezaplatíš nemáš. Jasná odpovědět na snížení nedostatku zaměstnanců.
Takhle jednoduše to fakt nefunguje. 😉
Zrovna u vlakvedoucích to mzdový ohodnocení není kdovíjaký. K tomu spaní po nocležnách nevalné kvality, nacpání dělené směny kam to jen jde – ideálně hodina a pár minut, v případě stížnosti je zastání vedení minimální aneb zákazník má vždy pravdu, tlačení do přesčasů – mít v červenci vyčerpaných 416h je smutný, ale lidi nejsou a vlaky jezdit „musí“.
U ČD jsem dělal a najdu si dost důvodů proč se tam nevrátit. A tím i chápu proč lidi nemají a mít nebudou.
To bohužel není jen u ČD ale i udalsich velkých dopravců
Náhodou třeba v tyrkysu to mají luxus. Proleželé matrace zasviněné od (nechci to vědět) a vlastní spacák. V inzerátech mívali uvedenou „ubytování hotelového typu“. Hotel se zřejmě nacházel někde v Bachmutu či Mariupolu.
Takže u ČD s pelechy, které pamatují leckde „osvobození“ rudou armádou v roce 1968 a dekami nepříliš mladšími jsou vlastně Alcron.
to jsem videl na vlastni oči , ja myslel že to je nějaký táborník a on vlezl na stanoviště za páky . – strojvedouci v tyrkysu se spacákem .
O tom občas píše i ČéĎák na strojvedouci.com. Přespání v odstaveném motoráku.
no , to bych tipoval na polovinu 20.stoleti. kdo dobrovolne trapi zada nekde na sedačce? to by snad melo byt v zajmu zamestnavatele , aby jeho zamestnanci nevypadali rano jako umaštěny špindíry se sirkami ve víčkách.
Nikdo vás nemůže nutit podepsat presčasovou praci nad rámec ZP. Poté si nestežujte, problem zaměstnavatele že nemá dostatek personálu přeci není váš.
Já si nestěžuji, já mám za tenhle rok zatím jen asi 30h přesčasu. Přesčasy zásadně nedělám.
Já zas znám pár lidí, co od ČD odešli, nadšeně vyprávěli o nových zaměstnavatelích, dalších a dalších a nakonec se do ČD vrátili.
Taky znám, ale víc jich znám co se zatím nevrátili a jsou pryč třeba 10-15 let. Dokonce znám i takové co se vrátili k ČD a pak zas k soukromníkovi. Tohle je podle mě strašně individuální a každému vyhovuje něco jiného.
Takhle jednoduše to fakt funguje.
tak takhle jednoduche to opravdu je. a ne jen na zeleznici. urad kde jsem zamestnan poptava referenty . pres dva roky . statni sprava , jisty plat , kancelar , sen vsech zamestnancu. do doby nez predstavena odmenovaci tabulka. nikdo netouzi po debilni permici do posilovny v sousednim meste , kazdy kasle na kafeterii a jine 3,14tiny. , kazdy chce uzivit rodinu a zit bez obav z nedostatku.
Kaufland v Praze platí lépe než České dráhy a v noci člověk spí.
Ono jít dělal do dopravy a stěžovat si na noční, je už trochu diagnóza.
Chudinko. Noční smena a není tam postel. Co lidi ve fabrice, taky pláčou, že nemohou od 23:00 do 1:59 hajat?
Jak by se jim v té fabrice líbilo, kdyby to neměli v té době zaplaceno, tedy měli za polovinu, měli tkz přerušení, a zaplaceno by dostali 5,01 hodin? Beru pracovní dobu od 22 do 6 hodin. V té době přerušení by si mohli dělat co chtějí. Nechtěli by taky postel?
Případně by končili v 9 hodin, po odpracování 8 hodin.
Ve fabrice mají noční bez přerušení, placenou od začátku do konce ve stejné hídinové mzdě.
Přerušená na dráze je něco jiného chytráku.
Vesměs to dostanou zaplaceno. A ne 3 hodiny „přerušení“ kdesi v polích, kde by teoreticky mohl z mašiny skočit na jedno(pokud tloušťka a játra umožní, tak i dvě), domů skočit na manželku a hurá zpátky na druhou šichtu.
Doba přerušení nesmí přesáhnout 12 hodin za 28 dní.
A to jste slyšel kde? Funkce jako vlakvedoucí a průvodčí mají neomezenou dobu DS…
Po dohodě se zaměstnancem (případně zastoupeným odborovou organizací) je možné skoro vše…
Aktuálně náš turnus na 23 dní a v tom cca 41h přerušení a dělených směn.
Některé směny přerušené/ dělené i 2-3x.
Minulý gvd přes 70h! Za 27 dní.
41 hodin přerušení za měsíc? to jako 41 hodin zevlujete někde po nádražích a není to zaplacené?
Ano, přesně tak.
Tam kde je pauza nad 3h máte nárok na lůžko (v různých podmínkách), jinak sedíte někde na komandě, v šatně na židli na ONJ, ve vlaku a podobně.
Placené to je podle délky přerušení, až 50%ppu.
Nicméně tato doba se nazapočítává do měsíční normy, takže při 41h/23 dní jste třeba i 70h v práci „navíc“…
to je divný systém . jsem v práci? jsem . tak jakých 50%? no asi to je takto na železnici již zavedené , ale pokud by mi něco vadilo tak přesně takovéto zhora posvěcené ojebávání.
Je rozdíl dělená a přerušená směna.
nerozporuji delena nebo prerusena. jen se pozastavuji nad tim , ze kdyz jdu do prace tak proste cast me nepritomnosti doma nemam zaplacenou . nebo nedostatecne.
Ano platí pouze u strojvedoucích.
A je tousek od ONJ ..:-)
Dělal jste někdy v Kauflandu? A ve všech (nejen) pražských noční samozřejmě jsou.
Prozradí jim i výši platových tříd? 😀
Nepatřím k těm ublíženým Brňáčkům, kteří vidí jen „Praha všude všechno a Štatl zase nic…“ Nicméně že jsou ze tří vybraných tratí tři v Čechách.. a Morava nic.. to asi úplně správné není…
Ten vlak z Prahy do České Třebové hede až na Moravu. Nebojte.
Na Moravě a Slezsku je evidentně podle vedení ČD zaměstnanců dost 😀
Vzhledem k tomu, o kolik trhu tam přišli a ještě přijdou, tak to asi už vzdali. (Praha – Havlíčkův Brod – Brno/Jihlava, Břeclav – Znojmo).
Já bych vám to tam klidně tuhle estrádu přenechal, aspoň bude víc místa ve vlaku, který podle mě tímto neoprávněně zabírají.
A co bude příště? Prezentace hrnců nebo extra hřejivých dek? Tohle opravdu do státem objednávaného vlaku nepatří.
Lidi chybí aktuálně všude, ale už se začíná ve firmách propouštět.
Nemyslím, znám člověka co se hlásil zrovna ČD a odezva bez zájmu, přitom kvalifikace OK. Takže pravda bude někde napůl.
Neschopná paní náborářka… To je celé…
Si musí nejdřív vystát frontu před branami, ehm teda probít se skrz proud odcházejících 🤣
Tohle se mi stalo také. Splňoval jsem veškeré požadavky na pozici u jedné firmy v Brně a byla to má vysněná práce, za kterou jsem si šel cíleně 10 let. A stejně mě nevzali. No, jejich chyba. Teď mám mnohem lepší a perspektivnější job.
Tak třeba jste jim nezapadal do konceptu. To se stává. Mám podobnou zkušenost.