Dopravci Infrastruktura Železnice

Na trať Olomouc – Uničov se vrátila nepřetržitá výluka, potrvá do září

Regionova ve Šternberku. Foto: České dráhy
Regionova ve Šternberku. Foto: České dráhy
Traťový úsek Olomouc – Uničov  prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic

Na trať 290 mezi Olomoucí a Uničovem se po necelém čtvrt roce vrátila nepřetržitá výluka. Zatímco téměř celý loňský rok byl vyloučen úsek Olomouc – Šternberk, letos se výluka týká navazující části mezi Šternberkem a Uničovem. Potrvá do 8. září. Důvodem je modernizace trati.

„Po dobu výluky budou všechny vlaky ve vyloučeném úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. S ohledem na delší jízdní doby po silničních komunikacích bude náhradní autobusová doprava organizována dle výlukového jízdního řádu,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Informace k výluce, včetně výlukového jízdního řádu, jsou k dispozici na stránkách Českých drah www.cd.cz/omezeniprovozu, výlukové jízdní řády jsou také vyvěšeny v dotčených stanicích a zastávkách.

Traťový úsek Olomouc – Uničov  prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic, budování nových nástupišť, přístřešků či nového informačního systému. Jde o vůbec první trať, která je vedena jako regionální, kde Správa železnic zavede dosud maximální možnou rychlost na české železnici 160 km/h. Dosud se zde mohlo jezdit maximálně „devadesátkou“.

Délka trasy je 29 kilometrů, modernizace si vyžádá téměř čtyři miliardy. Hotovo má být ve druhé polovině roku 2021. Elektrizací projde i navazující úsek trati z Uničova do Šumperka.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MLB

Až bude tahle rekonstrukce dokončená, tak to budou prezentovat jako zcela novou trať, protože už nebude žít nikdo, kdo by si pamatoval, že tam kdysi jezdily vlaky po celé trase…

robert

Za ten výsledek je to přijatelná oběť. Někdy se to prostě udělat musí.

Dejv

No až hodí dráty do Šumperka, tak to bude super objízdná trasa, když se něco nepovede na hlavním koridoru. Ještě by to chtělo nějakou spojku u Zábřehu a dílo bude dokonáno.

Leinad

LE tramvaj se obrátí 😀

kik

Tohle byla objízdná trasa i v minulosti. Pamatuji někdy v 80. letech nehodu někde u Červenky a všechno jezdilo přes Uničov a Šumperk do Záhřebu. Vepředu rychlíku 2 čmeláci a už to jelo. V Záhřebu se znovu připojila elektrika a čmeláci jely s další vlakem zpět do Olomouce. Zpoždění bylo cca 120 minut a já se modlil aby nenarostlo a já chytil poslední vlak do Hradce.

Petr

Tak tam jezdily stadartně ještě v 90letech „rychlíky“ z Jeseníku na Brno, ale s o dost delší jízdní dobou než přes Zábřeh.

xyz

V létě 2007 tudy také jezdily odklony nočních vlaků při nočních nickolejných výlukách okolo Červenky.

Krysa350

Ta Regína tam šveholí po těch nových šínách jedna radost.

Jerry

Už sem v tom rypou druhý rok a hotové to bude jen do Uničova .. opravdu milá SZ to je výkon. To není modernizace ale parodie.

Martin z topírny

Jako většina jejich Správných staveb… Vůbec neberou ohled na cestující, na nějakou efektivitu staveb… Však je to netrápí, že se cca 10% cestujících už nevrátí. A můžou zrychlovat jak chtějí… bude těžké ty lidi přemluvit, aby se vrátili zpět… Ale jim je to jedno, oni utratili část unijního balíčku a ještě budou pochváleni… Něco jako ten Brandýs, co čeká půlku Moravy… nejdřív se měla udělat novostavba a pak opravovat starou štreku… ale tady je to jak u opic v Zoo… ale on jim to přece někdo musí trpět…třeba jako objednavatelé dopravy… MD, Kraje a pod. Ti všichni mají přeci zmarněnou… Číst vice »

Lektor

Stavba byla takto rozdělena předeším kvůli nákladní dopravě a obsluze vleček, kdy byl striktní požadavek na zajištění dopravy do Uničova resp. Šternberka a Troubelic vždy alespoň z jedné strany. I nákladní dopravci jsou jejich zákazníci a ty jsou na výluky ještě háklivější než osobní.

V loňském ani letošním roce se úbytku cestujících z důvodu stavby rozhodně bát nemusí.

Nikdo jim to trpět nemusí, samozřejmě pak se to taky modernozovat nebude.

V Brandýse taky můžou čekat ještě 20 let… Ta trať tam už měla být dávno opravená a nečekat na chiméru.

V září začne pro změnu nepřetržitá v úseku Uničov-Troubelice.

Adam K.

Problém je v tom, že na těch stavbách v praxi pracuje poměrně malé množství lidí i mechanizace. Viděl jsem přestavbu uzlové stanice typu Beroun nebo Kolín v Holandsku. Sice tam opravdu dva nebo tři týdny nejezdilo ani kolo, ale za ty tři týdny byla ta důležitá část prací hotová. Samozřejmě se tam pracovalo non-stop a nepracovalo tam 10 dělníků a 2 bagry, ale třeba 100 dělníků zároveň. Ale lehce si asi spočítali, že v součtu ten přínos je větší, než ušetřená miliarda z rozpočtu akce. U nás to je rozkopané dva roky, no, možná spíš tři. Ano, ušetří se. Ale… Číst vice »

XXXD

Vy jste mi tedy chytrák. Kdyby se čekalo než se postaví novostavby, tak se současné tratě dřív rozpadnou a místo jedné koleje by se nejezdilo po žádné. Ne, že bych snad chtěl hájit SŽ, ale radši ani nechci vidět, jak by to tady vypadalo, kdyby na SŽ seděli někteří místní experti.

Jerry

Se divím že některé tratě se už nerozpadly..

Leinad

Myslíte jako 171, odkládat údržbu s tím že možná bude tunel, až se rozpadne úplně tak rekonsruovat, a pak teprve postavit tunel 😀

JiriP

Ti bystřejší se vrátí okamžitě. Letmý pohled na jízdní řád a jízdní doby bude stačit.

Jarda Š.

Na Uničovce bude po rekonstrukci tratě markantní změna k lepšímu, cestování bude podstatně pohodlnější i rychlejší.

robert

Měl jsi založit firmu, která by to udělala rychleji. Tohle není příjezdová cesta od silnice ke garáži.

opravdovýjan

Já bych řekl, že na české poměry je to výkon. Jednou komplexně.. A na 30 let je klid. To na 323 na Frýdlant nO neustále odsouvají modernizaci. A jednou látají tu stanici. Jinde tu pomalou jízdu. Jednou Tenhle most „natírají“ x měsíců – náhradní doprava. Pak zas tehle most pár měsíců. Teď zas 3 silniční. A tak tady žijem. A stejně mění koleje, pražce. Přitom modernizace stejně bude muset přijít. A celé to půjde do …

xyz

Vynechal jste, že úsek Frýdlant (mimo) – Frenštát (mimo) byl zmodernizován kompletně během jedné výluky.

liposh

Hele, nádraží v Brně se opravovalo 3 roky s pár krátkýma přestávkama a okem tam není vidět žádná změna, kromě nově natřených okapů. Ano, vím, že je tam jiná zabezpečovačka, ale to cestující moc nevidí.