Na vlastní kůži: Lesk a bída vlaku RegioJetu do Chorvatska

Nádraží v Rijece. Foto: Aleš PetrovskýNádraží v Rijece. Foto: Aleš Petrovský

Kvantita u RegioJetu převážila nad kvalitou, píše ve své recenzi Aleš Petrovský.

Zpět na článek
400 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Katarína Búziková

Výborne napísané. S humorom a nadľahčením. Cestovala som v inom termíne, ale dojmy mám podobné. Cesta naspäť bola dobrodružstvom, keďže všetkých turistov z riviéry zvážali autobusy namiesto do Rijeky do Ogulinu, teda stanice veľkosti napr. Jablunkova? Na stanici to žilo asi ako nikdy predtým. Stovky ľudí, rodiny s malými deťmi, dve dámske wc, z toho jedno „turecké“, meškanie pár hodín, partia s gitarami, aj sme si spoločne zaspievali. Napr. Rosu na kolejích. Nakoniec vytúžený vlak dorazil. Príčinou meškania bolo, že vlak, ktorý nás mal odviezť z Rijeky, meškal 10 hodín cestou tam a v čase odchodu ešte ani nedorazil do… Číst vice »

Khufu

Jančůro cílí na příjmově nejslabší část společnosti a podle toho pak také vypadají jeho vlaky a úroveň služeb v nich. Vyhýbám se všemu jeho jako čert kříži.

Lovosičan

Asi jsem dementní, ale nemohu si pomoci: Cestovat z horka do ještě většího horka. Podstupovat martýrium ve vlaku. Vytouženým cílem budou přelidněné pláže, potažmo přeplněné tuzemci. V místě pobytu nepříliš přívětivé ceny a ještě méně přívětivý personál. A pochopitelně i „dovolená“ jako taková něco stojí, podle jakýchsi obskurních dat průměrný čížek nyní utratí za dovču 23 000 Kč; netvrdím, že zrovna Hrvatska je oním etalonem. Tak vám nějak nevím: To jsou přesně ty momenty, kdy spěchám ke své kočce, protože se potřebuji uklidnit pohledem na inteligentního tvora. Popisovaný komfort v podání pana Jančury ponechávám bez komentu, výše uvedené totiž úplně… Číst vice »

Jan

Evidentně mu udělalo čáru
přes rozpočet. Že nestíhá obraty. A na to že sehnal evidentně náhradní kolo. Vagóny. Personál. Dobre

Jan

Tak zas za 800.. jede to v noci prevazne.
.

Martin z topírny

Děkujeme za pěkně udělaný report… slušně, bez afektů, bez urážek a s určitým odstupem a nadhledem

Lojza

Podobné jsem zažil r. 1971 cestou s ČSD do Bulharska. Takže po 50 letech mohu konstatovat, že „socialismus u nás opět zvítězil“.

Lubosch

Socialismus si neber do úst.
Je mi 72 let. Vzpomínám, že do Jugoslávie jsme jezdili skoro každý rok dálkovými autobusy ČSAD jako lidi a do Soči v SSSR jsme letěli v roce 1980 s Aeroflotem TU 154 se servisem, o kterém se dnes tzv. koupákům se Smrtwingsem ani nezdá. Ani ta cesta do Rumunska s ČSA letounem IL 18 v roce 1974 se nedá srovnat se zde vylíčeným hororem. A ani s cenou to nebylo strašné. Pokud se člověk neflákal jako průměrný tzv. disident.

Jan Sůra

Pokud jako průměrný člen KSČ práskal a byl stranicky uvědomilý, že. Že jste nezkusil vypadnout do zemí s vaším oblíbeným režimem?

Axel

Pane Lubosch … když srovnáváte… Prý RGJ prodává do Rijeky jízdenku (lehátko) za 8 stovek. Průměrná mzda v ČR je 36 tisíc… Takže Vaše letenka do Il-18 z Prahy někam do Rumunska v roce 1974 by měla stát 49 Kčs… (průměrná mzda v ČSSR v 1974 – v „civilním“ zaměstnání byla 2.237 Kčs – zdroj ČSÚ) Což je zvláštní, neboť v 70.-tých letech např. aero-taxi po ČR stálo víc! Např. na planes.cz vzpomíná pamětník že v L-410A z Prahy do Mariánských lázní se létalo za 70 Kčs… Anebo holt máte selektivní pamět…. A nenecháte si „zkazit svůj názor realitou“. To… Číst vice »

lalator

Jako nekomunista, bez známých na příslušných místech jsem žádal o devizový příslib a výjezdní doložku do Jugoslávie 3x. Ani jednou jsem ji nedostal.

Petr

Kovaní soudruzi jezdili do Jugoslávie bez problémů. Zřejmě vaše diagnóza.

Preezeetra

Do Jugoslavie nebyla problemem ani tak vyjezdni dolozka, jako devizovy prislib.
Deviz mela CSSR malo i pro investicni celky, proto s nimi uzkostlive setrila.

Jakub

To je ako u CD, clovek si kupi lozko a moze dufat, ze prijde WLABmee a nie WLAB. Podobnu medzeru(3mm) v stene ma aj WLABmee, kedze kupe mali byt na ziadost RZD priechodne. Ale inak sa da s tymto suhlasit, no muchy by sa nasli aj u podobneho produktu CD. Napriklad vam povedia, listok si uz nemusite tlacit, to je sice pravda, ale uz nespomenu, ze vam na kupe bude okolo polnoci buchat sprievodca, lebo chce vidiet tie listky. Ale croissant podavaju aj CD, akurat ich casto hodi do tasky uz prvy cestujuci a zvysok, ak o tom neviem, ma… Číst vice »

Ivan

Problém je v tom, že na těchto vlacích obíhají dvě soupravy a obraty jsou tak ostré, že není v silách personálu dopravce opravit všechny závady během velmi krátkého pobytu v Praze. Proto ta nefunkční WC, klimatizace a další poruchy. Dalším problémem jsou prakticky neustálá zpoždění (a to nezřídka několikahodinová), která tyto pobyty k koncových stanicích ještě zkracují až na naprosté minimum nutné k vystřídání personálu, výměny povlečení, doplnění zásob jídla a vody do nádrží vozů a velmi omezenému úklidu. Tato zpoždění vznikají díky napnutým jízdním dobám a nereálně krátkým pobytům ve stanicích – během 1 -2 minut lidi kolikrát ani… Číst vice »

jiri kocourek

tudíž chyba majitele…

Pavel Novák

Mě se chce zvracet jenom jak to čtu, je tohle ještě dovolená, a máme toto vůbec zapotřebí?

Martin z topírny

pro spoustu Čechů je právě tohle ta Pravá Chorvatská dovolená, jako za dob dovolených z ROH

Georg

je to hnus, velebnosti. jedte autem.

Antonín

Do Chorvatska by mě sice nikdo nedostal ani vlakem, ani letecky, natož po silnici, už jsem si dost zvykl na úroveň Madeiry, či Kanárů, navíc s teplotami daleko příjemnějšími, než horké středomoří a navíc s nádhernou přírodou, přesto obdobnou zkušenost mám z letoška u stejné společnosti při tradiční cestě na dovču do Tater – klasický velkoprostorový vůz a klimatizace – nefunkční, zaplacený servis = dojděte si přes půl vlaku do kupé, kde si to koupíte a pak sami donesete a kde navíc byla dost protivná paní při obsluze (důvod – nedostatek personálu!). A zpoždění bylo na těch necelých 7 hodin… Číst vice »

Štefan

Letecky bych tedy cestu na dovolenou raději neriskoval. Ten pilot Germanwings, tuším se jmenoval Andreas Lubitz, poslal A320 se 150 lidmi na palubě přímo na skalní stěnu jednoho z alpských štítů. Nehledě k tomu, že Boeningy 737 MAX jsou konstrukčně zcela špatné a nikdy nebudou bezpečné.

Stony

Vy taky nebudete nejostrejsi tuzka v penalu co? 🙂

Pavel

A co Vy?

zuzu

Tak ja som sla tiež, vsetko super, neznášam tieto pribrzdene clanky, ….ked chces debilko kvalitku, tak si zaplat lietadli, za 30 euro sedadlo a 40 lozko to bolo uuuplne super, voda zdarma a rano kafe a croasan k tomu… zachody ciste, vsetko oki…tychto uhundranych lacnych pisalkov neznašam

Původní Pražák

Hezký příklad, že i pozitivní zkušenost lze podat tak, aby účinkovala jako antireklama.

Stony

Tak vy jste me od cesty odradila vic nez clanek 🙂

PvvS

Stejně nezaplatí bonus…

Jan

Cením si optimismu autora, který až příliš popisuje „palubní servis“ v podobě dortíků, kafíček a pití. Na tom je ale bohužel už od počátku postavený Jančurův byznys, kterým bohužel dokázal uhranout českého cestujícího, kterému nevadí, že cestuje v bordelu, že vozy jsou staré, neudržované a vykazují mnoho dalších znaků prošlé „záruční doby“. Autor patrně zažil to, co my, ale já bych to takto kulantně tedy nevyjádřil. My jsme cestou zažili horko k zemdlení z důvodu nefunkční klimatizace, bordel na chodbách, v kupé, na záchodech, nefunkční toalety (3 funkční na 7 vozů!!!), nefunkční umývárny. Nevím, co nás vedlo k tomu doufat,… Číst vice »

Štefan

Jezdil jsme do Splitu rychlíkem Jadran. Mohu Vás ujistit, že vozy soupravy sestavené z vozů všech zúčastněných dopravců nebyly o nic novější, ani o nic čistější. Lůžkový vagon ČD byl starý minimálně 40 let, samozřejmě bez klimatizace. Ve vozech na sedačku jste se s maďarským a chorvatským průvodčím nedomluvil. Zpoždění byla také na denním pořádku. Dnes ten rychlík z nějakých důvodů už nejezdí vůbec. Důvody mi nepřísluší rozebírat, ale pro ČD není příliš lichotivé, že s nimi nechtějí Chorvati spolupracovat.

jiri kocourek

no ale to se jistě ČD nechlubili že jsou nejlepší na „světě“ tak jako se chlubí Jančura…

Jan

Cením si optimismu autora, který až příliš popisuje „palubní servis“ v podobě dortíků, kafíček a pití. Na tom je ale bohužel už od počátku postavený Jančurův byznys, kterým bohužel dokázal uhranout českého cestujícího, kterému nevadí, že cestuje v bordelu, že vozy jsou staré, neudržované a vykazují mnoho dalších znaků prošlé „záruční doby“.

Paolo

Přesně tak. Jančura si myslí, že je kdovíjaké hogo fogo, a přitom jezdí s repasovanými vagóny z roku raz dva.

Původní Pražák

Možná není tak úplně chyba Jančury, že pro velkou část jeho zákazníků vozy, za které jen tak mimochodem začátkem 90. let na prvním super hogo fogo EC spoji chtěly ČD příplatek, který odpovídal přinejmenším dnešní petistovce, minimálně hogo ještě pořád jsou.

Pavel

Bohužel. Jenže 90. léta jsou už dávno pryč, některým cestujícím to ovšem jaksi ještě nedošlo. Doba už je prostě jinde. Jinak cestuji na koridorové trati jak vlaky ČD (a nejen kategorie EC, ale i R, občas i Sp), s Jančurou sem tam jezdím na stejné trati též, tak mám možnost srovnání na vlastní oči.

Původní Pražák

Hlavní výhodou Jančury je, nebo aspoň ještě nedávno bylo, že zákazník ví přesně, co za svoje peníze dostane. Problém u CD je, že i v roce 2021 hrajete ruskou ruletu. Minulý víkend jsem koukal jako puk, že na EC vlaku bylo řazené béčko. A to je pak otázka, co komu nedošlo.

Pavel

To už u Jančury taky není dávno pravda.

Jakub

Prave naopak, u RJ clovek vie, co moze cakat. U CD si nemusim tlacit listok, ale sprievodca mi bucha na dvere o 23, lebo ho chce vidiet. Mate lozko a hla, namiesto WLABmee radeny WLAB. Kvoli teorii, ze ludia sa chcu v lozku vyspat stoji EN hodinu v Bechoviciach, lebo neviempreco. No a vsetci si pamatame rok 2013, kedy si clovek musel nechat peciatkovat listky, lebo cely rok nevedeli CD a ZSSK vyriesit, ze si nevedia nacitat a overit listky, ktore si clovek zakupil u druhej spolocnosti.

A. Mikulka

Tady člověk lehce pozná podle neschopnosti opustit téma, že diskutuje s „velkým šéfem“ z K-Reportu.

A. Mikulka

Kdyby tenkrát měly ČD alespoň takové vozy… Většina souprav na EC byla tenkrát od sousedů, Češi dodávali akorát špajzáky (s cca. stejnými cenami jako dnes ale při desetinových mzdách). Tuším jedna souprava byla z Amee přeznačených na Bmee. A když jsem se tenkrát Michalu Štěpánovi zmínil, že EC/IC příplatek bych zrušil, pokud není garance alespoň klimatizace, tak se skoro zvencnul, že takhle shazuji vlajkovou loď ČD.

Samo

Regiojet je a vždy bol taký železničný Ryanair, čo by bolo v pohode keby sa nesnažili prezentovať ako luxusný dopravca pod maskou bezplatnej kávy ktorej hodnota je tak 30 centov.

A. Mikulka

A ČD jsou co, Emirates nebo Wizzair? A ZSSK Tarom?

Jiří Maroušek

Jaký lesk??? Spíš jen bída a utrpení. Lůžkové vlaky ČD jsou proti tomuto pětihvězdičkový hotel. Ale není se čemu divit. Second hand vozy, které mají svá nejlepší léta za sebou nemohou rozhodně žádnou parádu udělat. Kór na tak dlouhé trase do Chorvatska a zpět s ostrými obraty v Praze/HR.

rozinka

Nojo, ale proč tam teda ČD neprovozují vlastní plný vlak?

Krušnohorec

Bednárik prohlásil, že na měsíce v roce si pořizovat nové vozy nemá smysl.

Krušnohorec

….na 4 měsíce….

A. Mikulka

A má pravdu.

Jan Mahdal

Zatím co soukromník už má na ně využití i na zimu. Byť o úspěšnosti tohoto nápadu mám lehké pochybnosti.

Jakub

Hlavne uz zrusili dva nocne vlaky, takze voznov maju nadbytok a pokial viem, nejazdia ani WLABmee, ktore kedysi jazdili do Amsterdamu.

Kateřina

O nás se staral stevard Albín, který byl velice pracovitý a snažil se maximálně během cesty vyhovět na všechny přání klientů. Ovšem nutno podotknout, že stevardi za technický stav vozidel nemohou a jsou první na ráně.

p.ondrash

Nechápu to šílenství ohledně vlaku RJ do HR. Jen šílenec do vlaků by do toho mohl jít. Vždyť letenka do Zadaru stojí 1700 zpáteční včetně batohu. Letíme za pár dní a těšíme se, že tam budeme za hodinu. Mno, hodně zdaru Češi s RJ.

Miroslav Zikmund

Kdy jste si letenku kupoval ….

Luděk

Taky by mě zajímalo

Tomāš

Jen šílenec do vlaků by do toho mohl jít? Tak proč je to na další dva týdny téměř vše vyprodané?

Negattor

Zvědavost, dobrodružství, nebo třeba adrenalin?

kakov

protože všichni jsou šílenci, jen p.ondrash je letadlo 😀

Milan

Protože to kupují lidé, kteří by v letadle nemohli dělat takový nepořádek a zvracet na dveře.

Ondra L.

Jezis dalsi hodnotna poznamka

Simi

Jak dopředu a kde jste letenku kupoval. Standartní letenky Split nebo Dubrovník teď si nejsem jistá od TS/ČSA se pohybují v relacích kdy pro 4 lidi to vyjde s zpátečníma letenkama a zavazadlem na 22-24000 Kč. Takže za 6800 by mne to celkem zajímalo.

Stony

Zadar lita Ryanair a ten takove ceny ma, kdyz koupite v predstihu. Jinak ted na srpen ma ceny porad za 3500, zpatecni.

David

Já myslím, že je to tak jak to je i v jiném podnikatelském odvětví. Lidi chtějí levné, ale kvalita odpovídá levné ceně.
Když se vám nelíbí jet za hubičku vlakem, můžete jet jakdlko já autem, ale počítejte s cenou Olomouc/Makarská s dálniční i poplatky kolem 8000Kč tam a zpátky.

Paolo

Zas tak za hubičku to u Jančury do HRV rozhodně není. Čtyřčlenné rodině se určitě vyplatí auto. S těmi 8k jste trochu přestřelil, ne? Na Makarskou je to 1000 km. Jakou máte spotřebu?

Simi

Jen o spotřebě to není zase to klasické uvažování budu lejt od loňské dovolené vyjetej friťák do sudu a pak si na to na cestu na dovolenou naleju u svého nafťáčku do nádrže. Pokud to chcete počítat férově tak musíte počítat ceny PHM po cestě takže to nebude jako u ONO, ale i za dráž. Co takhle poplatky na dálnicích nebo snad jezdíte okolo, ale to vám pak poleze kapku do spotřeby. On průměr rychlosti na okreskách bude jinde a tedy i spotřeba. A pak co už se neobtěžuje nikdo, pneumatiky padají z nebe autoservis a pneuservis pracuje zadarmo a… Číst vice »

Pavel

Do 5000 se vším se v pohodě vlezete. Vlastní zkušenost.

Honza

Myslím, že vůbec ne. Z Prahy mám cestu do Brely 1070 km. Spotřeba bude cca 6,5 litrů nafty a její cena od 32.50 tady po 39.50 na dálnici v Chorvatsku (pravda, tankuju jen tu nejlepší kvalitu, ale rozdíl byl snad koruna)..známku Rakousko a Slovinsko 1000..dva placené tunely, mýto Chorvatsko 900 tam a 900 zpět…a myslím, že 8 litrů bude tak akorát a to nepočítám servis jako kolega, to by šlo hodně nahoru…takže reálně od 6k do XY cesta vyjde..

Xtian

I experienced the same last summer , I complained but customer care didn’t care at all The big lie is that they are selling lůžkové ie sleeping car but they are simply lehatko ie couchette This year I experienced the night jet from Vienna to Split operated with real sleeping cars from the Slovakian railways Everything worked , air conditioning, toilets breakfast in coupe in the morning.A huge difference and you could bring your car if you wanted.because it is an auto train Basically they delivered what you paid for and it was a very nice and comfortable trip. No… Číst vice »

Ramon

A za toto Jančurákovi platíte jo ?! 🙂

tajicjmen

A cos čekal za pár stovek? Myslel sis, že jedeš orient expressem ? To by sis musel připlatit pár tisicikorun hošīčku. Chtěli by jste luxus zadarmo, takhle to v Regiojetu nefunguje. Tak napomlouvej ty jedna svině.

tajicjmen

Kvantita u RegioJetu převážila nad kvalitou, píše ve své recenzi Aleš Petrovský.

Lenka Provazkova

Vstoupit do diskuze

standa

..před jízdou se „vyprázdnit“, toaleta samozřejmě je nouzové řešení potřeb potřeb, ale každý se nažere a pak „sere“ až do Rjeky a uklízečky nestíhají, první jízdy byly prý bez problémů, všechno super..

Lol Phirae

Správně. Možná bych vzal na cestu i nějaký kýbl, kdyby vyprázdnění před jízdou nepomohlo. A do kupé uříznutou PET flašku na vychcání, pro jistotu.

Jiří Kocurek

20 hodin nejít na záchod? Napřed si to vyzkoušejte, ať víte, jakou dáváte radu.

czhunter

Taková jízda je skoro zadarmo, ne?

Za zpoždění nad 2h je dle pravidel EU náhrada 50%, za nefunkční klimatizaci taky něco (i když ČD by vám daly jen 30Kč).

czhunter

Tak změna – v mezinárodní přepravě je ze „nedodržení tepelné pohody“ náhrada 25 % (i když tam mi není zcela jasné, jestli tu nefunkční klimatizaci můžou nahradit otevírací okna nebo ne).

Kdyby to prošlo, tak to už je 75 % náharada a to už se můžete cítit stejně skvěle jako student nebo důchodce!

Jirka

Trapne. 🙂

Myslim, ze vetsina lidi by radeji cestu bez problemu a na urovni, ne aby jim vratil Regiojet treba 300 Kc zpet… To snad uznate. 🙂

czhunter

Já myslím, že to přímo souvisí.

Pokud budou zákazníci vymáhat oprávněné náhrady nekvalitní služby, tak to povede:
a) k zlepšení služby
b) k zrušení služby

tak jako tak se průměrná kvalita zvedne.

Preezeetra

Zrejme precenujete cilovou skupinu RJ 😂

jiri kocourek

jj a to je prý ta lepší kultura cestování co tu RJ zavádí… 😀
též podvádí cestující tím že nabízí lůžkové kupé a přitom jsou to lehátkové… ale o tomhle podvodu se nikde nepíše…

Ales K.

Hm, ono jaksi 98 lidí ze 100 neví o rozdílu mezi lůžkovým a lehátkovým vozem, resp. že dvě takové varianty vůbec existují…

jiri kocourek

no bohužel to lidi neznají a pak si libují jak RJ je fajn a jedou v dobytčáku který tak Jančura odsuzoval u ČD…
na FB si jedna paní také libovala a tak jsem ji tam dal odkaz jak vypadá lůžkové kupé a byla z toho na větvi…

***** Petr

Tak ji k tomu přibal cenu a přejde ji to .

jiri kocourek

no kupoval jsem jízdenku z Prahy do Říma přes Vídeň duble lůžkový za 5625Kč a to samé zpáteční a když jsem kouknul na to Jančurovo lehátkové kupé tak to pro dva místy vyjde na stejno…a služby ma v tom RJ pěkně mizerné..

tom the second

za to mam letenku….

***** Petr

Dva dospělí a dvě děti do Říma WIZZem za 3200 zpáteční pro všechny na přesný termín , lze ale sehnat i levněji . Za tvých 12000 jsme měli ubytování i skoro celé jídlo. na čtyři dny. Ale zase nemám tu radost s drbání se dvacet hodin vlakem.

jiri kocourek

no vidíte a někdo jede rád vlakem a pak tam má na pět dní ubytovaní cca za 50000Kč a neřeší to…

Gwann

no, nechci vám do toho házet vidle, ale to jste se tam úplně nerozsoupli. a moc jste nejedli 😉

Simi

Kde si v tom WIZZU lehnu a nastoupím v centru města do letadla a vystoupím v centru města z letadla?

rozinka

V čem mají ČD služby tak lepší? Hoďte odkaz na jídelní lístek lůžkového vozu Praha – Řím, ať dostame chuť a žízeň.

rozinka

To co říkáte, není pravda. ČD i RJ nabízejí do lůžkového kupé 3 místa, technické označení vozu je irelevantní. To je stejné, jako kdybyste tvrdil, že je podvod vlak kategorie Ex vydávat za EC.

Michal

RJ nemá 3 místa, ale prodává 4 místa v kupé do Chorvatska.

jiri kocourek

3 místa nabízí na Slovensko ale není to lůžkový vůz je to stále lehátkový…
https://www.regiojet.sk/data/virtualni-prohlidka/vlak/luzkovy_vuz.html

robert

Jaký je mezi lůžkovým a lehátkovým vozem rozdíl?

rozinka

Lůžkový má na boku malým písmem WLAB a lehátkový Bc.

jiri kocourek

a ne jen to…

Simi

Prostor na lehátku mne přijde menší a je to v podstatě prkno s molitanem lehátek je v kupé více. Lůžko je klasické velikosti matrace prostě postel. V kupé jsou maximálně 3, ale můžete si objednat double nebo single. My jezdíme 2x double navíc když se to objedná včas tak je možná i sprcha v kupé a lze i propojení 2 kupé. Lůžko je v podstatě reálný hotel na kolečkách. Rozdíly uvidíte například na vagonwebu zde lůžko https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WLABmz.php
lehátko https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/WSBA_Bcmh.php

robert

Díky za odpověď. 🙂

Joseph

Letadlem by to bylo lepší a rychlejší. Když mohou být charterové lety do Milána, Soluně, Istanbulu… proč toto Češi nevyužijí?

Joseph

… a také nepožadují?

Kamui

Lidé jsou velmi neochotni připlácet si za pohodlí. To je prokázáno z letectví – prakticky nikdo si není ochoten připlatit pár dolarů za víc místa na nohy, protože „tu chvíli to vydrží“. Sice pak brblají, že letadlo je dobytčák, ale příště si to stejně zase koupí bez příplatku.

kakov

protože jaksi rijeka není miláno,

Milan

Myslíte „tím letadlem“, co je velké riziko, že Vás nechají na letišti, protože Covid a blablabla? Po všech těch excesech má důvěra v letectví tak trochu klesla.

Sporak

Dyť si pořečtěte libovolnou diskuzi pod tématem na noční vlaky. Jak je před super že ráno člověk přijede vyspanej a vyvoněnej, může si vzít bagáže a tekutin kolik chce, nečekají ho ponižující bezpečnostní kontroly a ostatně na letišti musí být mnoho hodin předem a v cíli zase čekat na kufry a tak že je ten vlak vlastně i pomalu rychlejší 🙂

Kamui

No myslím, že z Regiojetu se postupně stává taková česká variace na DLB. Prostě low-cost se vším všudy.

Marcel Štancl

Nemáte s čím porovnávat https://cdn-cf.cms.flixbus.com/drupal-assets/styles/static_map_teaser/s3/2021-06/flixtrain-network-map.png Až bude kromě Regiojetu na trhu třeba Flixtrein tak můžete porovnat. Takhle drbeme pořád jen jednu firmu a nikdo to nedělá lépe.

Matyas

Tak nevím, asi jezdím jinudy, ale několikrát využito cestou na jih a vždy bez problémů, tedy jednou nešel v našem vagonu záchod (protože se najdou tací, co si ho pletou s odpadkovým košem) tak jsem zašel o pár metrů dál, kde wc fungovalo. Zato historky z tratě Praha-Třinec by se našlo.

Zesp

Přesně tak. Všude je jasne a v nekolika jazycích psano – mimo toaletního papíru nic do WC, ucpe se a bude nefunkcni. Ubrousky házet výhradně do koše! Myslim, že to i hlásili. A jdu před Blavou na WC a to bylo plně ubrousků, naštěstí nesplachnute. Oznamil jsem to stevardce a ta tam ihned povolala uklizecku. Ta to vytahala ven a WC bylo funkci celou dobu. Lidi jsou holt prasata a pak si stěžují.

Herold

Takže když někdo jiný ucpe záchod, já nemám právo si stěžovat, že je nefunkční?

kakov

takže pokud vyjíždí souprava „z depa“ na trasu s polovinou nefunkčních WC, je to vina cestujících???

Lol Phirae

Jasně, jak píše nahoře kolega standa, vy* se máš před cestou doma. A po cestě nežrat, abys nezatěžoval WC bábu.

Sinthera

Na orchidejích lpí majitel. Z toho článku krásně vyplývá, že poblité kupé nevadí.. ale zkuste na WC nedat orchidejku! v RJ terč mnoha vtipů.

Leinad

Tak vtipné to je, nicméně jako steward bych se taky snažil prosadit že umývání blitek nebude náplň práce, zatímco roznášení kytek by mi nevadilo.

Pavel

Chudiny uklízečky.

Drahoslav

Jel jsem s RegioJetem jen jednou a to mi stačilo na zbytek mého cestovatelského života.Připadal jsem si jak v regionálním motoráku z dob tuhého bolševismu.

Pavel

No, mají trošku obstarožní vozový park, to je pravda. Taková nalestěná bída.

PvvS

Takže jako skoro každá jízda s ČD ?

Ivan

Čtu tady stížnosti o nefunkční klimatizaci..no myslím si, že je to pořád lepší, než aby jela klimatizace na maximum celou noc..všichni jsme byli zmrznutí a to jsme měli na sobě mikiny, deky..nakonec na další dny nachlazení

Jana

Většinou stačí požádat průvodčího o změnu nastavení klimatizace a vše je v pohodě.

Jiří 24

Ono by stačilo, kdyby v kupé bylo ovládání hlasitosti rozhlasu, teploty v kupé a tlumení osvětlení jako to dávají ČD do „modernizovaných“ vozů Bmz a vše by bylo v pohodě a nebylo by zapotřebí zasahovat do klimy celýho vozu. https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/202003/DSC_0507.jpg

Lol Phirae
Pája

Pokud není porouchaná, to si někdy neporadí ani průvodčím přivolaný vlakvedoucí. Je to daň za cenu, vozy musejí jezdit a vydělávat Radimovi doslova do posledního dechu.

robert

Taky jsem měl slabou chvilku, kdy jsem o cestě do Chorvatska s RJ uvažoval. Naštěstí mě to přešlo. RJ si svoje cestující až moc rozmazlil a teď očekávají jeho standard i tam, kde jej není v lidských silách možné naplnit. Jančura má velké oči a doufám, že se mu to vrátí.

HIV

V sobotu jsem jel RJ LowCostem z Ostravy do Přerova – příjemné, čisté sedačky, čistá okna, fungující klima. Pak jsem přestoupil do Hulína na Honekr – málo místa na nohy, mléčná okna, bez klimatizace. Z Hulína do Bystřice Šarkem – tvrdší sedačky, čisto, příjemné prostředí, fungující klimatizace, trochu vyšší hlučnost.

Mirek

Tak to já mám jiné zkušenosti. Vlakem jezdím opravdu zřídka a většinou jen Praha-Brno, Praha- Ostrava. Do Brna jen railjetem, nic jiného neberu a do Ostravy? Pokud nestíhám Pendolino, tak jedině LE. Žluťákem jsem párkrát jel, rok od roku horší. Ty Astry, tam není pro normálně rostlého člověka místo, hlavně, že to má displej.. Kupéčka jsou fakt šílené, rozsračkovaná, ulepená kůže/koženka, nemožnost si regulovat topení/hlasitost rozhlasu, hluk od podvozku.. Celkově je pro mě RJ volba pro typického čecháčka, jenž bude ještě několik dní po cestě zásobovat své známé a sociální sítě fotkami dortíku za 9 Kč. Jinak samozřejmě moje oblíbená… Číst vice »

Tomāš

Protože u jiného dopravce se nikdy nestalo, že by byl záchod ucpaný nebo dlouhodobě obsazený. Tak se projdu do vedlejšího vozu, to je ale tragédie, aspoň se na těch 17 hodinách trochu natáhnu.

Martin Chovanec

Až vám při čištění zubou bude v umývárně vyplouvat do umyvadla z odpadu aninevímco, tak si možná uvědomíte, že to standardní opravdu není.

michal82

Jančura a jeho lidi neodhadl že jezdit denně a krátkými obraty není u tak dlouhé trasy vhodné. Pokud by jezdil obden, měl by dost času soupravy uklidit a něco i opravit. Při krátkém pobytu v Praze skoro nic neuklidí a o opravě už nenmuže být vubec řeč.

Jaaa

Stojící vlak prodělává.

kakov

otázka je zda ten „špatně jezdící“ neprodělává v důsledku ještě víc

Miroslav Zikmund

Pokud bych organizoval oběh souprav, spojil bych Split s Košicemi, to znamená delší pobyt v Praze, z Prahy plánovat odjezd zhruba o 2 hodiny dříve a mít ve Splitu na obrat 4 hodiny, což je dostatek času na fekálky na ONS …. když jede „z jakýchkoli důvodů“ do Splitu opožděn, tak POVINNĚ pojede na ONS na očistu i za cenu toho, že se odjede se zpožděním ….
A od Splitu / Rijeky točit Košice ….

rozinka

Přesně tak a proto mají ČD obraty ještě kratší a když se něco posere, vlak prostě odřeknou.

Jan

Jel jsem taky do Rijeky,cena byla784kc jednim smerem.Nastupoval jsem v Breclavi a vlak mel 80minut zpozdeni.Klimatizace nefunkcni celou cestu,do Rijeky jsme prijeli z 2a1/2hodinovym zpozdenim.To bylo 20.6.2021.Slibovali nam kompenzaci za tu klimatizaci,ale do ted jsem nedostal zadnou odpved. Zpet jsem cestoval 23.6.klimatizace funkcni,vse probehlo v poradku jen z malym zpozdenim.

Zesp

Musíte osobně na pobočku…

Baraba

Omlouvám se všem, ale nechápu ty neustálé výlevy v diskusích…
1. o smysluplnosti nějaké komerční linky rozhoduje trh. A pokud si najde své zákazníky, je to jen dobře. Nikdo nikoho nenutí tou komerční linkou jet. Vždy je dost alternativ.
2. možnost vyslat komerční linku kamkoliv, jakýmikoliv vozy má každý, kdo si troufne riskovat. I ČD.
3. pokud si myslíte, že to někdo dělá špatně a víte jak na to lépe, nikdo Vám nebrání udělat to. Trh je otevřen a nebrání nikomu, kdo splní zákonné podmínky se do toho pustit.

Pája

Ty výlevy jsou proto, že dopravce cestující láká nejen na svých stránkách na něco, co co jim po zaplacení nedodá ve sjednané kvalitě. Pokud by napsal – cesta pro odvážné, pro snížení nákladů uděláme maximum, zbytek neřešte – tak by R.J. nelhal a nikdo se nedivil.

*****. Petr

Tak kdo RJ zná tak ví , že je to luxusní lowcost. Vedle ČD přesto vypadá jako prémiový dopravce 🏆

Gwann

sedněte si do railjetu a pak do nějakého exSBB vozu RJ.

pokud nepoznáte rozdíl, máte asi kognitivní disfunkci

***** Petr

Railjetů je 0,021 % z množství vlaků ČD a z vypravených vlaků úplně NIC. A pak jsi zamopěl na pendolina. Argumentuješ hloupě. Ty lehátka na HR je u RJ spíše podprůměr a rj ČD prémiová služba. Za cenu RJ do HR dojedeš rj tak za Brno. A hlavně . RJ si na to vydělá sám a ČD provaří i kde to nejde.
Je zvláštní že tu blijete kýble a přesto jsou ty vlaky plné. Dle tebe dělá ČD super službu a přesto jezdí prázdné s otázkou , kolik se veze režijkářů.
Můžeš plácat jak chceš , data jsou jasny .

Paddy

Jestli sis nevšimnul tak tento článek nebyl o ČD.

Gwann

takze trochu méně lži. neporovnávam tu lehátka s rj. ale exSBB vozy, které jezdivaly Praha Brno na komerci. čili přesná konkurence railjetu. vozů rj je cca 35 či kolik, zlutak má celkem 200 vozů…a všechny jsou horší, v dané třídě. srovnávat exOEBB Ampz a Amz s Bmpz railjetu co do místa nemá smysl. cena na brno praha je od 205Kc. čili cca stejně jako RJ na stejné trase. aktuální obsazenost nevím, s RJ jezdím zcela výjimečně. je pravda že od covidu je obsazenost rj na kočku. zmizeli např cizinci. dřív bylo nacpano i u CD. v exponované časy. k rezijkarum… Číst vice »

Pája

Na dálkové mezinárodní trasy ČD pravidelně nenasazují Honeckery a Béčka. Pokud ano, opravte mne prosím.

Pavel

Tak ČD rozhodně prázdné nejezdí a k Jančurovi bych tak nekritický rozhodně nebyl. Má co dohánět.

Pavel

To nejsou výlevy, milý pane, to je objektivní kritika a přesný popis situace. Tak to prostě je.

Michal Jungwirth

Jel jsem s nimi jednou Praha – Č.Třebová, klasicky WC mimo provoz (často to ucpou sami cestujíbí, kdo jiný), vše upatlané, mastné skvrny na oknech. Je třeba říci, že úroveň služeb zde ospovídá ceně. Takže na zpáteční cestu jsem si počkal na ČD, pohoda.

Ketchup1970

Samozřejmě každý , kdo jen něco málo ví o vozech Bmz , chápe jak cestující mohou zablokovat funkci WC svojí nevědomosti . Ale nejsem nadšen z toho , jak se vlastně tatáž věc prezentovala u státního dopravce a najednou by si všichni měli uvědomit ze i Radimovi odchází zkušený personál kvůli nespokojenosti , ze se mu stane ze chcipne lokomotiva, má zpoždění na obratu, nefunguje mu klima a ani ty WC. Ale to asi u žlutého je jiný kafe. Hlavě a srdci neporučíš.

Pavel

Jinými slovy, přibalit si do kufru štanglu Turistického salámu a pár rohlíků a polovina problémů neexistuje 🙂

Pája

…..a pár drobností. Vysavač, SAVO, basu s vercajkem a bomby s kyslíkem, opravdu čisté povlečení atd sebou tahat nebudu.

Miroslav Zikmund

Při cestách s CK do SSSR jsem si ten turisťák vozil s sebou taky. Bílý chleba – z našeho pohledu veka – byl součástí nabídky každého jídla, takže dorazit se večer bylo čím ….

Pája

Jako dítě a později dospívající jsem byl párkrát v lehátkovém voze, dlabanec i pití sebou byl tehdy běžný jev. Sice jsme občas v DDR šli i na párek a pití do jídeláku, ale ne pokaždé. Vzpomínky jsou fajn. Ale pokud dnes cestuji s dětmi, tak vůbec nechápou, o čem to mluvím.

Axel

DOTAZ – v článku jsem nenašel klíčovou informaci… Kolik stály jízdenky? A jak dlouho předem byly kupovány?

Díky.

Alex

Klíčová informace, která se dá během pár kliknutí zjistit..

Axel

V článku to není. Pokud jsem se přehlédnul, tak se omlouvám.

Thomas

Odkojen rychlíkem 1379/1378 „Transdanubium“ Praha-Burgas.
Bez Wi-Fi, klimatizace a palubního servisu. Přežil jsem.

Sporak

Za socíku jsme jeli na Korčulu Karosou přes Maďarsko více než 24 hodin. Taky jsem přežil ale opakovat to rozhodně nechci.

Ketchup1970

Balt-Orient .. 1988 !

KPL

Ano, také pamatuji tento slavný vlak. V dobách největší poptávky v 70.-80.letech měl vozové vazby z Berlína do švédského Malmo a na opačné straně z Bukurešti/Sofie částečné kurzové vozy do Istanbulu/Soluně. Sama jízda z Prahy do Bulharska byl zážitek a krásně se to dalo přežít.

Miroslav Zikmund

Nebo takový hezký vlak Krakow – Plaveč – Košice – Čop – Constanta a zpět …. při každém přejetí hranice odpadl jeden vůz „pro technickou“ závadu, při návratu do Krakowa z Plavče s jedním vozem netopícím, ale naštěstí svítícím vozem …
Psal se červenec 1996 …. vlaku se říkalo „Katastrofa“ … nicméně zážitek, na který se nedá zapomenout ….

Radim

Katastrofální služby linka autobusu Frýdek-Místek – Brno-špína,zpoždění na trase neskutečný zážitek. Řidič vybírá jízdenky nejsou tam už stevardky.A ještě cesta jednou vlakem do Prahy z Ostravy kde mlátil popelník pod oknem celou cestu.Velice to zpříjemnilo cestu.Nedovedu si představit cestu do Chorvatska s touto společností.Byl jsem znechucen.

Pavel

Úroveň služeb Jančury je čím dál horší, souhlas.

Guru

Zaplať Pán Bůh, že takovou cestu, nebudu muset, nikdy v životě absolvovat!

Dopravní odborník

Naštěstí, je to, každého, volba.

Jaroslav

Trochu, moc, čárek, ne? 🙂 (jen žertuji)

Pája

Ještě mezi „je“ a „to“ by se vešla 😀

Pavel

Jj, neměla tam být ani jedna.

Původní Pražák

Dovolím si řečnickou otázku, co s tím RJ vůbec může dělat. Někde se psalo, že loni na Chorvatsku vydělal pár milionů. Kolik by stála oprava klimatizace vadných vozů? Rekl bych, že za ty ceny je to strašně křehký podnik a pár větších oprav a úprav by to asi poslalo do ztráty. A zase vyšší ceny by nejspíš znamenaly podstatny úbytek zákazníků. Neobhajuju, ale vůbec ten tanec mezi vejci nezávidím. A mám trošku obavy, že jestli někdo po volbách konečně škrtne ty nesmyslné slevy pro mládež a důchodce, bude pro RJ celkove ještě hůř.

Marek Juřík

Nesmyslné slevy?? Mohu vás poprosit aby jste to trochu rozvedl? Mimochodem jsem také absolvoval cestu do Chorvatska s celou rodinou. Do dnešního dne si to nemůžeme vynachválit. Od společnosti RegioJet a od stevardů byla po celou dobu jízdy projevována velká ochota. Do konečné stanice jsme dorazily včas a bez žádných komplikací.

Gwann

75% sleva…ve chvíli kdy je díra v rozpočtu něco mezi 300 a 500 mld (nikdo to přesně neví….), je dost luxus. a je dost na ráně ke zrušení, pokud nesestaví Andy. coz povede k poklesu rajzovani typu do plzně na pivo, do ostravy na stodolni, do brna na kafe…

pokud Bures opět sestavi, vyměňte kacky za eura a uložte je dílem u sousedů a dílem v trezoru.

Baraba

Je to dopravní, ne politický server, ale upřímně mi řekněte co bude pokud „sestaví“ Piráti?
– sleva zůstane a budou se ztrácet další peníze na další nesmyslné projekty, protože „pokud budou u moci Piráti, státní dluh se za 4 roky ztratí sám a oni ani nebudou muset řešit úsporná opatření“.
Pokud „sestaví“ Spolu?
– sleva se zruší, ale část peněz se přesune na podporu migrace a část peněz se ztratí neznámo kde stejně jako v minulých letech. A myslím, že státní firmy půjdou ještě více dolů než šply za předchozích vlád ODS, ODA, TOP09, atd.

Jaaa

Tyv*le, „peníze se přesunou na podporu migrace“, vy nemáte všechna kolečka…

Milan

No tak ona si to TOP09 prosadí.

Gwann

jo, na podporu migrace…mňo…tak dál netřeba.

úspory budou bolet a, až se kdokoliv kdo ty papíry neviděl zblízka, na ně podívá, bude vyděšen. ale s Burešem je to jistá cesta do Řecka. s někým jiným…je pokrok možný

Jan

Nesmyslné slevy? Zadluženost ČR je 4. nejnižší v EU. Slevy pro důchodce a mládež existují ve všech vyspělých zemích. Těch pár mld. ten státní rozpočet opravdu nevytrhne. Ovšem mnohem větší díru do rozpočtu dělají konsolidace bank, nesmyslné státní zakázky a nákupy….jenže do toho se špatně kope. Taky jednou budete mít děti, nebo budete důchodce. Apropos, jak se vás dotýká státní dluh? Jak se dotkl Řeků státní bankrot? Stále mají důchody 2x vyšší než my. Takže státní dluh je mi, víte kde…..

Gwann

konsolidace bank je záležitost cca 2000 naposledy… vy jste se teď asi probudíl, že… tehdy richterová (např.) byla na střední a bartoš byl na vysoké. ty nákupy a zakázky jsou rovnez za babisem. a faltynkem. zase špatný hrob k pláči. slevy 75procent fakt jako nevím…kde mají v tomto rozsahu. např. v itálii jsem jako student ve vlaku jezdil za plnou palbu. jestli vám přijde normální mít deficit cca 6-8procent HDP…tak vězte…ze to je za 8 let nárůst zadlužení někam na italskou či belgickou úroveň. a to bez eura znamená drasticke úrokové sazby. k řecku…tak tam došlo k různým bezva vecem.… Číst vice »

Ibragim z Bastru

On je to zrejme komunistický nebo koblihový důchodce s mentalitou „po nás potopa“, s takovými není možné diskutovat….

Eva

To jste měl velké štěstí. Gratuluji. My měli zpoždění 11 hodin a tu šílenou cestu nepřeji ani panu Jančurovi a jeho managementu, který by si to zcela jistě zasloužil.

MartinS.

A to jste měli to zpoždění z důvodu neprůjezdné trati po nepříznivém počasí (s tím dopravce neudělá vůbec nic) nebo z důvodu porouchané lokomotivy na maďarském území (s tím dopravce něco dělal, ale bohužel se to úplně nepovedlo).

Marcel Štancl

Otázkou je kdo Regiojet podpoří? Takové společnosti jako Čedok nebo Travel vesele prodávají svoje zájezdy díky Regiojetu a nemohou mu přidat peníze na úklid soupravy, aby to neuklízeli Stevardi, ale poslalo se to ve Splitu na fekální koleje jako jsou na ONJ a za úplatek by to místní bez práce uklidili. zrovnata hoteliéři by snad mohli nějakou tu kačku přispět za dovezené zákazníky. Nebo jen čekají jak hyjeny na kořist která vystoupí? Tohle spojení má příští rok potenciál i na jih od Ploče.

Slavomír

Přijde mi to jako cesta do pracovního tábora

Rendy

Mi stačila s Regiem cesta do Prahy, do Chorvatska bych s nima v životě nejela, a už s nimi nikam nepojedu.

Ahmed

Tak si jezdí se vším psem karousu

Pája

Četl jsem to 3x a vyšly mi 3 různé smysly věty. Mohl byste to napsat ještě jednou a trochu líp? Děkuji.

Jana B.

Asi tak, mě stačila cesta z Přerova do Kopřivnice 😀

Daniel

Osobně jsme o tom s manželkou uvažovali no se třema dětma vyhrálo auto. Levnější, komfortnější a s klimatizaci. Jako bonus mobilita na místě a díky tomu hezké výlety po okolí. Nevím co rodiny táhne tímto cestovat. Singl bych chápal.

Ahmed

Tady je vidět, že ten kdo dává palec dolů závidí, že máš v autě klimatizaci nebo jsou to socky co nikdy auto neměli a vymlouvání se, že auto není ekologické.

Zesp

A to sipreddtav, ze mam doma auta hned dvě. Jedno rv 2019 a druhe rv 2021. A přesto jsme jeli vlakem!

navratp

To nechapu.

Daniel

To je naprosto v pořádku. Každý máme jiné priority. Já v čele vlaků najezdím tisíce km měsíčně, nemusím ještě i do Chorvatska.

Já, kdo jiný

Koukám, že to máme nastaveno stejně.

tom the second

na plakatu?

Odpadlik

Tak pokud umi manzelka ridit tak ano. Moje neumi a ridit 1000 kilaku na jeden zatah me fakt vubec nelaka. Deti mame zatim maly ale asi pak zkusime ten vlak. Snad Jancura nedostatky vypiluje.

Marek Juřík

Určitě doporučuji. Pokud si zarezervujete celé kupé, budete mít klidnou cestu až do Chorvatska. Mimochodem jsme také cestu absolvovali a určitě by jsme jeli znova.

Tomáš Vrána

Vždy jezdim autem, pro mě je uz samotná cesta hako výlet na dovolenou,Vždy plánuji tak abych to v pohodě zvladnul. Nehledě na tom jezdím ve třech tohle dvakrát měsíčně do práce do Německa už pět let a to tranzitem. Takže cesta do Chorvatska je pro mě eazy.

Pája

Třeba my se dali zlákat. Rodiče 3 děti ve vlaku líp zabaví a část cesty můžete teoreticky spát. Ani jsem netušil, že to manželka – v dobré víře – kuje. Auto jsme nechali letos u nádraží. Problém není lehátkový vlak, ale majitel a fakt, že je to loterie. My si asi vytáhli několik Černých Petrů během cesty tam i zpět.

Odpadlik

Njn tak stane se. To se ale muze stat I v aute zeano. A rikat tak dlouhe ceste autem s malymi detmi pohodlnejsi nez vlak je nesmysl.

Pavel

Pro rodinu je auto rozhodně ve všech směrech lepší volba.

pete

V roce 1985 jsme 3 týdny lezli v Bulharsku po Pirinu a pak jeli domu vlakem předpokládám, že ze Sofie. Cesta trvala jen tři dny, ale byl to nezapominutelný zážitek, Byli jsme čtyři, takže nám do lůžkového kupé pro pět řidali nějaké děvče (mohlo ji být tak 18-20 a nám bylo 30) ze zřejmě lepší rodiny , neb jela do Vídně na operní školu. Po těch 3 týdnech jsme samozřejmě patřičně vypadali, ale hlavně voněli, takže se půl dne zdálo, že to nepřežije, ale pak začala roztávat. Roli v tom měla zřejmě i rakije, kterou jsme se solidně zazásobili tuším… Číst vice »

Tomas

Autor clanku me zaujal svoji statecnosti hned v uvodu. Objednat si v lete ve vlaku sushi a zkonzumovat ho i pres nefunkcnost zachodu, klimatizace a chlazeni, to uz chce notnou davku optimismu a odvahy

Pája

Vidíte, tohle mně nenapadlo 😂😀😃👍👏

Nekdo

třeba jako novinář chtěl pořádnou zápletku. no a nepovedlo se…

px50

Kvalita služeb a přístupu RJ klesla za pár let na 0 úroveň. S takovou by RJ na Západ od ČR hnali. To jen tady většina chrochtá blahem, když dostane Rájec a tisk zdarma. Chce to další konkurenci!!!!!!!!!

Zdenek

Něco na tom je. Včera jsem s RJ cestoval z Vídně do Brna v tzv.business. sice jsem tu vodu i 0,2l sektu dostal, ale vrcholem bylo že kousek za Vídni mi tam stevard soupnul do kupé jakýsi pár z ES ze prý nějaká porucha

Leinad

Takže tě steward vyhodil ze tvé místenky?

MartinS.

Vy jste měl to kupé pro 4 osoby rezervované celé pro sebe? Nebo v čem byl problém, že stevard na volná místa posadil jiné cestující?

Původní Pražák

A já jsem podle článku i diskuze myslel, že právě už vesltsina nechrochtá blahem. Asi jsem to špatně pochopil.

Jaroslav

Sic souhlasím, ale na západě se podívejte třeba na Alex a tam se žádné hnaní nekoná.

Libor

Pokud není uvedena cena, pak nelze posoudit, zda kvalita odpovídá ceně.

Lada

Nebylo by fér a novinářsky etické aspoň třeba v perexu zmínit, že autor u recenzovaného dopravce pracoval jako inspektor kvality (nebo jak se to jmenovalo), ale pak se s ním jaksi rozešel?

Jan Sůra

Pracoval u něj před devíti lety.

Zesp

Tak pak je vše jasné. Objektiviita nade vše. Pak už se tedy tímto článkem nehodlám zabývat.. Akorat se to mělo napsat hned, nemusel jsem ztrácet s příspěvky cas. Mohlo mi dojít, že běžný cestující by možnost takový článek napsat nedostal. To jste mě dostali pánové… Ale účel to splnilo, dost lidí si cestu zcela jistě rozmysli a autor může mít dobrý pocit, jak to tomu bývalému chlebodarci na nandal. Ubohé…

Jan Sůra

To, že v RJ autora před 9 lety pracoval, podle vás znamená jeho zaujatost? Kdyby si chtěl cokoliv s firmou vyřizovat, popíše jen cestu tam. Reálně x spojů výrazné problémy měla, což firma přiznala. Aleše znám dostatečně dlouho na to, abych si dovolil ho o takový text požádat. (impuls k jeho sepsání vznikl na moji žádost)

Zesp

Jak už jsem uvedl, už do toho vstupovat nebudu. Mě se zkrátka cesta líbila a jsme alespoň zatím spokojeni. Byt jsem do této chvílel s Regiojetem nejezdil nějak často, tento produkt mají vymyšlený dobře a svoji klientelu si našel. Čekal bych ale, že by s tím spíše měl přijít nás dopravce největší se zázemím, technikou a zkušenostmi a dotacemi na všechno možné. Pak by urcite jinak vypadala kvalita (i když o tom osobně pochybiji) a organizace. Ale parádní by byla hlavně cena, diky cemuz by to jezdilo poloprazdne. Kdo teď chce jetkvalitne a na úrovni, může jet nightjetem z Blavy.… Číst vice »

Mirek Zv.

Je to letos asi hodně o štěstí. Vy jste asi měl o něco větší než autor. Ale myslím si, že to popsal objektivně a slušně, a že to hlavně nebyla zdrcující kritika dopravce, jen postesk, že dost věcí by mohlo být lépe.
Ani jeden jste ale neměl opravdovou smůlu, na rozdíl od těch, co v tom jednom šíleném týdnu končili s 10h zpoždění. Jestli byl někdo z nich bez klimy se zavřenými okny, to už legrace nebyla.

Původní Pražák

Co mi to jen připomíná. Aha. Debaty pod každým článkem s kritikou ČD. Asi se tu změnil sponzor? Nebo má někdo svého favorita za nedotknutelného?

Jan Sůra

sponzor zůstává stále stejný: čtenáři konzumujicí reklamu přes reklamní systémy Google AdSense a Sklik.

px50

Tak má k tomu kvalifikaci

David

Což mluví za vše, Arriva, Leo, Die, GW, AŽD tuto možnost neměli.

JardaP

Zkuste tedy napsat recenzi o cestě do “Jugošky” s výše jmenovanými.

zesp

Jo a zdrželi jsme se v Blavě na hlaváku. Partija tam vystoupila z vlaku a jala se kouřit. Už tam alena to čekali policajti a začali je kasírovat. Museli do vlaku pro doklady a hezky jeden po druhém. Hlídek bylo několik, prý už na vlak s vidinou tučného výdělku pravidelně čekávají… Hodně lidí pak nastupovalo i v Budapešti, to byl přímo dav… Návazná doprava taky v pohodě, řidiči už si přestupující usměrní podle cílové destinace. Nám řidič zastavil až u hotelu, podle něho by byla houpost jít v tom vedru s bagáží ten 1,5 km od zastávky k hotelu, když… Číst vice »

J.K.

Já jenom doufám že finančně na tom zase trochu vydělá a příště to zkusí i jiní dopravci. Nevím jestli třeba ČD by mohly prodloužit svůj rj z Grazu, nebo jakkoliv….
Koridor u nás bude hrůza i příští rok, to se bohužel moc rychle nespraví….

Jaroslav

Kvalita vlaku je i unas katastrofa i ČD jaksi stojí za hovno chce to prostě konkurenci a hodně rychle vlaky ČD jsou jak pro prasata a ne pro lidi brrr špína smrad a zpoždění na Denim pořádku

Majkl

Dobrej výžbleft 😂

Gwann

jaroslave, macej si ho ve vlažné vodě. zlepší se to.

Ketchup1970

Jel jsem s ÖBB, SNCF DB i SBB a ČD nijak nevychází špatně .

Jaroslav

Jaroslave, já jsem tu Jaroslav už pár let… Ale podle toho jak píšete se raději přejmenuji… 🙂

Paddy

Tvůj výjev je také katastrofa.

Pavel

Tak zrovna ČD patří mezi to lepší, co u nás máme.

PilsenTom

Myslím že by RegioJet měl trochu zvolnit. Já fandím jeho vlakovým expanzím, ale tak trochu jde kvantita nad kvalitu. Jezdím teď často do Prahy a všímám si že spousta spojů RegioJetu má už při odjezdu několik desítek minut zpoždění, často tam vidí ty velké hloučky lidí co tam na ten spoj čekají. Plány má hezké, ale ta firma si na začátku zakládala na vyšším komfortu a lepších službách než má ČD a od toho bohužel opouští.

Jaaaa

Státní cecík je jistější.

xyz

Jiní by totéž nazvali, že přestal vyzobávat rozinky a namísto toho jezdí i běžné spoje pro občany, včetně spojů „děti do školy a babičky k doktorům“. 🙂

Gwann

tak že praha ostrava byla hodně velká rodinka, to popřít nelze.

Zdenek

RJ už není co byl

ajemgut

Pro určitou skupinu lidí, kteří jdou hlavně po ceně je to i tak idealní služba. Pred desti lety bych taky vyrazil s bandou kamaradu s moznosti se kvalitne vozrat, mit k dispozici wc a nakonec spat na lehatku misto v sede v buse. Kazdopadne dnes bych se tohoto neucastnil a radeji volil Nightjet. Zajimalo by me, zda by se uchytil drazsi produkt, kde by byli razeny moderni luzkove vozy, autovozy a minimalne dva restauracni vagony, pro ty, co se chteji bavit. dale by me zajimalo, zda by bylo teoreticky mozne udelit vyjimku pro legalni (perfektne odsavanou) kuřárnu, jelikoz jinak se… Číst vice »

J.K.

Jo, třeba Radan Stift s jeho vozy – jak se to jmenuje – nějak Bohemia express? By to mohl zkusit nabídnout, cena by tam vyšla logicky vyšší, ale třeba se v sezoně prodá všechno… Jídelák má podle fotek krásnej, akorát mu do toho asi hodila vidle corona…

Ten OBB vlak z Bratislavy stál 99 eur jednosměrně a taky to prodali…

SeaRanger
Jan

Kvalitně vožrat….to stačí. Přesně kvůli takovým jako jste vy, je cesta podobnými vlaky očistec.

zesp

Mě i překvapilo, jaký byl v tom našem voze a okolí už po desáté klid, na chodbičkách nikdo, i když byl vlak vyprodaný. Moje dcerky byly tak nadšené, že nechtěly spát, tak jsme před půlnocí vyrazili na obhlídku sousedních vozů. Všude se už spalo, tak jsem je musel tišit, abychom nebyli my ti špatní. Ze svého kupé najednou vyšla naše stevardka, která se už chystala na šestihodinový spánek ( noc má na starost tzv. noční stevard, který nastoupil v Bratislavě) a ptala se, zda ještě holky něco nechtějí z občerstvení, že je u RGJ spokojená a Chorvatsko má poprvé, tam… Číst vice »

Zdenek

Zaplacený z RGJ?

David

RGJ zkratka neexistuje

Ketchup1970

RJ je zkratka pro vlaky OBBa CD railjet ..

Zesp

Tak TOS mě pobavil. To mě nenapadlo, že by to zas někdo mohl brát takhle. Predstav si ze ne, jen jsem zas jednou vyrazil někam vlakem, viděl jsem to jinak a ak musím reagovat na takovéto rádoby reportáže s jedním účelem a cílem. Protože je mi jasné, že kdyby tam CD násady Béčka a staré Bc s gravitační WC a bez klimatizace, tak by zde většina chrochtala blahem. Asi jsem to napsal jasne, že…

Martin

Co chcete za těch pár babek kaviár?

Premek

Ne, jen to co naslibovali…

Petr

Dobrý den Měl jsem taky tuto zkušenost. Kvantita nad kvalitou. Jel jsem s rodinou na konci července taky. Vlak v Brně již zpoždění 95 minut. S kavárny/ čekárny jsme s noblesou byli vyhozeni. Naše dvě dcery to brali v pohodě. Ale nebyli jsme tam sami s dětmi ( byli tam i s menšími dětmi). Vlak po 100 minutách přijel,paráda. Kupé sedělo,bylo to fajn. Děda s vnukem(taky s kavárny), zjistili že jim změnili místa bez oznámení. Dostali jsme Rajec a tím veškerý servis skončil. Po oznámení ,že kafe zdarma se vydává ve voze 10( měli jsme to přes celou soupravu), tak… Číst vice »

Zdenek

S kavárny děti tam byli zvyklali dobrý ale příště až tu budete psát chce to kurs češtiny, diky:-)

Péťa

Píše do internetové diskuze a ne oficiální dopis ministrovi. Pokud někdo nepyse vilozene tihle hlodi tak mě to nevadí.

Lukáš

Napred se naucte sam interpunkci, a potom kadrujte ostatni.

Negattor

Zdenku, také byste zřejmě potřeboval kurz. Jedna hodina by vám možná mohla stačit.

Martin Hanzal

Skláním se před personálem u RJ. Obzvlášť na takovém spoji to musí být vážně otročina… a vedení by se mělo vážně zamyslet, jestli v posledních dvou letech tak trochu „nepřepřáhli nápřah“ a je v jejich moci stále nabízet kvalitní servis, tak, jak jsme byli (většinou) zvyklí v prvních letech provozu. Pravdou je, že se díky covidu do ČR nedostávám úplně často, ale letos v červenci jsem jel po dlouhé době mezi Ostravou a Brnem a ten sešup dolů je tam vážně znát.

medical_examiner

Myslíte ten zbylý?

LiborV

Souhlasím s Vámi. Jel jsem letos několikrát s RJ a nefunkční WiFi, špinavý a otlučený interiér, nefunkční dveře apod. Vozy Pendolino nebo Rail Jet, kterými pracovně také jezdím bývají nyní v lepší kondici.

Karlos

Ceník jsem tedy neštudoval, Chorvatsko mě vůbec neláká, ale opravdu to do Rijeky pro partu 5-6 lidí vyjde levněji (rychleji těžko) než autem? Nějak mi totiž nedává smysl tam jezdit vlakem, natož v takto polních podmínkách. Autem je to nějakých 8 hodin, cca 800 km. To se dá zvládnout na jeden zátah s cenou za naftu někde kolem 1200 Kč za jednu cestu + dálniční poplatky. Nevěřím, že by vlak vyšel levněji a jinou jeho výhodu rovněž nevidím. Tak proč tedy vlakem???

none

Mozna proto, ze ne autem 🙂 Co jsem zatim jezdil vlakem, nikdo neridil, kdo chtel spal, kdo nechtel spat, mohl delat co chtel. Autem tam sice budete driv, ale tady je to pohodlnejsi. Samozrejme se najde nekdo, kdo by tu cestu vlakem urcite nepodnikl. Ja bych zase nerad nekdy sedel v aute tolik zbytecnych hodin, kdyz letadlem to tam je hned 🙂
PS: I cesta muze byt cil 😀

zesp

Ano, o to tady jde, nemuset absolvovat tu dlouhou cestu autem. Radim prostě našel díru na trhu, no…

Vojta

a auto jste jste koupil za co? Opravujete za co? Realne naklady na 1 km cesty jsou násobně větší než jen palivo.

medical_examiner

A bude už jen hůř…😈

Kernteriér

Pokud jsem auto nekoupil jen kvůli této cestě, jsou ty náklady na ni úplně jinde. My se ženou najedeme za rok se dvěma auty nějakých 55000 km. Kdybychom do toho započítali Chorvatsko, tak se to docela ztratí. Ty 2000 km dáme za týden při dovolené v ČR taky.

qwz

ovšem pořizovací náklady a amortizaci vozidla v běžném osobním vlastnictví i všechny náklady na jeho údržbu musíte připočítat i k té jízdence na vlak…

Simi

To počítáte nějak špatně. To už má Jančura započtené.

devnull

Provoz běžného auta stojí kolem 6 Kč/km, pokud tedy nemáte výměnu oleje, pneumatiky, výměnu spotřebních dílů atd zdarma. Jen ztráta hodnoty nájezdem je nejmíň 1-2 Kč/km.

Gwann

jenže tohle ti mudrlanti nepočítají…mají auto přece tak jako tak…

mexeee

asi takto, procestoval jsem vlakem celou evropu, od té doby co mám děti cestuju autem,ono kufry, tři děti apod.. je ve spojení s vlakem, který by se dal kvalitou přirovnat k východnímu bloku pro nižší střední třídu popř. italy opravdu hrůza, pominu, jestli mám LPG apod, na jednu stranu komfort, který ve vlaku když máte štěstí z části je, si nahradím autem se zastávkou na nocleh spojenou s prohlídkou města někde na cestě, ať to stojí třeba v besso final dvojnásobek… kdybych jel sám nebo s přítelkyní, popř. manželkou, určitě bych to zkusil, ale s dětmi snad až v pubertě… Číst vice »

Zdenek

Kdybys neměl děti koukals,bys na to jinak

Simi

Vidíte a já si dala s malým, dcerou a přítelem Tatry vlakem lůžkem 2x double cupé. V 2 kole + auto.

Kernteriér

Chorvatsko (cesta z jihu Moravy tam a zpět) by mě při výše uvedených nákladech vyšlo na nějakých 5000 Kč pro čtyřčlennou rodinu. S přihlédnutím k tomu, že řízení je pro mě relax, ve vlaku neusnu, a nejsme z těch, co by proleželi dovolenou na pláži, ale chceme toho vidět co nejvíc, by se nám auto na takovou cestu vyplatilo víc.

qwz

A jiní mudrlanti zase vše přepočítávájí pouze na km a očekávají, že když pojedou vlakem, zaplatí jen za tu jízdenku na vlak, jako kdyby jim auto v garáži stálo zdarma…

Gwann

jezdíte si čím chcete, klidně na vysavači.

ale přestante se účastnit těch orgii hlouposti, že auto stoji jen naklady na palivo a dal už nic nestojí…

spousta věcí má kilometricke probehy a cena auta při prodeji, respektive jeho použitelnost dost koreluje s najezdem. s výjimkou extra malých nájezdů.

qwz

Bohužel existuje sorta lidí, která není schopna/ochotna si uvědomit/spočítat časovou hodnotu věci a jejich myšlenkový horizont dál než ke kilometrickým proběhům nedohlédne.

Spekulovat ohledně zbytkové ceny vozidla ve smyslu srovnání korelace s výší nájezdu a korelace s jeho stářím, je i vzhledem k situaci na našem trhu ojetých vozidel rovněž poněkud odvážné.

Jinými slovy: pojedu do Chorvatska vlakem a vydělám na tom při prodeji auta. Tak k tomu vám rozhodně přeji hodně štěstí.

Gwann

jedno chorvatsko může být burt. horší bývá kalkulace ve věci každodenního dojíždění. 100km každý den se může sakra prodražit, člověk pak vyděláva s jistou nadsázkou akorát na auto…a to obvykle taky nikdo nepočítá…

qwz

No ale o tom se tu celou dobu bavíme, Mlho!

Předřečník chce jet do Chorvatska a přemýšlí, jestli autem nebo vlakem. Jednou, ne denně. A vy mu do ceny jízdy autem napočítáváte absurdní nezanedbatelné částky z fixních nákladů na auto, jako kdyby na nich v takovém případě záleželo.

Když by řešil denní dojíždění 100 km, tak proti tomu neřeknu ani popel.

Gwann

princip je ovšem stejný. následek jiný.

Gwann

PS: u dovolené se taky snese víc. a tolik se nepočítá. např nebydlím v nejlevnějším hotelu jen proto že je nejlevnější. jen když někdo argumentuje, ze auto je za 1kc//km a tedy levnější než vlak…tak je třeba se ohradit

Jenisej

Ano , přesně tak. Nejsem firma, abych musel pocitat naklady na km. Auto mám, protože chci a cesta do Chorvatska pro mne znamena nafta + poplatky.

Kernteriér

To platí maximálně u nového vozu. U auta, co koupím za 50000 Kč, je to úplně jinak. Ale chápu, že se to nehodí do krámu.
Příklad: Koupil jsem loni v září auto za 46000 Kč. Na servisu (včetně dálničních poplatků, oleje a pneumatik) jsem do něj dal za ten cca rok nějakých 20000. Na palivu jsem za 30000 km zaplatil cca 45000 Kč. Takže náklady na km mám nějaké 2,20 Kč/km, hodnota vozu je cca o 10000 Kč nižší (dle inzerce). Takže celkem cca 2,40 Kč/km.

Gwann

tak pokud jezdíte šunkou za 46tis…tak je vše jasné…

Kernteriér

Ano, jezdím. Vychází mi to ještě stále lépe, než si koupit nové auto a dívat se, jak mi jeho hodnota mizí před očima.

Gwann

v tomto specifickém případě…pokud máte štěstí na kus, který se pokazí až po nějaké rozumně době…jezdíte opravdu skoro bez amortizace.

Tomas

Pokud už mám auto, a budu patřit mezi cvoky, co do kilometru rozkládají i pořizovací náklady/amortizaci… tak nechat auto doma a jet do chorvatska vlakem vyjde ještě dráž, než s tím autem do toho chorvatska jet.

nicméně, to dělají jenom cvoci. prostě mám auto, auto mám od toho aby jezdilo. a rozpočítavat do toho tyhle skryté náklady nehodlám.

Gwann

inu, doufám že se nikde nezivite jako ekonom.
existuje sice věc jako sunk costs, ale ty zde úplně neplatí. jen si to lidi myslí.

Lech Malý

Když si budete doma ke snídani vařit čaj, budete do jeho ceny počítat pytlík čaje, vodné a stočné, amortizaci konvice a elektřinu, nebo tam přihodíte ještě plochu podlahy kuchyně v metrech krát 100000 rozpočtenou na dobu životnosti bytu?
Tydle kalkulace, aby vyšlo, že vlak je levnější a rychlejší mě vždycky fakt bavily…

Gwann

tohle konkrétně mne nenapadlo. ale zeptejte se kolem sebe…kolik lidí má slušný mlynek na kafe, dobrý krajec atp. a kolik kupuje mleté kafe a nakrájené uzeniny aj. a proč asi, že?

qwz

Je to tak. Auto pro soukromé účely je obvykle vždy ekonomický nesmysl. Většinou se místo pořízení auta vyplatí jezdit všude taxíkem třeba.

Když už ale auto mám, protože pro to mám nějaké jiné důvody, tak potom rozpočítávat fixní náklady do kilometrů a tvářit se jako když auto nechám doma, pojedu vlakem, byť mne jízdenky stojí víc než palivo, že na tom něco reálně ušetřím tím, že snížím kilometrický nájezd a projeví se to ve zbytkové hodnotě vozidla, to jsou fakt ekonomické úvahy jak stehno.

Axel

Je to trochu jinak… Spousta rodin má víc než jedno auto… Zvláště na venkově (=obvykle míň starostí s parkováním doma/u domu než ve velkých městech/satelitech)…

A je-li funkční/vyladaněná regionální veřejná doprava, tak se vyplatí si nechat jen „víkendové“ auto a „celotýdenní“ auto prodat.

Takže ano, lze ušetřit = neboť postačí jedno jediné auto v rodině = víkendové (na víkendové nákupy/za příbuznými/na rodinné výslety).

Mám vyzkoušeno, že od nás ze Slovácka relativně funguje dálková veřejná doprava směr OLO/OVA/BRN/PRG/PCE/Jeseníky/Blava/Vídeň…. Ovšem doprava směr Trenčín nic moc.

Původní Pražák

Jedna otázka je, na kolik vás v průměru vyjde km, když to na konci celé sečtete, a uplne jiná otázka je, na kolik vás vyjde dodatečných 2000 km do Chorvatska v porovnání s tím, že to auto zůstane stát v garáži. A na to není žádná univerzální odpověď. Může to být cokoliv mezi provozními kapalinami a generálkou.

zesp

Spoustu lidí to zajímá proto, že nechtějí, nebo nemají možnost jet autem a vidina proseděné noci v autobuse je děsí (mě děsí obě varianty). Toto je parádní alternativa, i když ten bus tam v konečné části trasy taky třeba je. Ale klíčové je, že noc je vleže, je možno dít na wc i když asi někde někdy nefunkční…

Armin

A pak je třeba vzít v úvahu, že vlak je nejudržitelnější způsob dopravy. Jen to chce nabízet i služby vyšší kvality než lowcost, aby bylo možné oslovit různé druhy zákazníků (viz. NightJet)

Kernteriér

A mě třeba ten vlak děsí ze všech způsobů dopravy nejvíc. Ale chápu, že existují lidé, co to mají naopak, a neberu jim to.

Zesp

8 hodin?I stemi mnohdy 4 hod čekání na hranicích? Jel jste tam letos? Tak potom pardon, ale nemáte pravdu, 8 hodin to určitě nebude. Dnes přijeli do Splitu nějací brnaci, prý 20 hod jízdy nonstop!!!! Do Rijeky to bude méně, ale ne 8 hod….

Pavel

Všechna čest stewardkam a stewardum, tuhle práci bych nedal. Na nich si cestující vybíjejí stížnosti nad nefungujicimi věcmi, které oni nemohou ovlivnit a pořád po nich někdo něco chce. Počítám, že se moc během cesty nevyspí.
Těžce vydělané peníze (a asi nic moc velké)

zesp

Mají na spánek od půlnoci do šesti, kdy je noční klid a službu má tzv. noční stevard, který nastoupí v BA…

Lukáš

Absurdni argumentace. Tihle lide jsou zamestnanci spolecnosti, u ktere jsem si zaplatil sluzby. Na koho jineho se obracet? Nejsou tam od toho, aby od nich clovek neco chtel?

Já Já Já jenom já

Všechno je to jen o lidech. Jeli jsme z Budapešti a turek či podobný němec si dal nohy až nahoru na opěradlo.Asi je to normální. V cizině.Jinak cesta Praha-Budapešť a zpět co chceš v Lovcostu??Koňský vejce?Každý si může vzít svačinu ale ukliď si po sobě vole!!!

Jaaa

Vozíte s sebou zapalovač? 🙂

Martina

My tedy jeli též do Chorvatska a já jsem spokojená byla a bylo to super. Takže nevím, kdy přesně ty problémy byly.

Jen tak tak

Ty problémy jsou popsané v článku. Jen je potřeba číst více než nadpis. 🙂

Martin

Jezdím pravidelně ze Smíchovského nádraží a sleduji systém čištění vozových souprav Regiojetu. Podmínky, ve kterých se udržují a připravují vozy na další cestu, jsou otřesné … tento dopravce zde vše provozuje v polních podmínách. Řada vozů při odjezdu je špinavých zvenku, takže i uvnitř to musí být rovněž nádhera. Vozy v některých kupé mají občas od vlhkosti bílá okna, zcela neprůhledná. Myslím si, že pokud souprava jede na jakoukoliv trasu, měla by být čistá, plně funkční a ne balkánské kategorie, kdy jsou nefunkční toalety či klimatizece … takový vůz by neměl vůbec vyjet na trať. A trávit v nefunkčním voze… Číst vice »

Gwann

inu, maximalizace využití souprav. prece nebude pár vagónu čekat v záloze…kdyz můžou vydělávat. a přesně proto je levný.

sám bych s tím jel, risknu to. s rodinou nikdy.

Sch

První si musí Jančura ujasnit profil zákazníka. Rodinu do vlaku s opilci brát nebudu. Když to zaměří na rodiny může vozy Astra předělat na slušné bistro nebo skoro jídelní. V každém případě v zimě nemají vyjet vozy, které netopí a v létě vozy, které nechladí.oba nefunkční záchody jsou také na hraně použitelnosti vozu. Ten náhradní vůz by snad tak drahý nebyl, ale rozpojovaní vlaku by možná nabouralo ten krátký obrat v Praze.

zesp

Rodina bude nadšana jako ta moje. Věřte mi…

Gwann

ne, nebude. už nich něco vím. ani nightjet neprošel zkouškou…

Marek

Dobry vecer, ja kdyz byl malej, jezdili jsme cela rodina do Bulharska vlakem tri dny. Nerikam, že to byl buh vi jaky luxus, ale bylo to fajn. Co se tyce fotek, ktere jsou ukazany, tak si myslim, ze je to oproti tomu cim jsme jezdili luxus. Ps: lette letedlem businestridou, treba budete spokojeny.

Gwann

ano, jako dítě jsem taky jel vlakem do Bulharska. a Rumuny zebrajici po vagónech i jejich pohraničníky se samopaly mířící na lidi pro sacovani kufru nezapomenu nikdy.

ale tohle není vhodná srovnávací základna…

Martin

Ano, to máte pravdu … já také jezdil našimi vozy do Burgasu či Varny a mám stejný dojem – bylo to fajn. … ale nikdo mne nelákal na klimatizované vozy, Wi-Fi, bůhví jakou zábavu a podobně. Myslím, že takové vozy, které jsou popisovány v článku či jsou vidět špinavé a připraveny k výjezdu na mnohahodinové trasy na Smíchově, by být v dnešní době neměly. Dělají ostudu ČR. Lecos člověk dokáže pochopit – zpoždění vlaku nebo když dojde k závadě na klima či toaletě ve voze během jízdy, to se stát může, je to sice nepříjemné, ale stane se … ale… Číst vice »

zesp

Nemůže opustit depo, neb by jim kraj napařil tučný flastr. Jinak by tím ČD vozily kaštany už nastálo, to si pište…

Nekdo

vyzkoušel. šampus byl moc teplý a kaviárové chlebíčky jsou prý jenom ve first. co tam máte dál?

slsp

Ano, a ja ked som bol maly, tukal som tak akurat do kalkulacky MR-610 a nie do mobilu s internetom. Ale medzicasom mame tak nejak rok 2021 a pokial nekupujem listky na retro jazdu, dovolim si ocakavat standard poplatny vyssie uvedenemu letopoctu. Nie nefunkcnu klimu a hajzle tri vagony daleko.

Eli

Ono se to netyka jen cest do Chorvatska, ale i po nasi vlasti. Kvalita sluzeb se zhorsila, ale ceny se neskutecne zvysily. O tom, ze nefunguje wc ve vagonu c.4 radeji pomlcim a s dcerou se vsazime zda bude fungovat ci nikoliv… no nefunguje!! Obcerstveni neni … obsluha prijde jen jednou a to jeste to pitome kafe zapomene … ja vam necham udelat nove to uz bude studene a cekate dalsi hodinu … co na tohle rict?? Ze pan Jancura asi trosku nezvlada … ze si ukrojil veliky krajic a … mimochodem … pred par lety cestujici dostal vlhceny ubrousek… Číst vice »

medical_examiner

Kolik si můžu vsadit že ten záchod opět nepůjde?

Ketchup1970

Kdyby recenzent jezdil Laborcem nebo Hornádem, případně “Baníkem” což byl vlak z Ostravska na Slovensko kdy část jela z Žiliny na východ a část na jih někam do Serede, tak by se nedivil. Ono unavení Rusíni z Východu v kupé , když tenkrát neznali ještě deodoranty, spolu s kolující samohonkou, to je taky “zážitek”

Lol Phirae

A co teprv rychlík z Moskvy s topením na uhlí. 😉

medical_examiner

Došlo uhlí?

Lol Phirae

Uhlí je v SSSR asi stále dost. Ale tyhle sovětské vagóny, to bylo fakt jen pro silné nátury, včetně totálního zamoření štěnicemi.

Karl vB.

Topení nezávislé na stavu/ druhu lokomotivy je na tak dlouhé trase velká výhoda.

medical_examiner

Copak?
Nedali vám loknout?

Ketchup1970

Preferuji Laphroig a tu nenabizeli . Slivovicu si palim sám . Preferuji kvalitu nad kvantitou ( u tohoto článku to zní ještě pikantnejc)

OndraS

Dobrý večer ze Splitu, dnešní cesta naprosto na pohodu. Žádní ožralové, místo toho plné vozy rodin (i jen žen) a překvapivě hodných dětí. Odjezd z Prahy na minutu přesně. Ve Splitu asi hodina nabraná na hranicích (ale koho to zajímá?). Záchody v provozu a čisté (paní uklízečku platit zlatem!). Celkový dojem super. Není to hotel, spíš fajn hostel 🙂

Výkolejka

Zřejmě to je i tou negativní reklamou. RJ na to zareagoval a udělal něco pro zvýšení kvality a už bude do konce sezony vše ok. Snad.

OndraS

Klima vypadávala v Česku, pak v pohodě, před Splitem jsme ji dokonce ubírali. WiFi jsem nenašel. Cením personál, občerstvení. Zapracovat na klimě a prodloužit dobu na obrat.

Výkolejka

Doba na obrat se neda prodloužit. Jizdni doba se neda zkratit a den ma 24 hodin … To nevyresite.

Pacicka

Třetí souprava…..

Výkolejka

To je sice pravda, ale ta cena by poskočila dost nahoru …

Nekdo

minimálně o 50% (kdybychom zcela naivně počítali o jednu soupravu navíc…)

medical_examiner

Kde by ji vzal…

Ad libor

No nikde. Ale jsme přesně u toho. Namaluje se něco nereálného a pak se to vydává za standart, a že je levnější…. Přitom je to jen nezvládnutí produktu.

Zdenda

Doba na obrat se da prodlouzit tim aby Rijeka, Split se nejezdilo spojenou soupravou s rozdelenim v Ogulinu, ale samostatnou soupravou kratsi cestou pres Lubjanu do Rijeky a druha souprava pres Budapest a Zahreb. V Praze pek na obratu stridat soupravy mezi jednotlivymi trasami.

Armin

Nebo by se nemuselo jezdit oklikou přes Maďarsko po pochybných tratích, ale přes Rakousko.

Axel

Tuším, že ve zdejším rozhovoru s majitelem RGJ bylo o tom řeč. Myslím, že jeho odpověď spočívala v údajně výrazně vyšší ceně za použití kolejí v Rakousku, ve srovnání s cenou maďarských kolejí….

A taky mám pocit, že obyvatelé Rakouska vesměs jsou míň citliví na cenu, tj. možná by ve Vídni nebylo tolik zájemců pro vlak RJG do Chorvatska… ale toto je jen spekulace mě – laika. .

Armin

Dovolím si tvrdit, že kdyby se jezdilo přes Rakousko, tak by se cestovní doba (a tím pádem i doba na obrat) zkrátila.

Zesp

No sláva. Já už měl strach, ze jsem jen já jediný a asi vadný, kdo byl s cestou spokojen a nejedu tady v jedne lajne s modrými, ze co je zlute je automaticky fuj…

K.Mokrý

Regiojetu se vyhýbám kde můžu s vyjímkou cesty do Tater (Praha – Liptovský Mikuláš/Poprad) ,kde ČD jen s přestupem a pendolíno jezdí blbý časy. Ty Tatry jsem jel tam a zpět už 3x a zase stěžovat si nemůžu – vždy jsem zvolil tu Relax třídu samostatné místo a těch sedm hodin se dá přežít. Klima zatím vždy fungovala a záchody taky (ale bordel tam byl ,kašlou na to cestou to neuklízí).Katastrofa je to wifi to buď nejde vůbec nebo špatně. Obsluha pokaždé OK oni Relax a Bussines obsluhují přednostně ,takže mě to někdy až obtěžovalo když se každou chvilku ptala… Číst vice »

medical_examiner

Kdo těmi Košičany vlastně jezdí?

Tomāš

Kdo asi… Košičani

Ibragim z Bastru

Díky moc za recenzi. Pomohl mne definitivní se rozhodnout, že tímhle fakt nepojedeme. Regiojetem jezdím celkem často vnitrostátní trasy a mam jej rad. Chtěl jsem tudíž vzít sedmiletého syna, fanouška vlaku,na nějaký Hezký výlet. Ale ruleta z nefunkční klimou, ne chlazením džusem a tlupou ožralych zvracejicích čechistánců, to není nic pro mně. …

Zesp

Takže ts antireklama zabírá. Já bych vám ji zase doporučil po své osobní zkušenosti. A to jsem jel s dětmi a ženou. Vyzkoušejte a uvidíte. Pokud tedy nejste nějaká naprosta fajnovka. Ubytování jako v nighjetu to asi fakt není.

Simi

Tak zkuste tatry

Ibragim z Bastru

Děkuji. Jednak tam jezdime asi jednou rocne. Jednak to z Brna na přímý vlak není. Na noční už vůbec ne. A hlavně tam není moře…

Lukas

Ten článek mi připomíná denní standard českých drah…Co k tomu říct? Snad jen, že se to RegioJetu stává, ale u českých drah je to normální. Jezdím Praha – Ostrava a moje zkušenost je s Regio i Leo výborná. Za to s ČD je to vždy stejné:Zpoždění, přeřazení vlaků, přeplněný vlak, nedostatek potravin ke koupi a klimatizace? Funguje jak kdy. Nepamatuji si jedinou jízdy ČD za posledních 10 let, aby vše proběhlo dle plánu. Nechci Regio obhajovat, jen chci říct, buďte rádi, že jste nejeli ČD. A když chcete do Chorvatska za tu cenu? Tak asi pro vás ok? Nebo jste… Číst vice »

Palecek.M

Turkish Airlines je lowcost? To urcite ne

Honza

Tak to já jezdím pravidelně na trati Praha-Ostrava Pendolinem ČD a nemůžu si stěžovat. Naopak RegioJet poslední dobou tragédie, stejná zkušenost jako autor článku.

Axel

V čem konkrétně máte stejnou zkušenost na trase PRG-OVA?

Vážně mě to zajímá, neboť opět častěji budu jezdit z/do Prahy (a RGJ bych využil na trase PRG-OLO)…

ČD4ever

Nefunkční WC občas v celé soupravě (nekecám), servis žádný (provozní důvody), nefunkční klima, nefunkční WiFi. Přesedlal jsem na ČD, dokud to RJ nezlepší.

Simi

Prg-Olo objednávám jen Pendolino nad ostatním nepřemýšlím.

Martin Hanzal

Jste si opravdu jistý, že jste letěl s Turkish Airlines? Budeme-li Turecko stále ještě považovat za evropskou zemi (geograficky, ne politicky!), pak jsou THY rozhodně nejlepší evropské aerolinky!

Palecek.M

Low cost – to z nejakeho nepochopitelneho duvodu funguje. A ze se nemate kde vycurat, ve vlaku vam huli spolucestujici a v kupe mate 31,2° – dobre vam tak

medical_examiner

Ještě by to mohla být „loukoť klás“ s otevřenými vozy bez střechy.

Miroslav Zikmund

Hezky napsáno …. V podobném duchu na „obrat“ jsem s kolegou absolvoval v roce 2004 cestu Jadranem ČD. Ve Splitu jsem byl „před válkou“ v roce 1990. Tehdy se jezdilo z Kninu přes bosenský Bihač. Zpáteční lehátko stálo cca 3 500. Stravování jsem měl „z vlastních zásob“, není nad „nezávislost“ – kávu v termosce – co zbylo bylo ráno příjemně vlažné, stejně nechávám ranní kávu zcela vychladnout … Na zpáteční cestu jsem naplnil termosku kávou, resp. zalil vroucí vodou uvařenou na turistickém liháku „vařík“ … Pivní výbava spočívala ve 24 plechovkách, což pro oba stačilo … předchlazené plechovky jsem naskládal… Číst vice »

DuDr.

Nechápu chlazení piva v „koncovkách“ vagonu, šlo by to podrobněji popsat? 🙂

J.K.

Jo, já jel taky ČD Jadranem, jídelák byl fajn. Zpoždění směrem tam bylo, ale koho to zajímá na takový štrece…

A ČD to tenkrát uměly prodat i s návazným busem… (ČD Travel)

Jiří 24

No, jak to tak čtu, raději bych letěl Smártem sice menší dobrodružství, ale funkční záchody, obvykle nepoblitý interiér letadla a catering na úplně jiné úrovni 😁