Na úzkokolejku do Osoblahy se po sedmi měsících vrací pravidelné vlaky
Motorová lokomotiva 705.913 s vozem Balm po rekonstrukci. Foto: Osoblažská úzkorozchodná dráha
Cestující čeká opravený vůz Balm.
Cestující čeká opravený vůz Balm.
Z důvodu poruchy lokomotivy se již opět nejezdí, zavedena náhradní autobusová doprava a to zatím do večera.
Nojo fakt, teď to čtu. Tak to ten časovaný průser přišel rychle…
Odskok do Frýdlantu (pro železničáře Frýdlantu v Č.). Tamní MÚ včera vydal tiskovou zprávu o odstranění poslední překážky v přeměně bývalé úzkorozchodné Heřmaničky na cyklostezku. Tou byla prosincová změna UP Frýdlantu. Teď má následovat žádost o dotaci a následná stavba asfaltové cyklostezky na tělese býv. dráhy.
Dvě celé lokomotivy na provoz? Není to málo, Antone Pavloviči …?
Kolik by jich mělo být?
2
Bohužel tohle je smutné selhání ČD. 7 měsíců bez provozu a praktická rezignace na vyřešení situace. V zásadě stejné, jako když tam byli před pár lety překvapení, že na té trati platí stejný předpis D3 jako všude jinde a vlak musí opravdu mít radiostanici. Nyní ČD v zásadě dobrovolně provoz opustí a předají spolku.. achjo.
a co jako? nebude tam platit rezijka?
Obce chtějí převzít je eufemismus pro tvrzení, že už je vše dojednané a rozhodnuté?
A dopadne to stejně jako v Jindřichově Hradci, protože provozovat ČD jedinou dráhu tohoto rozchodu, se starými stroji, to není dnešní trend.
Jedna dvě hašiš bedny z Hradce ? A licence od provozovatele nostalgických vlaku by mohl znít jako plán….akorát nevím zda je tam stejný rozchod, něco mi říká že ne ale nejsem znalec místních poměrů.
Je 760mm
Už se psalo v komentářích jinde, že se ta varianta taky zvažovala, ale byla zamítnutá pro příliš vysokou cenu. (kdyžtak prosím znalé o opravu)
Tomu bych rozuměl loni, ale když už je situace OK..?
Pokud se nemýlím, tak ČD mají momentálně k dispozici JEDNO provozuschopné hnací vozidlo, tedy provoz bez jakékoliv zálohy. To je podle Vás úplně OK? Mně osobně to přijde jako časovaný průser, ale samozřejmě je to pouze můj soukromý názor.
Já to pochopil tak, ze teď přišlo první a někdy v dohlédne době dorazí druhé.
Dorazí druhé
Jenže v dohledné době může být také za několik měsíců až let.
Samozřejmě, že teď, protože oprava vozidel už je zařízená, dokončená a zaplacená…
Obce očividně netuší co obnáší převzetí provozu 😆
Železnice Desná. Tam to taky nešlo, že?
No, obecní zaměstnanci tam patrně pracovat nebudou, takže převzetí provozu patrně znamená najmout nějakou firmu, která provoz zajistí podle přání obcí… A to by pro svazek obcí problém být neměl…
Provoz obce nezaplatí, na to tam nemají tolik firem jako plátců daní. Takže provoz bude jako posledních 7 měsíců, jen prázdninové víkendy a jedna dvě jízdy na podzim. Placeno sponzory a krajem. Jestliže to bude jako doposud platit kraj, pak je možné pokračovat jako ZDO. Je samozřejmě jedno, jaký bude dopravce. Každopádně si bude muset odkoupit vozidla, případně dovézt odjinud. Pokud by to měl být SZD, musí dnešní dobrovolníci mít stálý provoz jako zaměstnání, ne jen koníčka. Teď by to bylo pár let v pohodě, vše bude jako nové. Nebude potřeba velkých investicí. A potom snad nenatrefí na firmu, co… Číst vice »
Já bych to nechal na těch obcích… Snad tam na úřadech nejsou samí blbci, kteří nevědí, do čeho jdou, zvlášť když se mají kde (=Železnice Desná) poučit.
Železnice Desná v některých místech ani neměla co převzít, když trať odplavila povodeň.
…převodu letos na podzim…
Převodu čeho? Provozovatele vlaků z ČD na jiného dopravce? Že by kraj objednával výkony u někoho jiného? Nebo? Děkuji za vysvětlení.
Obce podél trati … chtějí provoz na trati převzít.
Převzít provoz – to je právě to, čemu nerozumím. Takže vytvoří dopravce? Nebo dopravcem budou Slezské zemské dráhy, a kraj u nich objedná výkony? A někdo jim pronajme vozidla? Nebo obce budou objednavatel?
No nevim, do podzimu mít dopravce na dráze…licenci, osvědčení, osobu odborně způsobilou, atd., neříkám, že to nemyslí dobře, ale takto asi ne. Maximálně, že by odkoupily vozidla od ČD a vytendrovaly by si nějakého jiného dopravce.
Po trati už nyní jezdí dva dopravci s licencí…
Nebo jim SŽ trať pronajme stejně jako například Sokolov – Kraslice st.hr. i jiné.
Tak kraj nechce ukončit objednávku na Osoblažce, tak by to platil on.
Tak bez peněz od KU by to dlouho nejelo…