Na trať podél francouzského pobřeží míří nové jednotky Omneo, soukromý dopravce nahradí státní dráhy
Nová jednotka Omneo pro Transdev. Foto: Transdev
Testování jednotek proběhne v Česku.
Testování jednotek proběhne v Česku.
Sklopky v prostoru dveří mi přijdou jako prošlapávání slepých uliček.
Bude to velký skok vpřed, z klasických souprav se starými Coraily a Brigitami ve dvouhodinovém intervalu do moderních jednotek v hodinovém taktu.
Kdo by měl zájem, o trati Marseille – Nice jsem něco málo psal zde: https://rail-blog.blogspot.com/2023/04/vlakem-do-jizni-francie-2022.html
Osmivozova dvoupodlazni souprava s kapacitou 401 mist?
Tyhle vlaky jsou koncepčně dost odlišné od českých/německých/švýcarských atd patrových vlaků. Vložené vozy jsou dvou druhů- delší patrové bez dveří a kratší jednopodlažní s dveřmi. Nejlépe si to vygooglit.
Acha, uz to vidim. Cast vozu je velmi kratka (jsou tam hlavne dvere, par sedadel a prostor pro jizdni kola). Zajimavy koncept. Zdalo se mi, ze prumer 50 sedadel/vuz je velmi malo 😉
„Par“ myslel jsem „nekolik“.
IC kvalita na zastávkových vlacích. Palec nahoru pro Transdev!
Neměli to lehké to získat. Musí uznávat režijky SNCF.
A FIP 😉 😉 😉
Fakt?
Jen malá bezvýznamná technická – TER nejsou tak úplně regionální rychlíky.
Jsou to obyčejné osobáky zastavující v každé stanici.
Nemáte pravdu. Ve Francii bohužel bylo trendem rušit vlakové zastávky ve velkém, i ty, které se nachází uprostřed zástavby a generovaly by velké množství cestujících. Takže proto vlaky TER staví s mnohem menší četností než naše osobáky.
Obecně regionální železniční doprava ve Francii je na velmi bídné úrovni.
Takhle jednoduché to není. Obecně TER jsou vlaky v objednávce regionů. A třeba konkrétně mezi Marseille a Nice jezdí různé linky TER, s různým počtem zastávek. Tyhle nové soupravy by měly nahradit soupravy Corail, takže se to bude týkat spíš těch rychlejších, ale taky je možné, že tam bude změněný koncept provozu.
Na jmenované trati jsou TER co mají jízdní dobu shodnou s TGV.
Čímpak to asi bude ? Zeby TGV docházelo dech nebo ta trať má své rychlostní limity . Nebo snad po LGV jezdi TÉR od Alstomu.
ok, muze byt. ovlivnilo me to, ze když jsem tam v lete byl, tak co TER vlak, to zastávkový vymeták.
Transport Express Régional
To jo, ale oni ti Francouzi cpou express všude. Nic to nezaručuje.
Pařízská příměstská doprava (obdoba našich S-ek) má v názvu taky Express (Réseau Express Régional).
A třeba v Belgii je zase všechno, co není zastávkový osobák, označeno jako InterCity.
Ano, i obyčejný starý panťák do De Panne je ICčko.
A tu v ČR je SC, EC, IC, R vyšší kvality, R, Sp a Os. Býval ještě MOs
Přitom vagon Bdmtee můžete potkat od EC až po Os.
Ano, na zastávkový courák se jistě pořizuje vlak na 200 km/h.