Na vlastní kůži: Jak jsem chtěl chorvatské lůžko. 1. díl: noční gastronomie
Telecí na barevném pepři servírované na místo. Foto: Aleš Petrovský
Původně chtěl Aleš Petrovský jen lůžkovou rezervaci. Nakonec si pro ni musel do Chorvatska zajet osobně.
Jen offtopic částečně:
U toho uvádění zpoždění v aplikaci a na informačních tabulích jsem zažil hezký příběh. V ČB na odjezdu osobáku do Strakonic nebylo napsané žádné zpoždění, asi několik minut po odjezdu napsali deset minut, ale aplikace Můj vlak už ukazovala, že vlak jede načas a je zrovna v zastávce České Budějovice severní zastávka. Proč? Proč tam mají takové chyby?
Jela jsem včera RJ na lince Poprad- Praha, třídou Relax. Z klimatizace zápach z toalet, toaleta jedna na tři vagóny, z jedné ze zbylých vytvořen sklad. Velice dlouhá doba objednávání a omezený výběr z menu. Nejlepší zážitek však nastal na nádraží v Popradu, kde mi eskalátor zachytil dolní část sukně a kdybych si ji duchapřítomně nechytila a silou za jízdy nevytáhla, zřejmě bych o ní přišla nebo bych upadla. Takto byla „pouze“ do poloviny celá černá od nějakého mazání. U eskalátoru totiž chyběly takové ty krycí štětinky, to byl zřejmě důvod zachycení látky. Myslím, že údržba eskalátoru patří do oblasti… Číst vice »
Moc dekuji za paradni cestopis, perfektne jsem se u toho pobavil 🙂
Klasické České dráhy, podobně je to s Českou poštou, Českými lesy, atd, atd…….
Vďaka za pekný článok. Nerozumiem, prečo sa v jedálenských vozňoch ponúka niečo v menu,ak to nemajú.
Prostě kapitalistický bordel. Nevím, čemu se divíte. Zažívám to dnes a denně, ze někde něco není k sehnání. Akorát tedy ne v restauračních vozech, ale v obchodech.
Teleci je jediné jídlo v JLV, které po obrátí v mikrovlnné či konvektaku vypadá stejně, chutná skvěle, je výborně, lehké, zdravé, bez lepku… nic jiného tam několik let nejim.
RJ1029 Rna stránkách RegioJetu takový vlak není a idos ho taky nezdá:)
Než se autor článku projede vláčkem, a než o tom publikuje článek, většinou nějakou dobu trvá.
IEx 1029, dopravce CZ-RJ, existoval, pravidelný odjezd z Brno Hbf 03 48, příjezd Wien Hbf 05 18:
https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Grafikon/data/sena/kjr/gvd2023/k252_od_2023-03-12.pdf
v tabulce ÖBB pro trať 901 není žádný vlak CZ-RJ, nevím proč, takže v kolik přijížděl na Flughafen Wien, nevím.
Byl nahrazen vlakem Ex 1135 CZ-GE, pravidelný odjezd z Brno Hbf 02 07, pravidelný příjezd Flughafen Wien 04 04.
1029 byl ten vysněný brněnský Airport expres? Jak byl obsazen?
Vždycky mi uniká takovéto sebemrskačství..v 22 vyjíždím z Plzně a někdy ráno jsem teprve ve Vídni? Tvl proč? Za tu dobu už bych v tom Chorvatsku byl dávno autem, o letadle ani nemluvím… A směnárna? Na co? V dnešní době kdy se dá ve většině případech platit kartou a když ne, tak si vyberu v místním bankomatu..
Tady je evidentně cesta cílem, ale tu směnárna taky nechápu.
Už tady bylo pár článků o tom, že teoreticky v jídelním voze kartou platit můžete, ale reálně „jako na potvoru“ terminál nefunguje a personál požaduje patbu cash.
To je jedna věc. Druhá věc je, že když bys si chtěl cokoli koupit u MÁV Utasellátó Szidilidí, tak: I. potřebuješ hotovost, protože terminál Sicher nepůjde, II. potřebuješ maďarský forint, protože v jiné měně tě kurwa natáhnou a III. potřebuješ drobný, kdybys, náhodou, nechtěl dát obslužné, tak abys z nich ty drobné nemusel páčit pod krkem držení. Jako Utasellátó upravilo ceník v jídeláku, že když stojí polévka, přepočteno z HUF, Kč 120.00, nestojí v CZK Kč 200.00, a v PLN Kč 170.00, to jo, teď už se to pohybuje plus minus jednotky korun. No, dobře, ale: karta nefunguje, české mince… Číst vice »
Máš si brát jídlo z domova, nic z toho bys pak nemusel řešit!
Ne každý má tu správnou banku s optimálním kurzem bez euronet poplatku, kdy kurz v součtu dosáhne i 27. Směnárna tak smysl má.
Svého času jsem vysvětloval podobně nechápavému člověku, že jedu do té stanice jenom proto, abych se z ní mohl (za 15 minut) vrátit zpět.
Dodnes nechápe.
Nemusí. Ty taky nemusíš chápat! 🤷🏽♀️😎
O možných hrátkách s volbou směnného kursu při platbě kartou toho už bylo napsáno dost.
Možná, že i vy jste při platbách v zahraničí (díky DCC) štědrým sponzorem provozovatelů platebních terminálů, aniž byste o tom možná věděl. 🙂
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tech-technologie-navody-pozor-za-dan-z-nepozornosti-rada-lidi-zapomina-jak-platit-kartou-v-zahranici-233604
Cenový rozdíl? Když jedu takto harakiri Praha Itálie, tak to stojí i se smečkou děti 890 Kč za všechny a to autem je tak cena z bytu na letiste
Trochu mi u článku se slovem gastronomie v titulku chybí zhodnocení přineseného pokrmu.
A co na tom chceš hodnotit? 😅
Čočka je nerozvařená, pokud není připálená, bude ok, maso jakbysmet.
Omáčka by potřebovala legírovat máslem, aby se ten tuk neodděloval. Respektive, obecně by potřebovala více péče, tohle není omáčka, tohle je „polotovar“ (a ne, nemyslím tím konvenienci).
Prostě: normální jídlo ve vlaku, no. 🤷🏽♀️
Ty čekáš nějaký „gastrozážitek“ (v positivním slova smyslu) ve vlaku? 😂🙃
Třeba tu konzistenci a ochucení. Nečekám samozřejmě lukulské hody, ale když už tady ta reportáž je, tak bych chtěl vědět, jestli nebylo maso jako podešev a čočka někde na 6. stupni Mohsovy škály.🙂
Klidně se ti přiznám, že ve vlaku ČD jsem jedl jen pivo, a to ještě v době, kdy se servíroval Budvar (cca. přelom století), takže nemám zkušenosti se současnou nabídkou. Ale zprávy z gastronomie mě zajímají, rád zkouším nové věci, a tohle je zrovna jídlo, co by mě lákalo.
Jako já tomu rozumím, ale to jídlo je „lepší“ závodka, prostě někde má JLV kuchyni, tam to navaří, zataví to do plastových nádob, dopraví do jednotlivých restauračních vozů, BordBistro vozů, nebo nějakých kantýn, jídelen, hospod, já fakt nevím, co všecko provozují. Tam to personál vytáhne z chlaďáku, strčí do televise, potočí pět, deset minut, přendá na talíř a donese ti to. Chutná to tak, jak to píšu: není to žádná katastrofa, ale – podle mého neskromného názoru – to za ty prachy nestojí. Vlastně je to o kousek lepší jídlo, než u RJ, ale za 2 – 2.5× tolik peněz,… Číst vice »
Tohle je moje nejoblíbenější jídlo v nabídce jídelních vozů. Maso je jemné, zelenina jemně pikantní a čočka vynikající. Člověk se opravdu nají a přitom nemá žaludek ucpaný.
Já Ti to mohu ještě doplnit: Na přelomu devadesátek a milénia byly běžné jídeláky Urbík. No tak co, no, placatý maso, hranolky (hromada!), obloha (ještě větší hromada!), tatarka (největší hromada! 😂), a na tu dobu to nebylo úplně levné. Nebo omeleta, nebo tak něco. JLV byly, veskrze, pouze na mezinárodních expressech, no a nebo na prémiových expressech z Ostravy do Prahy, nebo tak něco. A jakože italské nudle s hromadou sejra od nejmenovaného výrobce tam stály přes tři stovky, čaj a pívo přes stovku, atp., no a to byly jiné výplaty, že jo. ČD i JLV to svorně komunikovaly, že… Číst vice »
Díky za recenzi. Přiznám se, že dát si takové vlakové jídelní hody od 22:00 dále je teda obdivuhodné.
Když zrušili noční vlaky, a tím pádem i spací vozy? 🤷🏽♀️
Tak, víš co: když se nemůžeš kvalitně vyspat, tak se můžeš alespoň hodně nažrat! 😎😂
Petrovský si mohl zkusit nějaký doplatek u Regiojetu mezi Břeclaví a Vídní. 😁
Po dlouhé době jsem použil R8 z Kr pole, a jelikož byla souprava cca 10 minut před odjezdem tak jsem si soupravu prošel.Pocitově a pohledově všechny vozové třídy vypadaly stejně ojetě, stejný typický puch taková směs levných čisticích prostředků, s potem a zatuchlinou.Jelikož R8 beru jako takový šcihtovní vlak, kvalita tomu odpovídá.
To je možný, ale i přes to všechno je to rapidně lepší kvalitě, než tam byla za vozu B, A a Beer od CD.Ale jinak to nic extra není, to máte pravdu.
Beer byl na tom +- stejně, jinak to lepší je, nicméně laťku měli na ministerstvu nastavit mnohem výše, než tomu je.
To by se ale pak mohlo promítnout na ceně jízdného, a to nikdo nechce…Jinak zlepšení to je, už jen WiFi, zásuvky, klima v každém voze, plus catering je oproti minibaru CD taky někde jinde. Když to srovnám s podobnými linkami v zahraničí, není to zase taková tragédie, zvlášť v poměru cena/vykon
Já Ti to řeknu s bolševickou otevřeností, jo? Ministeriu dopravy jde o „laťku“ ceny, „laťka“ kvality je nezajímá, to jsou jenom kecy, realita taková je. Ano, kraje, to je jiné, ale taky kraj od kraje, ale tam vyžadují, veskrze, už, dneska, chlazení, WLAN, nebo zásuvky, některé kraje vyžadují i oddíl 1. třídy, a ano, podle toho to vypadá. Sorry, jako, nic proti ARR, ale když MD je s to vybrat na rychlík Praha – České Budějovice (přes Zdice), nebo Pardubice Hbf – Liberec regionální jednotky Bundesbahnu bývalé řady 628, které jsou staré jak Šukafon, mají, snad, ještě horší trakci, a… Číst vice »
Alesi, Vy v tech vlacich musite fakt projist majlant. :))
Nic ve zlem. :))
Vzdycky me fascinuje, kolik toho po ceste snite, hlavne nezdraveho. 🙂 Parky, bagety, cheescake atd… 🙂
At to s Vama jednou neklepne! 🙂
Tak ona je to v průměru jedna cesta/jeden trip do měsíce. Žádné drama. Ale že jsem jedlík, to je pravda. 🙂
Mam pocit ze autor článku se nejvíc těšil až bude olizovat talíře regiojetu a pak o tom napíše článek jaký to byl humus. Možná by měl ještě s vlhčenýma ubrouskama projít záchody a nafotit jak to bylo fujky..
Sorry, jako, ale to nebyl talíř, z podobného „koryta“ mi žerou koťata, jim to stačí, beztak to dorasujou. 😅🤦🏽♀️
A krom toho, teda, že to nebyl talíř, tak to bylo Schmutzig! 🤢
Zdravíme do Brna 👋😁
Jeden by čekal, že se v Brně spíš budou snažit, aby to fujky nebylo, když autor záchod ubrouskem objede.
Alternativně by naopak všichni kaštani mohli fasovat vlhčené ubrousky při nástupu, zatímco přepravní podmínky by pak stanovily jejich povinnost objet svoje místo. A zakrátko je po problému.
Ne, ty ubrousky by měli mít své a za své. Ovšemže s povinnou kontrolou personálem dopravce a vysokou pokutou za nekvalitní provedení. A také povinností vyčkat příchodu pracovníka i kdyby to mělo znamenat přejetí cíle jeho cesty – a samozřejmě s povinností si koupit jízdenku i na tento úsek, případná cesta zpět není v ceně. Též dopravce neodpovídá za náklady takto vzniklé (nocleh, zmeškané divadlo či zkouška na VŠ, sražené odměny…). Chcete čistotu? Tak ji budete mít!
Autorovi díky a rovněž se těším na příští díly 🙂
Díky 🙂
Tak takhle nefér a zavádějící příspěvek jsem už dlouho neviděl. Tohle je šotoušský bulvár nejhrubšího zrna. Velmi se divím, protože to shazuje jinak dobrou úroveň tohoto serveru.
A co konkrétně je za problém?
Tak už jsem to dočetl, to je „klasika“. – čtyři koloťuk baby, nakonec, vyřešily doplatek do 1. třídy tak, že si pasant přišel sám na to, jak to jde, a ony to, tak jako kolektivně realisovaly, – osádka restauračního vozu JLV připomíná osádku restauračního vozu v rozvojových zemích (např. v Maďarsku), a k tomu jsou líní vařit, ale s nabídkou klidně přijdou, – RJ jezdí s těmi vagony, po nějakém Reko, od roku 2011, a co mám reference, a co jsem se i tak jako díval na web RJ, tak je v nich ta 1. třída více napresovaná, než 1.… Číst vice »
Baba Ti kecala, doplatek do (nové) 1. vozové třídy k akční jízdence (nové) 2. vozové třídy možný je: I. tejdenní doplatek do 1. vozové třídy na Inkartě, pokud Inkartu nemáš, potřebuješ k tomu foto, jak na dočasný OP a OP, stát Tě to bude Kč 350.00, no a Inkarta Ti, následně, přijde do Tebou zvolené ŽST, no ale tak jako za měsíc, nebo tak něco. Ale to Tě nemusí interessovat: Ty dostaneš jeden Leintuch – to bude potvrzení o zaplacení Inkarty a druhý Leintuch – to bude „dočasná Inkarta“, no a předkládat s ní budeš OP / ŘP / CP,… Číst vice »
To je nějaký středověký návod, ne? Inkarta se dá pořídit zadarmo za 3 – 10 minut. Záleží to na rychlosti internetu a schopnosti vafotit selfie.
přesně. Já na tu svoji jsem se fotil na hazjlíku v Regině 🙂
A co takhle rozšířit proklientský přístup, umožnit si o tu Inkartu požádat i bez fotky s tím, že fotku klient do 3 dnů, buďto, zašle fotku na email, nebo donese do kterékoli pokladny? Neumí každý vyfotit pořádné selfie, navíc, na počítači to neuděláš, a ne, nemá každý chytrý telefon, no a na dočasné Inkartě stejně fotka není. A když by to ve lhůtě nedodal, tak by zaplatil tu nejlevnější Inkartu, zbytek peněz by mu ČD vrátily (pokud platil tu roční, nebo na tři roky), no a dočasná Inkarta by mu byla zneplatněna (zase aby to pasanti nezneužívali). Jenom k zamyšlení,… Číst vice »
Jenomže na hlaváku se na jednotlivejch přepážkách nevydávaj – jenom v kanceláři InKaret která musela bejt v tu do u zavřená…
Co tím myslel že jednotky Interjet nakonec jezdit na lince Ex6 nebudou?Kde teda jezdit budou?Budou se dávat na jinou linku?
Mluvil jsem o bistrovozech pro Ex6
Aha ten bistrovůz jsem přehlédl 😀
A on tam měl být?
Jako, asi mi něco někde uteklo, ale já mám, nějak, zafixováno, že tento „panťák“ právě nemá gastro nic, no a je to sanováno tak, že ve vagonu 1. třídy má minibarista zavírací skříňku.
Ta fotka rozbitého a špinavého interiéru je vypovídající, to prostě nechceš.
Říkám, jak A150 v letech 2009 – 2011 (zhruba!), ale ČD to pak sanovaly tím, že A150, čistě, vyřadily.
Fotr Jančura by měl stevardy „seřezat“! 🙄🤦🏽♀️
Nebo adekvátně zaplatit
Tím to není. Já nevím, jestli je platí „adekvátně“ nebo „neadekvátně“. Já jenom vím, že když mám nějaké standardy kvality, tak je ale musím kontrolovat a jejich dodržování vymáhat. Dělá se to různě, v každém případě není potřeba vymýšlet vymyšlené, prostě dodržování standardů kvality kontrolují přepravní kontroloři, tak jako základně, při té přepravní činnosti a sorry, takový hummus, jako je tady, tak to vidí i slepý. Kontrolují je speciální kontroloři standardů kvality, u těch je podstatné, aby zůstali naprosto a komplexně anonymní. Takový zaměstnanec dojde v Praze, normálně u pokladny RJ si koupí jízdenku do Brna, a než vlak dojede,… Číst vice »
Hladová kráva nedoji a kůň netáhne , ale sedlák si mysli , zekdyz mu domluví bičem tak bude táhnout . No třeba bude a třeba se vzchopi a utrhne a uteče .
Vsak to aj robi, kedysi sa v rozhovoroch aj zvykol chvalit, aky je na personal tvrdy (poslednou dobou uz kupodivu velmi nie). Mozno aj preto mu zostal len hentaky material…
Jo, tak jestli se někde chválil, „jak je na personál tvrdý“, tak opak je pravdou, z logiky, propaganda.
Jo, to zapadá.
Ale podle fotra žádný problém neexistuje. Kvalita neklesla, vydávání lůžkových vozů za lehátkové je problém šotoušů.
Ale prosímtě: čemu se divíš!? 😅 To je normální propaganda: vzít „platzkartu“, poskládat tři lehátka na sebe, na druhý straně to poskládat na sedáka a říkat tomu „lůžko“, to může jenom hovado. Jo, kdyby tomu dal, frajer, nějakou péči, třeba vyměnil to sklo ve dveřích a stěně do chodbičky za nějakou desku, tu z obou stran obalil polystyrenem, nebo něčím podobným, pak to něčím oblepil a, alespoň, dodělal na ty dveře pořádný zámek, a pak tomu říkal „lůžko“, no a ta jeho „lehátka“ by byla, jak jsou, tak to by bylo jiný Kaffee! 😎 Takhle je to klamání zákazníka. Lůžko… Číst vice »
Nicméně, tady neřešíme to, jestli je lehátkový oddíl taky lůžko, ale řešíme to, že vagon byl uklizený, jako na Balkáně, a že plastikové podnosy, které lze stěží nazvat talířem, byly zamrdané, jak cikánský chlívek. A protože host má vždycky pravdu, tak fotr RJ může mlet pantem co chce: to neokecá! 🙃🙄
Já tedy když musím se žluťákem, tak většinou jedu třídou Relax (low cost mě 20 minut před kolínem už zničí záda, Astra je plná a kupé nerad) a přesně takhle to tam vypadá. Při nejlepším omšelá sláva let dávno minulých. Nevím, zda to jsem jen já, ale vždycky mi tam přijde jako by tam neexistovala ventilace a vzduch je fakt strašný (nic podobného jsem nikdy neměl u ČD (max klima), LE nebo Arrivy). Ovšem nejlepší je, že jsem si posledně koupil v této vyšší třídě i sedadlo, u kterého jsem měl výhled na zeď, okno nikde, ale za to 2… Číst vice »
Teď jsem hodil, jenom tak pro zajímavost, že bych, jako, potenciálně jel v noci z úterý na středu z Prahy do Košic, s RJ: – 3. třídu „low cost“ mi to nabídlo za Kč 399.00 (pro ty, co neví: klimatisovaný vagon regionálního charakteru, v ceně je 1× PETka vody, noviny, WLAN, bez zásuvky a možnost koupit si občerstvení on-line, jinak tam stevard nechodí) a volných je posledních 11 míst (a to je sobota odpoledne, do odjezdu daleko!), – 3. třídu „standard“ mi to nabídlo za Kč 459.00 (pro ty, co neví: klimatisace, vagon původní 1. třídy ÖBB, nebo napresovaní pasanti… Číst vice »
Zajímavý cestopis. Děkuji a těším se na pokračování 🙂
Také díky 🙂
Rád bych p. Petrovskému připomněl, že některá data, mj. ta o zpoždění v „aplikaci ČD“ (rozuměj: Můj vlak) se přebírají z provozních aplikací SŽ, a je tedy potřeba takové nejapné komentáře směřovat na adresu „Dobré správy“. Takže si opět nemohu odpustit svou notorickou poznámku: kopnout si do ČD je národní sport, já vím… 😏🙄
A jak teda dokázala SŽ pořád zobrazovat 10 minut a ČD to měnily v čase tam a zase zpět? Ano, je potřeba si kopnout do služeb, které neodpovídají 21. století, viz ten jídelní vůz.
Rád bych připomněl, že cestující to neřeší a má smluvní vztah s ČD.
Kapitalistická egoistická výmluva…
Ale ve službách kapitalismus funguje! 😃😎
To pochopili i sami soudruzi, že provozovat RaJ tak, že se ředitelství RaJ Praha dotovalo ročně částkou cca Kčs 10,000,000.00 na Kčs 100,000,000.00 obratu, je blbost, protož potom „hospodský“ zavře, i když ČSSR hrála hockey s SSSR, v hospodě by bylo natřískáno a tržba nevídaná. Třeba.
Vlak, jako takový, klidně ať jede socialisticky, ale služby musí fungovat na principu kapitalistickém, jinak tu budeme mít zase „limonády došly, minerálky nevedeme, pane, pivo jenom k jídlu, hotová jídla už jsou škrtnutá a minutky po 18. hodině, pane!“ 🙃
A od kdy je JLV „kapitalistická“ společnost? Bohužel nevyužívám služby JLV tak jako pan Petrovský, ale zkušenost mám strašnou….prakticky nikdy nemají plný sortiment. Dorazit mně mohou u Ex z Prešova, který tam stojí u perónu hodinu předem, ale v jídelním voze jedoucím přes „poledne“ mají leda tak otevřeno, protože prý je vyjedly cestou tam….to by asi byl problém, kdyby si JLV v této obratové stanici zaplatily skládek…?? Ale jsem laik… No a Regio Jet? v loni jsem vyzkoušel jejich „služby“ do Splitu…. Raději pomlčím…to nemá s civilizací vůbecnic společného….včetně „obsluhy“….. Toť moje zkušenost.
Samozřejmě z Púchova…nějak jsem se zasnil…omlouvám se.
No samozřejmě, že není, a proto, taky, fungují služby restauračních služeb ve vlacích ČD reálně. 🤷🏽♀️ Jo, existují různé modely, jak to provozovat, od toho, že si ČD budou ta BordBistra a restaurační vozy provozovat samy, přes to, že se stanoví jednotné železniční menu, jako řekněme standard, včetně pevných cen, a v rámci stanovených mantinelů (kvalitativních, cenových …) si pak ten provozovatel může prodávat navíc, co je libo, pokud zaručí dostupnost toho stanoveného jednotného menu, a pak může každý vagon provozovat klidně jiná osoba, třeba. Každý model má svá pro, svá proti, ale tak je to se vším. Nicméně ať… Číst vice »
Co bylo ve vlaku do Splitu tak strašného?
Byl jsem docela spokojený. Kromě hodiny zpoždění nic, z čeho bych měl depku.
Nejspíš to bude jako vždy. Někdy se nezadaří.
A někdo to zevšeobecní na pravidlo…
1.) nefunkční WC (prakticky přes dva vozy) 2.) klimatizace ve voze chladila pořád, což při noční teplotě v Chorvatských horách cca 7 st. byl docela problém 3.) záclonky na dveře a okna jsem si musel nainstalovat sám, byly utrhané (vyvlečené) nahoře 4.) 6,5 hodiny zpoždění (což asi nebyl problém Regio Jetu) 5.) absolutně vyjedený bistro vůz (taktéž vypitý) již po odjzdu ze Splitu Dále vůz čistotou tak na úrovni vozu vytaženého z kopřiv….včetně docela smrdících dek, odpadků naházených nahoře, polité podlahy atd……. A dost neochotný personál (ale nemá li co nabízet, kde má být ochota). No popravdě slečna cestou tam… Číst vice »
Pouze realita, soudruhu. Jsme v roce 2023. Dobré ráno.
Ježiš, kdo v tomhle kope do ČD? Nebuďte tak přecitlivělý. Aplikace Můj vlak je top, pouze jsem upozornil na to, že když app ukazovala +10, tak SŽ neukazovala nic. A když začala SŽ ukazovat +10, tak app ukazovala „včas“. Nic víc nic míň.
Nu, možná by tedy bylo dobře lépe názory formulovat, neboť zmíněný odstavec prostě působí zbytečně útočně. Toť celé jádro pudla…
Nu, možná by tedy bylo dobře zbavit se nekritické opičí lásky k svému chlebodárci a posuzovat psaný text objektivně – bez emocí.
Je-li slušná kritika útokem … tak nevím, jak máme komunikovat?
Mimochodem – RJ to v článku schytal také.
Oba – zaslouženě.
To se mýlíš. Když si přijdeš na krám koupit banány v akci, tak Tě nezajímá, že kamion píchl kolo: prostě banány jsou, nebo banány nejsou. Když se ČD rozhodne provozovat mobilní aplikaci, tak Tě, jako zákazníka, nezajímá, odkud čerpá data. Prostě: funguje, nefunguje, hotovo. To, co popisuješ Ty, je sofismus (nikoli v kladném slova smyslu 😅) a vede to k přelévání odpovědnosti z jednoho na druhého, až se, vlastně, zjistí, že nikdo a za nic nemůže. Tak to ale není: může. Je na tom logo SŽCZ? Může za to SŽCZ, tečka. Je na tom logo ČD? Může za to ČD.… Číst vice »
Možná máte technicky pravdu, ale cestující je zákazníkem dopravce a ten ať vede k odpovědnosti svého partnera (analogicky: koupím-li výrobek, reklamuji jej jako celek – ne někde „kryt“, jinde „střeva“ a ještě někde jinde přípojku). Navíc většina obyvatelstva, ideálně i zákaznictva, o SŽ netuší.
Já se v případě, že si myslím, že udělali chybu, klidně na SŽ ozvu, ale mne železnice zajímá. Naše laborantky ne, ty ji jen (výjimečně) použijí – pro ně bylo překvapení, když jsem je upozornil: „Tento vlak ne, na tohoto dopravce nemáme lístek!“
Pravidelné čtenáře tohoto serveru obsah reportáže pana Petrovského, týkající se vstřícnosti k zákazníkovi (informace, hygiena, služby – občerstvení z hladobaru a jídelním voze, asi nijak nepřekvapí. Pokud by si to ovšem přečetl běžný člověk „z ulice“, který by se teoreticky měl nechal zlákat nabídkou, že nebude muset řídit auto, odpočine si a cestou se i nají, tak si dovedu docela realisticky představit, jak přesvědčivě to na něj zapůsobí. 🙂 Pak se tady nemůžou někteří ortodoxní vlakomilci (Franta & co.) divit běžným lidem, co s ohledem na to, co v reportáži pana Petrovského zaznělo, nebo na nějakou starší osobní vzpomínku na… Číst vice »
Masochismus mě teprve čeká 🙂 Díky moc za příjemná slova. Pevně věřím, že až tento měsíc pojedu v jídle ním voze na Berlineru, tak se bude i chválit 🙂
Vy mně děsíte… 🙂
Tak, ještě by si Vás mohli zapamatovat. V „lepším“ případě budete dostávat protekční péči a budete nevěrohodný autor. Druhá varianta – kafe od žida (pro nedovtipné, kteří se chtějí vrhnout na antisemitu – vizte maturitní otázky z ČJ a literatury https://web2.mlp.cz/koweb/00/03/37/00/62/marysa.pdf ).
Nenechte se odradit a znechutit – chvalte, kde je co chválit, kárejte, když je to špatné. A užijte cestování! My ostatní dělejme stejně.
V Berlineru jsem tohle úterý mezi UL a DC pojedl ptáčka s rýži za happy hours cenu a musím říct, že tak dobrého jsem už nejedl dlouho:-)
Hm, stát se tohle mně tak bych se pohádal s pruvodčím, vystoupil bych a šel bych pěšky…. Ještě bych je předběhl a v nepřehledném oblouku bych ten vlak vykolejil….
Trpíte nějakou psychickou poruchou? Myslím, že by se to mohlo dát léčit.
Byste se toho vlaku pak okolo nedočkal, co?
A teď si předstvte, že přijdete o nohy při vykolejení vlaku. Jelikož nějaký blbec se rozhodl použít vašeho návodu a vlak vykolejil, protože mu udělalí bebí za stokorunu.
„Nefunkční poslední dveře v soupravě – v takovém stavu by vlak neměl odjet.“
Odřeknout vlak kvůli dveřím? Už vidím to nadšení cestujících. Dveře se mohou pokazit během jízdy v některé ze stanic, ne jen ve výchozí.
Já mluvím o výchozí stanici. Ty dveře už byly porouchané stoprocentně večer. Stačilo by vůz hodit na jinou pozici v soupravě. Takhle může nastat i dost nebezpečná situace pro cestující.
U jednotky by jste to udělal jak?
U MSK jednotek pushpull občas jsou funkční všechny dveře, pokud by se vyřadil pro dveře, tak jezdí denně mezi 0 a 1 jednotkou.
Chcete snad naznačit, že prohodit pořadí vozů u klasické soupravy (viz foto 14/15) nelze, protože to u jednotky nejde?
Přehazovat vůz znamená mít na to čas, prostor a posunovací mašinu.
Prostě je někdy udělat na první pohled jednoduchý úkon problém, z různých důvodů, nezáležících na člověku, který to má na starost.
Ono je jednoduché říct- to mě nezajímá, já chci, protože jsem zaplatil -když se v takových situacích třeba ve své profesi neocitá.
Odřeknout vlak kvůli jedněm dveřím jednoho vozu – nevím, jak by se lidi na nástupištích tvářili.
Z toho mám vždy respekt, třeba na R16, proto když sedím v 1 a ta je na konci vlaku, tak jdu raději vystoupit na druhou stranu přes celý vagon
„povšiml totálně zničeného laku vozu Astra,“
Obvykle tak vypadá i celá souprava. Není to použitým čisticím prostředkem? Zajímavé, že takto vypadají soupravy jezdící Praha-Košice. Brno- Ostrava jen minimálně. Ty do Košic bývají i špinavé.
Nemyjou to někde na Slovensku? Tam se tradovalo, že používají nějakou agresivní srágoru. Proto má většina slovenských vozu napůl neprůhledná okna (protože sklo už bylo trvale poškozeno naleptáním) a jednou dobou byl hodně olezlý lak.
Těžko říct.
Spíš to bude tím, kde se vozy udržují a kým. Ty brněnské jsou bezflekaté a i docela čisté.
I u ČD jsou rozdíly v čistotě a vzhledu, podle dom.st. I z dálky je poznat, když jede na Ex1 souprava z Č.B. Je na tom podobně jako žlutý.
Nejjednodušší je to u Lea. Tam je umyté jen čelní sklo. : – )
Tady je lak zřejmě v pořádku, ale celé je to takové zašlé…
Na žluté kastli je špína holt více vidět.
Bývalé ČSD v tomhle měly s lahvově zeleným nátěrem výhodu.
https://orlicky.denik.cz/galerie/v-dlouhe-trebove-horel-vagon-cestujici-z-vlaku-stihli-utect.html?photo=2&back=1725371917-5977-44
Vozy na fotkách jsou jen dlouho nemyté.
Ty Astry v soupravách jsou opravdu flekaté, jako by je někdo polil kyselinou na několika místech.
První vozy se žlutými polepy jsou vyšisované. Asi myčka polepům dlouhodobě nesvědčí. Ale to bývá po letech obvyklé u všech nátěrů u všech dopravců.
Také bývá vidět, že se myla jen okna a pod nimi je spousta uschlých žlutějších pramínků, jak si mycí prostředek razil při stékání cestu špínou.
Zamknuté záchody kterékoliv linky RegioJetu už patří k letitmu koloritu tohoto dopravce.
Tak ono čím méně jich je otevřených, tím méně uklidu musí personál provádět … je to tudíž praktické 🙂
V minulosti jsem pana Jančuru velmi respektoval, vzhledem k tomu, že skutečně rozproudil stojaté vody unitární železnice a probudil ČD k životu a kontaktu s realitou. V období několika posledních let ale nabývám stále většího dojmu, že ho vlaky už asi nebaví (teď jsou v kursu alpské hotely) a že jeho žluté vlaky zatím jedou, ale tak nějak z podstaty. Ilustrovat se to dá třeba: – v předposledním podcastu na jeho nevkusném okecávání mnoha oprávněných připomínek na nedostatečnou péči o čistotu jeho vozů – připomínalo to bezobsažné plky jednoho bývalého politologa (taky z Brna) nebo – na článku ze 6.7.… Číst vice »
Vlaky Regiojetu vydělávají. Obecně provozuje více vlaků různých tříd. A každá má nějaké standardy. A záleží, jak moc funguje zbrojení v koncových stanicích a údržba vagónů v rámci pravidelného provozu na Smíchově a depo ve Zličíně (technika, lidí, kapacita).
Pokud má nyní steward dva vagóny místo jednoho, jako v začátcích, tak logicky bude mít více práce a bude delší čas objednání.
Další věc je, jak funguje předání informací od stewardů vlakvedoucimu a pracovníkům na Smíchově, eventuálně na nádražích, kteří vlaky zbrojí a jak mají připravené záložní vagóny pro výměnu.
Je jasné, že kdyby RJ vlaky nevydělávaly, tak je sofort zruší. Otazné je, jak moc by vydělávaly, pokud by se vše (údržba, opravy) dělalo, tak, jak má.
Je mi jedno, kolik má RJ tříd a jaké má každá třída standardy. Čistota a funkční WC je standard civilizované spoečnosti.
To, co je na fotce 9/15, je zašlá špína vzor ČSD 1986. Korunováno je to samolepkou s textem: „Vaše spokojenost je pro nás prioritou“.
Fotky 10 a 11 s olezlými tácky, pouze utvrzují v tom, že jde vskutku o „standard RJ“. 🙁
Spíš to řeknu jinak: dočkej času! 😅 Co tak jako čtu, i slyším, tak RJ (bavíme se ryze o komerčních spojích!) je kritisován za dvě věci: – „péče“ o pasanty při mimořádnostech, – servis: málo stevardů, nejsou stevardi = servis není, nebo je nedostatečný, žrádlo došlo, tohle není, špína, Schlamperei. Průměrný pasant RJ není šotouš, ani koloťuk, nebo tak něco, a asi i přitáhli dost pasantů, co nikdy moc vlakem nejezdili. Znám takové, dojedou si na Ex RJ autem, oni by, snad, ani vlakem dojet těch 30 – 40 km k vlaku RJ nezvládli. Jezdí buďto 1. třídou, no a… Číst vice »
„přitáhli dost pasantů, co nikdy moc vlakem nejezdili“
To je vliv reklamy a tu umí RJ ze všech dopravců nejlíp. Je to i obvyklé třeba u potravin. Jak se lidi pod vlivem reklamy naučí, že něco nového chutná, po čase se začíná porce zmenšovat, zdražovat a chuť zhoršovat.
Takovým potom nevadí, že jedou dráž, ve špinavém voze, zpožděni atd, ale mají pocit hogofogosti, protože věří, že jinde je to horší.
Zcela obvyklé i v jiných odvětvích lidské činnosti a kdo s tím umí pracovat, vyhrává..
Je to možné, věřím tomu, akorát jsem tu reklamu neviděl, pochop: televisor jsem zrušil v roce 2005, na YouTube atp. reklamy blokuju, no a navíc tam moc nechodím, takže ke mně se dostat s propagandou je prakticky nemožné. 😅 Ale jo, to, co popisuješ, funguje, tak na 80% spotřebitelů (a 99% konsumentů, že?) naprosto dokonale! Navíc čistě uvaž, že RJ má nějaký web, má tu kreditovou jízdenku, nebo jak se tomu říká, no prostě dá ti slevu na další jízdu, když s ním jezdíš, nebo na servis, nebo tak něco, a ti pasanti jsou na to naučení. Jasně, samozřejmě, když… Číst vice »
Evidentně údržba a uklad u RJ nefunguje.
Jel jsem převčírem a tam stewardka měla 4 vagony!!!
V jaké třídě, mohu-li se zeptat? 😃
Ještě jsem si uvědomil jednu věc: business plan RJ nestojí jenom na servisu. To bylo zpočátku, dnes má, řekl bych, dva pilíře: – servis v jiné, než ve 3. třídě a – je to nejlevnější možné ve 3. třídě. Protože: – zítra, nočním spojem, tě RJ doveze z Prahy do Košic za Kč 499.00 – nejlevnější autobus (Flixbus) Praha – Košice stojí Kč 1,029 (jízdenka Kč 999.00, místenka Kč 30.00, a ne, nepojedeš dneska, zítra, pojedeš tak za čtyři, pět dnů, aby to bylo za tu cenu!). V ceně dostaneš vodu, ve vlaku je záchod, máš tam WLAN, bez zásuvek,… Číst vice »
Máte bohužel naprostou pravdu.
Vás by si měl RJ najmout jako poradce.