Na trať údolím Střely se po čtyřech měsících vrací vlaky. Připravena na elektrizaci, tvrdí SŽ

Na trati jsou dva nové mosty, opravou prošel Malý Plaský tunel.
Na trati z Plzně do Žatce končí zítra dlouhá výluka v úseku Plasy – Mladotice, kvůli které museli cestující čtyři měsíce využívat mezi Plzní a Blatnem u Jesenice náhradní autobusy. Z Plzně do Mostu ale přímými rychlíky stále nedojedou: začne série několikadenních výluk na dalších úsecích.
Důvodem výluky byla výměna mostů přes řeku Střelu a Mladotický potok, současně došlo k opravám Malého Plaského tunelu. Zakázku za 149,3 milionu korun získalo sdružení firem Metrostav TBR a Chládek a Tintěra Pardubice
Oba mosty z roku 1872 už nevyhovovaly současným požadavkům, proto byly nahrazeny novými ocelovými konstrukcemi. V tunelu byly utěsněny drobné průsaky, doplněny bezpečnostní výklenky a vybudována nová středová stoka. Součástí stavby byla rekonstrukce železničního svršku a spodku, zmizel také nevyužívaný strážní domek.
„Díky těmto úpravám je trať připravena na bezpečnější a spolehlivější provoz i budoucí elektrizaci,“ uvedla Správa železnic na svém facebookovém profilu. Elektrizace trati z Plzně do Žatce je v seznamu tratí k budoucí elektrizaci, ale bez žádného stanoveného datumu, kdy by k ní mělo dojít.
Cestující na trati z Plzně do Žatce musí snášet každoroční několikaměsíční výluky kvůli různým opravám. Správa železnic není schopna naplánovat více oprav najednou tak, aby jeden rok vlaky jezdily bez přerušení.








