Doprava ve městě Dopravci Železnice

Nabídka Leo Expressu pro Prahu: Denní tisk, káva, wifi a přechodně motorák

Leo Express v nabídce pro Prahu použil vizualizace jednotky Stadler Flirt 3. Pramen: Leo Express, nabídka Možnosti na lince S41
Leo Express v nabídce pro Prahu použil vizualizace jednotky Stadler Flirt 3. Pramen: Leo Express, nabídka Možnosti na lince S41

Praha aktuálně řeší budoucnost městské železniční linky S41 z Roztok přes Libeň do Hostivaře. Organizátor dopravy ROPID plánuje od prosince rozšíření provozu na větvi z Libně do Hostivaře z víkendů i na všední dny. Dnes linka ve všední dny pendluje pouze mezi Roztoky a Libní. Jenže už dnes je na lince problém se zajištěním vlakové kapacity, neboť stařičké pantografy Českých drah dosluhují. A náhrada za ně zatím není.

Město proto zvažuje nabídku Leo Expressu, který by se rád proboural do závazku veřejné služby. „Chceme nabídnout kvalitní cestování v Praze na lince Roztoky – Hostivař. Vhledem k probíhajícímu jednání nemůžeme nabídku blíže komentovat,“ uvedl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík. Deník Zdopravy.cz nicméně přináší základní údaje z nabídky.

Dopravce počítá s odděleným financováním dopravy v závazku s pomocí dceřiné společnosti s ručením omezeným. Provoz na lince je schopný podle nabídky zajistit od června příštího roku, vítěz by ale měl být vybrán co nejdříve, ideálně do letošního června. Zpočátku by přitom Leo Express zajišťoval linku motoráky z druhé ruky, neboť dobu na dodání nových elektrických jednotek odhaduje na dva až tři roky. Už motorové jednotky by ale měly být nízkopodlažní, s wifi připojením k internetu a doplňkovými službami. Mezi ty Leo Express řadí převoz kol, kávu a denní tisk (není jasné, za jakou cenu). Elektrické jednotky by pak měly začít jezdit nejdříve koncem roku 2020, a to v barvách pražské integrované dopravy. Ve vizualizaci Leo Express využil jednotku Stadler Flirt 3.

Pod dotační deštník pražské aglomerace se nicméně jako druhý bude snažit dostat i konkurenční RegioJet. „RegioJet také reagoval na poptávku týkající se zajištění provozu linky S41 a v návaznosti na to jsme předložili naši oficiální obchodní nabídku. Výběr z více dopravců je přitom jediné správné řešení,“ potvrdil mluvčí Aleš Ondrůj. Podrobnosti nabídky neuvedl, nicméně ve prospěch RegioJetu argumentuje mimo jiné zkušenostmi ze závazkové dopravy na trati Bratislava – Komárno, kde došlo po nástupu soukromého dopravce k výraznému nárůstu počtu cestujících.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Gumma
Host
Gumma

nízkokapacitním Panterem? dy´t do toho vlaku se nic nevejde 🙂 to by tam stačilo 😀

Kanarek
Host
Kanarek

Divil byste se, kolik casti na tom made in EU je made in China. Hlavne to, co je cestujicim nejblize, tedy interier, pochazi z velke casti z Ciny…….

H.S.
Host
H.S.

Martin.V. Metrans většinu Nexáků má dlouhých 670 metrů.

Martin V.
Host
Martin V.

A jak dlouhé kontejnerové vlaky Metrans aktuálně vozí?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Stepan + Jan Šindelář:
Jeden „žabotlam“ (025-1/026-9 – zda je skutečně úplně poslední, nebo zda se u Kupců pokusí nakonec přece ještě něco dalšího sestavit, netuším) skutečně ve středu v podvečer na „tangentě“ jezdil – spolu s 814.065-9 …

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Sandy: „Nahradit „Žabotlamy“ motoráky ř. 814 je blbost minimálně už jen z kapacitních důvodů.“ Kapacitní důvody nejsou v případě „tangenty“ rozhodující, protože ani špičková frekvence běžně nepřesahuje 100 cestujících, takže kapacitně třeba „Trio“ vyhoví – podstatnými parametry jsou dostatečně široké nízkopodlažní nástupní dveře a prostory a většinová nízkopodlažnost, a v nich řada 814 nevyhovuje v jakékoli konfiguraci. I jízdní doby „tangenty“ sjede jakákoli konfigurace řady 814 vcelku v pohodě, pobyty pro nástup a výstup frekvence jsou ovšem především kvůli nedostatku širokých nízkopodlažních dveří významně překračovány (a to i mimo špičková období), a zdržuje i skutečnost, že cestující zvyklí na delší… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Díky“ sprejerům ostatně mnohá okna stejně nejsou (dlouhodobě) použitelná k výhledu z vlaků – takže nakonec tolik nevadí v nevýhledu ani ty příšerné betonové „prohlukové“(= zpět do vlaku hluk odrážející) zdi …

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

železniční patriot: Od skutečného železničního patriota bych očekával něco jiného než provokace typu špatně řízených střel: připouštím, že v případě provozu na relaci Praha – Ostrava jsem nezvolil ten nejlepší příklad, protože mnohem případnější by byl odkaz na provoz KŽC v PIDu (především vlaků do Čakovic), ale na principu mé kritiky to nic nemění. Když se uchylujete k osobním útokům, divím se, že vám uniká, že o mě jako jednotlivce nejde, protože díky věku a „režijce“ jezdím už dávno bezplatně v celém PIDu (s výjimkou vlaků KŽC, které ale využívat nepotřebuji, takže ani „Průkaz „Senior 70+““ jsem si zatím nepotřeboval… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

asdf: „zatím jsem neslyšel nic o tom, že by CRRC chtěla zakládat podnik v EU“
No, není to přece ani tak dlouho, kdy se psalo o tom, že Číňani mají vložit rozhodující kapitál do plzeňské Škody: že k tomu nedošlo, je jiná záležitost, ale klidně k tomu může (a třeba i velmi brzy) dojít jinde!

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Délku kolejí 650 metrů (například v Praze-Bubenči) ale přece všichni (včetně Metransu, který fakticky vozí naprostou většinu dlouhých vlaků v ŽUP) přece všichni akceptovali!
Nerozumné bylo především zbytečné zrušení „středního“ zhlaví v Libni – i to by za současné situace lecčemu pomohlo. A zbytečně „pomalá“ jsou i obě zhlaví v Malešicích, když pro nákladní dopravu je dnes mnohem víc potřebný rychlý průjezd v relaci Libeň – Hostivař než „hladce“ po dvoukolejce Vršovice – Běchovice …

H.S.
Host
H.S.

Přesně tak, v Malešicích krátké koleje a v Hostivaři mají koleje také jen 650 metrů a většina Nex vlaků je delší. Takže nejde křižovat v Malešicích a v Hostivaři budou též problémy, ale hlavně v Libni přejezd přes zhlaví křížem.

asdf
Host
asdf

To ano, ale zatím jsem neslyšel nic o tom, že by CRRC chtěla zakládat podnik v EU .

Oldřich Sládek
Host

asdf : jednokolejka, s krátkými kolejemi v Malešicích a s Libní bez přesmyku, a kde kvůli metru na Kolín nelze prakticky přejet z jedné strany stanice na druhou a do toho 30minutový takt osobní dopravy? Ano, to je provoz jako kráva….

Martin Khunas: Máte pravdu. A zkuste hádat 3x, pokud se prohlásí tato trať za přetíženou, co asi udělá ÚPDI, co se bude v Libni škrtat? …. 🙂

Josef Petrák
Admin

asdf: Pokud si Čína založí podnik uvnitř EU, bude a něj platit volný pohyb zboží. 🙂 Ale zároveň to naplní princip „buy american“.

Martin Khunas
Host
Martin Khunas

to i s PID muže být 3-4 vlaky za hodinu to je nejspíš ke kapacitě trati hodně.

Sandy
Host
Sandy

….. a nakonec se diskuze stejně obrátí na kafe. Nahradit „Žabotlamy“ motoráky ř. 814 je blbost minimálně už jen z kapacitních důvodů. Na druhou stranu kolik takových senzací už LEO plánoval a zatím nebyl schopný vrátit zpátky do provozu ani pátou (nabouranou už téměř rok) jednotku kterou měl pojištěnou. Čínské soupravy jsou také zatím v nedohlednu a tak čekat velké překvapení v podobě dalších jednotek do PID je spíš zbožné přání několika snílků. Příměstská doprava je hlavně o spolehlivosti a ne o odříkání spojů, když se něco poka.á. Lidé s ní jezdí do práce, do školy, na schůzky a nikoho… Číst vice »

asdf
Host
asdf

Ano, volný pohyb zboží, ale v rámci EU. Čína pokud vím není v EU, takže se na čínské vlaky může udělit třeba vysoké clo.
Taky nemám zájem podporovat čínské státní a polostátní podniky, které vyváží zboží často pod cenovým dumpingem.

asdf
Host
asdf

Jo 14 párů vlaků za 24 hodin, to je provoz jak kráva….

kuba
Host
kuba

Nevím, jakou mají legislativu v USA, ale tady platí legislativa EU a v jeho primárním právu (smlouva o fungování EU) je zakotven volný pohyb zboží. Pokud zboží splňuje podmínky, které se na něj kladou, tak mu nesmí být bráněno v pohybu na vnitřním trhu, výjimkou je např. ochrana zdraví, životního prostředí atd.

petr.r
Host
petr.r

Nejsou v panterech automaty na kávu?

petr.r
Host
petr.r

a ještě neplatí nehorázný výplaty náměstkům a ředitelům.

Oldřich Sládek
Host

Pro info – nákladní dopravci mají s touto linkou v této podobě dost vážný problém a ŽESNAD.CZ ho již začal také aktivně řešit. S podobou linky, jak je teď navržena, v žádném případě nemůžeme a nebudeme souhlasit. Připomínám, že v Libni není přesmyk, dále je jednokolejka a my trváme na 14 párech nákladních vlaků/24 hodin. Tolik zatím k této atrakci.

Partneři


Newsletter

Výběr editora