Nabídka Leo Expressu pro Prahu: Denní tisk, káva, wifi a přechodně motorák
Leo Express v nabídce pro Prahu použil vizualizace jednotky Stadler Flirt 3. Pramen: Leo Express, nabídka Možnosti na lince S41
Praha aktuálně řeší budoucnost městské železniční linky S41 z Roztok přes Libeň do Hostivaře. Organizátor dopravy ROPID plánuje od prosince
….. a nakonec se diskuze stejně obrátí na kafe. Nahradit „Žabotlamy“ motoráky ř. 814 je blbost minimálně už jen z kapacitních důvodů. Na druhou stranu kolik takových senzací už LEO plánoval a zatím nebyl schopný vrátit zpátky do provozu ani pátou (nabouranou už téměř rok) jednotku kterou měl pojištěnou. Čínské soupravy jsou také zatím v nedohlednu a tak čekat velké překvapení v podobě dalších jednotek do PID je spíš zbožné přání několika snílků. Příměstská doprava je hlavně o spolehlivosti a ne o odříkání spojů, když se něco poka.á. Lidé s ní jezdí do práce, do školy, na schůzky a nikoho… Číst vice »
Sandy: „Nahradit „Žabotlamy“ motoráky ř. 814 je blbost minimálně už jen z kapacitních důvodů.“ Kapacitní důvody nejsou v případě „tangenty“ rozhodující, protože ani špičková frekvence běžně nepřesahuje 100 cestujících, takže kapacitně třeba „Trio“ vyhoví – podstatnými parametry jsou dostatečně široké nízkopodlažní nástupní dveře a prostory a většinová nízkopodlažnost, a v nich řada 814 nevyhovuje v jakékoli konfiguraci. I jízdní doby „tangenty“ sjede jakákoli konfigurace řady 814 vcelku v pohodě, pobyty pro nástup a výstup frekvence jsou ovšem především kvůli nedostatku širokých nízkopodlažních dveří významně překračovány (a to i mimo špičková období), a zdržuje i skutečnost, že cestující zvyklí na delší… Číst vice »
Pro info – nákladní dopravci mají s touto linkou v této podobě dost vážný problém a ŽESNAD.CZ ho již začal také aktivně řešit. S podobou linky, jak je teď navržena, v žádném případě nemůžeme a nebudeme souhlasit. Připomínám, že v Libni není přesmyk, dále je jednokolejka a my trváme na 14 párech nákladních vlaků/24 hodin. Tolik zatím k této atrakci.
Jo 14 párů vlaků za 24 hodin, to je provoz jak kráva….
to i s PID muže být 3-4 vlaky za hodinu to je nejspíš ke kapacitě trati hodně.
asdf : jednokolejka, s krátkými kolejemi v Malešicích a s Libní bez přesmyku, a kde kvůli metru na Kolín nelze prakticky přejet z jedné strany stanice na druhou a do toho 30minutový takt osobní dopravy? Ano, to je provoz jako kráva….
Martin Khunas: Máte pravdu. A zkuste hádat 3x, pokud se prohlásí tato trať za přetíženou, co asi udělá ÚPDI, co se bude v Libni škrtat? …. 🙂
Přesně tak, v Malešicích krátké koleje a v Hostivaři mají koleje také jen 650 metrů a většina Nex vlaků je delší. Takže nejde křižovat v Malešicích a v Hostivaři budou též problémy, ale hlavně v Libni přejezd přes zhlaví křížem.
Délku kolejí 650 metrů (například v Praze-Bubenči) ale přece všichni (včetně Metransu, který fakticky vozí naprostou většinu dlouhých vlaků v ŽUP) přece všichni akceptovali!
Nerozumné bylo především zbytečné zrušení „středního“ zhlaví v Libni – i to by za současné situace lecčemu pomohlo. A zbytečně „pomalá“ jsou i obě zhlaví v Malešicích, když pro nákladní dopravu je dnes mnohem víc potřebný rychlý průjezd v relaci Libeň – Hostivař než „hladce“ po dvoukolejce Vršovice – Běchovice …
A jak dlouhé kontejnerové vlaky Metrans aktuálně vozí?
Martin.V. Metrans většinu Nexáků má dlouhých 670 metrů.
Kolem Prahy muze jezdit kdokoliv s wifinou,okna ve vlaku nejsou treba.A ziskavat cestujici taky ne,tem lidem nic jineho nez vlak nezbyva…Hodne lidi a malo silnic a parkovist:-)))
„Díky“ sprejerům ostatně mnohá okna stejně nejsou (dlouhodobě) použitelná k výhledu z vlaků – takže nakonec tolik nevadí v nevýhledu ani ty příšerné betonové „prohlukové“(= zpět do vlaku hluk odrážející) zdi …
Hezky to má nakreslený…jako vždy Leošek Paštikářů nezklamal 🙂
Ale už vidím jak na krátké lince dávají denní tisk. Leda ne zdarma. N
Čeká snad někdo něco jiného, než stojany s deníkem Metro? 🙂
ČD se do této soutěže doopravdy nepřihlásily? Dost by mě zajímalo, co je k tomu vede.
A s jakou nabídkou by se tam měly přihlásit?
Pokud vím, byly ROPIDem přímo dotázány, s čím jsou schopny a ochotny zajistit požadovaný další provoz „tangenty“ i v pracovní dny až do/z Hostivaře – jejich reakci neznám.
železničář v důchodu: LeoExpres je ovšem ve stejné situaci – taky by si vozidla musel někde sehnat.
Jenže Leo nemusí soutěžit, takže je v lepší pozici.
a ještě neplatí nehorázný výplaty náměstkům a ředitelům.
nízkokapacitním Panterem? dy´t do toho vlaku se nic nevejde 🙂 to by tam stačilo 😀
Jestli se bude komise řídit nabídkou levné kávy pro cestující (káva a noviny do každé rodiny), tak to náš čekají divné časy.
nedokážu pochopit výmluvy na nedostatečnou kapacitu ČD. Dráhy mají spoustu vagónů, lokomotivy pronajímají do Polska a v Praze odříkají vlaky… Něco je špatně a měly by se z toho odvodit náležité personální následky. Přeci není normální takřka dobrovolně přenechat linku konkurenci 😕
V kupeckém krámu to asi normální je …
Tak asi je to pro ně nevýhodné, když o to nestojí.
Na většině přímestskýh linek nelze objíždět, tzn. musí se jednat o vratný vlak (ČD mají 5,5 řídícího vozu a podobné množství s nimi kompatibilních lokomotiv) a pro službu na S-Bahnu je dobré mít nízkopodlažní vozidlo s širokými dveřmi.
Takže máte pravdu, že ČD má volné lokomotivy a vozy, ale nemá volné vhodné lokomotivy a vozy.
PS: a podle mě bych trval na podmínce, že nebude použita čínská jednotka, ale made in EU.
A jako proc ne???? Vzdyt si v tom nikdy nejel a mikdy jdi zo na vlastni oci nevidel….
Obecne – samozrejme by nylo lepsi kdyby to byly ceske vlaky. Jenomze plzenska Skodovka jasne ukazala ze setri na nespravnem miste a ty neuveritelne nepohodlnymi tvrdými blbe natvarovanymi sedadly v Regiopanterech dal „terorizuje“ a muci cestujici..
Takze ackoliv jsem vlastenec – tak v tomhle pripade opravdu radsi pohodlnyho cinanka nez tuhle hruzu..
Johnny Gomez:
Chcete-li jezdit něčím lepším, budete muset jezdit s někým jiným: o vnitřním vybavení vozidla totiž rozhoduje investor, který je kupuje (tedy v daném případě ČD), a dodavatel mu je může maximálně nabídnout – takže se se svojí kritikou s důvěrou obraťte na dobře placené vedoucí zaměstnance působící „na pobřeží“ …
Takový požadavek je diskriminační, pokud čínský výrobek splní požadavky, které na něj EU legislativa klade, nemůže mu být bráněno ve volném pohybu, až na některé výjimky.
A proč by mu nemohlo být bráněno. Slyšel jste někdy o buy American? Já třeba z peněz daňového poplatníka podporovat čínské státní neprůhledné kolosy nechci.
Nevím, jakou mají legislativu v USA, ale tady platí legislativa EU a v jeho primárním právu (smlouva o fungování EU) je zakotven volný pohyb zboží. Pokud zboží splňuje podmínky, které se na něj kladou, tak mu nesmí být bráněno v pohybu na vnitřním trhu, výjimkou je např. ochrana zdraví, životního prostředí atd.
Ano, volný pohyb zboží, ale v rámci EU. Čína pokud vím není v EU, takže se na čínské vlaky může udělit třeba vysoké clo.
Taky nemám zájem podporovat čínské státní a polostátní podniky, které vyváží zboží často pod cenovým dumpingem.
asdf: Pokud si Čína založí podnik uvnitř EU, bude a něj platit volný pohyb zboží. 🙂 Ale zároveň to naplní princip „buy american“.
To ano, ale zatím jsem neslyšel nic o tom, že by CRRC chtěla zakládat podnik v EU .
asdf: „zatím jsem neslyšel nic o tom, že by CRRC chtěla zakládat podnik v EU“
No, není to přece ani tak dlouho, kdy se psalo o tom, že Číňani mají vložit rozhodující kapitál do plzeňské Škody: že k tomu nedošlo, je jiná záležitost, ale klidně k tomu může (a třeba i velmi brzy) dojít jinde!
Divil byste se, kolik casti na tom made in EU je made in China. Hlavne to, co je cestujicim nejblize, tedy interier, pochazi z velke casti z Ciny…….
Jedna linka proč ne. Konkurence vítána. V PID a s tím, že budou v budoucnosti budou akceptovat jednotné stání jízdné.
„Jedna linka proč ne. Konkurence vítána.“
Blbost: kdyby to byly všechny vlaky na jedné trase, pak snad, ale tříštit systém různými dopravci na stejné trase je pitomost (jak už ostatně dávno prokazuje „konkurence“ na trati Praha – Ostrava) – a to platí i pro městskou a příměstskou dopravu a i v případě+, že existuje tarif IDS.
A proč blbost? Podívej se v Podbabě pod most. Jezdí ti tam 107/147 a mezi tím 340, 355… A je úplně jedno, která firma ty „třístovky“ zrovna jezdí. Má to tarif ROPIDu a nikdo provozovatele neřeší. Z Roztok do Hostivaře to může fungovat úplně stejně. Ty žabí tlamy v předsmrtné křeči a jejich nahodilé náhrady jsou hrůza. Vždyť tím jezdíme denně. Jo, a ta trasa stejná není, jenom jedou kousek po stejných kolejích.
Martin V.:
Kdyby minimálně na železnici fungoval celostátní integrovaný tarif, který by povinně museli uznávat (byť třeba i jako jeden z více jimi uznávaných tarifů) všichni dopravci, tak s tím nemám problém – pokud ale třeba při cestě z Pardubic do Roztok u Prahy nebudu moci použít z Libně „tangenty“ jen proto, že ji bude provozovat jiný dopravce, a budu muset jet komplikovaně přes centrum Prahy, pak je něco špatně.
Podívejte se na trasu Praha-Ostrava: opravdu si myslíte, že tam někomu výrazně chybí „jednotné státní jízdné“ (z roku 2011 = pendolínem za cca šest stovek)? A stejně tak to bude tady: platit tam bude PID a to je podstatné (u autobusů je taky jedno, jestli to je DPP, About me nebo Martin Uher). Železničář v důchodu holt pojede na režijku ze Suchdola přes centrum Prahy, co se dá dělat (stejně má Času Dost). Anebo si výjimečně koupí jízdenku. Přitom neexistence „jednotného státního jízdného“ je problém Ministerstva dopravy (nikoli dopravců) a Českým drahám jeho absence náramně vyhovuje (až se zdá, že… Číst vice »
železniční patriot: Od skutečného železničního patriota bych očekával něco jiného než provokace typu špatně řízených střel: připouštím, že v případě provozu na relaci Praha – Ostrava jsem nezvolil ten nejlepší příklad, protože mnohem případnější by byl odkaz na provoz KŽC v PIDu (především vlaků do Čakovic), ale na principu mé kritiky to nic nemění. Když se uchylujete k osobním útokům, divím se, že vám uniká, že o mě jako jednotlivce nejde, protože díky věku a „režijce“ jezdím už dávno bezplatně v celém PIDu (s výjimkou vlaků KŽC, které ale využívat nepotřebuji, takže ani „Průkaz „Senior 70+““ jsem si zatím nepotřeboval… Číst vice »
Leoš by konečně našel správné využití pro své tramvaje.
Pro „tangentu“ jsou ovšem příliš kapacitní, i kdyby místo do Hostivaře jezdila až do/z Uhříněvsi (při nezbytných trojích náležitostech by to asi vycházelo) …
Tak zrovna tou tratí BLAVA – Komárno bych se nechlubil. Prakticky žádné zálohy, při první nehodě jezdí místo nízkopodlažního vlaku šroty staré 40 let.
Trochu rozdíl je, když tam ty šroty jezdili pravidelně a méně často než když tam jedou jako náhrada. Jinak samozřejmě chápu – v podání Regiojetu jako toho špatného soukromníka je 40 let vagon / souprava „šrot“ v podání slovenské státní železnice by takový vlak byl plně dostačující pro regionální / příměstskou linku a měli bychom být rádi, že vůbec něco jezdí. Akorát nevím, čím by se nahradil šrot od ŽSR, kdyby jim pár vlaků zrušili idioti v kamionech, jak se stalo RJ opakovaně. Asi by si půjčili od ČD 60 let staré vagony…. Jistě že všude jsou nějaké rezervy, ovšem… Číst vice »
Petr 766: „U ŽSR by se tak výrazně nikdy nestalo“
Jistě – protože ve chvíli, kdy ŽSR tu trať (za státní peníze) opravily a zmodernizovaly, objednalo slovenské MD provozování drážní dopravy na ní u Jančury …
železničář v důchodu: Když stát (ŽSR) tu trať zmodernizoval, může si na ní stát (MDV) objednat dopravu od koho chce. A pokud státu Jančura vyhovoval víc než jím vlastněná ŽSSK, tak si objednal soukromníka. Co je na tom divného a zvláštního?
Martin: „Co je na tom divného a zvláštního?“
Třeba to, že stát za své prostředky nechal trať zmodernizovat a následně připlácí jinému než původnímu dopravci výrazně více, než kolik byl ochoten připlácet tomu původnímu
Kolik vozidel z celku je adekvátní záloha? RJSK přišel během jednoho kvartálu kvůli srážkám na přejezdech o 3-4 jednotky. Do toho narostl počet cestující nad odhady a poptanou kapacitu od MDVRR. Ve smlouvě byly špičkové vlaky požadované s kapacitou do 350 míst a loni Arpad Ersek prudil, proč nemají kapacitu 500+ míst.
Ta trať už dávno měla být dvě koleje, dráhy a jezdit tam kapacitní el. vlaky.
Tak Regionova a žabotlam ČD jsou taky nízkopodlažní. Nízkopodlažní motorák Leo není nic nového, respektive cokoliv jiného by byl krok zpět.
Navíc oboje u ČD je vlastně (narozdíl od Leo) z první ruky, ale to už je samozřejmě vtip.. ;-D
Nu, Regionova je spíše z druhé (i když vlastní) ruky, a její nízkopodlažní část nabízí k sezení osm provizorních sedaček, dělících se o místo s koly a kočárky, a záchod. Její současné nasazování místo žabáka považuji za snížení kvality (snad s výjimkou toho záchodu).
František: „Její současné nasazování místo žabáka považuji za snížení kvality“
Asi nejste sám, protože už první týden „náhrad“ přinesl významný pokles frekvence v nejzatíženějším úseku (jak už jsem ostatně psal jinde).
A propos: v úterý tohoto týdne zřejmě přišel definitivní konec provozu „žabotlamů“ – byly „nahrazeny“ obě plánované soupravy, a to vozidly 814.065-9 a 814.212-7/211-9 …
Konec Zabotlamu, se (snad) nekona. Jen pry nejake svarovani u posledni jednotky. Pry jeste vyjede. Navic v utery rano byla linka mezi Libni a Roztoky provozovana Esusy. Kdyz pominu odreknutou soupravu v 9:29 z Libne, tak jsem pri cekani na zabaka potkal jen dva Esusy .
Poslední žabotlam se dle vyjádření ČD ještě skutečně vrátí. Je na údržbě.
Stepan + Jan Šindelář:
Jeden „žabotlam“ (025-1/026-9 – zda je skutečně úplně poslední, nebo zda se u Kupců pokusí nakonec přece ještě něco dalšího sestavit, netuším) skutečně ve středu v podvečer na „tangentě“ jezdil – spolu s 814.065-9 …
„Skúsenosti z trate BA – Komárno“ kde RJ všetko zvaľuje na MD a nie je schopná zabezpečiť dostatočné kapacity.
Mám relevantní otázku stran motorových vozů/jednotek z druhé ruky. S ohledem na poměrně velký zájem menších dopravců o vstup do dopravy v závazku by mě zajímalo, jestli jsou schopni získat v zahraničí větší množství užitých nízkopodlažních vozidel? Protože dle mého, zdroje i osvědčených řad (Desiro, RegioSprinter, RegioShuttle…) jsou již dnes dosti vyčerpané až žádné.
J&T:
GWcko ma ty „tam-train“ z z druhy ruky z nemecka a jsou opravdu suprove rekonstruovany, perfektni zachody, fajn sedacky – barevne do orabzova. Proste super. Jel isem s tim do KV a nemuzu si to vynachvalit i pres trosku tvrdsi prrovani..
Oproti motorakum 810 CD – je to s GWckem skok o 200 let dopredu 🙂
Ano, to je řada VT 654 Regio Sprinter, jenže ani těch už v Německu není na zbyt.
Ono jich taky bylo vyrobeno jen 39 kusů. Kolik z toho vlastně má GWTR?
A prečo by nemohol voziť kávu? V regionálnych vlakov v oblasti Londýna je to úplnou samozrejmosťou a mnoho cestujúcich čo si ju nestíha dať doma to určite ocení.
Myslím, že káva a noviny cestou do zaměstnání potěší mnohé. 🙂
Nejsou v panterech automaty na kávu?
Jasně, pingl bude roznášet kafe na takto krátké lince? Leoši, už to nehul. Chápu, že Moraváky jsi na to nalákal, ale tohle je městská doprava…
Pane Joudo, víte, že ve vlaku může být i automat na kávu a snacky? Běžně to funguje v RE vlacích u Berlína, tak proč ne tady? Určitě vám nikdo pistoli u hlavy držet nebude, abyste si to kafe koupil.
„Pingl“ asi ne, ale možná znáte takovou věc, jmenuje se to automat. Dokonce se v některých dá platit i kartou na rozdíl od mnoha pokladen ČD, kde už x týdnů visí ošmudlané cedulky „kartou nelze platit, porucha terminálu“.
Automaty mají (na delší lince, což ale nevylučuje že si to kafe můžu dát i na 10minutové cestě mezi sousedními zastávkami) ČD v Regio panterech nebo jak se ty rychlíky „vyšší kvality“ jmenují. A je to fajn nespoléhat na předražený stánek někde v nádražní budově otevřený jen občas, třeba o víkendu vůbec. A lidi to poměrně dost využívají.
Franta Jouda:
Možnost koupit si ve vlaku kávu (v automatu) bych ani v městské či příměstské dopravě (např. i v „tangentě“) nepodceňoval – třeba v Holešovicích si cestující nezřídka kupují kávu v automatech cestou na peron a v Podbabě zase v prodejně tamního benzinového čerpadla.
Osobně bych ale mnohem víc uvítal třeba v Podbabě kiosk s čepovaným pivem – ten mi tam chybí výrazně víc … /:-)/