Na zkušební okruh do Cerhenic dorazila hybridní novinka od Hitachi Rail
Hybridní jednotka Hitachi HTR412. Pramen: VUZ
Vlak může kombinovat napájení z troleje, dieselový pohon na neelektrifikovaných tratích a pohon na baterie
Krásné.
Třeba i česká dráha (obě „dráhy“, kolej i vůz) přestane zatvrzele udržovat různé koňské a kozí dráhy a spřežky a pořídí na využívané regionální tratě vozidla tohoto kalibru (a zbytek nahradí klimatizovaným autobusem).
Je smutné, když to nejmodernější z pohledu mírně poučeného laického cestujícího představuje Desiro a Pendolino.
O něčem takovém se nám bohužel ani nezdá. Musíme tu trpět několik desítek let staré ojetiny z Německa atd., dál nemá cenu to rozvádět.
Souhlas, ta ojetá béčka z DDR jsou fakt hnus. Tohle by měly ČD koupit místo nich.
To dělá spíše ariva než čd
Zajímalo by mě, jestli by se dala vyrobit i dvouvozová verze a jestli by se jí trakční výbava vešla všechna na střechu (a to včetně třeba i trafa na 25 kV)?
Jakou to má obsaditelnost?
Italové nemají testovací tratě? Docela by mě zajímalo, kolik nám zaplatěj….
Vzhledem k tomu, že ČR je proti Itálii banánová republika, tak testování u nás vyjde mnohem levněji, než u nich.
co to je za hloupý dotaz? Buďto nemají, nebo to u nich vyjde otestovat dráž. Tak to otestují u nás, zaplatí za to, dají práci českým odborníkům. Každý příjem pro VUZ, resp. ČD je více než žádoucí. Stejně tak je žádoucí, aby ti zkušební odborníci byli vytíženi. Je to vysoce kvalifikovaná práce.
Spíše byste měl brojit proti všemožným montovnám jednoduchých výrobků s minimální marží, minimálními výplatami …
Mají, tuším v Miláně. Okolo bývalého ranžíru.
A máte trochu představu, kde by měl být? Na internetu jsem o tom nic nenašel.
Sice asi mají, ale Cerhenický okruh je považován, dlouhá léta, za jeden z nejlepších v Evropě, ne-li na světě. Však se u nás zkoušelo i TGV, AGV, a další jednotky a lokomotivy, z celého světa.
Zajímavá koncepce, hodící se pro spoje provozované Arivou.
A taky R11.
Nejen, ČD by to taky ledaskde využily. Ovšem cena pro objednatele je nereálná v cz podmínkách.
Spíš §1.
Cena za sedačku se moc neliší od Pantera..
Odpověď na otázku, jestli strojvedoucí z jednotek od Škodovky špatně vidí..
Strojvedoucí nepotřebude dávat přednost zprava, narozdíl od řidiče autobusu, a taky jezdí mnohem rychleji. Přišlo se na to, že výhled do stran spíše unavuje, aniž by byl přínosem pro viditelnost návěstidel.
Joo ale pak je tu ten vtip že v případě výpadku napětí se má strojvedoucí naklonit z okna a zkontrolovat si sběrač.. V pendolinu a takových strojích to moc nejde 😁
On je problém, proč ještě musí strojvedoucí sledovat trať očima. Viz AVV a ETCS.
Copak, ty mínusy jsou od nepřátel lepšího zabezpečení železniční dopravy? Člověk vždy bude tou slabou částí zabezpečení, čím dřív si to uvědomíme, tím lepší.
Zabezpečení jízdy vlaku nelze redukovat na návěstidla.
Autonomní provoz se musí od něčeho odrazit.
uz jste zkousel zastavit na nadrazi s prechody pres koleje tak , aby jste do neho ,, nestrcil ,, nos nebo posledni vagon nenechal na prechodu za vami? avv vam tak mozna pomuze zastavit , ale ne v MB , Bakově , Příbrami , Kladně … … . Tam je dobry vyhled nutny . Videt od 30 m pred masinou je dobry tak na koridorovy nástupiště. – a vyhled do strany? kolikrat ma fira vyzkouseno ze kdyz vidi z bocniho okna patej sloup( dopln dle situace) vi ze ma dvere na nástupišti .
To co popisuješ je “improvizace”.
V normálním železničním světě má správce infrastruktury zajistit návěstí nebo označením místo přesného zastavení, které je zřetelně viditelné z čelního okna.
Proto například u perónů v Německu najdeš Halte tafel H. Může jich být u nástupiště i několik. Bývají doplněny tabulkou o délce v metrech nebo o počtu vozů soupravy na trase se převážně vyskytujících se.
Viz H 100m, H 120m, H 200m, H 400m. Nebo např. Pirna. H 2 Dosto (Doppelstock wegen) nebo H 5 Dosto.
Tak v Příbrami se kvůli tomu musela osadit návěst „místo zastavení“ protože to fírové nezvládali, alespoň podle tvrzen, které zaslalo ČD na dotaz, proč to nezastaví tak aby se nemuselo skákat ze dvou metrů. 😀
To je teda přístroj. Toho se budou lidi bát.
Čelo fakt ukrutný, ale v aerotunelu asi dobrý.
Jsou to tradiční italské továrny, momentálně v majetku japonské matky.
Zajímavý vlak, alespoň technicky. Neví někdo, jak je to s tím spalovacím motorem? Má to trakční alternátor pro přímé napájení TM nebo to je jen pro dobíjení baterii? A pak jaký to má dojezd mimo trolej?
Mezi alternátorem (3f) a motorem (3f) musíte mít vždycky nějaký řídící člen (tranzistory, tyristory a jiná polovodičová technika, kondenzátory, tlumivky aj.), aby jste mohl nějak motory regulovat jak napětím, tak frekvencí. A do tohohle členu bude taky vstupovat napájení z baterek a z troleje, možná ještě taky brzdové odporníky, když už nebude místo na štosování elektriky. Možná i pomocné pohony.
Pěkné, to je budoucnost.
Líbí se mi odvážný design. Jsem zvědav, který prvni dopravce objedná podobné vlaky at uz od zmineneho Hitachi nebo Alstom apod. 😊
Píše se tam, že jsou to vlaky pro Trenitalii.
Strašně nehezký stroj. Doufám že někoho nenapadne tuhle zrůdnost cpát v budoucnu na české koleje.
Proti Škodě je to zlatý.
Musím souhlasit, ten design není moc povedený.
Co se vám nezdá? Evidentně je to aerodynamicky funkční řešení (hluk? odpor z bočních vírů?)
Možná aerodynamicky dobré řešení ale duležitá je i estetická stránka, zkrátka tohle se designově moc nepovedlo, kam se hrabe laminátka😀 (ta je aspoň teda české potažmo evropské výroby)
Boze, je uplne fuk jak to vypada, dulezita je snad funkcnost a to je ze je to novy ne? Ty bys radsi jezdil v 50 let starejch kraxnach ze …
No takový Honecker po faceliftu nebo 854. 🙂