Na trať Olomouc – Uničov se vrátila nepřetržitá výluka, potrvá do září
Regionova ve Šternberku. Foto: České dráhy
Traťový úsek Olomouc – Uničov prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic
Traťový úsek Olomouc – Uničov prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic
Až bude tahle rekonstrukce dokončená, tak to budou prezentovat jako zcela novou trať, protože už nebude žít nikdo, kdo by si pamatoval, že tam kdysi jezdily vlaky po celé trase…
Za ten výsledek je to přijatelná oběť. Někdy se to prostě udělat musí.
No až hodí dráty do Šumperka, tak to bude super objízdná trasa, když se něco nepovede na hlavním koridoru. Ještě by to chtělo nějakou spojku u Zábřehu a dílo bude dokonáno.
LE tramvaj se obrátí 😀
Tohle byla objízdná trasa i v minulosti. Pamatuji někdy v 80. letech nehodu někde u Červenky a všechno jezdilo přes Uničov a Šumperk do Záhřebu. Vepředu rychlíku 2 čmeláci a už to jelo. V Záhřebu se znovu připojila elektrika a čmeláci jely s další vlakem zpět do Olomouce. Zpoždění bylo cca 120 minut a já se modlil aby nenarostlo a já chytil poslední vlak do Hradce.
Tak tam jezdily stadartně ještě v 90letech „rychlíky“ z Jeseníku na Brno, ale s o dost delší jízdní dobou než přes Zábřeh.
V létě 2007 tudy také jezdily odklony nočních vlaků při nočních nickolejných výlukách okolo Červenky.
Ta Regína tam šveholí po těch nových šínách jedna radost.
Už sem v tom rypou druhý rok a hotové to bude jen do Uničova .. opravdu milá SZ to je výkon. To není modernizace ale parodie.
Jako většina jejich Správných staveb… Vůbec neberou ohled na cestující, na nějakou efektivitu staveb… Však je to netrápí, že se cca 10% cestujících už nevrátí. A můžou zrychlovat jak chtějí… bude těžké ty lidi přemluvit, aby se vrátili zpět… Ale jim je to jedno, oni utratili část unijního balíčku a ještě budou pochváleni… Něco jako ten Brandýs, co čeká půlku Moravy… nejdřív se měla udělat novostavba a pak opravovat starou štreku… ale tady je to jak u opic v Zoo… ale on jim to přece někdo musí trpět…třeba jako objednavatelé dopravy… MD, Kraje a pod. Ti všichni mají přeci zmarněnou… Číst vice »
Stavba byla takto rozdělena předeším kvůli nákladní dopravě a obsluze vleček, kdy byl striktní požadavek na zajištění dopravy do Uničova resp. Šternberka a Troubelic vždy alespoň z jedné strany. I nákladní dopravci jsou jejich zákazníci a ty jsou na výluky ještě háklivější než osobní.
V loňském ani letošním roce se úbytku cestujících z důvodu stavby rozhodně bát nemusí.
Nikdo jim to trpět nemusí, samozřejmě pak se to taky modernozovat nebude.
V Brandýse taky můžou čekat ještě 20 let… Ta trať tam už měla být dávno opravená a nečekat na chiméru.
V září začne pro změnu nepřetržitá v úseku Uničov-Troubelice.
Problém je v tom, že na těch stavbách v praxi pracuje poměrně malé množství lidí i mechanizace. Viděl jsem přestavbu uzlové stanice typu Beroun nebo Kolín v Holandsku. Sice tam opravdu dva nebo tři týdny nejezdilo ani kolo, ale za ty tři týdny byla ta důležitá část prací hotová. Samozřejmě se tam pracovalo non-stop a nepracovalo tam 10 dělníků a 2 bagry, ale třeba 100 dělníků zároveň. Ale lehce si asi spočítali, že v součtu ten přínos je větší, než ušetřená miliarda z rozpočtu akce. U nás to je rozkopané dva roky, no, možná spíš tři. Ano, ušetří se. Ale… Číst vice »
Vy jste mi tedy chytrák. Kdyby se čekalo než se postaví novostavby, tak se současné tratě dřív rozpadnou a místo jedné koleje by se nejezdilo po žádné. Ne, že bych snad chtěl hájit SŽ, ale radši ani nechci vidět, jak by to tady vypadalo, kdyby na SŽ seděli někteří místní experti.
Se divím že některé tratě se už nerozpadly..
Myslíte jako 171, odkládat údržbu s tím že možná bude tunel, až se rozpadne úplně tak rekonsruovat, a pak teprve postavit tunel 😀
Ti bystřejší se vrátí okamžitě. Letmý pohled na jízdní řád a jízdní doby bude stačit.
Na Uničovce bude po rekonstrukci tratě markantní změna k lepšímu, cestování bude podstatně pohodlnější i rychlejší.
Měl jsi založit firmu, která by to udělala rychleji. Tohle není příjezdová cesta od silnice ke garáži.
Já bych řekl, že na české poměry je to výkon. Jednou komplexně.. A na 30 let je klid. To na 323 na Frýdlant nO neustále odsouvají modernizaci. A jednou látají tu stanici. Jinde tu pomalou jízdu. Jednou Tenhle most „natírají“ x měsíců – náhradní doprava. Pak zas tehle most pár měsíců. Teď zas 3 silniční. A tak tady žijem. A stejně mění koleje, pražce. Přitom modernizace stejně bude muset přijít. A celé to půjde do …
Vynechal jste, že úsek Frýdlant (mimo) – Frenštát (mimo) byl zmodernizován kompletně během jedné výluky.
Hele, nádraží v Brně se opravovalo 3 roky s pár krátkýma přestávkama a okem tam není vidět žádná změna, kromě nově natřených okapů. Ano, vím, že je tam jiná zabezpečovačka, ale to cestující moc nevidí.