Na váhu, prosím. Finnair bude provádět dobrovolné vážení cestujících, chce mít přehled

Odstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comOdstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Lepší povědomí o průměrné váze lidí na palubě má pomoci při nastavování efektivnějšího vyvážení letu.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Průvodce původní Aleš

S tím Hawaiian ta nemožnost výběru sedadla předem není pravda. Jelikož mi nějak neseděl ten systém přidělování sedadel, tak jsem se na webu aerolinky podíval na nákup letenky (Honolulu – Pago Pago) a normálně sedadlo vybrat jde.

Zlámalík

Protože se připojujete internetem z Evropy, tak jste obecně mimo podezření 🙂

Průvodce původní Aleš

Jako fór dobrý, ale mimochodem jsem na to zrovna nebyl připojen z Evropy 🙂

Gouda

Nechápu, proč se chodí kolem horké kaše. Služby spojené s přepravou stojí více méně fixní částku na jednotlivce. Fyzická přeprava pak stojí fixní částku na kilo přepravované hmotnosti. Takže by cestující letadlem měli platit tyto dvě složky, a to znamená, že by měli být zváženi. Komu se to nelíbí, může zůstat doma.

Kde je problém?

Honza V.

Fráze „vážení cestující“ pak konečně dostane svůj pravý význam.

martin hodek

To je pravda jen částečně. Stokilový chlap zabere jednu sedačku stejně jako 50kilová ženská. Takže, spíš bych to bral tak, že do určité váhy stejná částka a pak něco navíc za to přes. 150kilový tlustoprd ať klidně platí 50 % navíc.

Gouda

To nijak nemění, že každé kilo navíc znamená více paliva a nutnost řešit vyvážení.

100kg a 50kg člověk by měli každý platit fixní částku za jedno sedadlo. 100kg člověk by měl platit dvakrát více za palivo, než 50kg člověk. 150kg člověk, který zabere dvě sedadla, by měl platit fixní sazbu za dvě sedadla, a k tomu třikrát tolik za palivo, než 50kg člověk.
Samozřejmě pomíjím, že je do toho třeba ještě započítat zavazadla.

Roman Soudný

100 kg chlap a 50 kg ženská sice zaberou stejné sedadlo, ale k té ženské může aerolinka prodat ještě 50 kg carga. Aerolinky se snaží optimalizovat kde to jde a nechávat peníze na stole si nemůžou dovolit.

Jan

Minulý rok nás vážili na letu Air New Zealand z Aucklandu do Sydney, taky samozřejmě dobrovolně

Jan

Takže je to sice dobrovolné, ale statistiky o účasti budou nejspíš využity při personalizované cenotvorbě letenek příště 😀

PetrN

A proč by vlastně ne? Proč si vlastně já jakožto štíhlý člověk mám připlácet za váhu zavazadlo a obézní týpek vedle mě, který váží víc jak já a zavazadlo dohromady bude za ve výsledku větší váhu platit méně? Jsem plně pro, aby obézní platili za svou nadváhu vice, úplně stejný princip, jako je to u zavazadel.

Lukáš F.

Jenže to taky znamená, že dvoumetrový chlap bude platit víc než drobná paní, ačkoliv nadváhu nemá ani jeden?

PetrN

Ani dvoumetrový pan neváží při normální hmotnosti 150 kg. Lze postupovat i podle BMI a podobných ukazatelů. Ale prostě už je načase s tím něco udělat. Nepřijde mi fér, aby mě dopravce buzeroval za o půl kila těžší zavazadlo když vedle mě sedí a do mě sedačky přetéká 150 kilovy někdo, kdo za let sežere půlku palubního prodeje.

Průvodce původní Aleš

„Pokrok“ se mezitím vydal opačným směrem: Southwest zavedl, že pokud se obézní člověk nevejde do sedačky, má nárok na další, volnou sedačku. Jde to zařídit předem, ale i až v gatu (což nechápu, jak budou řešit v případě plného letu).

FR 8519

Snadno. Vyhodí někoho jiného. Odmítnou zaplatit kompenzace a tak. Pohoda.

https://www.tiktok.com/@dontflysouthwest/video/7241315314531634474

(Originální video je bohužel asi jen na tiktoku.)

Šejdr

Dvoumetrový chlap je penalizován už nyní, protože se mu v low-costech v ekonomické třídě nevejdou nohy do mezery mezi sedačkami a musí si připlatit za výběr místa nebo economy plus.

PetrH

A proč by neměl platit dvoumetrový chlap víc než drobná paní? Je těžší a jeho přeprava stojí více paliva.

Honza V.

Tady nejde o pokutu za špatnou životosprávu, ale o náklady na přepravu. Přepravovat dvoumetrové chlapy je prostě dražší než přepravovat drobné paní.

Jan

Měl jsem na mysli že případné odmítnutí účasti na vážení bude statisticky zaznamenano a zohledně na příště.

Zlámalík

Vážení je anonymní a aby mohlo být, tak se doplatek za nadváhu bude vybírat zásadně v hotovosti 🙂

Véčko

Jestli tam někdy poletí Bóža Zenkl, tak se bojím toho, že zpokutuje většinu cestujících 😀

Sova

Když nastoupí Pagáček, stroji klesá čumáček…

PetrN

A kromě toho i pětikilo za pozdní příchod ke gatu 😀

PetrH

Ty si to klidně dokuř, ty to máš za tisíc.