Na trať Olomouc – Uničov se vrátila nepřetržitá výluka, potrvá do září

Regionova ve Šternberku. Foto: České dráhyRegionova ve Šternberku. Foto: České dráhy

Traťový úsek Olomouc – Uničov  prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic

Na trať 290 mezi Olomoucí a Uničovem se po necelém čtvrt roce vrátila nepřetržitá výluka. Zatímco téměř celý loňský rok byl vyloučen úsek Olomouc – Šternberk, letos se výluka týká navazující části mezi Šternberkem a Uničovem. Potrvá do 8. září. Důvodem je modernizace trati.

„Po dobu výluky budou všechny vlaky ve vyloučeném úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. S ohledem na delší jízdní doby po silničních komunikacích bude náhradní autobusová doprava organizována dle výlukového jízdního řádu,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Informace k výluce, včetně výlukového jízdního řádu, jsou k dispozici na stránkách Českých drah www.cd.cz/omezeniprovozu, výlukové jízdní řády jsou také vyvěšeny v dotčených stanicích a zastávkách.

Traťový úsek Olomouc – Uničov  prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic, budování nových nástupišť, přístřešků či nového informačního systému. Jde o vůbec první trať, která je vedena jako regionální, kde Správa železnic zavede dosud maximální možnou rychlost na české železnici 160 km/h. Dosud se zde mohlo jezdit maximálně „devadesátkou“.

Délka trasy je 29 kilometrů, modernizace si vyžádá téměř čtyři miliardy. Hotovo má být ve druhé polovině roku 2021. Elektrizací projde i navazující úsek trati z Uničova do Šumperka.

Tagy České dráhy Správa železnic trať 290 výluka
21 komentářů