Na zkušebním okruhu došlo ke srážce vlaků. Poničený je nový Stadler KISS i TRAXX MS3
Srážka drážních vozidel ve Velimi. Foto: Drážní inspekce
Odhadovaná škoda je 80 milionů korun, lehce byl zraněn vedoucí posunu.
Odhadovaná škoda je 80 milionů korun, lehce byl zraněn vedoucí posunu.
Škoda. Kdyby VUZ s částí servisù ČD prodali po slovenských volbách optifinu, tak mohli dostat brzy miliardy a poplatit část z těch víc 100 miliard závazků CD
Jen poctivý test včetně deformačních zón. Stane se …..
A dnes opět projetí návěstidla, Krnov Ostrava, Skrchovice.Takže ,že by fakt série…
Včera pro změnu v Pardubicích poslali Ostravan místo na 3. na 11. kolej, která nevede kolem nástupiště, ale aspoň byla neobsazená. Takže vlak projel před překvapenými cestujícími a zmizel směrem na Choceň. Naštěstí jen na záhlaví a odtamtud sunul zpět k nástupišti.
Já to sem postnu ještě jednou, ať je to nahoře, aby to nezapadlo, protože málokdo se vrací do hloubky starších vláken. Na nevhodnost řady 794 pro obvyklé nasazení při posunu s těžšími osobními soupravami (nízká váha + absence elektrodynamické brzdy) jsou z provozu stížnosti od samého začátku jejího nasazení. Vedení ČD údajně elektrodynamickou brzdu nepožadovalo (nebo ji v zájmu dosažení nižší ceny aktivně odmítlo – v tom se mně dostupné informace liší). BTW, k nehodě při posunu na ŽZO s následným poškozením zahraničního vozidla došlo už i v r. 2018, viz tady: https://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Velim_181115.pdf Podle zprávy DI šlo o chybu vedoucího… Číst vice »
Jestli něco z uvedeného není pravda, prosím o opravu. Jestli mají ty mínusy jiný důvod než moje chyby a omyly, prosím o jeho sdělení.
Nemá, ČD, pak Cargo poskytují lidi dlouhá léta. Nějaký čas to tam zajišťoval myslím i soukromník. Je to nárazová činnost.
Co se týče nehod na ŽZO, vzpomeňme i zbořenou britskou jednotku.
Děkuji.
K té vhodnosti či nevhodnosti 794 na posun bych doplnil jen jedno – je to sejné, jako když si koupíte Fabii 1,2 HTP. Asi s ní taky nebudete tahat na dlouhé vzdálenosti podvály a na nich 3 tuny, že? Když si u ČD objednali malé lokomotivy bez EDB, měli tomu uzpůsobit zátěže, které ty lokomotivy tahají. Jelikož ale někdo měl vítr v hlavě a koupil 794 a chtěl jimi nahradit 714ky, vypadá to tak, jak to vypadá. Holt to chtělo trochu rozumu při nákupu a to samé při jejich nasazení
Veškerý provozní personál ŽZO je dle vytížení a potřeb provozu najímán od ČD Carga, na tom není nic špatného, ne?
Vedoucím provozu ŽZO (v době MU nedostupným, neb v části domu nemáme mobilní signál, ovšem přesná místa se občas mění) v odkazované zprávě DI jsem byl právě já.
Za dobu svého tříletého působení na vedení provozu ŽZO jsem za VUZ šetřil asi desítku MU, i když ta odkazovaná byla jednou z nejzávažnějších…
To snad není možné, uzavřený okruh a takový malér. To tam výrobci železničních vozidel budou dál dávat kšefty, když jejich nové výrobky zničí hned tam.
Koľko že takýchto nehôd a poničených vozidiel ste tam zaznamenal ja neviem, za posledných 20 rokov? Železničný okruh si len tak vyberať nemôžeš, je ich v Európe len obmedzený počet a to ešte sú všetky na dva tri roky vopred vypredané.
A jsou teorie, že se pozadavky na schvalování vozidel píšou na míru podle lobbingu vlastníka toho kterého okruhu.
Všude a při jakékoliv činnosti hrozí nějaká rizika a jak se říká někdy se i mistr tesař utne. Neviděl bych to tak černě. Prostě stálo se a je třeba se zaměřit na to, aby se podobná situace neopakovala a rizika podchytit. Jak to bývá nehody přicházejí tehdy, když si člověk věří a říká si, že danou činnost dělal již mnohokrát a že to má „v paži“. V tu chvíli dochází k nehodám a úrazům.
Když to tady čtu ty většinové nářky……proboha co to tady řešíte ? Kolik nehod se stalo na okruhu ?? Proti těm tisícům pohybů a jízd, i ten okruh má právo udělat jednou chybu. Stalo se, jdeme dál. Jenže tady je každý druhý chytrej jak rádio. Hlavně to bylo na kolejích, tak se tu budeme předhánět v opatřeních. Včera dva autobusy v sobě, desítky zraněných….. mrtvý řidič…….a den po a pomalu si na to nikdo nevzpomene. Že to taky nevyvolá bezpečnostní hysterii , nápady jako že by byla v autobusech povinnost mít třeba adaptivní tempomaty , který by nedovolil dvěma vozidlům… Číst vice »
Nejde o žádné tisíce pohybů, ale o to, že jsme hrubou chybou zničili Slovákům jednotku, a může se to podepsat na přidělení nových zákázek.
Co do toho pletete autobusy, a všechny ty věci, které s tím vůbec nesouvisí ?????
Na takové věci je samozřejmě každá firma náležitě pojištěna a škoda bude vlastníkovi vozidla nahrazena.
O to se nikdo nestojí, poslali tam jednotku na zkoušení, místo zkoušení teď bude stát. když vám někdo v zahraničí rozbije auto, asi t aké o nic nic nejde, protože ho máte pojištěné, To je mlžení.
Prostě tam jednotku poslali ke zkoušení, ne k zničení.
To je podstata věci.
1/ Není to jsme. Jsem sice rozhodným zastáncem kolektivní viny (ne před soudem), ale tohle je fakt interni/firemní chyba. 2/ Jak víte, že je to „vážná“ chyba? Mohl to být nějaký kiks z kategorie trapnych, mohl to být nějaký puberťák, co následovalo koleje. Ale budiž, s 80ti melouny se musí počítat, to je pravda. A 3/ Připadá mi, že prehanite i slovem „zničená“ jednotka. Ta škoda se dělí na víc vozidel a když vlak vykolejil, tak je poničená i trať. Neboli ne že byste neměl pravdu, ale zrovna řešení nehod vyžaduje chladnou hlavu. Mimochodem: drážní inspekce má stránky, na stránkách… Číst vice »
Lze to vyjádřít jednodušeji: Slováci tam poslali jednotku ke zkoušení, a ne ke zničení. A ne k tomu, aby tam teď stála na odstavné koleji.
O jakém zničení pořád píšete? Jedete jak zaseklá gramodeska ten samý nesmysl. Jednotka není zničená, je jenom poškozená. Navíc z fotky nevíte ani, jak moc je poškozená. Mezi zničením a poškozením je sakra velký rozdíl. Navíc k poškození běžně na okruhu dochází a dá se říci, že se s nimi i počítá. Nejsou to sice poškození způsobená podobnými nehodami, ale dost často dojde k tomu, že se vozidlo poškodí a zkoušky nedokončí (např. vinou poruchy elektroniky, občas dojde k obutí dvojkolí apod.). Občas na okruhu svoje vozidla taky testujeme, vím o čem píšu 🙂 Posledně jsme z okruhu putovali rovnou… Číst vice »
Hezky napsáno. V tom případě vlastně okruh plní svoji funkci. Bylo by zvláštní kdyby se nikdy žádná poškození u testovaných vozidel nestala. Vzpomínal jsem zde DR 18 201 které si při její návštěvě a jízdách v roce 1964 ohnula vnější ojnice. Fotografie tohoto poškození exitují.To jen, že si tady něco nevymýšlím.Pak se na okruhu objevila ještě v roce 1988 a v roce 1989 v Halle vykolejila a došlo k poškození hnací nápravy. Takže nehody se neděly a ani nedějí jen u nás.
Vsak oni si nasetri na novou (novou).
A dobre jim tak, kdyz si neporidili zadnou nahradni/rezervni navic 🙂 To budou mit problem i pri beznych zavadach v provozu.
A vy víte příčiny, že hned operujete hrubou chybou? Tahají se tam soupravy ve zkušebním režimu a k nehodě mohlo klidně dojít i vlivem poruchy na brzdovém systému lokotraktorem tažené soupravy.
Posunka táhla Lokomotivu Traxx.
No vás by tam asi žádná firma nevzala jako specialistu na bezpečnost provozu když chyby jsou normální.
Je zajímavé jak na tomto webu probíhají odlišně diskuze při srážce vlaku s autem oproti srážce dvou kolejových vozidel, jako zde. Pokud je účastno auto, je řidič dehonestován /viněn tak třetinou komentářů, i víc. U srážky 2 kolejových vozidel jsem ve 114 komentářích nenašel proti strojvůdci ani slovo.
Což je naprosto správné, vy inteligente, protože ve spoustě železničních nehod je v tom strojvůdce zcela nevinně.
No, to bych si zrovna tvrdit nedovolil. To je spíš výjimka.
O co vám jde ?? Někteří strojvedoucí byli opií a 150 x za rok přejedou návěstidlo stůj. To chcete ohýbat pravdu ???
Šílíte. Drážní inspekce zveřejňuje zprávy z konkretnich mimořádek (jsou dlouhodobě na jejich strankach; všechny). Celkem dost jsem jich četl a neviděl jsem ani jeden vliv alkoholu. A jízdy na červenou jsou, k mému překvapení, z velevyznamné části technické chyby na způsob nedobrzdeni vlaku. Že by někdo „semafor vzal a zahodil a byli rázem deset mil“, to se moc nestává.
> Celkem dost jsem jich četl a neviděl jsem ani jeden vliv alkoholu.
Poslední nehoda pendolina?
Golčův Jeníkov dtto.
Doporučuji zopáknout si první třídu ZŠ, tam se děti učí číst 🙂
Nehod zaviněných opilým strojvedoucím už bylo dost 🙁
Jak by mohl být strojvedoucí vinen za srážku s autem? 🤡
Velice jednoduše. Stačí třeba při posunu projet modrou, která slouží třeba taky pro krytí železničního přejezdu v obvodu stanice a je to hned.
Taky může prohrčet zarážedlem a vrazit do auta stojícího za ním. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Zar%C3%A1%C5%BEedlo%2C_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_Praha-Radot%C3%ADn.jpg
Následně se budou dušovat, že ta železnice tam určitě byla dřív a tak je tam ta silnice jenom kvůli automobilismu a tudíž si za to může řidič sám.
a jede při posunu strojvůdce vždy dle svého zraku či spíše velmi často dle pokynů od posunovače/vedoucího posunu – musí být projetí návěstidla či cokoliv dalšího opravdu chyba strojvedoucího či jiného pracovníka dráhy?
Leč na takovém přejezdu při tomto nebude blikat bílé světlo protože je poblíž nebo ve stanici vlak, takže by řidič měl taky svůj díl viny.
Bohužel, od roku cca 2000 už tam to bílé světlo blikat může.
„Samozřejmě“ je to vina řidičů (že tam to světlo bude svítit), protože „běžný řidič“ přece nemá inteligenci rozlišovat tři stavy přejezdu (červené – bílá – nic), tak mu tu signalizaci musíme zjednodušit na červené / bílá, i když tímto krokem ta bílá ztrácí podstatnou část svého významu, že široko daleko není ani (železniční) kolo.
Aneb nebrečte, děti, samy si za to můžete.
Když na chráněném přejezdu bez závor s pozitivkou nebliká nic, řidič se má chovat jako na nechráněném přejezdu. Dtto platí i pro přejezdy se závorami: Otevřené závory + nic nebliká = nechráněný přejezd. Souhlasím s názorem, že kdo tohle nechápe/nedodržuje, za volant nepatří.
Když jsem kdysi dávno dělal autoškolu, učitelka (tehdy široko daleko jedna z mála ženských v té profesi) mi namlátila do palice jednoduchou zásadu: Před přejezdem se vždycky řadí dvojka a i když je otevřený, člověk jede a kouká a poslouchá, jako kdyby tam byly jenom kříže.
Opravdu může bílá zůstat i po projetí toho návěstidla? A které ZZ to dělá?
Jinak věřit tomu, že strojvedoucí/posunovač dodrží návěsti, na tom nevidím moc špatného.
Po projetí už ne. Ale když je návěstidlo 20 m od přejezdu a vlak jede stovkou, tak se to zhasnutí bílé už neprojeví.
>Jinak věřit tomu, že strojvedoucí/posunovač dodrží návěsti, na tom nevidím moc špatného.
Což je těm mrtvým třeba z Hlubočep opravdu hodně platné. Důvěřuj, ale prověřuj.
„… Stačí třeba při posunu projet modrou, která slouží třeba taky pro krytí železničního přejezdu…“
Skoro bych řekl, že ještě víc je krycích návěstidel chráněných přejezdů na tratích D3; většinu z jimi krytých přejezdů si strojvedoucí zatím obsluhují sami. Ale na nehodu se silničním vozidlem na přejezdu způsobenou strojvedoucím, který by zapomněl obsloužit přejezd + krycí návěstidlo, si teď nějak nevzpomínám… Mohu se samozřejmě mýlit. Nemluvě o tom, že na většině těch klacků je stejně štítek Op, takže se počítá i s tím, že ty přejezdy lze za určitých okolností projíždět, i když jsou otevřené a krycí návěstidla zakazují jízdu.
Dokonce to jednou odnesla i SŽDC. Přejezd byl špatně provedený, řidička na něm uvízla, jelikož byl šikmo a panely krátké, což pod sněhem nebylo možno rozeznat.
Pak tady máme přejezd v Zábřehu, kde vlak jel na přivolávačku a závory někdo zapomněl zavřít.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-resi-poruchu-prejezdu-zavory-byly-nahore-vlak-projel-zrejme-slo-o-lidskou-chybu-60124/
Načež byl v diskuzi překrucován zákon, že i v tomto případě je vina pouze na řidiči a kdo tam vjede by měl vrátit řidičák. Což už ukazuje na poruchu logického uvažování.
Když zahouká ne zrovna několikrát přerušovaně s několika krátkými přestávkami, nebo dokonce vůbec, nebo jede vyšší než dovolenou rychlostí …
Protože někteří jsou jak nácek, co vidí židovku. Vidí sice jeptišku, ale pro něj – neomylného – je to židovka, a tak má rudo.
Někteří pak dokážou najít vinu silniční dopravy i při srážce dvou vlaků (konkrétně v Řecku) a jejich argumenty jsou podobně ujeté, jak když nácek vysvětluje, proč můžou židi za to, že se včera vožral.
Ale je možné, že fíra je řidič a tu havárku udělal úmyslně, protože špion slouží druhé straně. To budou muset paranoidní řidičobijci ještě prokádrovat. 😛
A to celé jenom proto, že si v sobě vypěstoval nenávist vůči skupině obyvatel.
A pak tady je extrémní případ, kdy v Otrokovících vyhořela zabezpečovačka.
Někteří toho chtěli využít a jezdit 160 km/h přes nefunkční přejezdy s úmyslem někoho srazit a vydávat to za nehodu. Klidně srazit chodce.
Fakt jo? Já chtěl jezdit 100 s tím, že na každém přejezdu by byl někdo od Spržel a někdo od Policie, ti by dostávali hlášení že jede vlak.
Prostě udělali hrubou chybu za 80 milionů.
Žeby pomsta za nedávno vykolajenené Pendolino? 🤨
Že má škodovka své agenty i na VÚZ…
… prosím nebrat vážně 😉
Jsou tu zmíněny deformační zóny atd.., no ten ulomený nárazník vypadá na litinu. Opravdu se má takto ulomit?, a poslat mnohatunovou lokomotivu do kabiny která je očividně z nějakého kompozitu nebo tak. At´ to způsobilo cokoliv, nejsem si jist že takto by měl fungovat nárazník.
Z fotky bych fakt nehádal k jakému silovému působení tam došlo. Obzvlášť ne potom, co v Kolíně vyskočil Vectron vedle koleje a „od pasu dolů“ ho dělali nový.
Proboha, co blbnete?
Ulomený talíř nárazníku ze směru působení, na který není stavěn.
Mírně počochněný kryt klimatizace.
Zbytek je kosmetika…
Pracoval jsem několik let na vedení provozu ŽZO a toto je opravdu situace, kterou prostě NECHCETE zažít – v podstatě noční můra, před kterou není úniku.
Protože ať děláte co děláte (a to VUZ má systém zajišťování bezpečnosti na vysoké úrovni), žádná rizika nikdy stoprocentně neodstraníte. Jediný bezpečný stav je nejezdit. Ale od toho tu okruh není.
Tedy je to smutné, ale hlavně je dobře, že se nikomu nic závažného nestalo, mohlo to dopadnout i hůře…
Z fotek není vidět, s čím vším lehké Lego posunovalo a zda byla zapojena průběžná brzda – nemáte tuto informaci?
Nemám… Nedlouho před koncem působení A. Blažka v roli GŘ VUZ jsem navrhoval, abychom pro posun na okruhu koupili „Hybrida“ TA436.0501, který byl tenkrát na prodej. Myslím, že i s opravou by nebyl dražší, než byla nová loko 794.001… Jenže tehdy nastoupivší nový GŘ, pan Bureš, nebyl zrovna příznivce historických vozidel, tak se „akce Hybrid“ ani nerozjela, což je velká škoda. Pro typ posunu, který se děje na ŽZO (tzv. „zavážecí posun“) by to byla naprosto dokonalá mašina. Bohužel (pro posunovací čety) se na ŽZO nakonec koupila tato lehká mašinka bez EDB, která je sice super třeba na přistavování jednoho… Číst vice »
Děkuji
Na posun se soupravou by tam byla ideální 714.
No, konečně někdo , kdo o tom něco ví. Díky moc
Obávám se, že pan Rostislav neví o nehodě nic navíc, než bylo doposud zveřejněno.
No a? To nevědí ani všichni, kdo tu spekulují a dělají nesmyslné závěry, hejtují a dělají si z toho srandičky. On je aspoň z branže, ví, jak se na ŽZO točí kolečka a neplácá tady nesmysly jako 90% zdejších diskutujících.
Vzhedem k tomu, že pan Rostislav bydlí co by kamenem dohodil, pracuje, kde pracuje a má jistě staré známé, tak jsem si jist, že bude mít informace výrazně spolehlivější než místní „specialisté“. A hlavně Rosťa ví o čem mluví a zná to tam hodně dobře.
To nerozporuji, jen jsem názoru, že o konkrétní nehodě JEŠTĚ nemá další (veřejně neznámé) informace.
To nemá nikdo ze zdejších diskutujících a přesto jsme už více než 180x cítili potřebu vyžvejkat se k ní…
(Včetně tebe a včetně mě.)
A tvrdil jsem snad opak?
To o Vás nikdo neříká. Jen jsem chtěl naznačit, že i když o Okruhu máte široké znalosti, tak nemá cenu z Vás tahat informace o této nehodě.
Ne, to opravdu nemá 😉
Nevím co myslíte tím, že zajišťování bezpečnosti je na VÚŽ na vysoké úrovni, ale technické zajištění bezpečnosti je zde naprosto amatérské a VÚŽ na něm šetří jak se dá. Kde jaká stanice na lokálce je zabezpečnena lépe než slavné VÚŽ. Ještě nedávno zde byl vrchol techniky – jeden klíč pro malý okruh, druhý klíč pro velký okruh. Neříkám, že to není geniálně jednoduchý, ale vysoká úroveň zabezpečení vypadá jinak.
Právě ten jeden klíč na MZO a VZO je naprosto primitivní a stoprocentně spolehlivé řešení (ostatně slyšel jste někdy o tom, že by nějakému vozidlu na okruhu vjelo do cesty jiné?). Systém zajišťování bezpečnosti je souhrnný pojem, ale když to srovnám s tím, co běžně potkávám u dopravců, tak je na tom VUZ v mnoha ohledech výrazně lépe. Jde o různá školení, zkoušky a průpravu zaměstnanců, poctivě dělané ZOZky, kontrolní činnosti, vstupní a časové prohlídky zkoušených vozidel apod. I v zabezpečení posunu se to v posledních letech hodně zlepšílo. Výhybky už jsou z větší části ústředně stavěné, kontrolují se cesty… Číst vice »
Pokud se týká infrastruktury, je na okruhu nejmodernější technika jaká je v ČR k dispozici, výhybky zabezpečené na 250 km/h. Kritizovaný jen jeden výsledný klíč pro zabezpečené jízdy na každém okruhu je unikátní bezpečnostní spolehlivé opatření a zatím ho nikdo ani teoreticky nepřekonal. Pohyb vozidel je opět unikátní a odlišný od běžného provozu na dráze. O školení a předpisech již byla řeč výše, opět je na vyšší úrovni než na dráze. Podle normy se jedná o zkušební zařízení se všemi vzláštnostmi a zákonitostmi.
Díky za vysvětlení, byli jsme tam na exkurzi v rámci které nám bylo představeno mnoho unikátních zařízení a testovacích prostředků. Ale na kolejovou desku se dvěma klíči, jen tak nezapomenu. To že mají zaměstnanci různá školení, zkoušky atd., nikdy nemůže zajistit bezpečnost na vysoké úrovni. Formální zabezpečení je silně nespolehlivé a je jen otázka času, kdy se stane takovýto průšvih. Jediná cesta k vysoké úrovni zabezpečení je použití technických prostředků, kterými VÚŽ bohužel zatím nedisponuje.
A co chcete zabezpečovat na něčem, co zvládne zabezpečit jediný unikátní klíč? (Který pokud má duplikát, tak zapečetěný pro případ ztráty, ale nepoužívá se souběžně.) Naopak klíč funguje při výpadku všeho a je to jednoznačná informace: zabezpečeno, můžeme jezdit.
On ten duplikát existuje, bohužel ale není v zapečetěné obálce…
Všichni, co na okruhu párkrát byli, vědí…
Nicméně s touto nehodou to žádnou souvislost nemá!
Co to je za nesmyslnou apologetiku. O co vám jde, aby se na okruhu nečily další jednotky. protože chyby jsou normální ???
A povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom „apologetika“?
Trochu mě zaráží po technické stránce stav Traxxu, neboť deformační zóna má smysl pouze tehdy, když je doplněna dostatečně tuhým zařízením proti šplhání vozidel. Že nadskočí lehčí vozidlo se dá očekávat. Kdyby byla střetová rychlost vyšší, tak by mě zajímalo jak bude vypadat kabina strojvedoucího, zřejmě by tam stálo Lego. V Kasselu mají o čem přemýšlet, deformační prvky neměly vůbec možnost pracovat.
Nenapadlo by mě, že tu posunku budou vyvazovat přímo na staniční koleji 😁….
Ovšem vývaz jedné nápravy za 80 milionů je poněkud neekonomický.
To se může stát každému, netřeba z toho hned dělat vědu.
„Dědek je po smrti, ale hlavně že se nikomu nic nestalo.“
No jeeeeje. Ale zjistit jak se to stalo rozhodně. Poučit se…
Ja vam reknu jak se to stalo. Drazni predpisy jsou tak dokonale a vysperkovane az se v nich prase vyzna a 80% lidi je stejne ochc.va . Za dalsi : na zeleznici pracuji struktury ktere si mysli , ze kdyz se neco nejak delalo pred sto lety , tak to porad plati. A za dalsi: je tady totalne neschopny system kontroly ze strany ministerstva resp DU. JE TO PROSTE PROHNILE JAK STARA STODOLA.
Áááááá, pán se vyzná 🙂
A kterépak předpisy jsou „dokonale a vysperkovane az se v nich prase vyzna“? A zrovna na ŽZO si myslím, že jsme si s něma docela vyhráli a nic nepochopitelného tam není…
Píšete jednu hloupost na druhou. Těžko posoudit, která je největší.
Jak někdo má hlídat bezpečnost na celé železnici, když ti amatéři si to nedokáži pohlídat ani na testovacím okruhu.
Kdo z těch účastníků nehody má hlídat bezpečnost na železnici?
Asi tak 😀 😀 😀
Proshlásil anonymní profesionál v oboru bezpečnosti, příčinou nehody se ani nezdržoval.
Traxx se dobře rozpadl, ale ta posunovací mašina vypadá vpohodě 😀
myslíte KISS?
Celkem nepodstatná otázka, kdo zaplatí škodu?
odpovednostni pojistka strojvedouciho
Pokud ji má a max. 4,5 násobek jeho platu, víc ani kačku.
A nad tuto částku má jistě pojištění i provozovatel okruhu.
Napřed prokázat, že to zavinil on. Pak nějaké limity, třeba že zaměstnanec platí max 5 násobek svého platu. (Za úmysl nebo ožralost by platil plnou pálku, ale to zase de pochybovat, že by za něj platila pojišťovna)
Pojišťovna.
pokud se na tuto událost nevztahuje výluka
No právě. Většina pojišťoven nezaplatí, když dojde k porušení předpisů. A kdy k MU dochází? Obvykle při porušení předpisu. Jenže většina zaměstnanců slepě platí pojistky, aniž by si toto ověřila. To, že to tvrdil „Pepa z Federace“ není zárukou, že tomu tak je.
Proto bych všem důrazně doporučil se zeptat přímo pojišťovny na konkrétní smlouvu, aby pak jednoho krásného dne nebyli silně překvapeni.
Po zaměstanci nemůže nikdo chtít více jak 4,5 násobek platu. Bez ohledu jestli pojišťovna něco zaplatí nebo ne TEČKA
Pokud nebyl pod vlivem
dnes už se tolik nechlastá jooo bejvávalo kdy se jezdilo běžně v lihu a zvláště na nostalgických akcích
kolem roku 2000 to byla divočina
Tak se kluci federantský nečertěte a radši si to ověřte.
Ano, mohou po něm chtít „jen“ 4,5 platu, což by zatáhla pojišťovna, tedy pokud má dobrou smlouvu.
Jinak bude muset rozbít vlastní prasátko.
Tak tady se něco velmi nepovedlo. Takhle následky crashe s vozidly, které mají moderní deformačními prvky vypadat nemají… Jsem zvědavý na výsledky vyšetřování
A jak mají vypadat? Crash elementy zvyšují šance na přežití lidí uvnitř, nevidím, že by cokoliv z toho selhalo, rozhodně to z toho nedělá nepromáčknutelný tank.
Při čelní srážce by především mělo vozidlo zůstat na koleji Určitě by nemělo takto vyšplhat jako ta 794, ale i ten KISS vypadá zvednutý. Veškerá energie srážky by se pak měla řízeně mařit k tomu určených deformačních prvcích, které jsou obvykle umístěny za nárazníky.
Nevím co přesně myslíte crash elementy, ale součástí čela vozidla jsou konstrukce sloužící k řízené deformaci a konstrukce určené k zachování životního prostoru.
Dle mého názoru je u toho Traxxe ulomená deska nárazníku a samotný deformační člen za ním je minimálně poškozen. To znamená, že srážka neproběhla, tak jak je všeobecně žádoucí.
Promiňte jak myslíte to všeobecně žádoucí?
Ale mají. Lokomotivy s věžovou kabinou se jako kolizně odolné nenavrhují a po náraznících nemůžete moc chtít protišplhavé účinky, když mačkáte malinkou posunovací lokomotivu mezi traxxem a elektrickou jednotkou, která ty protišplhy má. Počítá se se srážkou shodných vozidel a loženým nákladním vozem. Prostě to na straně traxxe muselo zákonitě jít nahoru, fyzika se ochcat nedá – a asi je i dobře, že se tak stalo, protože místo hnutých rámů a rozbitých crash prvků to odnesl laminát na čele traxxe a nárazníky.
Skúškou pevnosti kabíny TRAXU bola nehoda v Kitsee, keď pri miernom poškodení rohu kabíny došlo po zrážke s vlakom k prevráteniu viacerých cisterien a aj jednej plnej 80 t. Vyzerá to, že Kiss asi nebol zapojený do brzdy a ľahká mašina to neubrzdila. Smola, na veľké súpravy je taký kocúr príliš ľahký. Preto ho vytlačilo hore. Proti tomu je na nárazníkoch niektorých plynových cisternách ochrana proti prenárazníkovaniu.
Největší průšvih by mohl být i únik fotografií. ZZO si docela hlídá kdo co fotí a chtějí autorizaci.
Teď jdu okolo se psem, chcete poslat fotku?
Vždy se tady dá všude okolo po polních cestách chodit a fotit.
jarek je zmaten z tepla
Ovšem toto není foceno okolo a uvnitř areálu jsou za porušení zákazu fotografování dost přísné sankce.
Zas tak jednoduché to v tomto místě není.
Jde o fotky, které vypustila do světa DI, nemyslím, že by s tím byl problém…
No nevím. DI je od toho, aby šetřila mimořádnosti v drážním provozu. A ne od toho aby poskytovala mediální servis médiím. Stejně tak hasiči. Přijedou odstraňovat někde následky a hned jsou fotky na internetu.
Pokud vím, tak ŽZO je poměrně silně smluvně vázáno svým zákazníkům, že se nebudou bez jejich souhlasu prezentovat záběry zkoušených vozidel.
Murphyho zákony platí i na zkušebním okruhu.
Ve finální zprávě o technické způsobilosti bude uvedeno „nevyžádaný crash test“ spolu s výsledkem a zadavatel ještě dostane slevu.
Vole 😁😆😅🤣😂
Naštestí si Slováci objednali ty Kissy ve velké sérii, takže jedna chybějící jednotka se ani nepozná 🙂
No pořád větší než váš cit pro ironií:-)
Pochopíte jasnou narážku?
Nadsázku.
Ta série je ještě větší – dokonce 4 ks 😉
https://zdopravy.cz/rudo-zssk-a-stadler-predstavily-prvni-kiss-jednotka-se-611-sedackami-bude-jezdit-i-do-ceska-163927
Na ZŽO brzdí jen posunovací lokomotiva, takže se nedivím takové nehodě.
Vypadá to tak. Ale v tom případě nechápu, proč hráli ruskou ruletu a posunovali na obsazenou kolej.
Posun na obsazenou kolej je ruská ruleta?
Spíš běžná věc.
Akorát se musí včas zastavit…
Otázka je, zda nemělo být postaveno na volnou pátou.
No právě. Něco na tom nesedí, vypadá to na řetězec chyb.
Kazda nehoda je retezec chyb pane. Jedna chyba vetsinou nehodu nezpusobi. Pak jde ale o to jak ma zeleznice nastaveny system rizeni rizik. Ten system je ale bohuzel neco ve stylu : JE TO NAPSANY V PREDPISU! coz samozrejme s rizenim rizik nema nic spolecnyho. Je to pouze alibismus papalasu.
Řízení rizik je povinná záležitost pro dopravce, manažery infrastruktury i ECM – viz Zákon o dráhách.
A ano, systém zajišťování bezpečnosti nebo i údržby se nastavuje právě předpisy anebo řízením rizik (tím především věci, které nejsou v předpisech obsaženy, nebo je třeba je udělat odchylně od předpisů).
Vy máte jiný nápad, jak to řešit?
Já myslím, že je to takto v pořádku a vůbec nevím, co to má společného s papaláši…
Pro nevěřící zde i konkrétní ustanovení v zákoně 266/1994 Sb: – pro provozovatele dráhy viz § 22 odst. 2 písm. e) – pro dopravce viz § 35 odst. 2 písm. g) – pro ECMy viz § 43b odst. 5 písm. e) A všechna tato ustanovení o provádění analýz, hodnocení a usměrňování rizik se odkazují jen a pouze na drážní „bibli“ v řízení rizik – Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 402/2013. Jinak, pánové, právě uvedené nařízení je cesta ke zjednodušení předpisové základny železnic! A dokonce cesta, kterou ERA upřednostňuje. Tedy platí, že „pokud se naučíte přirozeně a samozřejmě řídit rizika, nebudete… Číst vice »
Vše je to ale jenom ve velice obecné rovině to co píšete. Nevidím v tom konkrétní aplikace , postupy, systém vyhodnocování, hlášení. Takže v reálu nefunkční !
Ne ne, je to úplně stejné, jako když si třeba domů koupíte auto. Copak si napřed nezměříte, zda projedete bránou, zda podjedete roletu, zda se do garáže vejdete na délku a zda v ní otevřete dveře auta? Uvedené není nic jiného, než řízení rizik. Takové, jakých (aniž byste si to uvědomoval) děláte v běžném životě mraky. A to, co se chce (mino jiné) i na železnici není nic jiného. Pouze má být vždy nějak doloženo, že každou změnu či zavedení nového procesu někdo takto posoudil („hodil na to očko“), to je celé. Onen záznam může mít klidně podobu jednoho řádku… Číst vice »
Třeba to jejich šéfy donutí zvážit pořízení posunovací lokomotivy, která by to v takové situaci lépe ubrzdila. Na nevhodnost řady 794 pro obvyklé nasazení u ČD při posunu s těžšími osobními soupravami (nízká váha + absence elektrodynamické brzdy) jsou z provozu stížnosti od samého začátku jejího nasazení. Vedení ČD údajně elektrodynamickou brzdu nepožadovalo (nebo ji v zájmu dosažení nižší ceny aktivně odmítlo – v tom se mně dostupné informace liší). Ale na rozdíl od některých zdejších diskutujících nechci dělat závěry – ty ať udělají ti, kdo na to mají gebíry – ani bez znalosti věci někoho hejtovat. BTW, k nehodě… Číst vice »
no co crashtest navíc :))) to se pak dofakturuje….
teď se, ale dívám hezky to vyskákalo ..panečku ten s tím musel celkem pádit a pak jestli brzdil jen mašinkou tak ona ta brzdná vzdálenost je celkem velká že……plus ta váha za sebou. Hold fyziku člověk neojebe
To nas.ere….
To musela být pořádná rána, jsem zvědav na výsledky vyšetřování DÚ.
*DI (drážní inspekce), drážní úřad nevyšetřuje, jenom koná státní dozor.
Tedy, zase ten Putin.
bože tak toto je komentář úrovně pomocné školy ŽS, možná ani to ne……..
Pomocná škola života…
Tak za našich pubertláních let jsme říklali, že za to může Klaus, popř. že je to „americké“ ve významu divné, nefunkční. Doba i jazyk se vyvíjí.
Neee za to může Babiš 😁😆😅🤣😂
Hlavní je, že se nikomu nic nestalo.
Píšou tam, že jedna osoba má asi zlomené zápěstí. To je celkem nepříjemná komplikace. Snad to nebude mít následky, přeji brzké uzdravení.
Jo, nevšiml jsem si. Snad bude vše v pohodě.
Možná by to chtělo začít zkoušet antikolizní systém na té posunovací lokomotivě.
Tak na druhou stranu, jestli se jedná o nějaou vadu brzd, tak je možná dobře, že to dohalili už na okruhu.
No co se týká tý fotky, tak se mi zdá že to Lego s Traxxem najelo na odstavený Kissy, ty jsou v tom nevinně tim pádem.
mně to připadá přesně naopak….
Podle mě by pak ty vozy Kissu nevypadly, jak vypadly na fotce..
Snad předek co naráží, tak nevyletí do vzduchu, ne? Ještě když to je na šroubovce.
Proč ne? Vyletí to tam co je nějaká asymetrie přenosu sil, jedno jestli vpředu nebo vzadu.
Stačí, aby se jedna mašina zhoupla ve vypružení a nárazníky se vyosí. Jestli posunovačka Vectronův nárazník podebrala, zlomila a poté ji vypružení katapultovalo nahoru, nebo na něj naskočila a zlomila ho směrem dolů?
Na páčení navrhovaný moc nebyl…
Ale vyletí. Např. když narazí do předmětu s násobě vyšší hmotností. V tomto případě nejspíš do dvou spřažených šestivozových dvoupatrových jednotek.
Ale vyletí, co se kdysi stala nehoda kdy se čelně srazily dvě 122, tak u jedné se zhoupl eas a prolétl zadním stanovištěm, ti že to je lehčí tak znamenalo v tomto případě že se to prostě musí nadzvednou.
KISS stál a posunovačka do něj narazila. Není to spekulace, je to informace z místa nehody.
Takže jsem dedukoval správně, dík za info
Ono celkem stačí, si ten článek přečíst.
Nárazník z Traxxe leží v půlce posunky. To vypadá, že jela se stadlerem a dala kiss traxxu, vyšplhala se na něj a posunula ho o 3metry.
No a to mě přijde jako blbost protože ty nárazníky by se díky deformačním zónám zarazily ale nevylítly ven..
Nárazníky právě že umí slušně vyletět ven 🙁 viděl jsem pár fotek od Unipetrolu jak ten crahs nárazník šel přímo na kotel cisterny.
Ta energie se někde „vyřádit“ musí. Když to nebude v deformační zóně, najde si nejslabší místo a tam se to rozmačká.
Žabotlam v Čerčanech ukázal, že má nechtěnou deformační zónu v prostoru dvěří, ohnul se jak brčko.
Už se stalo, že si fíra zapojil hadice, ale neotevřel kohouty.
Ale z dosavadních informací v článku nepoznám, co bylo v pohybu a co ne. Můžu jen odhadnout, že loko uprostřed s něčím hýbala. Nepoznám ale s čím manipulovala.
U posunu s vedoucím posunu spojkové kohouty hlavního potrubí otevírá vedoucí posunu
Měl jsem cestu kolem Velimi tak jsem kolem 14 zastavil u mostu u výzkumáku na čumendu. Lego tam s traxama manipulovalo, celkem tři kusy v téhle barvě. Kiss byl odstaven na stejné koleji a celou dobu byl na jednom místě. Pak najednou houkání a přijeli hasiči. Ale tvrdit 100% že lego manipulovalo v danou chvíli s tím či oním, to ať potvrdí inspekce.
Zajímavé, měl jsem dnes tušení. Snad se nepotvrdí že dnes začne série.
Jako série debilnich příspěvků?
Vzhledem k vaší trvalé neomylnosti a dokonalosti bychom Vám rádi nabídli práci u nás, můžete se, prosím, ozvat na sura@zdopravy.cz? díky.
Zrovna tohle je velká hrubka, takže pokud to byl sarkasmus, není na místě.
Rozumím, našel jste si práci, kde máte dostatek času prudit v diskuzích na internetu jako anonym. Takové posty opravdu nenabízíme.
Snad to nebude mít vliv na JŘ od prosince na Slovensku. Jednotky mají být nasazeny na R Považany zejména. Už tak byl problém sestavit JŘ díky množství staveb. No to jsem zvědav. Snad to bude ok…
Je to trochu černý humor, ale zdá se že jednou ranou lze vyřadit polovinu flotily 🙂
Na Považany nebude dopad žádný, protože tam se počítá s nasazením až po přepnutí Žiliny na 25 kV. A to se letos nestane.
Dočasné nasazení mělo být na Urpíny do BB, tam se asi ty dvě nepoškozené jednotky vyskytnou.
Nie, mali ísť na REX BA -TN, kde aspoň nejaký praktický význam majú
Zdroj?
Lebo podla povodnych informacii mali byt naozaj urcene na Povazany a dokym nebude Zilina pod 25kV, mali ist na Urpiny. Zmenilo sa to?
Tak tohle je slušná tragikomedie. A neskutečná blamaz s dost podstatnou škodou…nejen peněžní ale i na reputaci
Tak je to nešťastná událost a způsobí problém více subjektům, na druhou stranu zkušebních kapacit po Evropě není přebytek, takže si nemyslím, že by tahle událost znamenala pro VUZ nějaký problém ohrožující jejich podnikání.
Záleží také na tom, jak se postaví k nehodě a vyšetřování a také k případné náhradě škody, pokud je příčina u nic.
Zatím je to na moři, jak říkali prastaří řekové.
Běžná chyba z nepozornosti při změnách textu. Nejspíš tam původně bylo „srazily se dva vlaky“, pak to JS změnil na výstižnější „dvě nová drážní vozidla“ a nezkontroloval si zbytek nadpisu.
„Dve nové vozidlá.“ 🙂 No jo, no.
I tohodle je schopna nase zeleznice. Srazit se na uzavrene casti s minimalnim dennim provozem. Kloboul dolu. Cimdal lepsi !
Srazila se železnice? 🙂
No, teď bude úzkorozchodná :o)))
To tupec nerozlišuje. Chce se jenom vyzvrátit. A exkrement nemá ani váhu.
Kdybyste tam někdy byl, tak byste na ten „minimální provoz“ docela čučel.
Minimální provoz ? Na čem to jedeš Honzíku?
Já se spíše divím, že jste schopný vy, s vaší češtinou, vyplodit příspěvek.
Železnice neměla Kloboul Cimdal (FILÁNŽ)
Škoda 80 milionů – vážná nehoda – bez zranění. To je rovnice, ve který mi něco nesedí.
Proč? Na ZŽO z principu ty vlaky budou buď prázdné, nebo tam bude hrstka techniků. Pokud byla jedna souprava odstavena a druhá posunovala, tak tam reálně mohl být jediný strojvedoucí, který díkybohu vyvázl bez újmy.
§ 49 odst. 2 zákona o dráhách: Vážnou nehodou je nehoda způsobená srážkou nebo vykolejením drážních vozidel, jejímž následkem je smrt, újma na zdraví alespoň 5 osob nebo škoda na drážním vozidle, dráze nebo životním prostředí ve výši nejméně 2 000 000 EUR, nebo jiná nehoda s obdobnými následky.
Dosaďte si do rovnice předpis D17 SŽ
Který na okruhu možná nebude platit a předpokládám, že budou mít na okruhu vlastní předpis.
Není to bez zranění. Jedna osoba má asi zlomené zápěstí.