Na trati z Kraslic do Německa přestaly jezdit vlaky kvůli sesuvu půdy
RegioSprintery nakoupil GW Train Regio v Německu u Rurtalbahn. Foto: CZ Loko
Jasno o způsobu sanace má být ve čtvrtek, provoz zatím zajišťují na neurčito autobusy.
https://vary.rozhlas.cz/kvuli-sesuvum-pudy-je-docasne-uzavrena-cast-zeleznicni-trati-v-kraslicich-8533280
má prosím někdo tušení, jaká je obsazenost přes hranice?? děkuji
+ – 3
To víc. Klidně 5 – 10.
Nevím, jestli má cenu toto posuzovat v situaci, kdy z důvodu covidu platí určitá omezení pro přejetí hranice. Do Německa sice nemusíte mít nic, ale návrat ze zahraničí musíte oznámit českým úřadům a nechat se do 5 dnů otestovat. To může mnohé cestující odrazovat.
Při pobytu do 12 hodin v zemích s nízkým rizikem se oznámení a testování netýká.
a očkovaní se testovat nemusí
Přesně.
já tam minulý týden viděl asi 15 helmutů na návratu z výletu
Dát si SŽ takhke na čas, tak už titulek bude obviňovat z laxnosti a v diskuzi bude plno odborníků co by SŽ okamžitě zrušili.
Ech, jak dlouho že SŽ řešila srovnatelný sesuv, ať máme srovnání?
Řekněme, že tuny sesuté zeminy by měly řádově sedět a umístění smykové plochy pod/nad tratí taktéž, ať srovnáváme hrušky s hruškama.
Na statika se většinou nečeká dva a půl dne. Rychlost řešení není vždy nejlepší,ale statik se zpravidla vyjádří v řádu hodin nejpozději druhý den a tady se bude téměř tři dny čekat než se bude řešit co dál a v tom je ten zásadní rozdíl.
Úderka z Přerova či Balabenky? Šetřete klávesnici, registr smluv a sbírka rozhodnutí ÚOHS vydal podstatně zajímavější věci o vašem zaměstnavateli než nějaká lokálka. Dobrou správu bude potřeba vaším trollingem hájit mnohem více než tady:-)
Á potrefená husa se ozvala. Jen sem dejte kritiku, naopak je žádaná ať je vidět pod prsty, jak se se netransparentně zadává a šidí. Ale věčně bez osobních pocitů a obviňování bez důkazů. Svou práci dokážete shodit jedním úplně nesmyslným titulkem nebo článkem obviňujícím na základě pocitu. Schválně za jak dlouho přijdou nesmyslná obvinění a pak ban.
P.s. narozdíl od Vás si nedělám srandu z názvů, nepíši o novinářské žumpě ikdyž bych mohl, když se Vaše komentáře blíží svou úrovní k tomu co zní z Hradu. Teď šup jako u Okamury rychle ban. Kritika se lze podávat jen jedním směrem.
Mám velmi rád tyhle anonymní hrdiny v diskuzích😀
Nedokážete překonat svůj stín a Babišovi praktiky z Mafry. K čemu jméno aby jste mě lustroval v kontaktech SŽ, ČD a dalších? Chápu že se Vás dotýká kritika kterou nezvládáte, protože jste nejlepší. Přitom stačí tak málo podívat se jinam jak se dělá kvalitní novinařina za kterou lidé ochotně platí. Zkuste se zamyslet a povznést nad své pocity a dojmy a více se věnujte faktů a jejich interpretaci bez pocitů a dojmů.
Ale no tak.
Tohle primárně není vůbec problém SŽ nebo PDW. Na tenhle svah dlouhodobě kašle město Kraslice. A tam má taky směřovat kritika.
Žádný spěch, koukám.
On ten statik má většinou stabilní zaměstnání, takže ho sotva můžete vyhmátnout na pracovišti… a s policejním doprovodem eskortovat na trať
Takže nezbyde než obtelefonovávat, dokud nenajdete někoho, kdo je ochotný dojet v nějakém rozumném čase. Možná byste ho mohli také zkusit unést z dovolené na Jadranu, ale to by mohlo být bráno jako narušení suverenity státu a také jako únos.
Tady jen příklad z praxe: Na trati z Lausanne do Bernu se sesunul svah letos 12.3. ráno, ještě tentýž den se začalo s odstraňováním sesuvu a zajišťováním svahu a 15.3. ráno bylo zprovozněno po obou kolejích. Vývoj situace můžete vidět zde: https://twitter.com/presse_CFF/status/1371214774177038341
To je Švýcarsko. Zda jsou ty sesuvy porovnatelné a zda je v obou případech potřeba statik, to nedokážu posoudit.
Ale je možné, že SBB/CFF zaměstnává lidi s touto odborností nastálo, neboť se jim tam sesuvy objevují stále. Furt se tam někde řítí kamení ze skály.
No hlavně sesuv je pod silnicí, která vede nad tratí. Takže zodpovědnost má někdo jiný než provozovatel dráhy
Stalo se to na české či německé straně? Děkuji 🙂
Stránky německého dopravce https://www.laenderbahn.com/vogtlandbahn/baustellenmeldung/streckensperrung-wegen-erdrutsch-in-tschechien-alle-zuege-fallen-zwischen-zwotental-und-kraslice-aus-ersatz-durch-bus/ hovoří o sesuvu na českém území.
Zajímavé mimochodem je, že vlaky jsou tedy nahrazeny autobusem až do stanice Zwotental, nikoliv do nejbližšího nádraží, leč zřejmě (po redukcích kolejiště) pouhé zastávky, Klingenthal.
Podle fotomapy jsou dvě koleje v obou stanicích. Co je ale možné, že na to stačí 1 šofér s autobusem tak jako tak, ale ušetří se tím jedna souprava vlaku. Neznám oběhy, jen mě to napadlo.
Je to pravda, ve Zwotentalu vychází ostrý obrat.
A kromě toho se tam snad vždy střídá česká a německá četa, takže má smysl jezdit autobusem až tam. Kdyby jezdil jen do Klingenthalu, bylo by nakonec potřeba víc souprav a lidí (ať už jakékoliv národnosti).