Na vznikající trati ke kampusu v Brně už jsou položeny první metry kolejí
Ze strany Osové je vybudovaná jen výhybka k tunelu a asi 5 metrů kolejí. Pramen: DPMB
Stavba jde podle harmonogramu, tramvaje by měly na trati svézt první cestující za rok.
Průběžně se na to chodím koukat a proměňuje se to neskutečným tempem. Tramvaj do takové lokality je víc než potřebná, takže se těším, až bude hotová. Všem, co se na tom podílejí, palec nahoru. 🙂
#brnenskemetro
Ty pokládané koleje jsou rezavé, nebo dřevěné? Přece jen, je to v Brně, tak to není úplně jasné.
Aluminiové natřené oxidem železitým. 😀
Podle mě je to ořech. Frézovaný po letech a svařovaný bukovýma elektrodama.
Že by ve Štatlu převzali postup z Mecháčkova?
Ne, jsou z 3D tiskárny.
Bohužel je již navždy zmařena moznost prodloužení od kampusu do Pisarek a místo toho tam nějaký šílenec hodlá stavět lanovku. Připadne tangenta Bystrc-Pisárky-Kampus-Osová-žst. Lískovec a dal na Moravany by byla ohromnou příležitostí pro celý západ a jih Brna….
Nemyslím si že by to bylo navždy zmařené, pokud se tam kdy bude dále stavět, tak se dá nechat rezerva na tramvaj. Uvědomte si ale že k Výstavišti je převýšení asi 70 m a vyšel by tam buď divoký sklon, nebo malý Semmering, navíc oblastí která je využívaná rekreačně. To neprojde.
Tangenta, nebo spí zakruhování do Bystrce je dobrý nápad, ale k tomu by spíš bylo vhodnější protáhnout trať z e smyčky ve Starém Lískovci. en. mapy. cz/s/covanoposa (omlouvám se za nižší level uhlazenosti než jindy, šaliny si poradí s ostřejšími oblouky)
Sklon dolů k Výstavišti není tak kritický jak by se mohlo zdát. Sklon i s mírnou rezervou vyhovuje současným předpisům pro stavbu nových tratí. Mnohem strmější stoupání či klesání máme na ul. Husové či dolů po Pekařské. V případě zářezu či rovnou tunelové varianty pod Čertovým kopcem to bude ještě lepší.
až na to, že šalina je již naplánována na sever od Bosonoh, což asi neumožní pokračování podle Vašeho návrhu…
Popisky fotek 4 a 5 jsou poněkud chybné
4 by se beztrestně da použít popisek z fotky 5
5 odstavené koleje
Neví někdo, zda se do budoucna plánuje napojení i na vlakový terminál Starý Lískovec? Dávalo by to poměrně smysl vést to tímto směrem na novou konečnou.
To při té zástavbě dané lokality nedáš. Věř mně.
Teoreticky by to šlo, ale znamenalo by to značnou likvidaci parku na Švermově a ve výsledku by tam byla šalinová linka s 5 zastávkama. To ten trolejbus bude sice možná o minutu – dvě pomalejší, ale tu prácu taky odvede a navíc nabídne přímé spojení i směr Pisárky.
Tam by měli být potažené trolejbusy z Osove
Promiňte prodloužené
Tramvaj by se mi k novému nádraží taky líbila, ale realizovalo by se to ještě hůř než tohle. Zatím je tam plánovaný trolejbus.
Proč zase výhybky, přes které se musí jezdit rychlostí splašeného hlemýždě?
Výhybky na snímku budou součástí dvojité kolejové spojky, která bude sloužit pro příjezd na kusé obratové koleje, jenž jsou vidět v pozadí. Tam se bude jezdit pomalu tak jako tak.
Zjistit si fakta, než se začne nadávat? To se prostě nenosí.
Pochop ho. Co kdyby pak zjistil, že nemá na co nadávat? Musel by nadávat, že nemá na co nadávat.
Chtěl jsem se rozepsat víc, ale … děkuji, nenapsal bych to tak vesele.
Nicméně přes tu novou vyhýbku u zastávky Osová se taky jezdí docela pomalu, aspoň teda do odbočky (nově je původní trať směr Dunajská do odbočky a do tunelu se bude jezdit přímo). Tady je to ale blízko zastávky, tak se to dá zkousnout. Ale rychlé vyhýbky by se rozhodně hodily u Krematoria a smyčky Švermova.
Až bude zprovozněno, bude se přes výhybky na Osové jezdit nax 30. Zjistěte si nejdříve faktay prosím.
Každopádně pomalé výhybky nemají na trati mimo centrum co dělat.
Možná že ano, ale problém pomalých výhybek je v Brně běžný a to přestože se i pro tramvajové tratě dělají výhybky na vyšší rychlosti do odbočky. Chápu že může jít o snahu mít všechno jednotné, ale připadá mi to jako zbytečné zpomalování celého provozu.
A na čem to vázne? Že se nedá šalinfírům vysvětlit, že neni vexl jako vexl?
Nevím… Přestože ve Vtipu žiju už nějakou tu dobu, tak se mi pořád nepodařilo zjistit proč tak trestuhodně je brzděn provoz jak výhybkami, tak neochotou účinně separovat a zrychlit třeba trať „1“, vybudovat nové tratě v podobě tangent. Ono, když to tak vezmeme, není problém s výhybkami jenom tu, ale i u krematoria, na Kníničské nebo ve stanici u výstaviště.
Ty na Osové jsou pro vyšší rychlost do přímého směru, ty na terminálu jsou normální, jejich potenciál by se nevyužil.
Brno se konečně dočkalo svého metra
Pro cajzly je všechno metro. Ale Miloš Havránek bude prvním generálním v DPmB, který bude mít tunel pro šaliny a ne jeden, ale hned dva, teda pokud ještě aspoň rok vydrží, což se dá předpokládat.
A to na Jírově tunel není? Aspoň půlka?
Spíš delší a hlubší most 🙂
Jste si jistý, že za to můžou cajzli?
Nedočkalo.
oni v brne jeste nezavedli s49 a na sterk pokladaji tuhle hruzu?
Trať na snímcích bude mít uzavřený svršek.
Železniční výhybky, na kterých by nebyla žlábková kolej?
Jinak se teda po S49 jezdí už tak 20 roků: https://mapy.cz/s/jekosezafe
Pardon, omylem jsem ze uklikl na „-1“. Omluva za mé nešikovné prsty a díky za odkaz.
navrhuji do clanku doplnit odkaz/proklik na „tramvaje Škoda ForCity Smart 34“: https://zdopravy.cz/skoda-vyhrala-velkou-soutez-na-40-tramvaji-do-brna-72553/
Oficiální zahájení stavby sice bylo v říjnu 2019, ale stavební práce začaly až v červnu 2020 (+ ještě v březnu 2020 kácení dřevin a příprava staveniště. Takže prakticky je to rok a půl po zahájení stavby.
Máte správné informace. Zhotovitel zajišťoval i stavební povolení, takže první rok zakázky se hlavně projektovalo, teprve po 10 měsících začaly první stavební práce. Teď je to přesně rok a půl stavebních prací
Nejspíš mi něco uniklo, tak se radši zeptám. Jaký smysl bude mít zastávka Jihlavská? Přijde, že se staví až zbytečně blízko ke konečné zastávce tramvajové zastávky. Možná se tam bude dát přesedat na autobus a využijí nějací obyvatelé několika paneláků. V úvahu také připadá
P+R. Jinak mi to přijde jako zbytečné časové zdržení a samozřejmě i finanční prodražení celé stavby.
Nebude z ní výstup k ulici U Penzionu? Pak by význam měla velký. Plus to P+R by se tam určitě taky hodilo, ale netuším, jestli je v plánu.
Co je vůbec v plánu s tou pustinou kolem budoucí zastávky Jihlavská?
Třeba toto: https://zpravyzmoravy.cz/lokalita-zapadni-brana-v-brne-nabidne-bydleni-pro-3000-lidi/
Aha, díky. Tam bych chtěl bydlet, u dálnice a jejího přivaděče. Brr.
Kapacitni silnici hned u baraku by prece chtel kazdej. A v tomhle urcite budou i garaze. Takze vsechny predpoklady stastneho, opravdoveho mestskeho zivota naplneny. Pokud tam teda nebudou ty tramvaje zbytecne hlucny…
Jo, v Budějovicích by chtěl bydlet každý, Kromě mě ovšem…
A proc by tam chtel zit kazdy? Neni to prave proto, ze nemaj tramvaje? I kdyz zrovna v te dobe je vlastne meli. Proto tam asi Karel Infeld nechtel zit, on jako jedinej vedel, co takova tramvaj ve skutecnosti znamena.
Zapomněl jsi na přídomek!
Udělal jsem ze sebe sice hlupáka, ale díky za info. 😀 🙂 Existence tohoto projektu mně nějak unikla.
To se mě ptáš moc, fakt nevím. V žádném plánu jsem to nenašel.
https://www.denik.cz/regiony/zapadni-brana-v-brne-se-po-mohutne-vystavbe-promeni-k-nepoznani-podivejte-se-20200807.html
Na oblast západně od zastávky se zrovna pořizuje územní studie (odkaz byl na stránkách https://upmb.brno.cz/uzemne-planovaci-podklady/uzemni-studie/porizovane-us/, ale nedávno zmizel – do 16.11. byl termín pro zasílání připomínek). Tady je textová část studie:
https://upmb.brno.cz/wp-content/uploads/2021/09/Textova_cast_s_prilohami.pdf
V bezprostřední blízkosti zastávky pak záměr odkazovaný níže.
Když pomineme projekt „Západní brána“ tak neexistuje žádný blízký přechod přes ulici Jihlavskou. A pak citace z FB Šalinou na kampus: Dobrý den, umístění stanice je výsledkem složitého technického řešení trati, která je od Osové po FN Brno v trvalém stoupání. Bylo tedy nutné najít místo, kde výškové umístění trati vůči terénu umožní vybudování zastávky v co nejmenší hloubce. Současně bylo nutné brát v potaz budoucí velkou zástavbu Západní brána. A ano, vejdou se tam dvě vedle sebe, ač to tak nevypadá
Ten přechod tam snad časem bude, aspoň podle studie ulice Jihlavská https://www.brno-bohunice.cz/cs/mc-brno-bohunice/uzemni-planovani/technicke-studie-ulice-jihlavska.html
To ale nic nemění na tom, že pro obsluhu oblasti kolem západní brány a přilehlých stávajících paneláků se ta zastávka hodí. Přišlo by mi lepší, kdyby byla o kousek jižněji, blíž ulice Labská / U penzionu, ale chápu technické omezení, dané hlavně poměrně značným stoupáním trati od Osové až po tu novou podzemní zastávku