Na zkušební okruh dorazil už i řídicí vůz ComfortJetu, začne testování push-pull soupravy
Řídící vůz ComfortJet Afmpz. Foto: VUZ
Na okruhu poprvé dojde k testování provozu v režimu push-pull.
Na okruhu poprvé dojde k testování provozu v režimu push-pull.
Vzhledem k obrovskému nárustu práce v nočních hodinách při provozu dvaceti souprav budou jednotky ř.680 redislokovány do PJ Bohumín.
No mohli by poslat něco na R9. Mám vysokou toleranci, ale že jsem musel doslova vykopnout dveře (na pokyn průvodčí) abych se dostal ven mi přijde trochu moc. Mimochodem byl jsem na konci vlaku takže bych asi nestihl přejít na druhou stranu vagónu.
Přijde mi, že škodovka má trochu s těmi dveřmi problémy, nedávno jsem viděl interjet, nešlo otevřít dveře…, a moravskoslezské PP s tím mají stále problémy také. Stále polepené, a už jsem viděl i polovinu dveří polepenou. To by měli na okruhu pořadně vyzkoušet, než to pustí do provozu.
Já si myslím, že Dominik musel vykopávat dveře v úžasných vozech Bee273.
Dominiku, v klidu, nejste v tom sám. Posílejte maily na MD i ČD. Tohle je, společně s chybějícími vozy či různými náhradami z kopřiv místo Aee a B(p)ee, denní chleba pravidelných cestujících už více jak dva roky. A zlepšení služeb v nedohlednu, pokud nepočítám RegioJet, který poslední roky ale taky kulhá na obě nohy. 😀 Ještě že se ráno dá Kolín – Praha jet v rámci Lítačky Leošem… 😀
Tohle musím podepsat, jezdím ve stejné relaci a to co nám ČD a.s. poslední dva roky nabízí a neschopnost nabídnout nějakou slušnou relaci Sp v tomto úseku, to opravdu nemá obdoby…..Kolik vozů se uvolní, nevím, ale stálé výmluvy, nekompletní řazení (tím přeplněné vlaky) a kopřiváky v kterých bylo hanba jezdit i v 90 letech (teď tedy přetřené Balakrylem), to člověk který využívá „služeb“ ČD vidí denně a na dobré náladě ráno to jistě nepřidá….. Ale jistě mi tu někdo nabídne, abych používal os.automobil, když se mi to nelíbí…. :-).
ComfortJetů přijde 180 vozů, což je dost, takže se uvolní dost kvalitnějších vozů pro rychlíky atd.
řídící vůz kazí z boku ten šikmej světle šedej plech od podvozku k čelu. kdyby byl tmavej tak to tak rušit nebude. Světla jsou divný. Sedačky jsou krásný, to se musí nechat!
Má někdo forku řídicího vozu z druhé strany? Jsem pořád zvědavý, jestli tam je to UIC nebo ne. Pokud ano, tak je to celkem prohra pro ČD.
No zezadu je tohle: https://imgway.cz/hw5H/IMG_20231006_195324.jpg
Tohle čelo je mezi vozy na konci je standartní návalek, s tlakotěsnými dveřmi.
Není to UIC, proč by mělo být? Je to ucelená jednotka, UIC přechod je na koncovém voze. A je to výhra pro cestující, žádný SysloJet naštěstí nebude.
mazanice týdne
Ale fuj. Předek vypadá jak kdyby uřízli čela Vectronu a přivařili ho na RailJet.
Barvy by měly respektovat tvar.
No tím bych si nebyl jistý. Když toto zkoušeli u lokomotiv, tak vypadaly, jakoby to někdo dělal s kyblíčkem ve Win programu Malování. Nyní konečně vypadají lokomotivy a jednotky k světu a tento kus to jen potvrzuje.
A dokonce i já musím uznat, že s proklínaným Najbertem je možné dělat pěkné nátěry, což z počátku rozhodně neplatilo.
Ale to byl účel, nebo ne?
Stejný koncept je u railjetů, kdy řídící vůz vypadá jako Taurus. Nemyslím si, že by to tedy bylo nějak překvapivé. Případně jak byste si ten řídící vůz představoval?
Volejte a pište do Siemensu a nabídněte služby průmyslového designu, v čem je problém, jste li znalec a designér… .-)
De facto to tak je. A je to ideální. Stejné díly jako budou na loko, stejná kabina strojvedoucího, stejné pevnostní prvky.
No popravdě když to bude schválený, mohli by řidičáky doobjednat i k Interjetům, to objíždění u nich nedává smysl… ( Klidně 12 řidičáků a přeskládat to na 12 5vz souprav)
Co to je za blbost, do interjetu se daji teoreticky vozy jen vkládat, protože mají koncové a obležené vozy
Urcite se nedá preskladat tak aby bylo 12x petivizova souprava s ridicakem
To by jich muselo byt aspon 20
Navíc Comforjet je netrakčni jednotka a interjet jsou “jen vagóny” má to jinaci proces schvalování
To Vy píšete blbosti – vždyť Interjet je také netrakční jednotka. Proto by řídící vůz dával smysl, zejména v Ústí nad Labem.
Proč by nemohl být řídící vuz přípojen přes UIC stejně, jako například Sysel? A schválen samostatně?
Protože to u netrakční jednotky nedává smysl, stejně ho potřebuje pořád. Nebyla by tlakotěsná, nebyl by snadný průchod mezi vozy 1. tídy. K čemu samostatný řidičák, když je to jednotka?
To by se mi líbilo, zvlášť pokud by to umožnilo vozbu Slováckých a Valašských expresů jako jednoho desetivozového vlaku z Prahy, který by se rozdělil v Olomouci podobně, jako to dělají v Rakousku s Railjety do Bratislavy/na Letiště
Interjetu se melo proste objednat vice. Určite by se uživily.
Taky nechápu kterého šotouše toto řešení napadlo.
Když vidím na soupravě nárazníky, kupli a návalky…
To má tedy vzadu i řidičák a bude mít i hospoda z obou stran?
Netlakotěsné?
Pokud to dobre chapu, tak tohle je konec, na kterem bude pripojena lokomotiva. Ocekaval bych, ze to bude razene zpusobem lokomotiva – 2. trida – restaurace – 1. trida – ridici vuz.
Takže první třída jako průchoďák (z řidičáku do hospody a zpátky)?
Řidičák je také jednička, celkem budou na začátku/konci soupravy dvě, takže průchoďák ve stylu InterPanter to naštěstí není 😉
Díky
Předpokládám, že to bude stejné jako u railjetu.
Návalky to fakt mít nebude, bude to mít tohle: https://imgway.cz/v/hw5H.jpg.
Návalky s normálním přechodem by měly být na druhém konci soupravy pro napojení normálních vozů, a než se řídící schválí tak místo něj bude vůz, co bude mít na 1 straně návalky a na druhé straně ten přechod na fotce
Řidičák má z jedné strany tuhou spojku. Z Rakouska na Velim to musí jezdit bez úvrati 😀
Co se týče trasování, osobně si myslím že by stálo za zvážení přes Graz do Maribor a pak nastřídačku Ljubljana a Zagreb.
Tam je taková poptávka, aby ze Štýrského Hradce jela 4x denně devítivozová souprava pro 555 cestujících do Ljubljany a 4x do Záhřebu?
Jen, že dosud tím směrem jedou 2 přímé vlaky do Ljubljany a jeden do Záhřebu o 4-5 vozech. Takže ÖBB Personenverkehr, SŽ Potnički promet, HŽ Putnički prijevoz tam žádný potenciál nevidí…
Podle mě by jednotky měli jezdit tam, kde budou mít plné vytížení. Zajíždění dále jak do Rakouska nemá smysl. Budou chybět soupravy v oběhu. Ty by měli sloužit především občanům České republiky. Takže bych to viděl kromě navrhovaných oběhů tak maximálně na Košičana nebo Porta Moravicu či Moravii. Kvalita vozů na lince Břeclav – Bohumín hodně zaostává.
Jednotky budou jezdit především tam, kde si na sebe vydělají.
On by tam potencál byl, ale Balkánci to mají na háku, resp. „nechce se“. Vždyť od covidu už nejedí ani ten jeden vlak Zagreb – Beograd (dle HŽPP „nejezdí do odvolání“), o vlacích jako Zagreb – Sarajevo škoda mluvit (zanikl 2012).
N háku to mají, o tom žádná. Ale abychom jim nekřivdili. Zagreb-Beograd nejezdí kvůli koridorizaci v Srbsku, kde dost omezen a kapacita. Zagreb-Sarajevo sice byl zrušen pro nezájem všech (i cestujících, když jsme cca před 15 lety s tím jel, tak jízdné bylo směšné i jejich poměry – skoro celý den v přepočtu za necelé tři stovky), ale teď dělají velké reko okolo Doboje a Banji Luky a mít několik souprav a mezi nimi balkánskou NAD asi nechce nikdo vidět natož zažít.
Co se v Srbsku koridoruje? Co vím tak akorát trať do Maďarska, a ta se vlaků do Zagrebu netýká.
Tam vlakem dohromady nikdo nejezdi. Na Maribor – Ljubljana Slovinci honi trivozovy Pendolino (a ani se nestydi ho nahradit Desirem kdyz na to prijde). Tak co by tam delala tahle krava?
Samozrejme by bylo fajn kdyby to jezdilo vcas a v Grazu byly prestupy dal na jih.
Ve hře je spíš Tarvisio
Vlaky z Grazu budou pokračovat směr Klagenfurt a Villach, kde budou končit. Uvažuje se o pokračování směr Tarvisio, Udine a Venezia.
Co se týče směru na jih z Grazu, tak tam ta vytíženost tratě je za hranicemi Rakouska malá. Muselo by se mohutně investovat ve Slovinsku a Chorvatsku, aby mělo smyl táhnout tento vlak tímto směrem. Naopak Koralmbahn (Graz – Klagenfurt a dále do Villachu) bude mít obrovský potenciál. Je otázka, zda jedna souprava Comfortjetu bude stačit.
Plus s ohledem na celkové osídlení by si museli ponechat alespoň těch pár set tisíc migrantů z těch pár milionů, kteří regionem projdou v příští dekádě, aby se tam vyplatilo vozit devítivozové jednotky v taktu (pozn. toto byla nadsázka, netřeba pokračovat v debatě o migraci).
Nejsem si jistý, ale mám pocit že ty Vectrony k těmto jednotkám určené budou mít smetáky jen 1950mm, 2x AC, 2x DC, Chorvatsko I Slovinsko používá užší sběrače. Což znamená buď přepřah, nevyužití plných 230 km/h, nebo objednávka dalších nových 230 km/h Vectronů kteří jsou v jiné konfiguraci, a zároveň když na nich utrhnete smeták tak jste dojel.
„Bez jídelního a řídicího vozu se počítá s jejich nasazením na relace Praha – Ostrava a Bohumín – Praha – Františkovy Lázně.“
Proč zrovna na relaci Bohumín – Praha – Fr. Lázně (předpokládám místo Pendolína)?? Tam by se víc hodily klopidla než neklopidla.
Protože Pendolino má na takovou trasu v režimu nepovinných místenek (v úseku Praha – F.Lázně) těžce nedostatečnou kapacitu, už teď se o víkendech pravidelně nahrazuje kapacitnější klasickou soupravou.
Přesně, dodám, že režim nepovinných místenek je nutný, protože to jezdí v taktu s ostatními expresy na trase a platí tam i tarif plzeňského IDS.
Pendolino má pouze uspořádání pro první třídu a tak celá sedmivozová souprava má stejnou kapacitu jako pětivozový InterJet, ten se však dá navíc i posilovat dalšími vozy, což Pendolino neumožňuje.
Kolikrát tam klopíte? Pendolino byl pro české poměry omyl. Drahý.
Zase a znovu ! i na Praha – Ostrava pendolino slušně klopí …toto je demagogie. Pendolino klopí vždy a všude…
Bohužel nikoliv, na trati s množstvím stahovaček klopení díky neustálým restartům systému téměř nevyužije (třeba mezi Plzní a Chebem, kde se jinak jeho použití víc než nabízí)
Na trati Plzeň Cheb nemá Pendolino co dělat.
Pendolino má smysl tam, kde s nevyplatí rovnat trať, což aktuální úsek Plzeň – Cheb je. Naopak je z technického hlediska blbost je nasazovat na Ostravu, kde kromě krátkého úseku Choceň – Ústí je trať buď rovná, nebo za tímto účelem za nemalé prostředky optimalizovaná.
Nemelte hlouposti, Pendolino nasadíte tam kde prodáte jeho kapacitu s co nejvyšším profitem a tím je Praha Ostrava. O traťové rychlosti a dynamických vlastnostech Pendolina diskutovat nebudu. Vaše šotosexuální úvahy technického rázu jsou úsměvné. Vy všichni šotosexuálové byste se měli konečně probrat do reality a tou je, že drážní doprava je podnikání a smyslem podnikání je dosahovat ZISK a ne ty vaše technické úvahy.
Vaše uvažování je správné, jen ho vyjadřujete dost povýšeně a agresivně, ale v podstatě ano. Toto je bohužel web spíše pro šotouše a mně to nevadí. Jen je těžké vysvětlovat lidem platícím daně, že za jejich peníze (jiné peníze ČD a.s – kde 100 % vlastní stát nemá a pokud si je půjčí a splácí, jde riziko také na občany) budou vlaky vydělávat po Rakousku a Německu. Víte, já vlastně preferuji jízdu autem a vlak se mi spíše jen „líbí“ po technické stránce, ale lidé by rádi jezdili v klidu, pohodlně a nelze se jim divit…..
chlapče, tomu se říká efektivita.
pokud máš něco nakoupené, a má to nějakou specifickou vlastnost, tak to máš provozovat tak, aby se ta vlastnost využila.
a pokud pro danou vlastnost nemáš využití, je to špatně .. a jsou to opravdu vyhozené peníze.
Vlastnost využila? To jako fakt? Elementární vlastnost jakéhokoliv dopravního prostředku je doprava PLATÍCÍCH cestujících, nic jiného opakuji NIC JINÉHO. Účelem vlastnictví dopravních prostředků je podnikání v oboru dopravy za účelem dosažení zisku sloužícímu dalšímu rozvoji a úhradě provozních nákladů. TEČKA.
no, vy jstou s ekonomii jste opravdu dost na štíru. odpisy jste nepochopil, tohle taky nechápete… proč se do té diskuse vůbec pouštíte, když ekonomii znáte možná tak na úrovni „pepa mi dluží za tři piva“? nikdo nerozporuje, že si pendolino na sebe neumí vydělat .. diksuse je o tom, že pendolino se vlastně nikdy nemuselo kupovat, protože kromě krátké epizody, když jezdilo do Brna, nikdy nejezdilo po tratích, kde své schopnosti využije. a díky těm schopnostem (nevyužitým) stálo výrazně více, než kdyby je nemělo. a kdyby se pořídilo místo pdendolina něco levnějšího, tak si mohlo co? no mohlo si… Číst vice »
Pokud chcete fungovat v systému co se nemělo kupovat tak se vraťte na strom. Ty vlaky tady jsou a musí vydělávat. Říká se tomu krom jiného péče řádného hospodáře. Pokud chcete účtovat někam úvahy co by kdyby, tak navštivte stránku portálu Pohoda a tam mi najděte jak se to zaúčtuje, na který účty a jak. Má úcta.
Ne.
Cokoliv, co pořizuji, aby to vydělávalo, budu provozovat tam, kde to bude vydělávat nejvíc (a nasadit to můžu).
Součástí dosahování zisku je i minimalizace nákladů, za což nepovažuji provozování třísystémového vozidla pod jednou napájecí soustavou vybaveného navíc aktivním naklápěním, které reálně nevyužije (klasika to od počátku umí stejně rychle) – to vše navíc s výrazně nižší kapacitu. Nasazení Pendolina na Ostravu byla od počátku znouzectnost, bo ho nikdo ze zahraničních partnerů nechtěl a zde byl největší potenciál ten průser co nejvíce zmírnit, což se i nakonec povedlo. Dnes ovšem stejnou, resp. v poměru náklady/zisk lepší službu udělají jednotky Viaggio Comfort, v případě první třídy i výrazně pohodlnější. Tož tak ty rádoby ekonome 🙂
Nákladem provozu Pendolina je jeho pořizovací hodnota roznesená do účetních a daňových nákladů v čase, mimo jiné účtovaná odpisy a za další jsou to výhradně náklady na posádku vlaku a platby SŽ za dopravní cestu. Jakékoliv vaše fabulace o provozu pod třeba deseti proudovými systémy jsou nesmyslem od A do Z. Jak se účtuje poplatek za dopravní cestu si laskavě najděte a přestaňte vymýšlet kvazinákladové argumenty. Je cena za dopravní cestu jiná když měníte napájecí soustavu????
Kdyby se místo pendolina koupilo něco levnějšího bez naklápění, tak by bylo co? no ty odpisy byly nižší… 🙂
a kdyby byly odpisy nižší, tak by bylo co?
no byly by nižší náklady.
no, a když jsou nižší náklady, tak je co?
no je větší zisk …
už fakt nevím, jak vám to vysvětlit.
Přestaňte smolit nesmysly co by kdyby jak pětiletý harant. tady máte v provozu na kolejích denně soupravy s další životností 30 let. Co účtujete jako jejich výnos a co účtujete jako jejich náklad? A nemelte nesmysly od večera do rána.
Když už to mám, je zbytečné to nechat jezdit někde, kde to vydělá míň… ale souhlasím, základem mělo být Pendolíno nekupovat.
Moment, pak ale Pendolino na Cheb patří, ne? Na provoz dosypává MD, cestující tam neplatí levnější jízdné než na konkurencí prolezlou Ostravu (někteří jedou díky přípoji na Norimberk na mezistátní jízdenky) a jezdí to tak plné že to o víkendu nestačí. Co víc chtít?
Za Plzní celkem dost
Mezi Prahou a Fr Lázněmi je dost klopících rychlostníků. Ale jede se v taktu s klasikou.
Presne tak, pendolino muze jet dle vyssich NS prakticky celou tresu, takt je ale s klasikou tudiz to neni treba.
To si nemyslim, nejvetsi problem pendolina je, ze ho bylo jenom 7 ks, tudiz nebylo mozne v zadne trase tim nahradit veskere spoje. Pendolin melo byt naopak mnohem vice a i vice serii, 7,9 i 11 vozove s moznosti je spojovat pripadne dohromady. Podivejte se do Anglie, tak jezdi velmi uspesne prakticky totozna pendolina, pocty se navysovaly, navysoval se i pocet vozu v puvodnich soupravach az na 11.
Pendolina by byla jak klopením tak kapacitou vhodná na jižní expresy do Lince. Využila by se i trojsystémovost, a šest kusů by stačilo. Bohužel, objednatel o klopící soupravy nestojí.
Dle mého nejde o klopící soupravy, ale zřejmě, nemýlím li se, jako u Vídně o nedostatek prostoru pro zavazadla a o nedostatek prostoru pro cestující vůbec…. Ale je to jen můj názor.
Omyl jste Vy! Sedněte si do RJetu a na cestě zpět do Pendolina v trase Praha Ostrava a pak něco kecejte o komfortu jízdy a klopení, a to jezdím jen z Olomouce. Když nasadili náhradou RJet myslel jsem, že někoho u ČD nakopu. Háže to s sebou tak, že personál poskakuje jak hadrové panenky, když jsem se jich na to ptal ptal, tak sami říkají, no sem tam modřinu máme… 🙂 RJet je v Česku plném oblouků tragédie.
A že těch oblouků z Olmika do Prahy je :-)) Už to nehul a neplácej nesmyly o poskakování v rj…
Posaďte se do obou vlaků jak jsem psal a pak nám příjďte říct svoje moudra. A propos pokud umíte psát do debaty umíte si i otevřít mapy.cz nebo SŽ a tam si trasu dohledat. Nemáte zač….
seděl jsem v nich. v pendolinu v první třídě, v railjetu jak v economy, tak v businessu .
railjet v poodlí vyhrává na celé čáře.
Jen poznamenám, aniž bych chtěl vstupovat do Vaší pře o úžasnosti a ekonomice Pendolina, že hlavním provozovatelem Rail Jetů (Viaggio Komfort) je Rakousko, což je jedna „rovina“…😂😂😂. A hlavně tam byly vyvíjeny a testovány… Víc k tomu nemám….
„Chybí ještě jídelní vůz.“
První vyrobený se aktuálně nachází v RTA Rail Tec Arsenal ve Vídni na testy v klimakomoře.
jídelní vozy se vyrábí také v Mnichově, nebo stejně jako ostatní vagony v Rakousku/Ostravě?
Vídeň/Ostrava
Proč vlastně v těchto jednotkách nebudou business oddíly? Nemám na to názor, jen mi to přijde nekonzistentní, když v railjetu business je.
Němec je nechce a Rakušák od nich také ustupuje. Víc bych v tom nehledal.
Zajímavé, do Brna bývají slušně zaplněné…
Rakušaci od nich neustupují. Stačí se podívat na ÖBB Railjety nové generace, tam business oddíly budou. Po náhledu do rezervačního systému jsou business oddíly téměř pravidelně vyprodány. Za mě tam business class prostě bude hodně chybět. I z tohoto důvodu budu raději vyhledávat Railjet.
Nehledě na to, že ten ČD kvazi byznys oddíl, nemá s byznys kvalitou nic společného 🙂 Nepohodlné křeslo, nesmyslně polohovatelné a vytahovací stolek tak akorát na šnuptychl. 🙂
A proto si rakušáci u poslední série původních railjetů objednaly stejnou konfiguraci. 🙂
Seděl jste v tom někdy? Pokoušel jste se v tom někdy pracovat na NB?
Pokud chci pracovat beru jedničku, 1+ beru na relax. Stejně to tak má i LE nebo třeba RJ.
A Proč se to jmenuje Byznys byste náhodou nevěděl? :-)))
Protože si to může dovolit byznysmen. Třeba takový, který řídí svůj byznys jen po telefonu 🙂
Vidím, že rád sršíte vtipem, budu tedy sršet i já. Víte o tom, že pokus řídit v česku firmu na telefon při cestě vlakem spíše způsobí insolvenci této firmy v rekordně krátkém čase? :-)) A že nevíte proč? .))
Asi protože v Business class v letadle taky všichni za letu pracují 🙂
abyste se měl na co blbě ptát.
když letíte v letadle v businessu, tak tam pracujete?
Až vás zase pustí z ústavu a budete mít vycházky a pojedete tím Pendolinem jedničkou, tak se podívejte co tam většina lidí okolo vás dělá. Já chápu, že vy máte na práci prdlačky, ale je dost lidí, kteří to mají jinak než vy. Vaše reakce je reakcí infantila. Stačí to tak?
jel jsem pendolinem jednickou pred necelym mesicem .. z Prahy do Košic.
ackoliv byla plná, tak pocet lidi, ktery tam pracoval (ve smyslu sedel a pracoval na notebooku), byl nulový.
nicmene – vy tady jste ten, kdo argumentuje, ze kdyz se to jmenuje „byznys“, ze by se tam melo pracovat. takze dockame se odpovedi – v byznysu v letadle se pracuje? videl jste tam nekdy nekoho pracovat?
Letadlo nepoužívám, je mi to ukradené. Stačí? 🙂
No popravdě…trochu do mlýna…v Bussines třídě ať si každý dělá co chce a co mu vyhovuje (spí, pracuje, pije atd…), nedovolím si určovat, co je pro koho pohodlné…..co člověk, to originál…. No a v letadle (dle Vašeho výstupu a výstupu pána jezdícího a oblažujicího nás v čechách svou chytrostí a vtipem z Olomouce) asi oba létáte stále Bussines class si nejsem jistý, máte li jakékoliv datové připojení, či možnost používat on-line komunikaci…a tím „pracovat“. No ale jelikož se zde dohadujete jak staré baby na tomto fóru, tipoval bych, že máte oba kulové na práci, asi jako já…. Hezké dny.
me je uplne sumak, co si kdo dela v businessu (nebo kdekoli jinde).
jen se snazim rozklicovat logiku predrecnikova vyroku, ze kdyz se to jmenuje business, ze se tam ma pracovat 🙂
NTB