Na trať údolím Střely se po čtyřech měsících vrací vlaky. Připravena na elektrizaci, tvrdí SŽ
Oprava trati mezi Plasy a Mladoticemi. Foto: Správa železnic

Na trati jsou dva nové mosty, opravou prošel Malý Plaský tunel.

Na trati jsou dva nové mosty, opravou prošel Malý Plaský tunel.
To je hezké, když něco připraví na elektrifikaci. A pak nastane zelený strom praxe, kdy se po třicetipěti letech, kdy se začne elektrifikace realizovat, znova upravit trať dle nových norem. Viz Zdice-Písek.
Je hezké, že konečně výluka a hluk v údolí řeky Střely ustane, však opravy 1 člověk zaplatil životem… Železniční trať je opravena, neškodilo by opravit i polní cestu mezi Ondřejovem a brodem u Podhrázkého lýna, kterou rozjezdil Metrostav svým pick-upem.. Stačilo by strhnout střed cesty, nebo zavézt vyjeté hluboké koleje v cestě…. aby auta chatařů „nechytala“ spodky aut…
Konec října kone výluky. 1.brezna začne výluka nová, na půl roku. Jak je na této trati zvykem. Tato trať kdyby nebyla, tak by asi vůbec nevadilo, prostě by se jezdilo busem cely rok, což jen o pár měsíců víc. Žádná škoda , SŽ by ušetřila 😉😁
Vždyť už tam všechno je, co tam zase budou dělat?
tak trochu přeháním, ale výluky na této trati jsou velmi časté…
Oni něco najdou. Každý rok něco najdou, aby mohli část zavřít.
Ani, před asi ctyřmi lety se opravoval úsek Blatno u Jesenice – Kryry. Tento úsek teď budou na jaře dělat opět znovu. Proč? Kvůli stavbě dálnice D6 – nový most. Zároveň by snad měly proběhnout i nějaké další úpravy, protože se pod tratí u Kryr připravuje přehrada. Ono během výluky pak plánují i další práce, ale kvůli tomuhle bude výluka asi půl roku.
No a v delším horizontu (27/28?) by se měl dočkat výměny most u Velkého Plaského tunelu (zastávka Horní Hradiště) a samotný tunel projít také opravou.
Fantasmagorické okénko: Pro zvýšení kapacity příměsta a rychlosti R/Sp (= mírné odlehčení pro I/27) by byla super jednokolejka Bolevec>podél I/27>vysoký most přes řeku Třemošnou>Horní Bříza nádr. (s profilem pro osobku) a v další fázi dvojkolejná tunelová přeložka ke Kaznějovu (s profilem i pro ND). Na staré trati pak dobudovat zastávky v Třemošné/HB pro user-friendly příměsto Plzeň-HB nádr. (-Kaznějov).
No, dokud stát nemá na to udělat pár km dlouhou spojku do Kladna, Náchoda, či i pitomych Boskovic tak jsou tyto myšlenky úplně mimo jakoukoli realitu. I tak by asi bylo prioritnější zrychlit trať do Rakovníku, Mělníka, či vlastně i Mladé Boleslavi.
Souhlas, je to priorita číslo 150, proto fantasmagorické:) Jenom z Plzně jsou prioritnější modernizace tratí na Domažlice, ČB i Klatovy a nejspíš i smíšená VRT na Norimberk…
Dvojkolejná tunelová přeložka z HB do Kaznějova přes ten les plný kaolinu nejlépe pod zatopenou Jižní a Severní jámou je skutečně fantasmagorické okénko. Leda by ten tunel v kaolinu rovnou vypálili, že by neměl vnitřní povrch betonový, ale z velkoplošné keramiky:-)
Souhlas, to už jsem trochu přehnal:) Asi by stejně bohatě stačila 1. fáze Bolevec-HB – od HB dál by to pokryly R/Sp po nové trati – starou klikaticí by stejně nikdo kromě příměsta jezdit nechtěl.
A co jeden z posledních „původních velkých“ mostů této trati: v Plzni přes Berounku („malé“ jako např. přes silnici I/27 u Horní Břízy ani nepočítám) ?
Nový most a oprava tunelu. Super, k jakému díky tomu došlo zrychlení? Byla tam 50
Návrhové rychlosti jsou V=60km/h a V130=65 km/h.
Jakákoliv vyšší hodnota by znamenala „přeražení“ tunelu …
Alespoň něco. Okolní úsek je taky na 65, tak alespoň odstranění propadu rychlosti.
Btw. Kde se tohle dozvím? Jde někde zjistit, jestli dojde k nějaké úpravě rychlosti po aktuální opravě Nižbor – Hýskov + oprava Zbečna
V projektové dokumentaci, která bývá dostupná jako součást zadávací dokumentace pro výběr zhotovitele.
Trať je sice „připravena na elektrizaci“, ale do seznamu projektů pro elektrizaci dala SŽ radši Volary…
Nemá tam třeba někdo ze SŽ chatu?
Tak snad nepatří mezi ty, kteří by nechtěli jet s GWTR. 🙂
Jinak, zrovna t-194 hlavně potřebuje (i) jiné změny jako např. pásmový provoz, aby vlak do Volar nezastavoval úplně všude rovnou z ČB. Jenže tohle elektrizace sama o sobě nevyřeší.
Zastavování v zastávkách na znamení na 194 znamená reálné zdržení tak 5 minut celkem, protože v Hradcích, Plešovicích, Přísečné, Mezipotočí, Polečnici, Žlábku a Perneku většinou nikdo nenastupuje ani nevystupuje. Zrušit zastavování kdekoliv jinde znamená popřít hlavní smysl, který ta trať má.
Souhlas až na ty Plešovice, tam je obrat celkem pravidelný.
No a pokud by tato trať skutečně fungovala, čili začala by vozit nějaké rozumné počty cestujících, kolik zastávek by POTOM bylo „průměrně“ projížděných? A do toho zpoždění počítáte i zpomalování k zastavení a potom zrychlování?
t-194 potřebuje hlavně, aby vlak nejel 50 podél souběžné silnice I. třídy…
Jenže ty koleje nevedou rovně kvůli terénu, žádáte kompletní novostavbu trati.
Žádám jenom trať v normovaném stavu a profil V150, ne šrototrať a na ní Prostou elektrizaci – k čemu proboha?
Protože nyní jsou z ekologických důvodů na výsluní BEMU, které má podnik se sídlem ve městě piva pro naše podmínky vyvinuté a hlavně schválené, tak se mu tímto tak trochu jde na ruku. Aneb odbyt na dlouhá léta zajištěn 😁.
Nebo vůbec…
Na nej by bola dobra aj ďalšia vrstva predlzenych R/Ex z Prahy v letom období. Kde je starý dobrý rychlik Šumava 🙂 Síce kvôli D3 predpisu a zabezpečeniu takému aké bolo, zastavoval z dopravných dôvodov aj na zahlaviach staníc, ale cesta s nim vďaka nižšiemu počtu zastávok sa zdala ovela rýchlejšia.
To vyřeší hlavně Domoradicka spojka, takže dráty za Krumlov budou fajn, aby bylo na co navázat. 🙂
Trochu se zasnim, treba ji zatim na prostou elektrizaci nedali, protoze kraj tlaci, aby aspon do Plas doslo k drobnemu zlepseni.