Na vlastní kůži: Jak jsem chtěl chorvatské lůžko. 5. díl: Low cost ve vzduchu a na kolejích

Stav toalet ve voze Astra RJ II. Foto: Aleš PetrovskýStav toalet ve voze Astra RJ II. Foto: Aleš Petrovský

Závěrečný díl putování Aleše Petrovského za lůžkovou rezervací nabídne smutný návrat na domácí koleje.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

Pro ty, co se ptají „Proč to děláte?“. Tipuji, že někteří lidi neví, co vám na autorově činnosti přijde divného – a tyto články jim to vysvětlují 😀

Jan

Nic mi články nevysvetlily

Petr

Tyto články nic nevysvětlují. Ano, podobně postižení to chápou, ale jinak postižení (například motorkáři/rybáři/filatelisté) to chápat nemusí. Mohou chápat, že je to hobby, ale těžko pochopí co nás na tom baví.

Peter Sabol

Veľmi pekný cestopis, ďakujeme. Čo sa týka tej Bratislavy, pomaly sa to zlepšuje, ale stále to je veľmi zlé. Úzke nástupištia ešte pochopím, to nejde jednoducho zmeniť, ale tá budova, služby a priestranstvo pred stanicou 🫣 Nedávano pred železničnou stanicou v Bratislave v rámci prestavby na nové ceny lístkov vypli všetky automaty na MHD bez toho, aby tam dali akýkoľvek odkaz. Na môj dotaz som dostal odpoveď, že o odstávke ste sa predsa mohli dočítať na len po slovensky písanej stránke dopravného podniku. Na môj dotaz, či toto považujú za dostatočné (ja som tam natrafilna turistu, ktorý sa potreboval dostať… Číst vice »

Karensky

Tohle je typický případ do Bohnic:-) Absolvovat tohle kvůli “ rezervaci“ na nějaký vlak je opravdu důvod k zamyšlení se. Na druhou stranu máme každý nějaké hobby a úchylku, tato je z těch relativně neškodných:-) Krom škod na domácím rozpočtu samozřejmě.
A pokud jde o Bratislavu a její nádraží, díky bohu jsem tím směrem už dlouho nemusel. Protože to je ostuda pro celé Slovensko, naštěstí touto vstupní branou neproudí do země nejaké zásadní procento turistů . Ale ti co ano, ti mají hned první zážitek opravdu výživný.

Jan

Proč by to.neudelal. dostal za to zaplaceno.

Igor Mauricio

Nezvažoval by p. Petrovský zahrát si na jůtubera a obšastnit nás třeba i nějakým tím videem? Myslím, že by to za to stálo!

Karl vB.

Příhody popsané v pěti dílech cestopisu pana Petrovkého naprosto nelze vymyslet. Proto si zcela vážně si myslím, že by jeho zážitky neměly být zapomenuty a mohly by posloužit: – jako předloha pro scénář nějaké letní komedie typu „Cesta do Vídně a zpátky“ https://www.ceskatelevize.cz/porady/10099252884-cesta-do-vidne-a-zpatky/ – nebo jako ideový základ moderních železničních pohádek pro Hajaju na stanici Dvojka ČRo, V tomto případě bylo by nutné provedení patřičných úprav: – muselo by to mít 7 epizod (na celý týden) – muselo by to mít alespoň trošku pochopitelnou pointu pro dětského posluchače Napínavost obou případech použití zaručena. Případně bych viděl ještě další praktickou možnost… Číst vice »

PetrN

Díky za super seriál, už to skoro připomíná Čočíka a jeho styl cestování „kterak se na co nejdebilnejsi místo dostat co možná nejdebilnejsim způsobem“ 😀 Já se bavím a těším se na další díly ! 🙂

Ondřej P.

Tak Čočík se mi taky vybavil.

Ondřej

U čočíka je škoda, že máklokdy popisuje peripetie s jízdenkami.

Jerys

Vozy RJ vybydlené naultima

Jindřich Fišera

Tento seriál je opravdový masochistický hnus. 🤣

jal

Proč čekat v Blavě několik hodin na určitý vlak, když minimálně co dvě hodiny jezdí vlaky do Prahy bez povinné místenky?

Gajda

Protože tím určitým vlakem prostě jet chceš? (i cesta je cíl)

Igor

Skvělý trip, skvěle napsané. Už se těším na další pokračování.

Filip

To už je poslední díl, ne, už je doma? 🤷🏽‍♀️

Karl vB.

Stačí číst články až do konce 🙂

Jerys

Jestli umí číst

okoloběžící

Zdalipak se zde i dnes objeví kolega Rejpal z Brna se svou poznámkou, zdali by autor nechtěl ještě objet toaletu vlhčeným ubrouskem? 🙂

Karl vB.

Pane Petrovský, při vší úctě k vašemu koníčku si dovoluji podotknout, že byste asi byl dobrý studijní materál pro Gastroenterologické oddělení plzeňské Fakultní nemocnice. Vždy před nějakým vaším výjezdem byste se dostavil, oni by vám udělali „diagnostiku“, jak na STK, a vypustili vás do víru vašich cestovatelských vášní. Po návratu byste se zase, jako bumerang, dostavil na „STK“, kde by vám opět udělli „diagnostiku“ a hodnoty „před“ a „po“ porovnali a učinili závěr. Z toho, co jste tady z vašeho výjezdu za chorvatským lůžkovým lístkem nafotil, bych považoval za normální jídlo snad jen: – telecí na pepři – ČD –… Číst vice »

Tomáš Záruba

IG Farben? 😉

Olda_údržbář

Duslo Šala

Karl vB.

To byla snad telepatie… 🙂
Obával jsem se, kvůli historickým souvislostem, uvést tady jméno firmy, tak jsem pouze naznačil.
Vy jste, Tomáši, trefil hřebíček na hlavičku.

Tomáš Záruba

Já si od jisté doby celkově neberu servítky… 😉

Knížecí rada

To je jen Váš pocit z koncentrovaného rozboru do pár článků. Důležitější je, co Petrovský konzumuje mimo ty své tripy. Sám sebe prezentuje jako nadrozměrného, tak jestli je na ‚tripu‘ furt, zřejmě má problém.

Juraj

Viděl jste někdy Aleše s jeho 210 cm?

Laďa

To si pak zvolil správný koníček 😄

Tomáš z MB

Docela se bavím … lehce, zcela lehce škodolibě. Ale vážně – ono s tím složením je to složitější – přeceňuje se to. Není pravda, že i kuchyňská sůl je „éčko“ (mělo to PRÝ být E1), jednou jsem (na medicíně) viděl předpis na guláš přepsaný jako složení -„pes by to nežral“.
Když mohu, mám vlastní svačinu, ale jako celiatik … si to v některých „podnicích“ to nelajznu.

Jarek

Cesta v Blavě 61čkou v pohodě, s kuframa jsme byli jen my z letiště a bylo nás jen pár.Hlavní nádraží stejné zjevy jako v Praze, Brně Ostravě, prostě tyto místa je přitahují, lepší bylo sedět na prvním peroně při čekání na vlak než v čekárně.Jediný problém byl, že vlak se objevil na tabuli přesně ve chvíli kdy vjížděl do stanice, a přesun na 2 peron byl tak tak….Nebylo to nejhorší v Blavě……

Okoloiduci

„Když jsme se konečně dokodrcali k hlavnímu nádraží, tak jsem stanul v úžasu, že je přednádražní prostor pořád stejně odporný.“

Na tejto vete som sa smial asi 10 minút. Zatiaľ najlepšia časť.

Patrick

Tak podľa mňa to vyzerá lepšie – minimálne je tam príjemnejšia svetlá dlažba oproti tmavému asfaltu

ABC

Zápach, zničené toaletní prkénko i mísa

… a orchidej byla?
Do švestek!

Filip

To je zatím nejlepší díl! 👍😎😃 Jako samoletuodporná osoba, která prostě nepoletí – to by muselo jít o život, oceňuju popis všech reálií kolem letu tak, že si to dokážu představit v živých barvách (jak vypadá odbavení pasantů na letovém nádraží vím, vozil jsem, kdysi, linku na letiště, měl tam prostoj asi 3/4 hodiny, a tak jsem šel do haly, kde byl chlad, než být ve Vrakose, kde byl hic, no a za ty roky se to, v principu, nezměnilo), akorát kdybych neuměl anglicky, tak bych asi rozuměl leda tak prd. Ale to tak dneska je, prostě. A to je… Číst vice »

Mirek Zv.

Dík za skvělý příspěvek. Vidím to přesně stejně a hodně by mě zajímalo, jak je ta naše úchylná menšina vlastně početná.

Filip

No, v mém věku (pod 40) velmi malá. 😃

Neznám žádného vrstevníka s „cyklickým vnímáním času“. 🤷🏽‍♀️

Patrick

Konkrétne v Bratislave je letisko na okraji mesta, žiadna dedina. A ani hlavná železničná a autobusová stanica nie je priamo v centre, je potrebné sa tam dopraviť MHD alebo si dať 20-minútovú prechádzku. Najkratší spoj Flixbusu na tejto trase (priamy a bez medzizastávok) má jazdnú dobu 6 hodín, autom sa to dá zvládnuť zhuba za 4:15. A je síce pravda, že nie som nejako extra vysoký, ale skôr vydržím dve hodiny v lietadle ako 6 v autobuse (kde sa rovnako nemôžem prechádzať). Ako bolo aj spomenuté v článku, problémom linky 61 je to, že rieši aj miestnu obsluhu po trase… Číst vice »

Petr Jetelina

V podcastu s Radimem Jančurou zaznělo, že kvalita vlaků dolů nešla…

M@trixX

Jedno z moznych vysvetleni je, ze tam vzdy mali hnusne.

Anonymní alkoholik

Tak to hegešoidní prkénko je extrém. Dokážu si představit ten puch. Fuj. Aneb když se vozy točí a na údržbu ani pořádný úklid není čas. Už to fakt chce ty nové vozy a depo v Hostivaři, aby bylo kde ty vozy řádně čistit a udržovat. 😀 Sice žluťák můžu, ale tuhle hrůzu člověk v Metropolitanech ani v railjetech fakt nenajde.

J.K.

Hlavně vyměnit na wc povrchy a prkénka a tak je blbost, to prostě musí fungovat a když se to vymění jednou za rok, tak to musí stačit a nebude to pak vypadat takhle. To je prostě fail…

Filip

A to vem, že to je nový vagon, a už to tam vypadá, jak v rozvojové zemi! 🤢😅 To nechceš vidět tu nejlevnější 3. třídu v roce 2030! 🙃

Ivan

Přesně, to prkénko je odporné.

Bartol

U DB se takové WC zavře “Außer Betrieb”/“mimo provoz”. Dobře si pamatuji, jak vypadaly záchody u DB. A tím myslím dobu před rozšířením smartphone, kdy si cestující začali stěžovat na DB s fotkou nechutného záchodů bez čistoty, mýdla a papíru… RJ by se měl stydět…

Filip

Proto nemám rád uzavřený záchodový systém. Pokud je ve vlaku normální záchod, funguje, lepší hnusný záchod, než to držet. 🤷🏽‍♀️

Šalina na Špilas

U RJ je taky plno WC „Außer Betrieb“, takže tam kdyby toto aplikovali, tak není otevřené brzy žádné WC 😀.

Anonymní alkoholik

Tak to už tu bylo na vlaku do Chorvatska, že na jednom obratu byly na 14 vozů funkční jen dva nebo tři záchody, ne? Což bych na to množství přepravovaných lidí označil jako ,,skoro žádné WC”.😀

Karensky

Podle mě to Regiojet dotáhne do stavu kdy se vlak na vhodném místě zastaví a bude povinná čurkuř pauza.:-)

Vladimír

Ten záchod smrdí i z fotky.