Na trati do Vejprt se objevily balízy pro ETCS. Jen dočasně, vysvětluje SŽ
Měřící drezína EM 100 na trati Chomutov - Vejprty. Foto: Jarmila Ježilová / X.com/cdcargo

Málo využitá trať byla vybrána jako ideální pro testování ETCS Regional.
Počkat počkat….
„Součástí těchto testů bylo i ČD Cargo, které zajistilo strojvedoucího – pilota znalého této trati.“
– To mi vážně chcete říct, že SŽ nemá žádného strojvedoucího znalého dané trati?
Igore, má. Jen ho OŘ nemohlo poskytnout na celý den.
Nějaký vozejčkář ( Muvkař) by se určitě našel, ale nemoc + dovolená.. Máte s tím nějaký problém že pilota udělal personál ČDC ?
Asi ta údržba nebude tak horká, když to tam moc lidí ze SŽ nezná
že by Muvkař z TO Chomutov měl zrovna jinou práci? Třeba byl na výluce na jiné trati patřící tomuto okrsku? Lidi proberte se.
A nebo nemusel na ETCS mít vůbec absolvované školení, vzhledem k tomu na čem jezdí.
A pilot potřebuje školení na ETCS?
napiste jim. priste se vas zeptaji, jak to maji delat.
Fiha a stalo to aspon 10 mega na kilometr?
Dělá se to tam proto, protože přes hranice je testovací trať digitální železnice DB z Annabergu do Scheibenbergu, která právě díky minimálnímu provozu může sloužit jako testovací laboratoř prvků zabezpečovacího zařízení před nasazením do provozu na tratích, kde se něco děje. Vejprtská byla už před nějakou dobou vybraná právě jako testovací trať SŽ ze stejného důvodu. Bohužel v Česku jaksi zájem testovat nové technologie, distribuovaná stavědla, DSTW, atd. není, protože AŽD to nedělá a dělat nechce, takže z celé laboratoře zbylo jen hraní si s balízami.
AŽD má testy spíš vlastní tratě.
Ano, AŽD má na svoje soukromé testy technologie vlastní výroby trať Dolní Bousov – Kopidlno. Na testování technologií v provozu v síti SŽ je samozřejmě ale zkušební trať nezbytná, a kdyby existovala v době, kdy měla, tak by nikdy nebyly například problémy s GSM-R spojením na Uničovce, kde se holt testovalo rovnou s lidma.
Jakože na trati vedoucí horskými údolími (= s nulovými přeslechy od jiných tratí) by se přišlo na to, že na souběhu dvou tratí v hanácké placce se mobilky budou chytat té špatné BTSky?
Tak ještě tu o Karkulce a pak hajdy na kutě.
Potřebovalo ale horskou trať a takovou nemá, vždyť to tam píší.
Balíza na shnilejch pražcích. Z toho by mohl bejt pěknej kalendář – něco jako když fotěj černobílý fotky bab v nějaké opuštěné fabrice…
Jste mimo. Jezdim na ni. Trat je v dobrém stavu krome dopraven Křimov a Vejprty, misty s Vmax 80-90kmph.
Fotka vypadala romantičtěji než realita 🙂 Koukám na ty rychlosti…jako zkušební polygon pro rychlosti do 100 km/h asi dobrý…
Moje otázka je, proč se to tam nenechá, proč dočasně, něco to přece stálo. Bylo by dovybavení tak nákladné, nebo kvůli vozidlům?
K čemu? Podívejte se na jízdní řád! Na celé trati není nikdy víc než jeden vlak.
o víkendech a prázdninách jezdí ještě Hurvínek Křimovských nadšenců. Jsou tedy i dva najednou 🙂
To by museli na toho Hurvínka namontovat ETCS ?
V tom případě by se to přece dalo testovat někde, kde to bude moct zůstat a bude to tam mít užitek
Jenže tam, kde to později může mít užitek (= je tam dostatečný provoz) se to zase blbě testuje.
A není lepší testovat v provozu, kde se občas i potkají dva a více vlaků?
Když nemám v pracovní dny na trati žádný provoz, můžu si zavést dva i více testovacích vlaků podle potřeby. Je však pravda, že na komunikaci s balízou a ověření brzdné křivky mi stačí jeden vlak.
Dle všeho to vypadá, že zatím testují to, co lze otestovat jedním vozidlem a to druhé si případně dosimulovat.
S dalšími vlaky by si jen vzájemně překáželi.
Jasně, aby testy ty testy omezily pravidelnou dopravu…
To dává přece smysl
Nechte jim prosím hračku, kterou můžou přemístovat. Potřebují nacvičit montáž a následnou demontáž před konzervaci tratě a nechtějí prozrazovat kde. Další testování bude probíhat na trati Kralovice Mladotice.