Na železnici se otevře nová zastávka Neratovice sídliště, další budou následovat
Nová zastávka Neratovice sídliště. Pramen: Správa železnic
Síť železničních stanic a zastávek bude od května o jednu bohatší. Správa železnic finišuje se stavbou nové zastávky Neratovice sídliště,
Zastávka má v těchto místech smysl, ale pouze s vozidly, které jsou schopny nějakou rychlou akceleraci, ideálně tedy elektriky. Rychlíkové 854 zde opravdu nemají budoucnost.
Trať ale bohužel neni elektrifikovaná
Trochu mi vadí nekonzistence v názvu zastávek. Někde je to xxx zastávka, někde xxx centrum, někde zase xxx střed, xxx sídliště. Myslím, že by nebylo od věci postupovat v pojmenovávání trochu víc jednotně.
Nu „střed“ to není, „město“ tam už taky mají, tak proč ne „sídliště“, když se to tam tak jmenuje?
Pochybuju, že ten terminál v Lískovci bude, ze strany města Brna příliš velký zájem nevidím, nikdy se o tom nic nepsalo, neoznámilo..atd. Když to za rok tam má stát zastávka?
Spise se ptejte pana Dvoraka z Tetcic…
To bych nedělal. Podá proti dotazu odvolání….
Proti „Terminálu Starý Lískovec“ tento spolek žádné podněty nečinil.
Je příznačné, že i kdyby už X let bylo hotovo mezi Brnem a Zastávkou (kde to pozdržela neschopnost úřadů vypořádat se s námitkami Obce Tetčice a pak i Vody z Tetčic), tak by žádný lískovecký terminál po několik dalších let neexistoval.
Ale odvolával se místní občan Miroslav Večeřa, odvolání bylo v prosinci 2017 (cca. po roce!) zamítnuto jako neodůvodněné: https://docdro.id/aPBgJgX
Nejen „Vody z Tetčic“, ale zejména některých místních Lískoveckých, kteří se mohli doslova „protrhnout“, když zjistili, že jim tam podle starší vilové zástavby doplněné v té souvislosti posléze už i o nějaké nové činžovní domy má jezdit až k nové železniční zastávce (původní byla malinko jinde) dookonce trolejbus.
Proti „Terminálu Starý Lískovec“ protestují tamní obyvatelé (této části Starého Lískovce). Nikdo jiný.
(Spolek „Voda z Tetčic“ do tamního řízení nikdy nijak nezasáhl.)
A přitom se snaží. Už v roce 2011 se vytvářely podklady – územní studie. Tj, co se tam vejde a zda to bude stačit.
https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-1-namestka-primatorky/odbor-uzemniho-planovani-a-rozvoje/dokumenty/upp/us-prijezd-k-terminalu-stary-liskovec/
Cca. před měsícem se na úřední desce objevilo Doplnění oznámení o zahájení stavebního řízení Terminál IDS Starý Lískovec IA. Etapa (bb_2127_20_doplneni_k_zahajeni_st._riz._terminal_ids_stary_liskovec_ia._etapa.pdf)
https://docdro.id/Fi6lBIZ
Pochopil jsem z toho, že v této etapě to bude bez trolejbusu, ale příjezdová cesta by bý měla.
To zahájení stavebního řízení z prosince 2019 je tady (zahajeni_st._riz._terminal_ids_stary_liskovec_ia._etapa.pdf): https://docdro.id/bdDDSq6 Stručný popis stavby: Stavba se nachází v intravilánu jižní části města Brna na katastru Starý Lískovec a Bohunice. Jedná se o oblast mezi železnicí (traťový úsek Brno — Střelice č. 240) resp. vodním tokem Leskava a ulicí Elišky Přemyslovny. Plocha nového terminálu se nachází na volném prostranství v KN vedeném jako orná půda a v ÚPMB jako plocha pro dopravu. Projektová dokumentace řeší výstavbu nového zemního tělesa pro komunikaci terminálu a parkoviště včetně zemního tělesa pro zpevnění plochy měnírny. Dále řeší rekonstrukci krytu příjezdové dvoupruhové obousměrné komunikace k terminálu… Číst vice »
„Pochopil jsem z toho, že v této etapě to bude bez trolejbusu, ale příjezdová cesta by bý měla.“
– Tím pádem ten terminál nebude mít moc smysl (nic jiného než trolejbus tam stejně zajíždět nemělo).
– Ovšem, vybudování příjezdové cesty je vůbec podmínkou k tomu, aby se na novou zastávku měli jak dostat lidé.
Možná jsem to pochopil špatně, ale v popisu se píše jenom o zpevnění plochy měnírny, nic o samotné měnírně nebo trolejovém vedení. Navíc v seznamu parcel vůbec není ulice Osová v úseku od současné smyčky po křižovatku s ul. Elišky Přemyslovny. Myslím, že je prostě potřeba na rychlo postavit nějaký příjezd a dočasně tam budou jezdit autobusy / parciály (akorát to nikdo neřekl nahlas) a trolejbus se bude řešit v návaznosti v další etapě. S tím přístupem je to přesně tak, protože lávka přes Leskavu je součástí této první etapy terminálu, bez ní by se dalo dostat maximálně ke garážím… Číst vice »
Jaky je rozdil mezi zastavkou a stanici? Myslim prakticky rozdil, ne v nejake definici.diky moc,kdo vi. 🙂
Stanice je kolejové rozvětvení (výhybky), kde se řídí doprava a má nějaké vybavení pro cestující. Zastávka je „jen“ nástupiště u koleje(í).
Tak proč se v hlášeních vyskytuje zásadně jen slovo „stanice“, ačkoli jde evidentně o „pouhé“ zastávky?
Principiálně jde přitom o nesmysl: „zastávka“ je to z pohledu cestujících vždy, i když jde zároveň o „stanici“ z pohledu dopravního provozu: v minulosti, když „stanice“ musely mít náčelníky v místě, existovaly dokonce „náčelníkem neobsazené“ dopravny se zastávkou jako samostatná kategorie „výhybna zastávka“ (například Těchonín, ale i další) …
Tipuji: Okopírovalo se hlášení z metra, aby tomu cestující rozuměli. Jak si to dělí dráha je jedno, mám pocit, že moc cestujících třeba taky nerozlišuje železniční stanici od nákladiště třeba Červený Potok, když už dáváme příklady z těchto končin. Ještě jsem si vzpomněl, že železniční stanice má někde ve vyhlášce MD (177?) dáno minimální vybavení (čekárna, záchody, …). Protože jak dáváte příklad „výhybna zastávka“ Těchonín (ale i jiné, hodně jich bylo/je na trati Plzeň – Cheb) třeba nemusela splňovat.
Ze zastávky nelze vypravit vlak. V zastávce vlak nemůže začínat nebo končit.
PS: Zatímco silniční doprava si může začínat a končit kde chce. A to je, Halík?, to je špatně, Halík! Přece není možné, aby naproti autobusové zastávce složili uhlí.
„Ze zastávky nelze vypravit vlak. V zastávce vlak nemůže začínat nebo končit.“
Může. Svého času např. Otovice zastávka nebo Příkosice zastávka.
Dosud např. Deštnice, Dačice město atd.
Vysoké Mýto taky…
Vysoké Mýto město je dopravna D3 (byť jednokolejná).
Jsou případy, kdy je zastávka umístěna v obvodu stanice (v záhlaví) a tudíž vlak na ni končit může, např. Nučice zast. . V některých případech vlak „končí“ svou jízdu v poslední stanici nebo jiné dopravně a dál do konečné zastávky dojede už jen jako posun (např. při výlukách ukončení linky S49 v zastávce Praha-Podbaba).
A nebo z té zastávky ještě pokračuje již bez cestujících dál do nejbližší dopravny kde teprve jízdu ukončí (např. U12 krátké spoje končící v zast. Louny město).
Obávám se, že tak kategorické to není. Co takové Vysoké Mýto město? Je to zastávka? Pro cestující ano, pro dopravu je to dopravna D3.
A co taková Pustá Kamenice ?
A co Radkov u Moravské Třebové?
Ten by si měli postavit místní v akci Z, třeba si toho ani při současném provozu nikdo nevšimne. Jinak kdyby to stavěli v pracovní dny a stihly to od pondělí do pátku, tak taky. 🙂
Pro redakci
Roztoky jsou v Libereckém kraji, nikoli v Královehradeckém
A co zastávka Dýšina? Ta nebude vybudována ani letos, ani v příštím roce?
Přitom od prosince 2019 přestaly na původní zastávce (která odnedávna dostala přídomek „-Horomyslice“) zastavovat skoro všechny vlaky, takže spojení pro obec Dýšina se tímto ještě zhoršilo; a očekávané zlepšení v podobě nové zastávky nepřichází.
To by se tam museli obyvatelé dohodnout, co vlastně chtějí. SŽ(AC-DC) jim nabídku udělala, ale vznikl ve vsi flamewar…
Flamewar byl způsoben dilematem, které nastavil Plzeňský kraj ve věci „nebudeme s vlaky zastavovat 2x v Dýšině a 3x v Chrástu; někde se zastavovat přestane“.
Reálně ale tento kraj od 12/2019 učinil stav, kdy většina vlaků v Dýšině nezastavuje ani jednou.
Ty Roztoky zastávka mají být určitě místo a ne navíc? Leták stavby od SŽDC zmiňuje poloostrovní nástupiště ve všech stavbou dotčených stanicích, tj. i Roztokách u Jilemnice.
Pěkný den do redakce, nešlo by prosím zvětšit písmo v tabulce? Je strašně malinkaté. Díky
Zde je fotka z druhé strany: https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Cestujici-budou-moci-vyuzivat-desitku-novych-zasta
Vypadá to, že nástupiště je umístěno přibližně zde: https://en.mapy.cz/s/parenuzuko
Podle mě je škoda, že se neudělal ještě přístup z čela nástupiště od nového přechodu
„Normy“… Lidi tama budou stejně chodit…
Ty normy vytváří zlé nadnárodní koporace v čele s ničiteli silnic a sama Správa je nemůže ani připomínkovat? Anebo je to tak, že železnice sama sobě?
Normy za to určitě nemůžou, ale možná tam byl nějaký jiný závažný důvod…? Škoda že tu není nikdo, kdo by nám to objasnil.
Zábradlí je od toho, aby se obcházelo. Proto ho tak postavíme. 🙁
Modré zábradlí by nikdo neobcházel…ale černé….
To je špatným barevným podáním fotky. Taky jsem tomu nemohl ze začátku přijít na kloub. Mrkněte vlevo nahoře na totálně vyšisované dopravní značky. I ten cyklista je na černém pozadí místo modrého.
No ona to není dopravní značka, takže piktogram může být i černý. Ale nejspíš máte pravdu, protože nejmodřejší mi na fotce přijde beton 🙂 SŽ si tu fotku přibarvila na …. růžovo.
To: Cestující – je to o pár metrů na sever, ten přechod u dolního kolečka je zachován