Na Vltavskou se vrátí tramvaje, neprojedou ale od Florence. Auta na most nesmějí
Podepřený most u stanice Vltavská. Autor: TSK Praha
Ve čtvrtek ráno se otevře pro tramvaje a pro pěší podjezd pod mostem v Bubenské ulici u stanice metra Vltavská.
Znamená to tedy, že na tramvaje od Bílé labutě na Vltavskou se můžeme na několik let rozloučit? Nebo jak to bude?
Takhle se má podpírat:
https://mapy.cz/zakladni?x=17.7035805&y=50.0900684&z=18&pano=1&pid=56755820&yaw=3.809&fov=0.407&pitch=-0.209&source=muni&id=4532&q=krnov
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4204110&y=50.0792090&z=18&pano=1&pid=60376922&yaw=6.169&fov=0.657&pitch=-0.522&source=stre&id=121902
A tím řešením bude návrat k úrovňové křižovatce. Vzhledem ke novému složení magistrátu neočekávám nic jiného. A teď si tu můžeme podebatovat, zda by to bylo dobře nebo ne.
Za mě ano, z metra Vltavská jsem chodil na kroužky do bývalých Dopravních podniků už jako kluk a byla to hrůza, i když jsem nepotkal žádná auta. Navíc tam provoz aut od té doby podstatně klesl.
A ve výsledku budou všichni spokojeni. Tramvaje budou déle čekat na SSZ, auta budou čekat na SSZ, chodci budou čekat na SSZ. Ekologové budou spokojeni díky vyšším emisim a hluku při rozjezdech aut. Ale ještě by to chtělo přidat lavičky za pár mega. A rovnou tu křižovatku pojmsnujsme Křižovatka Václava Havla. A nakonec se to svede na České dráhy.
Už chybí jen chráněný komár 🙂
Prečo nie? Magistrála potrebuje stíšiť, a to sa dá dosiahnuť len znížením atraktivity. Vo svete sa úrovňové riešenie ukazuje ako účinné. A ako bonus by zmizlo to nepriestupné monštrum v podobe estakády.
Jenže se skutečnou „magistrálou“ ten uzavřený dvojmost v podstatě nesouvisí, protože ta před ním z Hlávkova mostu odbočuje na nábřeží Vltavy a pak do Argentinské ulice: hlavním nepříjemným následkem té uzávěry je převedení dopravy opouštějící magistrálu za Hlávkovým mostem směrem na Letnou z Veletržní třídy na nábřeží a do Letenského tunelu – obyvatelům Veletržní ulice se to sice jistě líbí, ale doprava v oblasti u Letenského tunelu je na tom hůř.
Proč „ztišit“? Je to aktuálně jedna z mála kapacitních komunikací obsluhující centrum Prahy. Podívejte se do jiných měst, kde takovými, i širšími silnicemi mají protkané celé město. V Paříži vede kapacitní komunikace prakticky přímo pod Eifellovkou a žádnej problém s tím není. Jen tady se proti tomu musí furt vést válka, furt na to plivat a hledat v tom třídního nepřítele, zlo, fuj, auta. Jinak by asi nebylo co řešit.
Argumentovat tím, že místo vypadá škaredě – no to bude vypadat každý, když se o něj nebude město starat.