SŽ prudce škrtá provoz na Výtoňském mostě, změny se dotknou tisíců lidí. Monitoring ukázal problémy
Vyšehradský železniční most na pražské Výtoni. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.cz
Konec míjení, snížená rychlost a jen třetina vlaků. Konstrukce podle SŽ unese již jen jednu soupravu.
Neschopnost současné vlády!!!
A co se dělo těch minulých sedm let? Nic, nula, nada.
Tak dlouho se bude prndat o novém mostě až ten starý pod něčím spadne.
Zeptal bych se amíků jestli nemají v plánu natočit Most u Remagenu 2
Tehdy taky chtěli vyhodit most v Davli do vzduchu s tím, že by postavili nový. Tehdy jim to bylo zamítnuto tak teď by se jim to mohlo dopřát i s tou stavbou nového.
13.11. jsem napsal:
„Až se začne omezovat provoz,omezovat zátěž, omezovat frekvence spojů třeba se to dotkne i jich a pak teprve budou koukat“
A Karel na to odpověděl:
„To „až“ bude už za necelý měsíc“
Vzhledem k tomu, že omezení začne platit 10.12. Karel to napsal naprosto přesně. Necelý měsíc.
No samozřejmě. Není fyzikální důvod, aby se doprava omezila „ze dne na den“ (pokud skutecne nespadne), ale dává smysl to udělat při oficiální změně JŘ.
To vypadá na nátlakovou akci správy železnic, aby se ten most co nejdříve zboural.
Podepíšete se pod funkčnost mostu a sjízdnost tratě?
Pod funkčnost a sjízdnost bez problémů. (Drezína tam projede bez problémů.) Pod nosnost ani náhodou.
Funkčnost znamená, že most převede normální vlak. A to už dneska normálně nepřevede 22.5 t/náprava má omezení, není-li vůbec zakázaná.
Drezínu si strčte víte kam… 🙂
Vy musíte mít smutný život, když nerozumíte ironii. Pokud pro Vás funkčnost mostu znamená schopnost převést normální vlak, tak nevím, proč jste se Radka ptal, když ten most toho už dnes není schopen (výluka nákladů, omezená tonáž i rychlost).
Radka jsem se ptal, protože by mě zajímalo, jak by si to s tím mostem představoval a co si vlastně představuje pod pojmem „nátlaková akce“, když SŽ už několikrát tento postup popisovala a avizovala. A jedině ten, kdo je schopen zaručit bezpečnost a spolehlivost mostu může tento postup vyvrátit.
v článku se píše, že firma která kontroluje stav mostu, takto přísné omezení nenavrhla. takže ti se pod to podepsali…
A na jak dlouho? Jaké jsou tam podmínky?
Kontroluje se to nepřetržitě, což není u staveb normální, to se dělá u průšvihů, což tenhle most průšvih je (a můžou za něj památkáři).
No už aby to bylo, aby se mohl postavit ten novej – technicky i kapacitně odpovídající potřebám 21. století…
Ještě jedno snížení maximální rychlosti o 20 km/h a bude dosaženo stabilního (pro někoho možná cílového) stavu. Pak už bude stačit postavit na obou stranách dost dlouhé peróny a upravit provoz: vlak od Smíchova přijede, cestující vystoupí, přejdou most (má délku pouhých 220 m, přičemž od kraje Sherwoodu na 7. nástupiště je to vzdušnou čarou 270 m) a nastoupí do pendlu, který je doveze na hlavák. Pro osoby se sníženou pohyblivostí lze zavést provoz ručních drezín. Zátěž chodci a drezínami snese most i bez oprav dalších 200 let, takže se ušetří dlouhodobě i na jeho údržbě. Vše realizovatelné rychle, levně… Číst vice »
díky za komentář,mezi dvěma nočními směnami jsem se opravdupobavil/píšu bez jakékoliv ironie/
Tak mě tak napadlo… už někdo dělal simulaci, jak spadne vlak do řeky? Jestli budou vagony plavat, nebo jdou ke dnu? Kolik je tam vody pod mostem, aby zmírnila dopad? Jestli TSI konstrukce ustojí pád a nepokroutí se? Jak vyplavat z vagonu bez oken?
Dalším krokem bude již jen zastavení provozu. A tak se stále čeká a čeká “ až ten Godot přijde”
Přemýšlím, jestli už se někdo zamýšlel nad nějakým oficiálním názvem případného nového mostu (jak je Trojský nebo Štefánikův)
v dnešní době by to byl asi Havlův most nebo Zelenského.
Škoda, že ne Putinův, Stalinův, Gottwaldův, co? Nebo máte v oblibě nějakého jiného vraha s vazbami na Rusko/SSSR?
Most Antonína Zápotockého stále stojí.
Takze nepokryte schvalujete genocidu a vrazdeni nevinnych vcetne vrazd justicnich? Vite,ono kdyby Vam jeden z nich vycistil rodinu, jako to meli v povaze,asi byste mluvil jinak. Ale tak jednosmernou letenku bez moznosti navratu bych Vam tam dopral.
A co takhle most rusáckých vrahů.
Navrhuji: Most Záchrany Zdravého Rozumu, zkráceně Most Rozumu.
Už to konečně ODPALTE!!!
Ať je to trhák!
Je potřeba nový most, ať se nebourači staví na hlavu. Uspěli v případě Libeňského mostu, tady dává rekonstrukce ještě menší smysl. Petice na podporu nového mostu zde:
https://www.petice.com/petice_za_modernizaci_zeleznicniho_mostu_na_prazske_vytoni?s=100334833
podepsáno.
Šlo by postavit vedle rezavého mostu nějakou provizorí lávku a provozovat Náhradní Pěší Dopravu Smíchov – Vyšehrad? Aby se nepřetížila MHD. Vlak od Berouna by dojel až k mostu, kde by bylo provizorní nástupiště. Cestovní doba by se tímto přestupem a NPD navýšila max o 15 minut. Jako bonus by se cestující mohli kochat „památkou“ a „panoramatem“, a při tom by mohli velebit osoby, zodpovědné za vzniklou situaci (výběr velebených dle preferencí každého).
a cestou z mostu by mohli vrhat granáty na loď s hrdým transparentem „NEBOURAT“ 🙂
Ano říká se tomu nový most. A starý se pro jeho vlastní bezpečnost přesune někam, kde mu nehrozí zřícení. Třebas do vysokých pecí…
Stačî do martinských, je to i když svárková, ocel. Zušlechtíme, třeba na 11373, nebo 11523, teď nové označení moc neznám. 235, 355? Ve vysokých pecích se reduje ruda na surové železo.
Kažopádně, pořádné prohřátí odstraní problémy s mostem navždy 🙂
Do vysoké pece je toho starého mostu škoda, protože to je ocel bez stopového množství radiace a po takovémto materiálu je sháňka.
Jednokolejný ‚přístavek‘ mohl být přistavěn už dávno, nemuselo se teď tolik omezovat.
Takže SŽ přistoupila k nátlaku.To mě vůbec nepřekvapuje. Celou dobu co mají most ve správě tak na něj statečně sr…ali. Kdyby nešlo o velkou malou domů tak by si mostu dalších dvacet let nikdo ani nevšiml stejně jako dosud. Ta nechuť most opravit je zjevná. Proč tři koleje když po „rekonstrukci“ zbyde z kolejiště Smíchova pouhá zastávka. Ostatní plochy se samozřejmě „výhodně“ zpeněží.Na Hlavní nádraží také vedou pouze dvě koleje a provoz z Vyšehradu do Vršovic je minimální. Tahle banda diletantů ve vedení SŽ pod taktovkou ministra Kupky pokračuje s budovatelskými výkřiky sebejistě a rychle v devastaci české železnice. PS.:… Číst vice »
Viki to, že je SŽ jiný ústav, než ve kterém jste zavřený, je naprosto v pořádku.
Ten most dosloužil už pře 30 léty. A údržba na to neměla žádný vliv, prostě projektovaná doba životnosti uplynula. A jak byste chtěl údržbou zastavit korozi v prostorech mezi nýty a konstrukcí?
To snad ani není možné, tento uchvatny most je ve spatnem stavu? Tak dlouho se o jeho reko budeme bavit, až spadne sám a bude to jedine dobře, vždyť je to úzké hrdlo české železnice. Sneste most hned dolu, udělejte z něj památku o 300m jinde s úžasnou pěší zónou a přestaňte všichni aktivisti brzdit ekonomiku a rozvoj českého státu. Protože se může stát, ze brzo tam budeme jezdit leda trajektem.
Překopíruji sem komentář z předposledního článku o mostě, jehož podstatu nebouračí nereší a až si ji uvědomí, bude to zajímavé: Pořád se těším na to, kde spolek najde toho projektanta, který připojí svůj podpis na rozpisku a pak ji opatří svým autorizačním razítkem s doživotní odpovědností za tuto rekonstrukci. Protože bez toho žádná nebude. SŽ sice může vypsat nějakou akci s názvem „Revitalizace železničního mostu pod Vyšehradem“ (ty ZTPčka někdo taky připraví), ale tohle nebudou chtít na Olšanský, ani nikde jinde. Moc bych se divil, kdyby jo. Možná si pak bude muset pan profesor Brühwiller dodělat českou autorizaci a spolek… Číst vice »
Což o to, rekonstrukci, a to bezpečnou, bych si troufám navrhnout i osobně (no, trochu přeháním, ale ne moc), jen se obávám, že nejlevnější by byla verze “ zbourat a postavit znovu“.
Už bylo na čase. Zbývají jen ty červené terče. Vůbec nechápu jak je možné, že po památce takového významu jezdí vlaky? Kdo to povolil? Vždyť tu nahdehrnou stavbu, která dělá Prahu Prahou ty vlaky zničí! A ještě jich tam jezdí 300za den. Konečně SZ došlo že tím tu stavbu likvidují a omezí provoz. Kdo to kdy slyšel, aby po památce jezdily vlaky to je možné snad jen v ČR tohle…😂 😂 😂
Pozn: samozřejmě je to vtip a doufám že nivy most bude dřív než červené terče :-/.
Pokud vtip opatřím upozorněním, že se jedná o vtip, okamžitě ho té vtipnosti zbavím a vtip přestane být vtipem. Takhle jednoduché to s těmi vtipy je.
Druhou verzi je jistota, že to mnozí vezmou vážně.
Zrušit vlaky, udělat z toho krásnou lávku pro pěší a maminky s kočárky. A vlaky nech si jezdí jinde, koho to zajímá…… To bude mínusů od těch co to nepochopí
A to ty nebourači chodí po Praze pěšky, občas koňkou a přes řeku pouze přívozem? Auto je sprostý slovo a zásobování zajišťují koňské povozy? Klečí před O2 arénou a pláčou, proč se tady nevyrábí stále mašinky? Ne, ječí že SŽ s.o. zanedbala údržbu, přitom dle odborníků byla údržba zanedbána už mezi válkama a to 99 % z nás nebylo na světě.
Každopádně… Jen ať to spadne. Situace by se vyřešila. A nebourači by neměli co bourat.
On ten most musí asi vyloženě spadnout, aby někteří pochopili, že se něco musí dít, nebo já nevím.
Obávám se, že toto bude akorát další argument nebouračů.
Jak to omezení bude technicky zajištěno? Pouhým nařízením, nebo se udělá „umělá jednokolejka“?
Most je součástí zz Vyšhrad = úprava SW.
Nějak jinak, než ze se jedna kolej vyloučí? Něco na způsob splítky v JH?
Mělo by to být cca forma souhlasu, jako na RPB, postaví se jedním směrem a druhý nejde postavit, dokud není volná trať.
Jo, to je „památka“, přes kterou nejede vlak.
A asi brzo nepojede
Tímto považuji pražskou železniční síť za definitivně zmrzačenou. Netřeba se dále rozepisovat. Odkud kam se nyní nelze dostat je již notoricky známé, čili z jednotlivých nádraží tímto děláme další a další šturcové Masaryčky…
Tomu tak bylo i drive… a treba Londyn, paris ma takovych nadrazi vice.. Nicmene, uz by se opravdu melo o moste rozhodnout… Ta bronzova varianta je vazne pekna, hodi se tam, jedine co me mrzi, ze novy most nezachovava nco z puvodniho, treba zabradli lavek… Kazdopadne je to misto v pamatkove zone unesco, se stavbou noveho se musi citlive navazat v okoli… chce to trochu ipracovat s detaily… Co se tyce vlakovych spoju, je skoda, ze nevznikl uz davno zel. okruh (ev, metro) a ze nebyl dosud zdvoukolejnen most inteligence… masarycka je vyborne nadrazi, prakticky primo v centru, bez nutnosti… Číst vice »
Kdyby soutezili repliku mostu misto novych mostu, mohlo se uz stavet…
Ale manekyn rekl NE, vytru si s pamatkari, a tak bude cerveny terc a soudy. Za 10 let vylukx pamatkari vyhraji a teflonovy manekyn prohlasi, ze si myslel, ze to tak ma byt ale jako radny hospodar se musel soudit.
A protoze ma pamatkare rad, tak si strihne dalsi soud o Abu Prahi.
Jakoby mu nestacily Martinice
„Replika“ je nesmysl, koleje tam budou tři, takže ten most holt bude muset vypadat jinak. A těžko to při dnešních standardech může být celoocelový rámusák. Holt vám musí stačit ty oblouky, aby bylo „panorama“.
Ocelove mosty se stavi na zeleznici celkem bezne a nejsou to ramusaky, dokonce i silnicni se stavi ocelove, je to pruzna a celkem odolna konstrukce a snadno kontrolovatelna…
Beton je vyborny material, ale ma take nevyhody, napr. Barrandovsky most je zaveseny na skrytych lanech, po padu lavky v troji jeho oprava dostala prednost pred jinymi…
Nejsou, protože jsou vysypané štěrkem – nějaké to průběžné kolejové lože. Pak ale ten most nemůže ani zdaleka vypadat tak, jako tento původní starý.
To nebude nikdy vypadat jako ten stary, ocelove jsou vetsinou svarovane…
https://tvstav.cz/user/data/modul-images/15867-preview-10-firesta1.jpg
Kdyz zadate na google steel railway bridge, tak najdete radu peknych konstrukci,… casto je mezi nimi i vysehradsky… ale jsou i jine pekne konstrukce…
Tyto obrázky vypovídají pouze o tom, že se staví různé mosty. V Praze jsou limitující faktory umístění pilířů, 3 koleje, možnost přepnutí napájení z 3kV ss na 25 kV, 50 Hz. S těmito podmínkami se nedá současný most opravit, ani udělat kopie mostu. Bude prostě jiný. Ano, musí být obloukový, ale tam si myslím, že to začíná i končí. Detaily z dálky nikdo neuvidí.
Vítězný návrh mostu je taky ocelový.
co máte s betonem?
Vypadá to, že to bude rychlé. Dávám mostu rok, maximálně dva.
Já dávám rok maximálně dva pouze provozu na něm. Most tu bude stát dál a hádky o něj budou pokračovat. Až na věky věků amen.
Takze opravdu driv spadne, nez se dohodnou co s nim?
Ten vydrží ještě dlouho. Ale bez provozu.
Bez provozu je na nic.
Dotváří pražské panorama. To je u věcí typu most nebo nádraží hlavní funkce. Podle některých jediná…
Tak za prvé: původní stav je žádný most. Za druhé: původní železniční most byl prostý trámový a nenarušoval siluetu Vyšehradu. Za třetí: když se stavěl tento most, byl proti tomu odpor, ze stejných důvodů – degradace panoramatu, tedy totéž, čím se dnes zachránci mostu ohání. Za čtvrté: to že si na něco lidi zvykli, není důvod aby to trvalo napořád, a ani to leckdy nejde. Za páté: Měli by rozhodovat ti, kteří ten most potřebují, nikoliv hrst strejců ve funkcích, kteří nejsou socky, a do vlaku by si sedli jen pro kamery. Jsem-li v okolí bývalého smíchovského přístavu, je Vyšehrad… Číst vice »
Nejde o to, že “si na to někdo zvykl”. Lidi “si zvykli” i na Hradčany a Karlův most. Jde o to, že jde o siluetu z doby dokončení Vyšehradu, která přetrvala dodnes.
A co jako????
Původní most byla příhradová konstrukce.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vy%C5%A1ehradsk%C3%BD_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_most
A nejvtipnější je, že proti tomuto mostu, aby se vůbec postavil, bylo hnutí za starou Prahu.
Teď „ti samí“ požadují zachování mostu.
Tak mají to v názvu, Praha má být stará. 🙂 Protože nové je špatné a staré je dobré. O objektivní kvality tady nejde.
Je dotace na přívozy.
Aktivisté, děkujeme. Cestující ze 171.
Odkdy NPU jsou aktivisti fakt nevim.
Most ma udrzovat dobra sprava dle zakona – s prihlednutim k pamatkovemu zakonu. Ze se na to vy…za to muze jen a pouze dobra sprava.
Kdyz opakovane neuspela se s sejmutim ochrany tak proste musi tuto respekrovat.
NPÚ by zas měl přihlédnout k fyzikálním zákonům.
Napište jim to jako připomínku. Nejspíš se zeptají, ve které sbírce zákonů byly vyhlášeny.
Vidím, že patříte k těm, co si myslí, že most stočilo každý rok natírat a vydržel by tisíc let. Přečtěte si něco o únavě materiálu a podobně. Je toho v předchozích článcích hafo.
Ja pisu vys…replika
Myslíte, že údržba památky = zbourání a postavení repliky? Nejsem si jist, jestli budou památkáři souhlasit.
Průběžná údržba s výměnou dožilých dílů za identické. Tak se to dělávalo. Jenže dnes je doba „opotřebuj, zahoď a kup nové“.
Ale udělat z p..u kuličku nedokáže nikdo. Respektovat fakt, že ocel koroduje i na nepřístupných místech, vytváří se v ní únavové trhliny a dynamické zatížení to velmi urychluje je prioritní.
Lepší 3 koleje novy most.stary most stěhovat vede.stary most bude pouze pěšky i na kole
Přejezd Cassandra
Covid už je prošvihnutej.
sakra, ta rez najednou nabrala rychlost, že? a nebo to zhoršují ty zatraceně těžké zimní kabáty cestujících 🙂
Tak to se ví už snad někdy od jara, co unikl interní dokument SŽ, bylo to i tady. Že od nového GVD zredukují parametry mostu a provoz.
Ono úplně stačí,že osoby,co povolují provoz, už nemají chuť dále strkat hlavu do oprátky. Nechcete nastoupit na jejich místo?
přece nelze obhajovat konstrukci, která má ladit s historickým rázem Prahy, ale současně nevyhovovat současným, natož budoucím, požadavkům na dopravu. Památkáře postavit k pilíři mostu a demonstrativně popravit
A lidi jako vy poslat povinne dozivotne bydlet na sidliste do mostu
Nebourat. A nejezdit!
Česko, země příběhů.
Čas na červené terče se zas o chvilku přiblížil.
Památkářům by to vyhovovalo. Ale zapomněli, že most má hlavně sloužit.
To není most, to je památka!!!
/s pro jistotu
Ne, je to obojí. Jinak by vám rekonstrukci zakázali.
Rekonstrukce je nesmysl, to musí vědět i uklízečka z NPÚ.
Rekonstrukce vyrobou repliky?
A tretia koľaj pôjde vzduchom nad mostom…
Teraz ešte nezabudnite vytiahnuť otrepaný pseudoargument o Karlovom moste.
Jsou takové. V Hradci K. rekonstruovali krov věže. Na náměstí přivezli stromy, počítám, že autama, a chlapi popadli sekery a jali se je otesávat na trámy.
Spis sprava zapomnela ze to pamatka je. Kdyby si pripustili, ze jedine reseni je replika, uz by byla
Jediný řešení to je jen pro staromilce a spolek nebourat.
Chapu, ze trikolejny most muze mit lehce vyssi kapacitu, ale i dvoukolejny s tremi kolejemi pred i za by byl zlepsenim, ne?
Tento stav přece existuje dávno, přes Nusle vede v souběhu dvoukolejná trať od hlaváku s jednokolejnou tratí od Vršovic až do nádraží Vyšehrad, na smíchovské straně vedou dvě koleje do nádraží a třetí vede na severní nástupiště. Severní nástupiště se sice zruší, ale jednokolejka od Vršovic se zapojí mezi peróny a nemusí docházet ani ke křížení vlakových cest. S tříkolejným mostem může jednokolejka žít vlastním životem bez vzájemného ovlivňování s trasou hlavní-Smíchov a využít ji může městská linka, klidně třeba i z letiště-Vltavská-Libeň-Malešice-Zahradní město-Vršovice-Smíchov (na třech místech možnost přestupu na dálkovou dopravu). Koleje na to existují, stačí odstratit kapacitní omezení.… Číst vice »
Replika se třemi kolejemi místo dvou ? To snad nemyslíte vážně.
Tohle je fakt tragedie, jak to muzou zodpovedni nechat zajit tak daleko?
A ten zodpovědný je podle vás tedy kdo?
Ministerstvo kultury?
Zodpovědný je ten, kdo vykonává vlastnické právo. to je jednoduché. Pokud by šlo o most mezi Prahou – Olomoucí a Ostravou už by stál nový, tady je to jaksi řediteli SŽ úplně jedno. To kam se situace dostala je důkazem jeho neschopnosti, protože neprosadil to za co je královsky placen – tedy zajistit bezpečný kapacitní provoz. Tečka. V civilizovaném světě by za to kam to dovedl odstoupil, nebo byl odejit, tady se platonicky řekne „a co s tím má dělat“. Co s tím mají dělat ti, co denně jezdí do centra Prahy za prací, jimž se s přesunem na metro… Číst vice »
Zodpovědná je vlastnost oceli korodovat. A pokud je z té oceli (svářkové) postavená nýtovaná, silně dynamická konstrukce, tak tam budou únavové trhliny vznikat a šířit se bez ohledu na vlastnické právo.
Nevím, kdo to blokuje a jako cestujícímu je mi to i celkem jedno…
Takto to necháváme dojít všichni.
Nebourat! Spadne sám.
Vaše chvíle teprve přijde:
https://mapy.cz/s/marofefecu
Jdou na to dobře, omezíme provoz, nase**me lidi a pak se hladce prosadí výměna 😉
Takže by se nemělo dělat nic a počkat, až to s nějakým rychlikem žbluňkne do Vltavy?
Spis se dvema, most nejspis spadne pri nejvetsim zatizeni
Bude tam jezdit vždy jen jedna souprava. Takže max s jedním
Taková malá vydíračka všemocného pana Svobody, kterej se drží jak za neBureše, tak za Fialy… 👌👍
Musi mit hodne tluste slozky na vsechny
Podle Wikipedie by současnej most usazen na místo v podstatě za provozu. V roce 1901, když jsme ještě úpěli pod Rakouskem…
Já jsem teda neúpěl.
Nechápu ten odpor k bývalé monarchii. Po víc než sto letech od jejího konce bychom si snad mohli přiznat že to vůbec nebylo špatné.
Říká někdo, kdo to nezažil.
– Ještě pořád úpíte pod Rakouskem?
– Úpíme. Ale dá se to vydržet 😉
V čem to přesně nebylo špatné?
Četl jste Švejka? Nejen ten paroduje nefungování monarchie, její byrokracii, policejní stát a vůbec.
To že Český vývoj umořili komunisti je jiný příběh.
Svejk je satiricky roman. A je na nem hodne znat, ze leccos a leckdo lezelo autorovi v zaludku do te miry, ze casto bezostysne lze. Kniha byla ostatne upravovana hned po prvnim vydani po zasahu soudu atd.
Vytahovat Svejka jako zdroj informaci o pomerech v mocnarstvi je nesmysl. Cilem bylo vydelat na existenci (a chlast) veselou knizkou, co se poveze na vlne aktualnich nalad mlade republiky.
Tak, tak, správně je „komunistické svině umořili..“
Kdyby starej Procházka vypadnul na odpočinek a přenechal kormidlo Ferdovi, který chtěl z R-U udělat federaci několika zemí, tak možná, že by to nějak vydrželo. Ale neschopný senilní stařec, který svou dobu na sklonku svého žiota už nechápal, to trváním na starých pořádcích totálně zazdil.
Ajéje, dneska jedeme okénko do historie?
Tak fajn: To, co potopilo Rakousko, byla militarizace a germanizace od roku 1914. Pokud bychom se neodtrhli, stali bychom se součástí Německa, nebo dokonce pangermánského státu (tj. i s Rakouskem). Jiná cesta nebyla. Tak i lidé, kteří původně Rakousko dělit nechtěli, chtěli jen zrovnoprávnění (např. Masaryk), nakonec museli jít tvrdě proti germánským šosákům, kteří rozpoutali zbytečnou válku ve jménu německé národní síly.
Großdeutsche Lösung bylo mrtvé už koncem 19. století. Nemalujte čerta na zeď.
Tak R-U byla v podstatě konfederace. Kdyby proběhlo vyrovnání i s českým národem stejně jako s Maďary … tak to možná vydrželo
No kdyby…
Stejně by to bylo polovičaté, muselo by se něco udělat i pro další národy.
Jenze o ustavnim usporadani monarchie nerozhodoval panovnik. Absolutismus skoncil davno predtim..
Ten neschopný senilní stařec to podělal už v roce 1848, když mu bylo 18 let.
Tak ono není problém posunout konstrukci příčně na připravené nové pilíře.
Za trest bych Nebouračům nařídil ten most podpírat!
A opravdu lituju toho, že si stát neumí s takto obskurními ničemnými spolky rychle poradit.
Obhajovat dlouhodobě zanedbání řádné údržby poukazováním na jiné a svalováním viny na ně, je ničemnost sama o sobě. Tolik sebekritiky jsem ale nečekal.
Most by musel být vyměněn tak jako tak, protože jeho kapacita na současné potřeby už nestačí.
Od vás ani sebekritiku nečekám.
Jistě, kdyby byl udržován a v dobrém stavu, musel by se vyměnit. Rozšíření či dostavba souběžného by nestačila. Jj… Krásnou demagogii předvádíte.
Únavu materiálu údržbou neovlivníte. A přečtěte si prof. Ryjáčka, který říká, že některé prvky toho mostu jsou ze svého principu neudržovatelné. Ten most přežije svoji plánovanou životnost asi o čtvrtinu. To je celkem dobrý výsledek.
Samozřejmě, že ovlivním. Pokud špatnou údržbou způsobíte zvýšené namáhání, tak velmi snadno. To za prvé. Za druhé, je v celku jedno, jestli jsou některé prvky ze svého principu neudržovatelné, když se neudržovalo ani to co šlo.
nestandartní závite kecáš. ty slislice a diagonály se několikrát obrušovaly a přitíraly. ale ty škvíry mezi něma nedokáže udržovat nikdo. Leda tak milion cvičených mravenců.
V kterých létech to bylo? Hmmm…..
Most byl udržován úměrně očekávané životnosti. Po skončení životnosti je nutné ocelovou konstrukci vyměnit. Ale škodná v podobě památkářů do toho hodila vidle. Pro rozvoj dopravy je nutné postavit tříkolejný most. Žádné nýty, svařit, použít lepší ocel a pořádný nátěrový systém.
To jest vůbec. Krásný eufemismus jste napsal.
Lžete.
Tak, “vyměnit”. Ne nahradit úplně něčím jiným.
A proč by měla železnice být nucena používat zastaralé nevyhovující technologie?
Jen proto, že nějaká škodná v podobě památkářů si to přeje?
Vy jste skodna. Pamatkari jednaji dle zakona, vy navrhujete sotofasismus
Podle mě památkáři překročili svoje pravomoce vyhlášením tohoto mostu za památku. Vyhlásit ji vůbec nebylo povinné, takže teď už ze zákona jen škodí. Jo, na takového vlastníka bývalého nádraží Vyšehrad si netroufnou…
Spíš jsem technický realista.
Ten most byl projektován na nějakou životnost. Ta již byla překročena. Ten most tam nemá co dělat.
Životnost domů je také cca 50 – 100 let. Představte si, mnohé stojí mnohem mnohem déle. Ano, je to řádnou údržbou a nezbytnými opravami provedenými včas.
Ty vole,v této zemi se už fakt mentálně zmůžeme tak maximálně na brody. Most z plavkové oceli a omezení vyplývající z toho faktu je mimo duševní obzor obyvatelstva. Zdejší technický rozhled je výsledkem bolševického -díra nedíra,všechno se natírá- a co je natřené,to musí, prostě musí přežít …co století…věky.
Už váš slovník vypovídá o vaší duševní úrovni. Vaše domněnky povýšené na fakt nemá cenu komentoval.
To ale neznamená, že se místo něj má postavit něco naprosto odlišného.
Předvádíte jeden faul za druhým.
A proč ne? Doba jde dál.
Protoze pamatkova ochrana? Zakonny duvod nestaci? A proc misto staromaku nepostavit mrakodrap, doba je jinde…
kam?
Konstrukční prvky domů obvykle netrpí únavovým namáháním.
pokud po ulici neprojede 1000 aut denne .
Z toho, jak jste stále posedlý těmi auty, usuzuji, že máte v hlavičce asi taky o kolečko navíc.
Koukám, že se vám s tou demagogií nechce přestat. :-/
Domy jsou na rozdíl od tohoto mostu normálně opravitelné. Jak údržbou odstraníte únavu materiálu?
Jak se dostanete do míst, která nejsou přístupná?
Prostě nýtovaná konstrukce má své mouchy a je nutné ji vyměnit.
Jenže dům není dynamicky namáhán (pomíjím pohyb osob) V tom je ten rozdíl.
Domy se nestaví (a nikdy nestavěly) ze svářkové oceli nýtováním. Nejsou-na rozdíl od mostů, zvláštš železničních-dynamicky namáhány . A o tom to je
Demagogii? Ale no tak, nesuďte podle sebe. 🙂 Na tu demagogii tady stačíte sám.
Jak jsem psal, i kdyby byl v zachovalém a udržovaném stavu, musel by se vyměnit za nový s více kolejemi. Nikde jsem nenapsal, že by se měl ten starý ještě použitelný zlikvidovat. Zapojte laskavě mozek. Nejsem tady od toho, abych vás učil chápat psaný text. 🙂
Říká ten, kdo demagogii, když se mu to jen hodí přímo srší… Njn… 😉😁
Údržbou únavu materiálu moc nezpomalíte, nevýhody nýtované konstrukce, v podobě míst které se nedají udržovat, už vůbec.
Vy víte, jakou údržbou se dá vyloučit vzniku únavových trhlin? Přihlaste se o Nobelovu cenu.
Já myslím, že stát by si s nimi uměl poradit velmi rychle a jednoduše, akorát se do toho nikomu nechce, protože by to mohlo způsobit špatné PR.
Stát s vlastními úřady, které to mají v hlavním popisu práce? Jste upadl na hlavu?
SŽ sbourá most, dostane pokutu, tot vše.
Myslis aktivisticky spolek Narodni pamatkovy ustav jednajici podle zakona o ochrane pamatek, soudruhu?
Soudruhování si nechte pro svoji bolševickou rodinu, milý zlatý. 🙂
Mám na mysli spolek Nebourat. NPÚ sice dělá svoji činnost, ale za určitých okolností jej lze zlomit.
Spolek nebourat ma dost podobnou vahu jako pripadny spolek bourat. Rozhodujici je NPU.
To s tim soudruhem mate za ty kydy o nicemnych spolcich, to je typicky znak bolsevismu – zakaz vlastniho nazoru
Takže příští rok červený terčík.
V tomto případě možná platí do švestek.. Bohužel.
Cestující by měli mít povoleno z oken střílet na ten billboard Zachraňme železniční most. Pušky by půjčoval průvodčí.
Vzhledem k omezené maximální rychlosti by se do billboardu i velmi úspěšně strefovalo 🙂
No tak sláva, nakonec to opravdu spadne úplně samo. 🙂 Když se vydaří zima, střídání mrazů a slunečných dnů, do léta by to mohlo být dole… 🙂
Dole ne, ale s červenými terči na obou stranách určitě ano.
Asi se čeká než spadne sám, pak bude rozhodnuto o novém definitivně. Jen doufám že spadne díky větru a nikdo a nic na něm ani pod ním nebude…
Pendolino to unese nebo se bude pulit?
V novém GVD už má na IC jezdit klasika, resp. ComfortJet, takže pendolino už se asi tímto směrem neukáže.
Padá most, něco si přejte.
Nový most.
Zavolejte bílou paní.
Fakt je, ze tenhle film uz to cele docela hezky pripomina.
Jak na tom bude nákladní doprava?
Jak moc ji to zasáhne?
Nákladní vlaky tamtudy v podstatě nejezdí.
Protože už dlouho tam nesmí.
Proč by měly jezdit centrem Prahy nákladní vlaky?
V případě problémů mezi Radotínem, Krčí a Z. Městem se tato možnost využívala.
No měl by být kvůli rekonstrukci zastaven provoz na mostě Inteligence od 10.1.2024 tak když to přes Výtoň taky nepůjde tak kudy budou jezdit?
Přes Budějovice. Bohužel.
Teď v zimě? No to nevím, víte jak vypadala sobota, ne? 😉
Možná i přes Kralupy.
Nebo přes Polsko a Rakousko.
na nákladové nádraží ne 🙂
Ať žije úvraťové nádraží Praha-Smíchov.
Což o to, ono žít bude, ale při té rekonstrukci, kdy soupravy tam budou končit, to bude docela problém. Jen aby nedošlo k dalším omezením.
Až bude Smíchov mít omezenou kapacitu kvůli rekonstrukci, tak snad alespoň zase bude fungovat Most IQ…
Asi už jsem starej, ale před nějakými 30 lety všechny osobáky od Berouna na Smíchově končily. Chápu, že pro cestující je to komplikace a neatraktivní opatření, ale umím si to představit.
Ano, a když ještě nebyl krtek, na Smíchov jsem z hlaváku jezdil tramvají. D přestupem na Karláku. Cesta někdy i na hodinku
Krtek?!
Vy asi nebudete zdejší. 😀
Ono hlavně třeba metro ráno před 8 jezdí ze Smíchova úplně narvané, bude super, že tam budou noví cestující.
Neříkám, že je to něco super, ale i když se bude stavět nový most, v což doufám, přerušení provozu přijde.
Jenže to bude z důvodu, že se staví nový most. Ne, že se nic nedělá a jen se čeká.
Tady to ještě pobere, ale do soupravy, která zde chytne komplet vysypaný vlak, se obtížně budou rvát cestující na Andělu. Ropidu nezávidím, protože posílení Béčka by byla hodně drahá legrace. Po dobu výstavby nového mostu nejspíše bude silně doporučováno využít tramvaj, čtyřka a pětka rezervu mají 🙂
Lidi z „171“ každopádně jsou „úpravou“ provozu dost vytočení.
A proč by posílení béčka měla být tak drahá legrace? V největší špičce na B jezdí do centra 25 souprav za hodinu a na C 31 souprav. Jestli je tam ještě prostor na 5-6 souprav, tj. zvýšení kapacity o 20-25 % a cca 5000 lidí za hodinu, tak to odveze i všechny ty, co přijedou za tu hodiny vlakem. No někteří si asi budou muset počkat 2 minuty na příští soupravu.
Není pravda, jen některé, tedy především ty do Berouna a zpět. „Dálkové“ jezdily až na hlavák.
Nahlédněme do šotoarchivu:
GVD 89/90: z Prahy někam za Beroun jezdilo denně 9 osobních vlaků (+1 v neděli). Výchozí z hlaváku byl jeden z nich (odjezd 2:25 do Domažlic). Berouny komplet ze Smíchova. Beroun přes Rudnou a Slaný komplet ze Smíchova (Slaný ze společného samozřejmě).
GVD 95/96: z Prahy někam za Beroun vyjíždělo denně 11 osobních vlaků, z hlaváku byly výchozí 4 z nich. Úsek Praha – Beroun: s různými omezeními 27 osobních vlaků, z hlaváku výchozí 12 z nich. Rudná komplet ze Smíchova, Zličín 2+1 o víkendu z hlaváku, zbylých 5 ze Smíchova společné.
Ještě by mohli rychlíky přepřahat.
Ano a často to byly pochody na to zadní 1A nástupiště, nebo jak to bylo označeno. Drobný rozdíl je, že oproti době před třiceti lety z Poberouní nyní jezdí násobně více lidí než tehdy, neb exPražané zde našli místo zaslíbené pro své baráčky.
Násobně? Poberouní byla oblíbená rezidenční lokalita pro denní dojezd do Prahy už před válkou a samozřejmě i v 80. ketech tam hodně lidí bydlelo a jezdilo do Prahy. Bydlelo jich tam asi méně, než dnes, ale zase bylo méně aut, takže se slovem násobně bych byl opatrný.
Všechna velkoměsta mají víc hlavovách nádraží. Tak proč né Praha? Když se Těšnov zboural, tak aspoň Masaryčka a Smíchov.
V Budapešti maj taky hlavový. A vlaky jezděj z jednoho na druhý kolem celýho Maďarska….
Akorát mají u sebe vozové a lokomotivní depo, což na Smíchově už není.
Návrat ke kořenům 🙂
Trojská lávka vol.2
No tak ale tato informace je známá již několik měsíců, tak proč z toho dělají novinku. Akorát že už i SŽ začíná pomáhat pofidérními argumenty, že zrovna v listopadu se zhoršil stav …. Je to smutné, když už i odbornost jde stranou u státní organizace a hraje se takto na domněnky.
Na mostě jsou čidla
Odbornost jde u SŽ stranou vždy, když se to hodí. Tohle je jasný nátlak.
Jásný nátlak byl doposud od nebouračů.
Zatím co, když je skrytý je vše OK?
Největší nátlak přijde až most konečně spadne
No tak pokud máte potřebné razítko a papír,dostavte se na SŽ,a vemte si na triko,že most je provozuschopný v dosavadním rozsahu. A bude po nátlaku. Buďte bdělý občan,a rozbijte tu bouračskou mafii!
Dopadne to dle očekávání – nebourači budou milt most, který sice nikdo nezboural, ale spadl sám.
Doporučoval bych podobný scénář,jaký byl ve Znojmě:Stávající konstrukci snést,někam dočasně uložit a postavit 3kolejné provizorium.To tam může být dlouhodobě do doby,než se všichni zainteresovaní dohodnou na podobě nového mostu.
Ovšem mezitím ministerstvo kultury pošle Památkovému ústavu autorizovanou úvahu, že se památková ochrana vztahuje nedělitelně i na provizorium, a už se ho nezbavíme.
Aspoň bude tříkolejné
Provizorium těžko bude tříkolejné.
Proč ne? 3 mosty ŽM 30 na pilířích PIŽMO vedle sebe. Měly by stále ještě být ve skladech SSHR.
jasně v Doloplazech je jich dost. Jsem pro.
Tramvajový rámusák nám tu vydržel 32 let, naštěstí se nekonaly prostesti proti jeho bourání. Dnes místo něj máme krásný Trojský most, prakticky druhý současný most přes Vltavu s obloukem nad mostovkou.
A zrovna Znojmo považují nebourači za špatně provedenou rekonstrukci…
Zdroj?
https://www.facebook.com/zachranmezeleznicnimost/posts/pfbid02BAEdd7dPjFH8TsGaZafqjUYPXmp8WXw4XjHYNtsgsu7ronwbsJQtrRE4NFBcBFfkl
Jedna kolej stačí. V Novim Sadu takhle jezdili 20 let…
Pak ať mi někdo řekne, kde to je uložené. Já tam budu chodit na Fe2O3 abych měl leptadlo na plošné spoje.
Leptalo se FeCl
Jednokolejný „přístavek“ mohl již sloužit, ať jako provizorium, nebo jako plnohodnotný doplněk i po rekonstrukci. Jenže my nejsme troškaři, my musíme s pompou vše přebudovat. Jo, někdy je to záhodno, někdy ovšem méně. Život není jeden obor.
Už to konečně pošlete k zemi a postavte ten novej most. Na co se čeká, až to spadne samo?
Když to spadne samo, tak nebude důvod jej památkově chránit. A může být nový most.
Dřív dojde k převodu mostu na někoho jiného, než je neschopná SŽ.
Most je majetkem státu. Ten ho může maximálně převést do péče – koho jiného, než SŽ? Nepředpokládám, že se ho dobrovolně někdo ujme.
Jo. Ideálně na ten spolek.
Bude nutné postavit repliku a bude muset i rámusit stejně, jako spadlý originál.
No, nebol by som si tým taký istý … aby niekto neprišiel s nápadom „vylovení, vysušení, odbahnění, …“ …
Důvod k památkové ochraně by odpadl i v případě, že by mostu někdo k pádu pomohl.
Pokud vím čeká se na rozhodnutí ministra dopravy. Ten si na to vzal čas do konce roku (protože není kam spěchat přece)
Já myslím, že bude nový most. Ministr pravděpodobně řeší, kam přemístit stávající most a kdo náklady zaplatí (ministerstvo dopravy, ministerstvo kultury). Pak je varianta, že SŽ ve spolupráci s ČVUT vyhlásí, že most je nezpůsobilý a hrozí zřícení. Tím pádem se provede rychlá demontáž a začne výstavba nového mostu. Stávající bude někde uložen, dokud Praha, Památkový úřad a Ministerstvo kultury se nedohodnou, kam jej umístí a jak zaplatí instalaci. Takže dočasné úložiště bude napořád.
Jen tim budou mit vandalove radost – stary most je pryc. Udelejte to. Jen vas to ani o milimetr neposune stavbe noveho mostu. A mozna by v takovem pripade na SZ i manekyna doslo t.o.
To se rozumí samo sebou. Už od roku 1968 přece víme, že jednotkou dočasnosti je jeden furt.
Rozhodnutí je na spadnutí….
Tak snad pan ministr Kupka dostane odvahu konečně rozhodnout o urychlené náhradě mostu novostavbou. Zatím to vypadá že rychle skončíme u pendlu 810+010 mezi Smíchovem a hlavním, protože nic těžšího ten most neunese.
Tak ono existuje Metro a Tram. Ovšem nákladní doprava má opravdu zásadní problém, to souhlasím.
Nicméně jádrem všech problémů je, že firmu SŽ neživí dopravci, neboť od dopravců za použití kolejí dostala firma SŽ pouze 6% svých výnosů.
Inu „neživíš, tak nepřepínej“.
Metro i tram nenabízí přímé spojení, nejblíž je tomu pětka, ze které se ale musít dojít stejně na hlavní nádraží pěšky. Problém je hlavně pro ty, kteří chtějí přestupovat na/z dalšího vlaku na hlavním nádraží.
Souhlasím, že nejde o náhradu 1:1. Jaké navrhujete řešení?
Podle mého se podobné lapsusy budou tu a tam opakovat, neboť to vyplývá z faktu, že firmu SŽ neživí dopravci, nýbrž dotace.
Např. trať přes Braník měla být už dávno tip-ťop, ale dosud není vinou liknavosti SŽ. Za to firma SŽ utratila miliardy za nesmysly Louny-Lovosice nebo nádražácké paláce ve Fantovce či v Pardubicích a Teplicích atd.
https://zdopravy.cz/szdc-chce-druhou-kolej-od-branickeho-mostu-az-na-sporilov-23667/
Metro a tramvaj jako náhrada za železniční dopravu mezi hlavním nádražím a Smíchovem? Vy jste se pominul. Vy jste dočista zešílel!
Souhlasím, že nejde o náhradu 1:1. Jaké navrhujete řešení?
Podle mého už dávno měla trasa přes Praha-Braník. Jaktože dosud není?
Za to vidíme kolik energie, peněz utratila firma SŽ za paláce v P-Hlavní, Pardubicích, Teplicích atd.
Proto tvrdím, co tvrdím, že firmu SŽ nezajímají dopravci, neboť firmu SŽ dopravci neživí.
Pro dálkovku je důležité, aby zastavila jak na Hlavním, tak na Smíchově. Minutí Smíchova by nepotěšil celý západ města. Naopak z Hlaváku se dá na Smíchov dostat metrem. Sice blbě, ale dá.
Lidi z linky S7 nejsou zvědavi na študování, který spoj je doveze na Smíchov a který na Hlavák, fakticky by to pro ně znamenalo prodloužení intervalu na neakceptovatelný dvojnásobek. Doprovodným jevem by bylo, že zase rupne bus linka 244.
Lidi snesou i dlouhodobé omezení / přerušení, pokud budou vědět, že se maká na něčem, co přinese zlepšení, zrychlení a bezpečný provoz nebo zmodernizované nádraží.
V zásadě souhlas. Jak k Vámi navrženému stavu chcete dospět, vzhledem k současnému nastavení firmy SŽ, které se zhlédlo v opravování nepotřebných nádražních paláců a baráků za strašlivě přemrštěné částky?
A toto hýření bylo/je za dotace, neboť z peněz od dopravců se neuživí ani většina odborníků SŽ s červenými čepicemi.
Řešením je nový most. O tom nemusíme vůbec diskutovat.
Doporučuji na vlastní kůži zakusit jak vypadá metro zvláště ve špičce, když na Smíchov přijede plné na stojáka a teď se do něj rve dav, kterému vlak nepokračuje dále. Od klávesnice se to snadno napíše. Navíc Smíchov – Hl.n. nic přímého nejede. SŽ nás svoji prací vrátila do roku 1862, to se každému nepovede.
Jakože když odhaduji budoucí realitu, tak Vy automaticky dovozujete, že se mi taková realita líbí?
Podle mého je třeba uzdravit vztah dodavatel – zákazník = konkrétně firma SŽ – dopravci, který dneska nefunguje. Logicky, neboť dopravci neživí firmu SŽ. A tudíž tato firma na dopravce víceméně kašle viz neschopnost firmy SŽ mít trasu přes Praha-Braník v tip-ťop stavu.
A co třeba nové dvoukolejné úseky do Budějovic (na nových úsecích připravené pro rychlost 170 a 185 pro klasiku) , zdvoukolejňování Pardubice-Hradec, modernizace a elektrifikace Olomouc-Uničov-Šumperk,…. Taky byste to zařadil mezi nesmysly?
Ona totiž SŽ nerozhoduje sama o tom, co bude nebo nebude stavět, existuje ještě jedna instituce, Centrální komise ministerstva dopravy. Jako příklad třeba plánovaná modernizace Plzeň-Domažlice, krajní úseky v nové stopě dvoukolejně až na 200 a uprostřed se zadrátuje stávající jednokolejka, i když má SŽ plán na celý úsek.
Nevím o tom, že by rozhodovala „Centrální komise ministerstva dopravy“
Ano, má poradní hlas.
Ale firma SŽ rozhoduje sama za sebe, ostatně takhle to vyplývá z Právního řádu.
Lidově řečeno – kdyby namísto Lovosice-Louny byla připravena investice do tratě přes Braník, tak mohlo být dnes mnohem klidnější nálada, než když hrozí naprosté železniční odříznutí obou pražských břehů Vltavy.
Centrální komise rozhodně nemá jen poradní hlas. Veškeré stavební investice musí schválit, jinak nevznikne ani projekt. O trati Plzeň-Domažlice zde http://www.trat-180.wz.cz/rekonstrukce.php
Zjednodušeně SŽ má návrh nové trati v několika variantách- centrální komise vybere variantu a schválí ji k realizaci. Toto je zároveň příklad toho, že rozhodnutí může centrální komise změnit třeba na základě protestů dopravců, předchozí varianta totiž byla jednokolejná…
Přidám ještě další příklad Praha-Liberec, zde bude asi více jasné, jak ten proces funguje…. https://zdopravy.cz/18-studii-a-po-ctvrtstoleti-stat-rozhodly-kudy-a-za-kolik-postavi-rychlejsi-zeleznici-mezi-prahou-a-libercem-163020/
Třeba u Branického mostu byl záměr schválen 10/2021 a za necelé dva roky už běžela samotná stavba. Navíc do 06/2023 probíhaly výluky mezi Smíchovem a Radotínem kvůli modernizaci koridoru, takže není ani možné přerušit provoz na odklonové trase. Argumentovat revitalizací Louny-Lovosice, která skončila už 2019 je poněkud mimo.
Otázkou jenom je, jak dlouhý by ten ropovod musel být, aby tu frekvenci pobral.
Vlak na mostě nesmí mít dvě lokomotivy, takže příslušný úředník to vyloží tak, že ani dva motorové vozy. Takže bude tak dlouhý, kolik uveze 1x 810
To jsou 3 vozy, i s 810, už kvůli dveřím a napájení. Kde se to bude objíždět a kolik to zablokuje výhybek? Před Velkým Sametovým Listopadem končily všechny osobáky na Smíchově, pokud nevezly poštu, metro B nejezdilo a taky se to zvládlo. Lidi nebyli tolik rozmazlený.
Jedna 810 = dva věcné vozy.
Já furt nechápu, co si od toho ministerského “rozhodnutí” slibujete. Ministr nemůže rozhodovat o věcech, které nespadají do jeho resortu.
Nový most na starých pilířích má být technický vzato rekonstrukce objektu se zachování dostatečně části pro to, aby to že zákona nebyl problém. Takže jde opravdu jen o toho Kupku zatím.
Ale bude rozhodovat o železničním mostu. To že má papírově zapsanou památkovou ochranu je pro bezpečnost a spolehlivost dopravy podružné, a při stavu mostu to nehraje roli.
Hraje. Muze se vam stat, ze sice most zbourate ale novy nepostavite. Pamatkovy zakon na dopravu kasle
A právě protože památkový zákon na dopravu kašle, tak do nahrazení ocelové konstrukce tohoto mostu nemají co památkáři kecat. Právě jste zase potvrdil jejich nekompetentnost.
Ministr rozhodne z dopravního hlediska a současně může koordinovat dalšími ministry ze své vlády, aby se řešila památková ochrana a případné zachování konstrukce (i její části) někde jinde. Je to především manažer, tak ať se snaží.
Kupka nerozhoduje o pamatkove ochrane
… po zřícení mostu bude moci ministr dopravy konečně rozhodnout s plnou rozhodností a vahou funkce mu svěřené:-)
Nebude, bude se hodnotit vhodnost nove stavby a dopad na prazske panorama. Takze zase pamatkari. Sorry bejby, ale sotofasismus ma smolika
Pojem šotofašismus jste vymyslel sám?
To muselo dát práce… a přitom je to taková blbost…
Nekde jsem ho obslehnul.
Vyslovene sedi na lidi, co si mysli, ze se vse musi podridit autum nebo vlakum. Nemusi, jsou i jine hodnoty
Já tedy nejsem žádný miláček železnice, ale je-li trvání na tom, aby technická infrastruktura státu byla schopná plnit svůj účel šotofašismem, jsem tedy zřejmě šotofašista. Budiž. A propos kdybyste snad hledal slovo pro blouda zatvrzele obhajujícího řešení, které je sice nejdražší, ale za to dočasné a nevyhovující nárokům provozu, dovolím si nabídnout výraz bezmozek.
Já myslel, že to omezení kapacity v roce 2024 je věc dávno známá.
Je. Rozhodnuto bylo už v zimě. Omezení jsou zohledněna v JŘ, který se celý rok připravuje a jelikož má od neděle začít platit, tak se někteří probrali…
Mám pocit, že už se začalo dnes. R762 Berounka odpoledne měla zajímavý průběh jízdy. A nebo nejdou veksle na Smíchově.
Já to říkal hned, že to mají nechat být a nic nebourat. No a je to tady!
Nemohlo by to třeba v noci spadnout? Zítra by vypsali výběrko na stavbu nového, starý by museli z řeky odstranit a je to. Prosím. Moc prosím.
Já tam mám v noci dva vlaky….nechte si to na jindy.🤔
Samozřejmě. Najdeme okno bez provozu.
Bohužel by to bylo asi nejrychlejší řešení, takhle tu budeme přemýšlet zda bourat nebo rekonstruovat ještě dekádu.
Adam H předtím než se pustí do akce slíbí, že se postará o Vaši rodinu. Budete průkopníkem nového mostu.
Ok, ale plovací kolo bych si s sebou vzal přesto…
Byla by tu slušná šance, že nový most bude pojmenován po vás. To je svým způsobem nesmrtelnost. 🙂
Vezměte kladivo a běžte vytloukat shnilá místa. Flexu netřeba.
Za chvíli nebude třeba ani to kladivo.
Tak shnilý zase není.
Ale stejně to nechápu – 90 roků po tom, co se začalo uvažovat, zda most nenahradit kapacitnějším, tu řešíme omezení provozu kvůli stavu mostu.
Denně po mostě projede stovky vlaků, tisíce tun dopravy … a my přemýšlíme, jestli ho náhodou na pár let neopravit a to úzké hrdlo zachovat. Vždyť 2 koleje stačí.
tak dlouho se nebourá až ten most spadne do Vltavy sám a ještě mnohem dřív než kdo čekal – snad trochu zrychlí SŽ na mostu Inteligence, ale dost se toto obávám…
Podle me by to chtelo dalsi studii.
Souhlas, studii, jestli to opravdu padá.
A potom vyhrabat zahraničního experta, který to dokáže vlastnoručně opravit, zanýtovat a dá k tomu ještě záruku 50 let.
Takže jeden plně naložený nákladní vlak by mohl ukončit diskuzi o rekonstrukci?
To by bylo vskutku těžkotonážní řešení!
Mohli by to udělat v rámci zátěžového testu. Když se použijí staré nepotřebné vagóny se zátěží a nezapojená lokomotiva to bude tlačit, tak by to šlo.
Vtipné…
Možná by nemusel být ani moc dlouhý ani plně naložený.
Sice po mostě nebudou moci jezdit vlaky, ale důležité je, že se nezmění pražské panorama!
Přesně, funkce je zcela nepodstatná a dojíždějící jim stejně jenom berou práci a ujídají obědy.
Však toto. A navíc se vůbec nezmění, až k tomu rekonstruovanému mostu budou přistavovat ten druhý jednokolejný 😛