Na trati do Vejprt se objevily balízy pro ETCS. Jen dočasně, vysvětluje SŽ

Měřící drezína EM 100 na trati Chomutov - Vejprty. Foto: Jarmila Ježilová / X.com/cdcargoMěřící drezína EM 100 na trati Chomutov - Vejprty. Foto: Jarmila Ježilová / X.com/cdcargo

Málo využitá trať byla vybrána jako ideální pro testování ETCS Regional.

Nezvyklá podívaná se minulý týden naskytla na trati z Chomutova do Vejprt. Správa železnic na trať poslala měřící drezínu EM100, aby zde otestovala zabezpečovací systém ETCS Regional. Strategické plány přitom s instalací ETCS na této trati v dohledné době vůbec nepočítají.

Na testování upozornilo na síti X ČD Cargo, které zajistilo strojvedoucího pro tyto jízdy.

Podle Správy železnic zde byly balízy pro ETCS instalovány pouze krátkodobě pro účely testování některých parametrů systému ETCS Regional. „Díky nim bylo možné ověřit například nastavení brzdných křivek pro regionální variantu zabezpečovače. Není to tedy tak, že by se tato trať natrvalo vybavovala systémem ETCS. Trať z Chomutov do Vejprt byla pro testování vybrána, protože nabízí vhodné podmínky pro tento typ testů a zároveň je na ní minimální provoz,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

ETCS Regional je jednodušší a levnější varianta ETCS, které se využívá na hlavních tratích. ETCS Regional je založeno na aplikační úrovni 1 (ETCS L1), pracuje tedy s přepínatelnými a nepřepínatelnými balízami a nevyužívá rádiový přenos GSM-R. Využívají se proměnná návěstidla na trati.

Tagy Chomutov - Vejprty ETCS Regional Správa železnic
27 komentářů