Na VRT Praha – Brno bude rychlost až 320 km/h, v roce 2030 má být celá rozestavěná
Vysokorychlostní jednotka Frecciarossa 1000 v Miláně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Správa železniční dopravní cesty se svou sérií prezentací k vysokorychlostním tratím zavítala v úterý do Brna. Hlavním tématem bylo představení
Dobrý den, víte něco blíže o terminálu Praha – východ? Zatím jsem o jeho poloze a parametrech neslyšel. Hovořilo se jen o napojení VRT v Praze Běchovicích. Děkuji za odpověď
Obávám se, jestli se nejedná o překlep a nemá být místo 2030 správně 2080 nebo 3030. Fandil bych VRT, ale když vidíme dopravní infrastrukturu v ČR, tak optimismus není na místě.
A nejde nejak urgovat poslance, at jeste pred volbama schvali nejakou novelu, ktera by urychlila schvalovani, a zatlacit jako obcane na alokaci prostredku na VRT, protoze pak uz by to slo celkem rychle…?
Ne. Nechtějí si nechat vytýčit „budoucnost“ příliš konkrétně.
Tahle vláda spíš nabídne slevy důchodcům 50 % na veškeré vstupenky, včetně lístků na kolotoč. 🙁
Nevěřím, že bude celá rozestavěná, nevěřím, že to (státní) rozpočet umožní. Naši navrhovatelé (vláda) a schvalovatelé (poslanci) nemají takový nadhled, aby se dalo stavět takovouhle rychlostí, a aby na to uvolnili z rozpočtu státu tolik peněz. A ani nevěřím, že na to budou stavební kapacity.
A co se týče rychlosti 320 km/h, tak v u ní naopak problém nevidím.
Má být rozestavěná. V tom je řečeno úplně vše. Pobavilo to
Pokud bude už rozestavěna, tak se i dokončí. Nebo vy dokážete jmenovat nějakou železniční stavbu v ČR, co zůstala rozestavěná?
Prútahy se stavbami u nás nejsou ve stavbě samotné, ani s financováním, ale především s jejich přípravou.
Opěrná zeď na Hrabovce a odbočka z mostu Inteligence na Žvahov. :-))
Já se ptal na ČR. Ta existuje od roku 1993.
Budete se asi divit ale něco málo o tom vím. Tady nejde o železnici. Všechny ale opravdu všechny klíčové stavby infrastruktury u nás nejsou dokončené. A vzhledem ke způsobu financování dlouho nebudou. Shodneme se na tragické přípravě. Ona ani nemůže být lepší.
Samozřejmě. Masters of Rock, po náspu nedokončené Baťovy trati chodí stovky černě oděných postav.
Nejen po náspu nedokončené tratě, občas i do kolejí,když zrovna projíždí vlak …
MOR. Super akce
Já se ptal na ČR. Ta existuje od roku 1993.
Čas být zlý a posunout otázku: Kolik tratí se po roce 1992 zahájilo, pokud nebudeme počítat rekonstrukce a koridory? Protože pokud je u tohoto čísla 0, tak nemůže být ani nedokončeno.
Kromě výše jmenovaných třeba:
Fulnek – Hradec nad Moravicí…
Reknu to jednoduse: Keep dreaming
Jděte s tím už dopr… Aha, nevleze se. Tam už je Praha-München..
Né, tam už je Zemanův kanál.
Kéž by byl!
Souhlas.
On je tam od začátku. Jen se teď musí všichni okolo MZ tvářit, že se na tom pracuje a občas vygenerovat nějakou studii nebo prohlášení. Až skončí jako president, tak se na to potichu zapomene.
je videt, ze o tom moc nevite… https://www.bugemos.com/?q=node/571
320 kmh (160 tam a 160 zpět )
Prostě vstřícná rychlost.
Málokdy se hlasitě zasměju u internetu, ale tentokrát se povedlo 🙂
Vyhodit Sosnu a můžeme mít VRT na 350 nebo 400 – koneckonců nemá britského poradce přes vrtky?
A zrušit Jančuru a bude VRT na 450 km/h. A LEOša, to by byla VRT na 500 km/h. A osobní auta zakázat a bude VRT na 680 km/h!
jdete poněkud do výVRTky =D
A kdo by Vám bez nich na tých VRRRRRTkach jezdil?
Rozestavěné, je pěkné slovo a je s tím dobrá zkušenost u jiných dopravních staveb, např dálnice, koridory.
Pokud se už daná železniční stavba opravdu staví, dokončená je celkem brzy a včas. Dlouho u nás trvá to papírování a handrkování předtím.
Přesně, teda pokud nenastane živelná pohroma, archeologové nebo, nedejbože, žaloba proti platnému stavebnímu povolení, kde soudce z „neznámých“ pohnutek vydá předběžné opatření: ZASTAVIT. A po roce šetření zjistí, že se nenašlo nic.
Např oprava D1, dostavba D8, D3 u Tábora, Koridor u cementárny v Králováku.. To že se něco rozestaví, neznamená bohužel, že se to dostaví v termínu.
Problémy s dokončením staveb nejsou jen u nás, bohužel zde se stavby za miliardy zastaví klidně na několik let kvůli 200-800 metrům.
https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/150519104533-01-china-nail-house-0519-restricted.jpg
https://twistedsifter.files.wordpress.com/2012/11/highway-build-around-house-in-china-2.jpg?w=800
https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/q_auto,h_600/https%3A%2F%2Fcdn.cnn.com%2Fcnnnext%2Fdam%2Fassets%2F150416173438-28-week-in-photos-0416—restricted.jpg
https://weburbanist.com/wp-content/uploads/2015/06/highway-built-around-nail-houses-468×351.jpg
http://images.china.cn/attachement/jpg/site1007/20170919/f44d307d90cc1b2ab95201.jpg
„AZ NA 320“ v podani szdc a sudopu me desi, protoze náramně připomíná „az na 160“ na koridorech… Mez Prahou a Chebem na 4 km ejpovickehu tunelu…. :(((
Můžete klidně spát, respektive pracovat na MD 😉
Budiž SŽDC ke cti, že ty 4 km na 160 km/h jsou pro všechny vlaky a ne pouze pro klopidla, jako v jiných případech 😀
VRT zastávka v Brně na Vídeňské. Jo tak potom už dává smysl požadavek, aby se přes odsunuté hlavní _projíždělo_ 160 km/h. Výhoda VRT je přece v tom, že vlak dojede až do centra, kdežto letiště je na periferii.
no, tomu jsem rozuměl tak že vlaky nižší kategorie (rychlosti) které budou taky jezdit po VRT trati (nižší rychlostí, s častějším zastavováním) tam budou moci zastavit, zatímco pravé VRT vlaky takovou zastávku budou moci plnou rychlostí projíždět… což teda podle mně docela dává smysl…
Pokud bych měl interpolovat vývoj staveb na úsecích Blažovice-Přerov nebo Ústí nad Orlicí-Choceň na termíny slibované v prezentacích, tak nenajdu žádné logické vysvětlení, proč se domnívat, že uvedené termíny jsou aspoň trochu reálné. Velice rád bych byl přesvědčen hotovou realizací uvedených dvou úseků, že týmy pracující na VRT to doopravdy dokáží VRT stavebně zrealizovat. Pro starší doporučuji podívat se do investičních plánů z dob vlády Václava Klause, kde byly pro VRT slíbeny (opět jenom) první finance po roce 2005. Zřejmě se nějaký popleta tenkrát domníval, že budou hotové koridory a že bude třeba tvořit něco jiného. Dopadlo to tak, že… Číst vice »
Jojo neustále postupně lepící Ostrava – Frýdek – Frenštát před rozpadnutím temín 2027. Na nakopání do..
Rozpadající se uzel Ostrava, který brzdí mezinárodní i příměstské vlaky 2033…
A scifi o VRT..
Dobrý den,
chci se zeptat, kolik jízdenek a v kolika vzájemně nekompatibilních aplikacích si budu muset koupit a nainstalovat, abych mohl jet po VRT z Prahy do Brna? Praha: aplikace PID, Středočeský kraj, Vysočina a Jihomoravský kraj: aplikace Poseidon? budou to 4 aplikace a 4 jízdenky? Není to málo? Nešlo prosím by část trasy VRT vést přes Pardubický kraj, abych si musel kupvat 5 jízdenek? Zkuste to ještě přetrasovat! Děkuji předem!
Ale na zastávce na Tuklaty je nutné bez jízdenky nastupovat třetími dveřmi ve směru jízdy, pokud jsou označené hnědou barvou s bílými puntíky, pokud se ty dveře otevřou a pokud vlak zastaví…
No řekl bych že 4 je opravdu dost málo 😀 . Když si vezmete že prý jen na osobák z České Třebové do Zábřeha n Moravě budou prý potřeba 3. Něco by se s tím udělat mělo. Co to postavit trochu oklikou aby z toho měly i ostatní kraje 😀😀😀 .
Já bych navrhoval pro cestování v IDS drobné vylepšení, když je to tak od nového roku skvěle vymyšleno. Pro každou zónu jeden lístek( jenom JMK jich má hodně přes 50). 😀 😀
já si myslím, že než postaví nějakou VTR či obyčejnou trať na 160, budou po vzoru krajů jízdenky od vesnice k vesnici. Takže si spočítejte pane Marek, kolik je vesnic po trati z Prahy do Brna – no a tolik budete muset mít možná během 2-3 let jízdenek – prostě od vesnice k vesnici. A co se týče zelených pruhů v JMK, tak to vidím tak, že všichni budou nastupovat jedněmi označenými dveřmi -třebas i 50 lidí do jednoho vozu, kde se průvodčí zblázní a v dalších vozech bude po 2 revizorech a ty budou prázdné. Zpoždění samozřejmě jak blbec… Číst vice »
nebojte se, to už tady dávno nebudete
Myslíte, že na VRTce budou jezdit osobáky objednávané kraji? Já myslím, že ne, a že tedy bude stačit 1 jízenka.
Ďábel je skryt v detailu. Všimněte si prosím slovíčka „až“. Koridory se taky rekonstruují na rychlost až 160 km/h a jak to leckde vypadá. Jinak celá zpráva působí až moc dobře na to, aby to byla pravda. Ale zase lepší, než prohlásit, že do deseti let se trať na letiště v Praze ani nezačne stavět.
A díval jste se alespoň na nějakou mapičku na křídovém papíře?
To „až“ tam bude hlavně z důvodů zaústění do stávajících uzlů, především Prahy a Brna, kde těch 320 nenatrasujete, ale ani nepotřebujete. V centrální části je podle křídových papíru na těch cca 300 durch.
Pohádek na křídovém papíře jsem za 26 let na dráze viděl víc, než by jeden dokázal strávit…
njn on ten křídový papír je stravitelný poměrně špatné… mě to teda jde jen s největšími obtížemi…
😀
K tomu chybí několik drobností:
– změnit SŽDC na a.s.
– zavést něco jako FinÖv (mít trvalý příjem ze silničního mýta investovaný do železnice)
– vyhodit Sosnu
– otevřít trh
Bohužel s tímto souhlasit nemohu. Co se týče dopravců, tam má být konkurence a tedy trh liberalizovaný. Ale infrastruktura by měla za všech okolností patřit státu a zároveň stát by měl mít jednoznačné slovo (tedy ne a.s., i kdyby měl stát alespoň z počátku 100 %). Stačí se podívat, kam vede liberalizace vodní infrastruktury a nemyslím si, že by bylo vhodné, kdybychom u železnice potom stejně zaplakali.
Mozna kolega VRT mel na mysli otevrit trh dodavatelu szdc. Coz jednoznacne podporuji
To bych považoval za samozřejmost (netušil jsem, že je nyní dodavatelský trh u SŽDC uzavřený).
https://domaci.ihned.cz/c1-66085580-drtivou-vetsinu-zeleznicnich-zakazek-zadava-szdc-bez-vyberovych-rizeni-podle-zakona-zjistila-protikorupcni-organizace
Na druhou stranu by bylo pěkné, aby správce infrastruktury byl nějak motivován komerčně, protože dopravci použití infra hradí, musí soutěžit o polohy na koridorech a cena je stejná ať se jede po rozbitém stykovém tankodromu s pomalými jízdami nebo krásné koleji s rychlostí 160 km/h. Organizování výluk také trápí jen dopravce, SŽDC je to celkem jedno, ta svoje dostane. S paušálními cenami nemá SŽDC absolutně žádnou motivaci to posouvat dopředu, což je vidět i na ETCS, které místo aby se dělalo tak, že vytěží z infra maximum, tak se naopak konzervuje starý stav do moderního systému.
Pokud tu nedostane prostor soukromý investor, který si sám vykoupí pozemky, sám postaví trať a sám ji bude provozovat, tak se z místa nehneme. Stát a státní úředníci nejsou schopni tak objemný projekt ani začít, natož dotáhnout do konce za dříve než 200 let ! Všude ve světě se už bude teleportovat na Mars a u nás v čr se s velkými oslavami bude v roce 2222 otevírat VRT mezi prahou a brnem na AŽ 320 km/h… Jak jsme se postupně báli, že budeme mluvit německy, pak rusky, pak anglicky, tak teď to vypadá že bude úřední řeč brzy arabština… Číst vice »
Do toho řádný soukromý investor nepůjde, pokud mu nedáte přiměřený záruky. Nikdo neinvestuje desítky/stovky miliard do něčeho takového, pokud mu stát nezajistí, že se mu to vrátí. A aby se mu to v rozumně dlouhé době vrátilo, tak by tam musela být neuvěřitelná cena za využívání této infrastruktury, takže tím nikdo nepojede. A když tím nikdo nepojede, budou stejně chtít po státu, aby ztráty zasanoval. A pak nejen, že stát zaplatí, ale ani nebude vlastníkem té infrastruktury a kdo, jak to nakonec investor soukromý využije.
Respektive bych tipoval, že takový investor bude do nekonečna dojit stát, aby na tom mohly jezdit osobní vlaky za rozumnou cenu a na tomto systému vydělá jen investor, zákazník zůstane na svým a stát hodně prodělá.
Soukromý investor narazí na stejné překážky jako stát. Ostatně u nás vázne i výstavba bytových domů a ty stát nestaví.
Komplikace je u nás ta legislativa a také nedostatek polické vůle. Kterou potřebujete i kdyby to stavěl soukromník, protože žádný soukromního to zcela sám od sebe stavět nebude, stejně by chtěl státní záruky (PPP projekt).
„nedostatek politické vůle“? Spíš buch hledal odpověď v Napoleonově: „Nehledej záměr v to, co lze vysvětlit neschopností.“
Tak bojis se asi akorat ty. Ale neboj v Cesky rasisticky republice, kde se migrnati vybiraj na zaklade rasy a vyznani ti jiste je blaze. Vsak na to zase dojedes. Proc si myslis, ze ti komunisti tu vrtku nepostavili? Hlavne, ze jsi mel etnicky vycistenej stat, ze
Soukromý investor do toho nepůjde. Protože to je ekonomicky nesmysl , který se za u nás běžné jízdné nikdy nezaplatí, natož aby investorovi vydělal.
Osobní doprava nebyla zisková ani v době Monarchie, kdy železnice měla konkurenci jen v koňských povozech.Zeleznjce se tehdy stavěla primárně pro náklad a osobka byla vždy jen doplněk.
Tak to máme:
1) Kanál Žlutá řeka – Don – Volha – Dněpr -l Dunaj – Odra – Labe – Botič
2) Vysněná vládní čtvrť na Borech nebo v Ruzyni
3) Vysněná zeď na hranici s Mexikem
4) VRT na českých kolejích
Není to nějaká diagnóza, třeba by se to dalo léčit?
budou rádi když v roce 2030 bude ve výstavbě tak 1/5 . to už by byl úspěch. to jsou ale šašci. kde máte dálnici na Vídeň? Kde prodlouženou Rudnou? kde půlku pražského okruhu? a chcete mít za deset let rozestavěných 200 – 300 km? to tam mají dobrý materiál
To z nás neví nikdo, jakej matroš zobou nebo šňupaj…
no víme že hodně dobrej 🙂
Tak to tu trochu odlehčíme 😀 . SŽDC na to nebude mít protože bude muset každý rok utratit téměř miliardu za IN 100 pro své zaměstnance jako náhradu za režijky 😀 .
Když chcete provokovat, tak OK. Jelikož si SŽDC může koupit jízdenku integrovaného systému (tedy státní jízdenku), pošle peníze státu, který mu je vrátí. A nebo taky ne, protože SŽDC se vybodne „kupovat“ svým zaměstnancům tyto jízdenky a budou si chudáci zaměstnanci muset cestu platit jako u kteréhokoliv jiného zaměstnavatele 😛 😀
No tak na to nebude mít stát když bude muset posílat ty peníze SŽDC a možná ani nebude SŽDC protože když se vybodne na své zaměstnance tak mu utečou 😀 .
už aby to bylo… konečně se něco změní…
Co se změní? Nebudou jezdit vlaky vůbec? 😀
:-DDD Tak už se připouští stavba stanice v Brně u Vídeňské. Jinak řečeno – připustíme stavbu terminálu za městem a když se nepodaří do té doby postavit Hl.N., tak to nebude vadit.
Dobře Brno! Budete mít nově natřené, stále stejně odporné a nefunkční Hl.N. pod Špilasem z roku 1850, potom rychlíkovou stanici Brno-Dolní uprostřed bezďácké polopouště, a na VRT budete jezdit 20 km za město.
To je predevsim proto, ze nadrazi v Brne bude na trase na Prerov a Ostravu, pokud by primy vlak z Prahy do Vidne mel stavet v Brne, tak to udela na Videnske, nebot na nadrazi by musel uvratovat…
Což je tragédie, na rozdíl od vysazení cestujících na předměstí. 🙂
Takže to dopadne tak, že dálková bude směrována na Dolní, do té doby se tam (možná) dotáhne šalina 12A nebo 7, případně 13 (akorát nevím, z které strany) a když ne, 61 to bude jistit. Z terminálu na Vídeňské šalinou 2, takže co se nažene cestou přes vysočinu, ztratí se v šalingradské MHD. Nechápu, co brání upgradu štreky z Pouzdřan na vyšší rychlost než 200. Aby to nedopadlo jako s dálnicí do Rakouska, kdy naši jižní bratři jsou na čáře a my máme provizorní most přes Nové Mlýny.
Přitom ve hře byla varianta s opravou a vyčištěním původního nádraží, čímž by přestalo být odporné a nefunkční, a výstavbou vlakového diametru, čímž by se nejen uvolnila kapacita na povrchu (třeba i pro rychlovlaky), ale ani neblokovala současná kapacita pro nákladní dopravu (která překvapivě stále ještě není všechna na silnicích, jak by si někteří přáli).
Tak ono se to naznačeným směrem hýbe. Peróny 2-4 jsou opravené – mrzuté je akorát to, že kvůli obloukům nemohla být zvýšena nástupní hrana. Jedničku a odbavovací budovu teď bastlí BNSD, akorát ne tak důkladně. Litinové sloupy možná přetřou štětkou (u zbývajících perónů byly rozebrány, opískovány, znovu nalakovány a složeny) a na vybombardovanou věž pozapomněli. Hnusnou přístavbu směrem k poště zase nechali, tam se mohlo obnovit původní litinové podloubí. SJKD by výrazně pomohl řešit kapacitní problémy a možná by se VRT vláčky podívaly i na HBf.
Když to půjde moc dobře, tak možná vezme moje malá dcera vezme do Prahy na výlet své dospělé děti a to jen možná…. Nejsem schopni dořešit jedno blbé nádraží v Brně, stačí k tomu deset kverulantů a jeden Ander, nejsme schopni ani udržovat současné komunikace v provozuschopném stavu (viz most přes Nové Mlýny) o těch pár km dálnice k Mikulovu ani nemluvě. A za 11 let chceme mít rozestavěné VRT celé z Prahy do Brna? To ani Bureš nezařídí…. Jo, na papíru ano, tam to rozestavěné bude….
A to jsem si myslel, že se toho dožiju 🙁
Doufejme, že nádraží v Brně zůstane tam, kde je. Jediným důvodem tohoto úletu jsou tamní majitelé pozemků.
Můžete mi prosím napsat, kdo konkrétně jsou ti záhadní majitelé pozemků okolo nového nádraží, o kterých se pořád mluví?
Tolik se o to opravdu nezajímám. Ale dost těžko by člověk mohl najít jiný důvod ke stěhování nádraží. Rozumného na tom není zhola nic.
Leda tak snaha Brna a kraje dostat lidi pokud možno z vlaků na silnice. Ta snaha se díky v posledních dnech více než potvrdila.
šak zůstané! to historické, zcela nevyhovující nádražíčko pro příměsto zůstane. ovšem snad už konečně budeme mít normální a moderní nádraží u řeky pro dálkovou dopravu a případně i VRT.
Je faj, že se toho nikdo z nás nedožije…
…na které skoro nikdo nebude chodit, podobně jak na to autobusové na Zvonařce(zatímco to u Grandu praská ve švech)
Jo určitě. Všichni jezdí jenom do Prahy se žluťákem….
Myslíte kraj, město,stát, SŽDC a ČD ?
A to teď jako nemůže?
Tahle republika má na délku 500 km, to přejedete za 4 hodiny….
No já teda doufám, že ji celou najednou rozhodně nerozestaví. Protože jak jsem psal, myslím, se že na to stát může nyní dát tak 10 miliard ročně. Tedy Praha Svétlá 8 roků. Bez dalších investic typu tunel na Německo.
Proto si myslím, že by se měla prioritizovat právě Praha Svétlá.. Případně nějaké ty rovné úseky za pár peněz u Brna, Případně Přerova, když bude problém s povoleními..
Já zase doufám že investor bude mít jistotu že se to dá dostavit. Ne postavit úseky A-B, C-D a nemít povolení ani možnost udělat B-C. Tuto kravinu dělává stát u dálnic a pak se ten poslední úsek vždycky nějak prosadí.
Pokud se udělá AB a BC, tedy Praha Světlá, bude trasa zcela funkční a konkurence chopná. Pokud se rozdrbe vše naráz, a nedodělá AB a BC, bude to na nic a budou v tom jen hnít utopené desítky miliard.
Já si myslím, že když bude celá trasa v územním plánu (jakože nějaké územní rezervy tam už dneska dávno jsou), tak se to salámovou metodou dá postavit. za jak dlouho? To je ve hvězdách…
Cílem včerejší prezentace na krajském úřadu v Brně bylo seznámení zástupců samospráv, tj. radních a starostů jednotlivých obcích kolem kterých VRT povede a kterých se to týká. Nejdůležitější sdělení, že se nejedná o izolovaný dopravní systém, ale o propojený systém se stávajícími a modernizovanými tratěmi. Proto po cestě vznikají jak přestupní stanice, tak uzly, kdy budou vlaky sjíždět z VRT na konvenční tratě. Takovými uzly budou třeba Světlá nad Sázavou, Jihlava, Velké Meziříčí či Brno-Vídeňska. A ještě jedna zajímavost ze včerejšího setkání, časové výpočty ukazují, že pro cestu z Prahy do Znojma je výhodnější novostavba tratí (Brno – ) Vranovice… Číst vice »
Není apríl někdy v dubnu?
to bude jinak, jeli do Brna, popíjeli (asi burčák) a pak se jim popletly ty čísla.. a vypadlo z toho 320 a 2030 … příště asi nejezdit do Brna v tuto roční dobu…
uz jim nekdo rekl, ze omylem pouzivaji muslimsky kalendar?
Největší problém bude se získáním pozemků od soukromých vlastníků – stačí si vzpomenout na, v porovnání s VRT, drobnost, kterou je léta se vlekoucí elektrifikace Brno-Jihlava. V dosavadní situaci je stát (veřejný zájem) ve slabé pozici a vydíratelný soukromníky a různými spolky. S penězi na stavbu zas až taková potíž nebude.
az na to, ze pan Dvorak z Tetcic neni vlastnik niceho, jenom kverulant. a pak Patrik a jeho Deti taktez…
O to je to smutnější… (mimochodem, oni jsou v podstatě jedno, Patrik to vždy chystá Dvořákovi a učil ho své vyděračské „metody“)
To si úplně nemyslím. Například na obchvat Třince padlo kupodivu mnoho domů, když jsem se díval do mapy.. A stojí.. Na jednu stranu tam opravdu nikde moc místa nebylo na trasování. Na druhou se ani moc nepokoušeli kličkovat. Prostě to vykoupili a nazdar. Na druhou stranu, než mít barák u dálnice tak možná lepší za rozumné prachy vykoupit a … Jen jsi nejsem jistý, že stát dává rozumné prachy.. Je tam tuším 1,1 odhadu nemovitosti.. Ale plus ty komplikace, které tím člověk asi musí zažít nic moc..
A taky bych odlišoval, zda někdo staví čistou železnici nebo smradlavou dálnici..
Lidi dneska často raději smradlavou dálnici. Vždyť jen postavíme několik dalších elektráren a bude se jezdit čistě, ne? 🙂 Kromě toho, vlak hlučí jen občas, to není ten správný odvaz. A nezabere tak krásně rozlehlou plochu. 😉
Jo, přijde nový Mesiáš a budeme počítat nový letopočet. Pak bych věřil tomu, že v roce 2030 budeme po vrt i jezdit.
a teď tu o Karkulce…
A teď tu o přesunu brněnského hlavního nádraží.
ANO z pohádek tu máme už celou knihu 🙂
Tak nějak. ODSun brněnského nádraží se mi na jednu stranu nelíbí (vybrána jedna z nejhorších podvariant z té horší polohy). Na druhou stranu mne utěšuje, že k tomu jen tak stejně nedojde..
Už jste trapný s tou ODS. Pro odsun byli v podstatě všichni, kromě Zelených trapáků a na ně navázaných aktivistů. A co udělal Ander pro to, aby se nějak nádraží a vůbec územní plán vyřešil? NIC. A to seděl 4 roky na územním plánování. Výsledkem je, že lidi z Brna utíkají, byty jsou předražené, infrastruktura zoufalá a jen jsme ztratili minimálně ty 4 roky, co jen hrabal peníze a skrz kamarády z (ne)ziskovek a spolků hrabal peníze a ničil město.
Mozna vsichni mistni politici (mozna pro ODSun namotivovani) ale nevim o dopravnin odbornikovi, ktery by odsun podporovali.
Jestli se rozestavěností myslí položení základního kamene, tak tomu termínu i věřím.
Určitě by se mi to líbilo, ALE…není doděláno pořádně jedno a rozvrtáme druhé, přičemž nakonec nebudou peníze ani na jedno.
Tomuto systému nerozumím, pokud za tím není nějaká „malá domů“ a celý projekt skončí nakonec v šuplíku.
Sorry ale vaše stesky jak nic nepůjde nebo bude za 80 let nikomu a ničemu nepomohou. Tady někdo hledá způsoby a možnosti a vy jen hledáte překážky a problémy. Zvedněte zadek a přiložte ruku k dílu.
Prosím, podívejte se co SŽDC a MD v této (a zdaleka nejen v této) oblasti naslibovalo a reálně dělalo za posledních řekněme 20 let. Podívejte se na rychlost jakéhokoliv povolování větší stavby, na odvolávačky ekoteroristů na formální (ale někdy závažné) nedostatky v projektech. Vzpomeňte na Víta Bártů, který jediným rozhodnutím zakonzervoval stavby. Něco z toho se snad nebude opakovat, ale většina věcí je stále aktuálních, bohužel.
Tak nám řekněte, jak člověk může takovýmto zprávám věřit?
(ad „zvedněte ruku k dílu“ – a to prosím jak? osobně vyházet netáhla a Mlsnu z oken jejich kanceláří?)
Prosím vás, co je na věcných výhradách z jiných úhlů pohledu za terorismus? Opusťte už raději tento nesmyslný výraz. Nejsou holt všichni technokrati. A mezi námi, současný plán s dalším rozvrtáním Polabí, přičemž vše z Benešovska a Humpolecka tak pojede nadále po silnicích, a stanicemi v polích za městy namísto přímých spojení, která místo toho nabídnou autobusy, mi přijde – mírně řečeno – úsměvný. Chápu, že chybí kapacita na východ, leč současně chybí druhá kolej z Velkého Oseka přes Hradec do Chocně, další dvě koleje z Chocně na Třebovou či nějaká ta kolej navíc přes Lysou, a také blokujeme kapacitu… Číst vice »
To jsem nevěděl, že už je před volbami a SŽDC se rozhodlo kandidovat.
SŽDC pokud vím je zcela závislá na státním rozpočtu poněvadž výnos z poplatku za použití kolejí je nastaven hodně nízko a nemůže v žádné případě pokrýt ani náklady na údržbu stávající sítě. Výši poplatku ale určuje stát nikoliv SŽDC. Z toho plyne, že stěžovat si můžete tak leda na politiky a příště zvolit ty lepší.
Studie a prezentace už nemá cenu ani komentovat. Chybí mi to podstatné. Kdo a jak to bude financovat.
P.S. minulý týden jsem se dočetl o tom, že se postaví dálnice Wroclaw-Klodzko. Tipuji tak 5 let a bude hotová.
Pak už ovšem nebude třeba vést tím směrem VRT, čímž se krásně ušetří. 🙂
Lineární plánování bez ohledu na skutečný vývoj ekonomiky. Prohospodaření předběžných prací, neznalost míry zadlužení v EU a bublin finančního trhu, neschopnost pochopit, že transkontinentální VRT může fungovat pouze v prostředí suverénní nezadlužené spolupráce. Nyní je čas poctivě pracovat tady a teď, nikoli transkontinentálně cestovat. Howgh!
A zase tam chybí kolik to bude stát a z čeho se to bude platit. Bez této informace jen nesmyslné plácání.
Aha! Takze SZDC uz vykupuje aktivne pozemky po cele trase, tak je to mysleno??? (/sarcasm)
Už se někdo ptal Parrika, co na to on?
Dal bych hlasovat. Kdo více lže?:
1.SŽDC o VRT
2. Meteorologové o počasí.
Iva by dala hlasovat. Vy jste co? VRT nebude, počasí si každý vědomý člověk předpoví sám.
Meteorologové o počasí nelžou. Každý meteorolog vám řekne, že jeho předpověď má nějakou procentuální pravděpodobnost splnění.
To, že si to pak bulvární média převezmou a odprezentují po svém, to je už novinářský problém.
noo…meteorologové…podle mě jsou to nějací neúspěšní odpadlíci z vědeckých oborů, kteří byli moc hloupí na to, aby ve výzkumácích vynášeli i odpadkové koše, tak je sjednotili do jednoho ústavu, ČHMÚ, aby je měli na očích pěkně pohromadě pod jednou střechou. A Honsová tomu nasazuje korunu, protože umí sice mluvit, ale meteorologii nerozumí ani tak, jako průměrný občan.
Až na takovou drobnost, že Honsová v ČHMÚ není (a kdyby se tam ukázala, tak ji „opravdoví meteorologové“ vynesou ven v zubech).
Nikdo.
Proč by mělo SŽDC lhát, když si tak maximálně vymýšlí?
A předpověď počasí je předpověď vždy s určitou nejistotou, a že to tupci berou jako fakt je jejich mentální problém.
Až bude v ČR rozestavěný první úsek VRT tak v Německu už budou fungovat teleporty
Nebo Brandenburg Airport
Než to letiště, tak bych tipnul ty Teleporty. 😉
Opět se uklidníme….. Zhluboka dýchat, studený obkládeček….. Cena 4x vyšší a cca +80 let a budu souhlasit.
VRT, i roce 2060 má být celá rozestavěná
Já těm vyjádřením SŽDC asi úplně nerozumím. To jako že pojede sólo vlak Brno – Praha na Brno – Jihlava a pak další jen Brno – Velké Meziříčí ??
Je mi jasný, že v době zprovoznění VRT už bude ledacos jinak, přesto by mě zajímalo, co tam plácají, jestli je to ve smyslu: Papír snese všechno, hlavně ať to vypadá pro veřejnost „hezky“…
Jak jinak?
Záruba: Třeba tak, že v r. 2040 – 50(?) nebude nikoho z odpovědných relace Brno -VM příliš zajímat, co se kolejové dopravy týká. Ale to jsou „možná“, ve skutečnosti nikdo neví, co v té době bude.
Snažím se naznačit, že pokud by měly být všechny tyto (a podobné) relace obsluhovány, tak dost těžko jinak než extra vlaky. Nějaké „zastavování rychlíku navíc“ by znamenalo zdržení v desítkách procent jízdní doby pro stovky lidí ve vlaku, a navíc to bude tak atraktivní, že by se do jedné linky všichni jistě nevešli.
No tak tohle je ve světě osvědčené a dělá se to prokladem. Jede kupř. jeden zastavující rychlovlak a jeden přímý. Zastavující má delší jízdní dobu, ale obslouží regiony, může být i low cost pro méně náročné cestující, pokud je potřeba jej dovytěžovat, přímý vlak je ideálně vlajková loď, trhá časové rekordy a spojuje velká města.
No a pak už jen si uvědomit, že ten zastávkový reálně lidi mezi těmi hlavními uzly nepoveze, a tedy nemusí jet celou trasu, ale může se někde v Jihlavě vydat do Budějovic resp. přijet od Třebíče…
Tomáš Záruba: To nejsme ve sporu.
To jsou jen příklady linkového vedení. V kombinaci s konvenčními tratěmi lze tu trať opravdu využívat. V zahraničí to tak běžně je…
Tak a teď tu o Červené Karkulce
Papir, internet, prezentace v powerpointu a excelovske tabulky snesou vsechno…
Těch slibů, co už jsem slyšel od SŽDC bylo tolik, že už jim nevěřím ani dobrý den.
Pěkná pohádka po probuzení…..