Na trať údolím Střely se po čtyřech měsících vrací vlaky. Připravena na elektrizaci, tvrdí SŽ

Oprava trati mezi Plasy a Mladoticemi. Foto: Správa železnicOprava trati mezi Plasy a Mladoticemi. Foto: Správa železnic

Na trati jsou dva nové mosty, opravou prošel Malý Plaský tunel.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan táborský

Kousek budou drátovat z dalšího udělají cyklostezku

Libor

Konec října kone výluky. 1.brezna začne výluka nová, na půl roku. Jak je na této trati zvykem. Tato trať kdyby nebyla, tak by asi vůbec nevadilo, prostě by se jezdilo busem cely rok, což jen o pár měsíců víc. Žádná škoda , SŽ by ušetřila 😉😁

J.K.

Vždyť už tam všechno je, co tam zase budou dělat?

libor

tak trochu přeháním, ale výluky na této trati jsou velmi časté…

MartinS.

Oni něco najdou. Každý rok něco najdou, aby mohli část zavřít.

Panda

Fantasmagorické okénko: Pro zvýšení kapacity příměsta a rychlosti R/Sp (= mírné odlehčení pro I/27) by byla super jednokolejka Bolevec>podél I/27>vysoký most přes řeku Třemošnou>Horní Bříza nádr. (s profilem pro osobku) a v další fázi dvojkolejná tunelová přeložka ke Kaznějovu (s profilem i pro ND). Na staré trati pak dobudovat zastávky v Třemošné/HB pro user-friendly příměsto Plzeň-HB nádr. (-Kaznějov).

David

No, dokud stát nemá na to udělat pár km dlouhou spojku do Kladna, Náchoda, či i pitomych Boskovic tak jsou tyto myšlenky úplně mimo jakoukoli realitu. I tak by asi bylo prioritnější zrychlit trať do Rakovníku, Mělníka, či vlastně i Mladé Boleslavi.

Panda

Souhlas, je to priorita číslo 150, proto fantasmagorické:) Jenom z Plzně jsou prioritnější modernizace tratí na Domažlice, ČB i Klatovy a nejspíš i smíšená VRT na Norimberk…

MartinS.

Dvojkolejná tunelová přeložka z HB do Kaznějova přes ten les plný kaolinu nejlépe pod zatopenou Jižní a Severní jámou je skutečně fantasmagorické okénko. Leda by ten tunel v kaolinu rovnou vypálili, že by neměl vnitřní povrch betonový, ale z velkoplošné keramiky:-)

Panda

Souhlas, to už jsem trochu přehnal:) Asi by stejně bohatě stačila 1. fáze Bolevec-HB – od HB dál by to pokryly R/Sp po nové trati – starou klikaticí by stejně nikdo kromě příměsta jezdit nechtěl.

kpetr

A co jeden z posledních „původních velkých“ mostů této trati: v Plzni přes Berounku („malé“ jako např. přes silnici I/27 u Horní Břízy ani nepočítám) ?

Vvvt

Nový most a oprava tunelu. Super, k jakému díky tomu došlo zrychlení? Byla tam 50

V130

Návrhové rychlosti jsou V=60km/h a V130=65 km/h.
Jakákoliv vyšší hodnota by znamenala „přeražení“ tunelu …

Vvvt

Alespoň něco. Okolní úsek je taky na 65, tak alespoň odstranění propadu rychlosti.

Vvvt

Btw. Kde se tohle dozvím? Jde někde zjistit, jestli dojde k nějaké úpravě rychlosti po aktuální opravě Nižbor – Hýskov + oprava Zbečna

V130

V projektové dokumentaci, která bývá dostupná jako součást zadávací dokumentace pro výběr zhotovitele.

J.K.

Trať je sice „připravena na elektrizaci“, ale do seznamu projektů pro elektrizaci dala SŽ radši Volary…

55p

Nemá tam třeba někdo ze SŽ chatu?

xyz

Tak snad nepatří mezi ty, kteří by nechtěli jet s GWTR. 🙂

Jinak, zrovna t-194 hlavně potřebuje (i) jiné změny jako např. pásmový provoz, aby vlak do Volar nezastavoval úplně všude rovnou z ČB. Jenže tohle elektrizace sama o sobě nevyřeší.

fous55

Zastavování v zastávkách na znamení na 194 znamená reálné zdržení tak 5 minut celkem, protože v Hradcích, Plešovicích, Přísečné, Mezipotočí, Polečnici, Žlábku a Perneku většinou nikdo nenastupuje ani nevystupuje. Zrušit zastavování kdekoliv jinde znamená popřít hlavní smysl, který ta trať má.

Tomariero

Souhlas až na ty Plešovice, tam je obrat celkem pravidelný.

J.K.

t-194 potřebuje hlavně, aby vlak nejel 50 podél souběžné silnice I. třídy…

N.N.

Jenže ty koleje nevedou rovně kvůli terénu, žádáte kompletní novostavbu trati.

J.K.

Žádám jenom trať v normovaném stavu a profil V150, ne šrototrať a na ní Prostou elektrizaci – k čemu proboha?

L.P.

Protože nyní jsou z ekologických důvodů na výsluní BEMU, které má podnik se sídlem ve městě piva pro naše podmínky vyvinuté a hlavně schválené, tak se mu tímto tak trochu jde na ruku. Aneb odbyt na dlouhá léta zajištěn 😁.

Povazan

Na nej by bola dobra aj ďalšia vrstva predlzenych R/Ex z Prahy v letom období. Kde je starý dobrý rychlik Šumava 🙂 Síce kvôli D3 predpisu a zabezpečeniu takému aké bolo, zastavoval z dopravných dôvodov aj na zahlaviach staníc, ale cesta s nim vďaka nižšiemu počtu zastávok sa zdala ovela rýchlejšia.

Tomáš Záruba

To vyřeší hlavně Domoradicka spojka, takže dráty za Krumlov budou fajn, aby bylo na co navázat. 🙂

Tom Matto

Trochu se zasnim, treba ji zatim na prostou elektrizaci nedali, protoze kraj tlaci, aby aspon do Plas doslo k drobnemu zlepseni.