Na vlastní kůži: Jak jsem chtěl chorvatské lůžko. 3. díl: Ve slovinském jídelním voze a „bistru“

Jídelní vůz Slovinských železnic. Foto: Aleš PetrovskýJídelní vůz Slovinských železnic. Foto: Aleš Petrovský

Ve třetím díle putování Aleše Petrovského ochutnáme gulášovku i snacky z Lidlu.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Proč by se nemohl prodávat sortiment z Lidlu?
Světě,div se. 🙂

Twix

Líbí se mi že na stránce „náápojů“ se povedlo nadělat asi 9 překlepů, což je docela výkon na to, že jde z velké části jen o jejich názvy (ale překlepy jsou i v těch). To také není moc dobrá vizitka zájmu o hosta.
Jinak v roce 2011 jsme bistro ve slovinském Pendolinu našli zavřené a neobsazené. Ostatně vlakem v neděli v poledne z Lublaně do Mariboru o prázdninách nejel téměř nikdo.

🗺️ Petr

Pro zajímavost přidám moji aktuální zkušenost s cestou vlakem do Tallinnu. Od listopadu 2022 jezdí přímý vlak Intercity z Krakova přes Varšavu až do Vilniusu. V sobotu jsem vyrazil z Krakova. Až do litevského města Mockava spoj provozují polské dráhy, pak se přesedá na rychlík litevských drah. Ten stojí na stejném nástupišti a vždy na sebe čekají. Plánovaný odjezd ve 4:24, příjezd v 17:24. Hodinu po vyjetí jsme měli zpoždění 45 min. Jídelní vůz chybí, občerstvení je k dostání jen formou minibaru. Stejný u nás jezdí na rychlících mezi Prahou a Hradcem Králové. WiFi ve vlaku není. Internet v mobilu… Číst vice »

Petr

„Cena jízdenky srovnatelná s letenkami od Ryanair nebo Wizz; pokud by existovala alternativa v podobě low cost letu“
A ja mam v Praze tri domy a az je koupim budou my…
Jizdni doba asi o 25% delsi nez cesta autem. To je zhruba stejny jako cesta po super koridoru mezi nasimi dvema nejvetsimi mesty.

Filip

Já jsem našel zajímavý, starší, článek (2009) a zdá se, že služby se rozhodně zlepšily, cituju: „Do kategorie služeb přirozeně spadají služby stravovací. Ani ty ale nefungovaly vždy tak, jak měly, a loni musely být dokonce načas zcela zrušeny. Pendolina proto jezdila nějakou dobu s opuštěným barem, kdy současně nebyl poskytován servis v 1. třídě. Dráhy vypisovaly od počátku existence spojů ICS na cateringové služby výběrová řízení, která se měla podle původních záměrů opakovat přibližně každých pět let. První firma, s jejímiž službami panovala víceméně spokojenost, byla vystřídána po pěti letech jinou, se kterou dráhy ale tolik spokojeny nebyly a… Číst vice »

Filip

Nejprve rychlokurs slovinštiny: Velja od sobotah i neděljah = jezdí v sobotu a neděli. Jed na otroki = jídlo pro děti. Pan na piči? = Dá si pán něco k pití? Ten „servis“ v restauračním voze SŽ bych, osobně, „vyjmul z hodnocení“, protože bys musel takovým restauračním vozem SŽ jet vícekrát, abys se mohl ujistit, že jde o standard jejich služeb, že tam být jedna osoba, a ta jedna osoba vařit i dělat servis, ne o mimořádnou událost. Že, třeba, někoho po cestě na šichtu zachvátí automobil, nebo něco podobného, se stane kdekoli, kdykoli a komukoli a ne vždy na… Číst vice »

Jiří Kocurek

Nemusí v tom být nutně automobil, stačí, aby servírce onemocnělo děcko a nebo potřebovala ona sama k doktorovi.

Filip

No však jasně, to byla jenom nadsázka. 😅 Cokoliv, prostě.

Adam

Klasika, hlavně budeme hledat důvody proč to nejde.
Proto to u nás ve spoustě věcí vypadá jak to vypadá – bez možnosti změny k lepšímu v nějakém rozumném čase.
Jinak to co je popsané v článk… bizár jako kráva.

Filip

Jaký důvod? Prostě tam byla jedna osoba, proč tam byla jedna osoba? Nevíme. Očekávat, že to je standard, je paranoidní apriorismus a negativismus. 🤷🏽‍♀️

Ale ano, šlo to vyřešit „západně“: jídelák zavřít! 😎🙃

Uncle P.

Ano hrát se musí aj na levné nástroje.

Filip

No a ne? Však jídlo vypadá úplně v pohodě a redaktor byl taky spokojený. Jo, že byl „vrchní nějakej divnej“, tak jako „Ja!“ Hottentot? No tak byl, no, každý jsme nějaký. 😅

Uncle P.

Naprosto souhlasím. Omlouvám se jestli to vyznělo jinak. Zákazník musí být vždy spokojený.😄

Aleš Petrovský

Nejsem jediný z mé sociální skupiny, kdo tímto jedním stejným jídelním vozem jel. A servis byl podobné stejně příjemný. Když vás naštvou servisem na prd v nějaké restauraci, kolikrát tam jděte, než usoudite, že je špatná?

Filip

Pak ano, ale pak bych to i napsal do článku, že tem je „Ja!“ Hottentot „standard“. 😅

Samo

Vzhľadom na to že SŽ vystavujú dokopy snáď jeden reštauračný vozeň denne, nebol by som prekvapený keby Aleš touto recenziou otestoval 50% ich personálu 🙂

Filip

Já vím o čtyřech, 3× WRl + 1× WReelmt, v tom jsem, kdysi, i byl. Jo, kolik jich vypravují, to je jiná věc, ale ryze theoreticky to bude něco, spíš, k otestování 25% osádek jídeláků. 😅