Na zkušební okruh dorazil už i řídicí vůz ComfortJetu, začne testování push-pull soupravy

Řídící vůz ComfortJet Afmpz. Foto: VUZŘídící vůz ComfortJet Afmpz. Foto: VUZ

Na okruhu poprvé dojde k testování provozu v režimu push-pull.

Týden po představení prvního řídicího vozu pro soupravy ComfortJet v Mnichově dorazil vůz označený jako Afmpz na železniční okruh zkušebního centra Výzkumného Ústavu Železničního ve Velimi. Díky tomu může začít testování celých souprav, jak se mají objevit v provozu příští rok.

„Začnou zkoušky ucelené jednotky v režimu push-pull,“ uvedl na síti X předseda představenstva Českých drah Michal Krapinec. Na voze proběhne kvazistatická zkouška bezpečnosti proti vykolejení a měření momentu odporu podvozku proti natočení. Chybí ještě jídelní vůz.

České dráhy si objednaly celkem 20 souprav ComfortJet včetně lokomotiv Siemens Vectron a řídicích vozů, kde je 1. třída. První soupravy ComfortJet svezou cestující v průběhu první poloviny příštího roku. Kariéra ComfortJetů ve službách Českých drah začne postupně a skromně. Bez jídelního a řídicího vozu se počítá s jejich nasazením na relace Praha – Ostrava a Bohumín – Praha – Františkovy Lázně.

Všech 20 jednotek v kompletní sestavě má být dodáno do konce roku 2026. V cílovém stavu se předpokládá jejich nasazení na linky Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň, Praha – Brno – Vídeň – Štýrský Hradec – Villach a Praha – Brno – Bratislava – Budapešť.

Soupravy vznikají v konsorciu Siemens Mobility – Škoda Group. Skříně pro řídicí vozy vznikají ve vídeňském závodu společnosti Siemens a jejich finální dokončení probíhá v závodě v Mnichově Allachu. Tam vznikají také lokomotivy Siemens Vectron. Kontrakt z roku 2021 má hodnotu 12,5 miliardy korun.

V hotové verzi budou netrakční jednotky 239 metrů dlouhé. Nabídnou místo pro 555 cestujících, z toho 99 v 1. třídě (tam budou mít cestující k dispozici mimo jiné bezdrátové nabíječky). Jednotky budou tlakotěsné s velkoprostorovými oddíly, uspořádání bude zčásti letecké a zčásti tváří v tvář.

České dráhy počítají s tím, že díky nasazení ComfortJetů se uvolní „desítky moderních vozů ze spojů Berliner a Metropolitan pro ostatní výkony včetně vnitrostátních spojů“.

Řídící vůz ComfortJet Afmpz. Foto: VUZPrvní dokončený čelní vůz pro ComfortJet. Pramen: České dráhyPrvní dokončený čelní vůz pro ComfortJet. Pramen: České dráhyPrvní dokončený čelní vůz pro ComfortJet. Pramen: České dráhyPrvní dokončený čelní vůz pro ComfortJet. Pramen: České dráhyComfortJet ve Velimi. Foto: České dráhyInteriér ComfortJetu. Foto: Škoda GroupNové vozy pro ComfortJet. Foto: Škoda GroupNové vozy pro ComfortJet. Foto: Škoda Group
Tagy ComfortJet Siemens Mobility Siemens Viaggio Comfort Škoda Group vúž
102 komentářů