Na zavřené ruzyňské ranveji přistál osmdesátiletý německý pilot
Včera večer došlo na Ruzyni ke zřejmě vůbec prvnímu nepovolenému přistání na mezinárodním letišti v České republice. Německý pilot (ročník
Včera večer došlo na Ruzyni ke zřejmě vůbec prvnímu nepovolenému přistání na mezinárodním letišti v České republice. Německý pilot (ročník
PROČ NESTARTOVALI STIHAČKY ČR, vždyť pokud pilot neodpovídá může být klidně TERORISTA
Protože reagují rychlostí arktického ledovce. Pamatuji incident, kdy letadlo nekomunikovalo od německé hranice a stíhači ho chytli u hranic se Slovenskem, kde ho předali kolegům. Aspoň si ale můžem namlouvat, že jsme v bezpečí.
který? jeden gripen z pobaltí nevzlétl, druhý už nedal posledních pár km a musel k zemi v perníkově a ty dva, co doletěly taky asi nebudou v nic moc stavu)))))
PROČ nevyletěli stíhači Čě teroristéA a nedoprovodili ho na zem, v letadle pokud pilot neodpovídal mohli být klidn
Ta diskuze tady je zajímavější než samotný článek 🙂
Být to za studené války, tak pochopím, že to je vykořisťovaný dělník, který svému otrokáři ukradl letadlo a uletěl do země svobody, míru a spravedlivých mezd trávit zasloužený důchod. Ale dneska? To se vsadil, že doletí do Prahy a tak se chvilku motal, než vystřízlivěl, pak si vzpomněl, že vlastně češi taky umí vařit pivo (jak to bylo: „Pifo pfosím?“), dostal žízeň … no a sázka byla sázka. Ale teď vážně: Opravdu zajímavý případ. Cestou měl Plzeň. Dokonce to vypadá, že letěl na Plzeň a pak uhnu a stočil se na Prahu. Jednou kurz opravil, to je z toho radaru… Číst vice »
Většina účastníků diskuse tento případ zlehčuje. Podle mě se jedná o závažné porušení bezpečnosti civilního leteckého provozu, když někdo jen tak sedne bez komunikace na mezinárodní dopravní letiště, na němž musí být kvůli tomu přerušen provoz. Je štěstí, že se v důsledku letu tohoto nezodpovědného pilota nestala žádná nehoda, k čemuž přispěl náhodný fakt, že je v současné době provoz minimální. Myslím, že by doprovod vojenských letadel byl v tomto případě zcela adekvátní. Doufám, že to byl i s ohledem na věk pilota jeho poslední let. Pilotní průkaz vzhledem k náročnosti létání maximálně do 65 let.
A kdyby mu bylo 64 roků, tak pilotní průkaz maximálně do 60 let. A když se to stane 53letému, tak piloťák max do 50 let. A tak dál.
Z wiki:
4.6. 2016 Při leteckém dni v Nymburku se nad letištěm z výšky 30 metrů zřítil ultralight s 2 muži (44 a 51 let).
na novinkach zakazali diskusi?
Vzdyt vysilacka selhat nemuze, ze? A je to fakt unikat, co se jeste nikdy ve svete nestal. 😀
vždyť je to skvělé ! O uzevřenosti letiště musel jistě vědět ( při takové globální karanténě jako je teď) a pokud měl technickou závadu tak je to o to úžasnější že s tím nesedal někam na silnici, nebo do pole kde by jistě takto historický stroj zničil či poškodil…. Sportovní letiště to samé … Dane místo nezná a kdo ví co by ho tam čekalo…takhle pristal na krásném povrchu nikomu se nic nestalo a po zaplacení pokuty bude mít svůj stroj nepoškozený zpátky 🙂 náhodou borec
jenze ono to letiste neni uzavrene
Vy mu vyčítate, že nevěděl o uzavřenosti letiště a přitom si ani nedokážete ani přečíst článek: „Provoz je převeden na vedlejší vzletovou a přistávací dráhu RWY 12/30.“
No co na to říct.
Mooney je staré éro, takže se nelze divit, že ke komunikaci nedošlo, zvláště pokud měl pilot problémy technického rázu.
Rok výroby 1994
http://www.wildbergair.com/registrations/D/OE-DSF_2_01.htm
Nebyl to otec Matthiase Rusta ?
Komunikaci jsem včera poslouchala celou naživo. Vůbec se ho nepodařilo kontaktovat přes rádio. Naštěstí na letišti v podstatě nebyl provoz. Jen jeden bizjet musel chvilku vyčkávat na FAFu, než si byli na věži jistí, že už děda sedí a nikoho neohrozí.
Tak hlavně že se strefil.
…mermomocí chce natankovat do svého letadla palivo s řepkou
On má v letadle diesel? Pokud ano, tak mohl tankovat klidně ve Frankfurtu, tam přidávají do nafty víc biosložky než u nás.
Přemýšlím, co za letadlo létá na (bio)naftu. Napadá mě jedno druhoválečné, Junkers. Typ z hlavy nevím, ale byl to bombardér.
Bioetanol se totiž nedělá z řepky, ale z kukuřice, pšenice… nicméně i v tomhle jede svěřenecký fond.
myslíte Junkers 86? ten lítal na naftu a pak ještě létající člun BV 222, ale u bombardérů se diesel neosvědčil už za Španělské války. Tak už měli Ju 86 jen výškové bombardovací jednotky, letecké školy a maďaři, pak ještě létali v JAR a ve Švédsku, ale tam podle měli americké/britské benzínové motory,
ale před ww2 byl u civilních letadel diesel docela rozšířený
Junkers 86
cessna letá na naftu
Co je to prosím „svěřenecký fond?“
..třeba v tomto aero klubu lítal ve 44-tým roce a poletlo se mu to v hlavě
Ročník 1941. To mu byly 3 roky. No hlavně se strefit.
no a? vzpomeň, kolik tady bylo stejně starých partyzánů! tak třeba lítal u luftwaffe na me 262…
Jak to glosoval kdosi na netu… no co, spletl si aeroklub, no…
Podle té stopy nad Ulmem to spíš vypadalo jako v Postřižinách : Můžu pro Vás něco udělat ? Ano, počkat až mi dojde benzín… A to se mu stalo nad Prahou 🙂
No v každém případě to byl poslední let tohoto pána, který osobně pilotoval. Jedna věc je (nouzové?) přistání se ztrátou kominukace, druhá věc je nepovolené vniknutí do střeženého prostoru a přistání na uzavřenou dráhu.
To je pravděpodobné. Jak je to prosím právně ošetřeno, myslím tím případný zákaz činnosti ? U klasického řidiče je zákaz řízení platný jen ve státě, který zákaz vydal. Tzn. když ho tu udělíme Němci, on doma jezdit může. Jak je to u pilotů ?
zase trošku přibrzděte…. národní úřady „zákazy pilotážě“ zas tak nevydávají. funguje to trošku odlišně, hledají se přičiny a na základě toho se pak postupuje – obecně letectví funguje spíše „najít příčinu a poučit se“, než represe.
navíc vůbec nevíte, co bylo na pozadí – třeba mu selhalo rádio, možná jenom zabloudil …. takže, nechte to na úřadech.
v podstatě jediná možnost, jak by to mohlo dopadnout bez lítání, je ze zdravotních důvodů. ale opakuji – zatím nehodnotit, nikdy nevíte, co bylo na pozadí.
mimochodem, pokud se z nějakého důvodu dostal do nouze, tak základní pravidlo je leť, naviguj, komunikuj.
Chápu, Vy byste si vybral k nouzovému přistání nestřežené pole. Někteří staříci mají více rozumu než mladíci…
sportovních letišť měl po cestě hned několik
neni nic uzasnejsiho pristavat na nejakem sportovnim letisti, ktere…
– neznate
– musite ho nejdriv najit
– a po destich muze byt pekne rozmokle
atd
atd
ano, přístát bez komunikace na mezinárodním letišti na zavřenou dráhu je mnohem lepší
v podstatě ano . odpovídač zjevně měl (soudě podle toho, že ŘLP o něm vědělo), takže cestu mu uklidit měli možnost (a dělali to). opravdu bych nechal „odsudky“ na později, až bude zpráva z UZPLN, kde se dozvíme, co se stalo, včetně vyhodnocení pilotova chování. mam-li být upřímný, tak zvolil tu nejbezpečnější cestu – doletěl na ruzyn, řídící ho víděli, takže mohli zareagovat. letět bez rádia na nějaké sportovní letiste, kde je nějaký afisák / radiovník, který má jen to rádio, a celý provoz je založený jen na komunikaci v rádiu (a tom, že se všichni koukají kolem sebe) …… Číst vice »
No minimálně měl po cestě Plzeň – Líně. Sporťáci pak mají malá letiště v další spoustě měst. Kladno, Hořovice, Rokycany, Chotěšov – pro začátek. S tím že Hořovice a Rokycany mají bezva navigaci – jsou hned vedle dálnice a Hořovice jsou navíc zpevněné.
v deset vecer neni zadne z tech letist pouzitelne.
nemaji osvetleni.
nejaka dalnice nic neresi
To jako byl v 22:00 ještě ve vzduchu? To měl být už na zemi. Z Plzně to do Prahy jaksi necelou hodinku trvá. Po zemi. A pochybuji, že aspoň Líně signalizaci nemají.
z plzne do prahy je to cca pul
hodina
no, pochybovat sice muzete, ale je to tak, jakmpisu. line zadnou “signalizaci” nemaji.
kontinualne jsou osvetlena uen letiste v praze, ostrave a brne + vojenska letiste
u ostatnich se “signalizace” – cili osvetleni drahy – bud nevyskytuje, a nebo se pouziva jen prilezitostne.
Incident ukazuje děravost PVO, nové radary už jsou doufejme jisté, teď ještě vysoutěžit náhradu za KUB a umístit jednu baterii u Prahy, příště by to nemusel být zbloudilý děda a gripeny v nízké letové hladině všechno nezachrání.
Naprostý souhlas !!!
Druhou u Brna, třetí Temelíín, čtvrtá obora Lány za pařez, pátá Osvětimany k vleku….
Jen mám drobný dotaz, spíše technického charakteru : Bude součástí balíčku i eurokomisař u každé mísy WC, který bude hlídat včasné zvednutí krycího prkénka ? Při špatné obsluze…by totiž též mohlo dojít k fekálním pardon fatálním následkům…
A můžete mi jako říct, co by měla PVO s tímto letadlem dělat? To jako myslíte vážně, že letadlo, které nekomunikuje z jakéhokoliv důvodu, byste chtěla sestřelit? A ještě do toho pletete Gripeny. Víte vůbec, kolik je minimální letová rychlost Gripenu? Pokud jen provokujete a trolíte, tak OK, ale pokud to myslíte vážně, tak běžte prosím raději na novinky.cz
běžně se dělá třeba toto
https://www.aeroweb.cz/clanky/479-jak-sel-po-mne-gripen
https://www.aeroweb.cz/clanky/867-jak-sel-po-mne-gripen-zamysleni
No když naposledy poslali gripeny na malé letadlo ze Slovenska, tak si stěžovala půlka jižní Moravy protože přešli do nadzvukové rychlosti moc nízko (a zbytečně asi)
Ani tohle nemůže být myšleno vážně…!!!
No stalo se to 2-3 roky zpátky.
To byste to letadlo chtěl sestřelit? Jste blázen? Víte kolik důvodů může být pro to že letoun nekomunikuje? Závada, ztráta orientace, nemožnost naladit danou frekvenci, což může být také druh závady, nevíme co se mu s tím stalo. Stačí by šel het kondenzátor na špatném místě a jde pryč pojistka a jste bez spojení. I kdybyste dělal revizi elektroniky, tak nikdy nejdete tak že budete odletovávat jednotlivé součástky a ty měřit. (Jestli chcete vědět trochu víc obecně o elektronice, tak si najděte na youtube třeba Mr Carlsons Lab) Nevíte dne ani minuty kdy se kondík rozhodne bouchnout, samotnému se mi… Číst vice »
takže máme sedět a čekat až přistane (být to při běžném provozu, to by byla teprve bžunda) a potvrdí nám že mu prasknul kondík?
Jenomže vám nic jiného nezbývá. Máte pár minut něž doletí nad letiště. Co za tu dobu stihnete?
no tak pak nepotřebujeme drahé nadzvukové letectvo
Děláte jako by nebyly situace pro nadzvukové letectvo. Ale honit malé letadýlko gripenem je asi takovéto: youtu. be/RD77nyoEyug?t=117
jaké tedy? exhibice v Pobaltí?
Řekněme, že jsou i jiné problémy, než malá nekomunikující letadla. Stačí Vám to takto? 🙂
Ne. Jaké konkrétně? Velká nekomunikující letadla? Stejně je přece kvůli tomu nebudeme hned sestřelovat, ne.
Nejsem odborník, ale zdá se mi, že uvažujete správným směrem. 11. září 2001 udělalo otázku: Sestřelit či nesestřelit, hodně zajímavou. Zkuste tuto otázku položit Ministerstvu obrany a pak se s námi podělte o výsledek.
zbytečně to hrotíte.
nekomunikující velká letadla jsou relativně běžná záležitost. a nikdo z nich nedostává panické záchvaty, jako někteří tady.
Ovšem k nekomunikujícím velkým letadlům ty gripeny standardně startují. Proč vlastně, když z nich nedostává panické záchvaty?
Na honění ULL stačí i policejní vrtulník. A kdyby došlo na nejhorší, tak pár dávek do motoru a je po všem. Prostřelit pilotovi hlavu nepomůže, letadlo by letělo dál.
A co se dá dělat s takovými pomalu letícími cíly? Vyslat k nim vrtulník? V principu to nemusí být jen zmatený děda. Například na slovensko-ukrajinské hranici takto operovali pašeráci lidí.
Trochu jiná situace, Ukrajina není v Schengenu, takže už to, že se někdo blíží k hranicím vyvolává pozornost. Už to tu několikrát padlo, ŘLP pravděpodobně zjistilo, že je problém někde u Berouna, tj. do Prahy zbývalo něco málo přes 5 minut, pak s ním asi chvíli zkoušeli komunikovat, dejme tomu minutu až dvě, takže zbývalo cca 3,5 minuty. I kdyby hned vyhlásili poplach, tak bylo pozdě. Standardní reakční doba na vzlet v rámci NATINAMDS je 15 minut po obdržení signálu. Piloti VS AČR to většinou zvládají rychleji, ale i tak by min. 10 minut potřebovali + doba letu do Prahy.… Číst vice »
Lepší než střílet po všem co se hne. Navíc je prasklý kondík jedna z možných příčin, další, jak píši dole, je ztráta orientace. Z této zprávy navíc nevíme zda si náhodou nevyžádalo ŘLP informace z Německa. Někde jsem četl že na flight radaru byl a měli informaci o tom co je to za letadlo. Takže klidně mohli vyhodnotit že o nic v zásadě nejde. Ale opravdu více informací nemáme k dispozici. Také mne napadá, ale to jenom k tomu případu a pilotovi, pokud u sebe neměl doklady, že mohlo dojít k nějaké psychologické/neurologické situaci, která za tím stála. Pokud lítal… Číst vice »
To že byl na flightradaru znamená akorát to, že měl odpovídač a měl ho zapnutý. V tom případě ho měl nastavit na příslušný kód (stav nouze nebo ztráta komunikace).
Naopak, nemáme PVO, natož PVOS, takže nic není děravé. Pochopitelně že byl let monitorován a vyhodnocen ŘLP.
PVO si normálně hraje v rámci běžného provozu. Jen to celé simulují. Takže vyberou náhodné letadlo, nastaví ho jako cíl a provedou simulovaný sestřel.
No mě spíš udivuje ,co dělal ten dědoušek na sedačce pilota?Ano spousta lidí nyní namítne ,že jistě má papíry v pořádku a zdravotně prošel ,tak proč ne.Ale může třeba řídit auto dítě ?ne je tu hranice 18 let a přes to vlak nejede.Tím chci říci hranice ,řízení vlaku,auta ,pilotování letadla a řížení lodi cca 70 let a konec bez vyjímky všude na světě.Přeci jen ta pozornost u starších lidí klesá a často se dostavuje únava,je to kruté ,ale v dnešním provozu nezbytné .Dokážete si představit co by mohl tento mamlas způsobyt pokud by na té Ruzyni přistával při plném provozu?
1) Milý Vlado, se tě zeptáme až ti bude 69, jak se na tuto otázku díváš
2) ŘLP není banda idiotů, jak si o nich myslíš, sledují oblast na radaru, ne na jednom, a na narušitele by samozřejmě reagovali. Např. úpravou manévrů kolidujících letů. Na letišti (obvykle) je poměrně živo. To není Česká pošta, kde hodíš dopis do schránky a několik dní čekáš, co se stane…
To je pravda vše by se odklánělo ,ale nikdo nevidí druhému do hlavy ,tedy kam to děda pustí.Jinak pokud se dožiji 69 let ,tak chci zahrádku a chodit na ryby a licenci strojvedoucího dobrovolně hodím do kanálu i s řidičákem.
Tak si to vytiskni a pověs v gaáží na stěnu. Až ti bude 2x tolik (takovéhle myšlenky mají větišnou lidi do 25 let), tak si vzpoměn sám na sebe. Jo a na ryby tě nepoustí, co kdybys cestou spadl a zlomil si kyčelní krček?
Nic vám nebrání chodit všude pěšky a zahodit i šalinkartu…
Na řízení lodi žádný horní věkový limit není.
Taky budeš starej, doufám, že ti to pak připomenou. Věk nevypovídá o ničem.
Dporučuji kontaktovat svého poslance a iniciovat změnu legislativy. Zatím nic takového předepsáno není.
Vážně ho chtěl někdo sestřelovat? Lidi, trochu rozumu, nejsme v Íránu, nemůžeme sestřelovat civilní letadla jen proto, že (snad) můžeme. Co jste čekali? Že letadlo váhou 700kg oddělá Hradčany?
Letadlo s kamikaze pilotem nebo bez pilota s užitečným nákladem 100 kg tritolu by oddělalo nejen Hradčany. Musíme ho být schopni sestřelit, což evidentně AČR nyní není.
Vy jste úplně mimo. Předpokládám, že doma se vzduchovkou také číháte na každého čmeláka, který vám vletí na zahradu…
😀
Letadlo přistávalo zřejmě po gliding slope na uzavřenou RWY. Neřítilo se, například, v nízké let hladině uzavřeným letovým prostorem LKP1 kolem Pražského hradu… Rozlišujme.
100kg tritolu je malý pšouk, pokud ho nezarazíte krapět do něčeho tuhého. AČR bych do toho neplet.
Marjá pano, do pivovarského náklaďáku nedostanu jen 100 kg TNT, tam toho dostanu 4 tuny. A kdo by podezříval Pilsner Urquel. Támhle jede Čurda s cisternou, veze tam 3 kubíky z žumpy nebo 3 kubíky tritolu? A tamhle Luboš si veze barel Lakatošem do lesa. Má v tom naftu nebo tritol? A tadyhle Janusz Pilsudski, 33/1203, má v tom ovravdu naftu nebo je to 20 tun tritolu? A proč s tím jede na benzínku? A nejhorší terorista je támhle statkář Švehla. Cisterna nafty, prodej přímo v areálu JZD. A támhle v silu má dusíkaté hnojivo. Amonium Nitrate, Fuel Oil. ANFO!… Číst vice »
33/1203 je benzín a ta přeprava má řadu omezení
A protivzdušná obrana byla kde? Co kdyby tam seděl nějaký čmoud, měl letadlo naložené TNT, a nechtěl pouze hladce přistát?
V klidu Balda stále sedí ve vězení
Na první otázku je jednoduchá odpoěď, i když ne úplně slušná. Prostě prakticky nemámem protože voliči to nechtějí. Místo toho máme valorizované důchody a jízdné zdarma (dosaďte si cokoliv, co se dotuje z rozpočtu).
Terorista se totiž pozná tak, že je černej, vy rasisto. Breivik, ten z Nového Zélandu nebo osamělí střelci či různí neonáckové páchající teroristické útoky, ty všechny jste „zázračně“ vynechal. Chce to míň Ortelu a Tomia.
V dotazníku u otázky TERORIST ? Vyplní YES. A máme ho !
Prosím o bližší info o těch „náccích páchajících teroristické útoky“, díky. A ano, vyjmenoval jste 2 bílé. Nikdo netvrdí, že vše páchají výhradně černí. Důležitá je ale míra a podíl. Takže to zkuste znova
To je jak u chocholušků. Fascinující je, že i za nejtužší éry železné opony a studené války PVO měla dost rozumu na to, aby nesestřelovala zbloudilé rakušáky či němce v jejich Piperu. Ti tu prostě přistáli, STB je povařila, vytahali z letadla cenné věci a poslali ho po pár dnech zase domů.
Ti tu prostě přistáli, obvykle ovšem za doprovodu stíhačky s prstem na spoušti….
Prst na spoušti, proti malému letadlu, no jistě. Doprovod někdy ano, ale mnohokrát nic. Ono taky s Migem manévrovat kolem Cessničky s třetinovou rychlosti oproti minimálce je v podstatě nemožné.
Nevím jak s migem, s gripenem viz odkaz výše to zjevně uměj.
Za cias CSSR tak ostru hotovost drzali koli takymto pomalym strojom aj L-39ZA, co je podstatne pomalsia masina ako MiG-21, ale aj vrtulniky Mi-24.
Tu je napr. niečo o nich.
http://www.vrtulnik.cz/mil/vlach2.htm
Jo jasně, MIG 21 dokáže letět 80-150 km/h. A nezřítí se, přestože má pádovou rychlost někde kolem 200 km/h, přistávací 250 km/h.
Já vám dám Koudelku!!!!!
Kamui: Otázka je, zda v průběhu letu nad ČR komunikoval s ŘLP, přistání v Praze na hlavní ranveji, která je notabene zavřená je zvláštní. Pokud od hranic komunikoval s ŘLP, tak nebyl problém, pokud nekomunikoval vůbec, tak měli k letadlu vyslat gripeny.
Jinak stejně porušil pilot několik předpisů při přistání, ale bylo by zajímavé zjistit komunikaci během letu nad ČR a možná i v Německu.
Může ŘLP dostat echo z Německého že letí letadlo s technickou závadou nebo tak? Třeba měli echo že v zásadě o nic nejde. Akorát jestli o tom nevěděli na letišti, tak je to blbé.
K.S.: To je přesně to, co nikde nebyli zveřejněno.
V neřízeném vzdušném prostoru ale vůbec s ŘLP komunikovat nemusel a nikomu to nemohlo být podezřelé. Frekvence pro tyto prostory sice existují, ale to je asi tak všechno.
Už nehul…. Tolik tritolu se blbě shání, aby se s ním dalo udšlat víc škody. On tritol se blbě vaří doma na šporáku a není na černým trhu ve velkým. Jinak by se teroristi asi nepatlali s dusičnanem amonným a organickými peroxidy, že…
Nebořte nám tu ty teroristický iluze, jo? Sakra, šmarjá. Ještě by nám tu zavládla tolerance tfu tfuj tfuj.
„Byl to narušitel. A nejspíš vrah. A s takovými se musí jednat bez milosti. To není jako práce s buzolou, děti“
Dělám si srandu, ale tohle mě první napadlo po přečtení…:)
Hlavně, že pán v pořádku přistál a nic a nikomu se nestalo. Určitě to bude mít vysvětlení (závada na palubě, ztráta orientace…).
je vidět, že Vám to myslí politicky1 možná Vás Mára Prchal osloví, až bude hledat ministra dopravy, nebo obrany, nebo čehokoliv jiného… to je vlastně jedno
Mnoho letadel jeste nema nova radia, takze nejsou schopni naladit nove frekvence v Praze.
121.5 MHz snad zachytí i starý, ne? Nebo to na ní vež nezkoušela?
Minimálně v Jenči sledují nepřetržitě frekvenci 121,5 MHz, takže to je kdyžtak dohledatelné.
Není důvod zkoušet, Gripeni se občas potřebujou proletět. (Jenom to zrovna nestihli)
A už jste si vůbec zjistili, kolik minut těm bájným Gripenům k zásahu mělo stačit ? Od cca Berouna (kdy došlo k narušení PRG) do dosednutí to bylo odhadem něco málo přes pět minut… něco času se ztratilo pokusem o spojení… Tipnul bych to, že kdyby to i pískli včas, tak pilot gripenu v době dosednutí letadla maximálně roztáčel motory….
Nemělo by o něm vědět ŘLP (potvrdit kontakt, kam míří, atd.) už od vstupu do vzdušného prostoru ČR? A v případě, že nereaguje, to řešit dřív, než když už je nad Berounem?
Nemusí. Citace : Když letí podle pravidel viditelnosti (záleží také na výšce letu), nemusí se pilot takto malého letadla při vstupu do českého vzdušného prostoru hlásit. S dispečery musí začít komunikovat až v případě, že má v úmyslu vstoupit do vzdušného prostoru letiště.
Takže od cca Berouna se měl nahlásit.
Díky, žil jsem v domění, že by tam nějaký, byť v podstatě jen „zdvořilostní“ a potvrzovací kontakt při přeletu hranic měl být. Už jen proto, aby se spojení s českým ŘLP ověřilo.
Ona je na to nějaká mezinárodní dohoda, minimálně SRN – ČR. Jsme geograficky uprostřed EU/NATO, takže to má svojí logiku .
Aha, takže klidně by mohlo dojít k zabloudění, pokud se v Německu zatočil takto, tak klidně mol žít v domnění že je stále v Německu. Pokud se podíváte na ten let tak pokud by se otočil ještě asi o 10-20°, tak pokračuje nahoru do Německa. Pokud se ztratil, tak prostě letěl a když našel plzeňskou dálnici, tak ji sledoval až do Prahy. A pak je otázka jestli se mohl vůbec s letištěm spojit.
člověk by očekával, že když jsou přílety GA omezeny NOTAMem X0580/20, tak všechny lety z Německa budou dozorovány ŘLP již při překročení hranice… zvláště když pilot nereaguje a pro squawk nepoužije kód 7600?!? Q) LKAA/QXXXX/IV/NBO/E/000/999/4955N01528E134 A) LKAA B) 2005260954 C) 2006132359 E) COVID-19: INFORMACE V CESKE REPUBLICE BYLA ZAVEDENA DOCASNA OCHRANA VNITRNICH HRANIC. VSECHNY CIVILNI LETY, VCETNE LETU VSEOBECNEHO LETECTVI, ODLETAVAJICI Z UZEMI JINEHO STATU SCHENGENSKEHO PROSTORU A PRISTAVAJICI NA UZEMI CESKE REPUBLIKY NEBO ODLETAVAJICI Z UZEMI CESKE REPUBLIKY A PRISTAVAJICI NA UZEMI JINEHO STATU SCHENGENSKEHO PROSTORU, MOHOU BYT PROVOZOVANY POUZE NA/Z LETISTE PRAHA/RUZYNE (LKPR), BRNO/TURANY (LKTB), KARLOVY VARY (LKKV),OSTRAVA/MOSNOV… Číst vice »
tak to jsou nám pak hodně platný za ty prachy
Jedna věc je malé letadlo (to by mimochodem neohrozilo JE, maximálně rozvodnu, ale nad těmi zase není zakázaný prostor), druhá věc je velký dopravní tryskáč.
Ale ano, otázka letectva ČR je na místě, možná by bylo lepší mít jedno pořádné Evropské, než nějakých 27 malých, to stejné s námořnictvem.
prásknout do rozvodny na Chodově, to by taky mohlo být v půlce Prahy pár dní veselo
No nevím, myslíte, že by tu rozvodnu dokázala rozsekat Škoda Fabia? Hmotnost i rychlost to má podobnou.
Pokud by tam vletěla z hora a ne zastavila se o plot…
Pokud se trefí do těch hlavních drátů s odpojovači, tak bude celkem o zábavu postaráno. Je potřeba dodat, že na rozdíl od Fabky tohle má v jednom rozměru aspoň 5 metrů. A stačí spojit 2 fáze.
Tak mi v práci přitekla vzpomínka na shořelý Chodov a díky tomu zdechlou Casablancu. Webaři vědí. Ve zkratce – na Chodově kvůli čemusi chytlo trafo v rozvodně a kvůli nutnosti celou rozvodnu vypnout byla bez proudu čtvrtka Prahy. Včetně Žižkova. Na Casablance docházely baterky pro servery a tak majitelé sehnali kontejner s agregátem. A chtěli ho posadit na střechu. Akorát kontejner zasvištěl o 3 patra níž.
Takže na zábavu není potřeba ani letadlo.
Hvězdu smrti taky dokázala zničit jedna bomba 🙂
Njn, ale pak by o úkolech a nasazení toho společného letectva rozhodovalo 27 národních parlamentů a musely by se shodnout. Nebo jeden evropský, což ne všichni zkousnou.
Myslím že kdyby se to správně udělalo, tak to skousnout půjde. nějaké návrhy tu již dokonce byly, akorát se to nelíbilo Británii a možná nějaký menší stát kveruloval, ale finančně by to vyšlo líp. Akorát by se musely udělat patřičná opatření pro státy které nejsou v NATO Moje představa je taková že by se na federální úroveň přesunulo prvně letectvo a námořnictvo, a generální štáb, pod ten by dočasně spadaly všechny národní armády členů NATO a zároveň běžel vznik federální armády. V momentě kdy bude hotová federální armáda tak existující státní armády budou mít postavení podobné jako národní garda v… Číst vice »
Už vidím, ten pláč, že Brusel posílá naše chlapce bojovat tam a tam a že rozhodují o nás bez nás a zlí Němci/Francouzi/Soros/kdokoli nás zatahují do svých válek. Okamurové a Le Penové všech zemí budou mít Vánoce. Ruští nebo čínští trolové zařídí, že se k žádnému rozhodnutí nedojde.
Pokud nemají, tak by mít měla – máme rok 2020.
Protože dle AIP GEN 1.5.2.1.2 Letadla nevybavená radiostanicí s kanálovou separací 8,33 kHz nemohou vstoupit do vzdušného prostoru České republiky.