Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví Tramvaje

Na Vltavskou se vrátí tramvaje, neprojedou ale od Florence. Auta na most nesmějí

Podepřený most u stanice Vltavská. Autor: TSK Praha
Podepřený most u stanice Vltavská. Autor: TSK Praha

Ve čtvrtek ráno se otevře pro tramvaje a pro pěší podjezd pod mostem v Bubenské ulici u stanice metra Vltavská. Most a okolí bylo nutné před týdnem uzavřít kvůli havarijnímu stavu, nyní už je provizorně zajištěný.

Na své pravidelné trasy se tak vrátí linky číslo 1, 12 a 25. Zkušební průjezd se uskuteční dnes večer. Auta ale zatím na most, po kterém vede magistrála, nesmějí. Oznámila to pražská Technická správa komunikací.

„V tento okamžik můžeme mluvit o tom, že je most zajištěný pro případ havárie. Pod mostem stojí čtyři masivní podpěry, které by zabránily jeho zřícení v případě, že by konstrukce mostu z předpjatého betonu zkolabovala,“ uvedl ředitel TSK Petr Smolka.

Tramvaje se ale vrátí jenom na trať ze Strossmayerova náměstí na Vltavskou. Z Florence přes Těšnov a Štvanici na Vltavskou (a opačně) neprojedou. Nemohou totiž odbočit z Vltavské směrem na Hlávkův most, podpěry stojí přímo v kolejišti.

Linka číslo 34, která je aktuálně kvůli výluce v Lazarské náhradou za linku číslo 14, tak i nadále pojede od Masarykova nádraží přes Florenc a Karlínské náměstí na Palmovku a dále do Vysočan. Díky obnovení provozu na Vltavské skončí sezona přívozu P7 mezi Karlínem a Pražskou tržnicí, která se neplánovaně protáhla. Přestane jezdit i náhradní autobus 296 v Holešovicích.

Obnovení provozu v oblasti Vltavské se ale netýká automobilů na magistrále. Auta se na most ještě vrátit nemohou, neboť během zimy má být most ještě zpevněn. „Současné opatření ochrání provoz pod mostem, auta na most ale stále nemohou. Vrátí se tam až v okamžiku, kdy most zespodu zpevníme silnými ocelovými nosníky,“ doplnila mluvčí TSK Barbora Lišková.

Provizorium může trvat několik let do doby, než se zvolí a zrealizuje vhodné definitivní řešení.

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Znamená to tedy, že na tramvaje od Bílé labutě na Vltavskou se můžeme na několik let rozloučit? Nebo jak to bude?

  • A tím řešením bude návrat k úrovňové křižovatce. Vzhledem ke novému složení magistrátu neočekávám nic jiného. A teď si tu můžeme podebatovat, zda by to bylo dobře nebo ne.
    Za mě ano, z metra Vltavská jsem chodil na kroužky do bývalých Dopravních podniků už jako kluk a byla to hrůza, i když jsem nepotkal žádná auta. Navíc tam provoz aut od té doby podstatně klesl.

    • A ve výsledku budou všichni spokojeni. Tramvaje budou déle čekat na SSZ, auta budou čekat na SSZ, chodci budou čekat na SSZ. Ekologové budou spokojeni díky vyšším emisim a hluku při rozjezdech aut. Ale ještě by to chtělo přidat lavičky za pár mega. A rovnou tu křižovatku pojmsnujsme Křižovatka Václava Havla. A nakonec se to svede na České dráhy.

    • Prečo nie? Magistrála potrebuje stíšiť, a to sa dá dosiahnuť len znížením atraktivity. Vo svete sa úrovňové riešenie ukazuje ako účinné. A ako bonus by zmizlo to nepriestupné monštrum v podobe estakády.

      • Jenže se skutečnou „magistrálou“ ten uzavřený dvojmost v podstatě nesouvisí, protože ta před ním z Hlávkova mostu odbočuje na nábřeží Vltavy a pak do Argentinské ulice: hlavním nepříjemným následkem té uzávěry je převedení dopravy opouštějící magistrálu za Hlávkovým mostem směrem na Letnou z Veletržní třídy na nábřeží a do Letenského tunelu – obyvatelům Veletržní ulice se to sice jistě líbí, ale doprava v oblasti u Letenského tunelu je na tom hůř.

      • Proč „ztišit“? Je to aktuálně jedna z mála kapacitních komunikací obsluhující centrum Prahy. Podívejte se do jiných měst, kde takovými, i širšími silnicemi mají protkané celé město. V Paříži vede kapacitní komunikace prakticky přímo pod Eifellovkou a žádnej problém s tím není. Jen tady se proti tomu musí furt vést válka, furt na to plivat a hledat v tom třídního nepřítele, zlo, fuj, auta. Jinak by asi nebylo co řešit.
        Argumentovat tím, že místo vypadá škaredě – no to bude vypadat každý, když se o něj nebude město starat.

Newsletter

Partneři