Na trasu Praha – Třebíč vstupuje nový dopravce, Auto-Bey bude jezdit denně
Autobus Volvo 9700. Foto: Auto-Bey
Cena jízdenky z Prahy do Třebíče začíná na 199 korunách.
Cena jízdenky z Prahy do Třebíče začíná na 199 korunách.
Toaletu v autobuse nepotřebuji a pásy odmítám.
Právě takovéto trasy minidopravců jsou v největším nebezpečí, až ČD nuceně rozvine svou vlastní autobusovou dopravu.
Majitel autobusu bude nejspíš typickou obětí prodejců Volva, kteří se snažili udat své autobusy opravdu zoufalými způsoby a psychickou manipulací, dokud to teď konečně nezabalili.
Hřbitovy a nemocnice jsou plné lidí, kteří byli přesvědčeni, že pásy nepotřebují.
Kdyby byly pásy v hromadných prostředcích tak super, tak by v letadlech byly povinné furt, a nebylo by tam zvláštní znamení, umońující je 90% času nepoužívat.
Nutné pásy v autobusech jsou znamením, že elita na pohodu plebsu kašle, protože takové autobusy na rozdíl od těch letadel nepoužívá.
Vyvozovat cokoliv z letadla směrem k autobusům je teda značně přitažené za vlasy.
Většina aerolinek žádá od cestujících, aby byli připoutáni vždy, když sedí, i když to následně nevyžaduje. Důvodem jsou turbulence (jestli chápete, co to je, což vzhledem k vašem příspěvku pochybuju), které mohou nastat neočekávaně (v posledních měsících se tak stalo dvakrát někde nad Pacifikem a vedlo to k dost vážným úrazům). Teď před pár týdny se kvůli nepřipoutání během turbulencím stal smrťák, zabil se člen bývalého obamova teamu. Takže pokud sedím, jsem připoutaný vždy, nic to nestojí a je to podstatně méně nepohodlné než v autě.
EDIT: …nepřipoutání během turbulencí…
Máme tu další incident s turbulencemi:
https://www.msn.com/en-us/travel/news/10-injured-amid-severe-turbulence-on-taag-flight-operated-by-hi-fly-airbus-a330/ar-AA193YvO?ocid=msedgntp&cvid=195db2c402284696bd8cb3e3461b0260&ei=10
to:Peeetr: Tak se nepoutejte a udělejte si dobrou cestovní pojistku, aby Vás pobyt v nemocnici nezruinoval 🙂
S konkurenceschopnosti cd co se týče cen a služeb bych se fakt o osud jakéhokoli autobusového dopravce nebál 😀 Pokud cd budou fungovat stejně jako ve vlakové dopravě, tzn za hodně peněz v podstatě žádná muzika, udrží se v pohodě i dopravci jako auto bay, právě třeba nižší cenou
Co máte pořád s busy ČD? Moc hltáte tiskové zprávy. Realita je taková, že dráhy koupili neúspěšného lokálního dopravce
s ojetým vozovým parkem a počtem řidičů výrazně pod počtem busů. Od 1. 8.2022, kdy ČDBus vznikl nebyl ani schopen dát na své busy zákonem požadované označení dopravce. Neviděl jsem samozřejmě všechny, ale z těch co potkávám v Brně není přeznačen žádný.
Označení dopravce se už nevyžaduje několik let.
Hloupější komentář jsem tu dlouho nečetl…
Jediný dopravce, který ještě stále spolupracuje s nechvalně známým Milošem Paulem. Takže jízdní řád se změní 12x za rok a spousta cestujících každý měsíc zůstane na zastávce…
Byť jde o jasný rukopis MP, tak poslední dva tři roky o něm nebylo vidu slechu a nevím, jestli naše řady již definitivně neopustil. Nevěděl by někdo?
Žije. 😁 ale nemyslím si, že toto je “jasný rukopis Miloše Paula”. Asi by to chtělo přesnou definici, protože stejně se k-report spletl s tím ACC Larsen na trase Praha-Lipno.
Jo, no, už jsem si to tam přečetl taky, samozřejmě až po té, co jsem napsal příspěvek sem :-/ Moje chyba, omlouvám se. A díky za info.
Údajně pro ně teď pracuje (i) jiný Brouk Pytlík.
To bych úplně netvrdil. JŘ možná dělal Boblick, ale Auto-Bey je vcelku spolehlivá firma. Covid je donutil hledat práci jinde a pokud vím, na krkonošských linkách jsou bez problémů. V sezóně v neděli ze Špindlu (Vrchlabí a Jilemnice) jezdí plný patro…
Za mych studentskych let tam jeste jezdili kladenaci, nejlepsi bylo rychle pivo v Jihlave a prestavka na moceni v Brtnici 😉 pak se to ale zhorsilo. Zrovna pred chvili jsem potkal na magistrale nejaky vrak SOR s oznacenim Florenc – Trebic, jelo tim 6 lidi.
Tahle linka se té někdejší kladenské podobá asi nejvíc – ta kladenská taky jezdila v takových polohách, že v Třebíči vůbec či skoro vůbec nenocovala, tzn. obvykle jezdila dopoledne z Prahy, odpoledne zpět do Prahy.
Jenže – to je trochu opačný směr než jaký je většinově převažující z hlediska přepravní poptávky.
vlak neexistuje?
Ne, vlakem Auto-Bey nedisponuje.
Ne, vlak z Prahy do Třebíče opravdu neexistuje. Nejrychlejší spojení dle IDOS přes 4 hodiny!! a to ještě s nejistým přestupem a za ve srovnání s tímto busem nehoráznou cenu.Nez něco tak nesmyslného a úplně mimo mísu napíšete, nejprve si zjistěte fakta, například elementárním vyhledáním daného spojení na netu a jeho faktickou neexistenci, respektive pro normálního člověka absolutní nepoužitelnost (vyjma rezijkare a sotouse, ofc…
to je tedy důkaz, že ministerstvo na železnice z vysoka sere, zatímco pro autíčka děla kde co, ale na vlaky se jaksi zapomnělo. Co s tím hodlá ministerstvo udělat? VRT měla stát už dávno, ne jen sny nekde od 80 let nebo jak dlouho vlastně, z vrt praha – brno pak stačí rychlíkové tratě, takže modernizace, lepší trasování at není tak hadovitá a mže se jezdit rychle. To už by do jihlavy, třebíče a dalších velkych měst netrvalo tak dlouho.
VRT přes Třebíč se stejně neplánuje, tak nechápu, co tu řešíte. VRT má být spojnici velkých měst, tedy primárně Praha-Brno, možná Jihlava. Třebíč a Humpolec určitě nejsou města, kde by měla vrt stavět, ani to nemá logiku. S tim, jak stát přistupuje k železnici a veřejné dopravě obecně s vama souhlasím, to je kapitola sama pro sebe a čistý smutek, ostatně Kupková vyjádření jsou všeříkající, v 90 procentech mele akorát o dálnicích, podpora veřejné dopravy je mu cizí, výhodné jízdenky ala Německo a další vyspělé západní státy jsou údajně „populismus“ (ale investice do dálnic za každou cenu populismus není, vod,… Číst vice »
vrt je planována s vrt odbočkou do jihlavy. Ale už dávno to mělo stát. Stejně jako základní dálniční síť. ani jsem netvrdil, že vrt by se měla natáhnout až do třebíče, ale že stačí modernizace klasické trati, tak aby byla rychlejší, přestup by byl stále v jihlavě, jen z vrt na rychlík, jen jízdenka by musela být cenově konkurenční. Je pravda, že na veřejnou dopravu aktuálně ministerstvo kašle, ale zase dokončili po předchozí vládě dolámání d47 a d1 a bude snad i d0, ty useky, kde byli velky problemy, takže toto období mu nechat, at to nějak doláme a dálnice… Číst vice »
Bohužel vidím příštího ministra jako populistu ( po této vládě v podobe ministra financí „nervi“ Stanjury, pro kterého je bezmyšlenkovitě jedinou mantrou rozpočet, namísto konceptuálního řešení mnohacetneho tržního selhání v ČR – viz cena potravin, dát,letenek z PRG atd atd) lid opet zvolí populisty), kteří budou dotovat akorát ježdění důchodců zdarma „v neděle a svátky, do p***e a zpátky 🙂 ,protože to je silná voličská základna ve stylu „po nás potopa“.Ale v nějakou konceptuální podporu VD je prospěch všech občanů moc nevěřím, jaksi jsem ztratil iluze.
No nevím, mě tedy IDOS ukazuje spojení vlakem Praha-Třebíč cca 3 hodiny…
Jsou to 3 hodiny.
O. K., s teoreticky nejistým přestupem zejména ve směru od Prahy.
Nicméně od 12/2025 se počet přestupů v relaci Praha – Třebíč sníží ze dvou na jeden.
Takže bus jedoucí pohodlne 2 hodiny za 190 Kč vs vlak s přestupem, jedoucí přes 3 hodiny a s nervama, že mi národní dopravce, akciová společnost, ujede a budu tam dalších x hodin čekat ? Za trojnásobek ceny ?? Proč by to proboha kdokoli, kdo je alespoň trochu příčetný, podstupoval ???
Já nepíšu, že by to někdo měl podstupovat. Navíc když autobus má v rámci Třebíče více zastávek umístěných blíže reálnému cíli či začátku cesty (mnohdy na některém ze sídlišť na některém z kopců ve městě, přičemž třebíčské vlakové nádraží se nachází pouze v jednom takovém kopci).
Pouze koriguji údaje do pravdivé podoby.
P. S. To čekání v případě ujetí je ve směru o Prahy hodinové (tzn. ne X hodin); ve směru do Prahy teoreticky taky (při použití osobáku z H. Brodu do Kolína), ale v tomto směru je méně pravděpodobné.
Nerad bych vám, všem výše, do toho kecal, ale pokud se budou stavět nové bloky jaderné elektrárny u Třebíče (Dukovany), tak by počet obyvatel Třebíče mohl klidně atakovat počet obyvatel Jihlavy.
Kvůli Dukovanům už se počet obyvatel Třebíče kdysi výrazně zvýšil a některá z panelákových sídlišť byla vybudována právě pro zaměstnance elektrárny. Paradoxně to byla sídliště umístěná v takové poloze, že pro cestu do Dukovan bylo potřeba nejprve projet městem, tzn. nejde o sídliště na „dukovanské výpadovce“. Nicméně to celé je spekulativní. Jednak počet obyvatel Třebíče v posledních letech klesal (https://obyvateleceska.cz/trebic/trebic/590266), takže tímto se možná navrátí k hodnotám platným před nějakými 20 lety. A dále – dukovanská elektrárna je i od Třebíče docela daleko, tzn. část nových zaměstnanců si může postavit domek v některé z vesnic blíže elektrárně. Eventuálně pokud jde… Číst vice »
Hlavně těm stávajícím blokům bude současně končit životnost. Tedy víc pracovníků tam bude dočasně během stavby, ti asi těžko budou bydlet v Třebíči nastálo. Po uvedení do provozu část prostě přejde ze stávajících bloků.
Spíš bude velký problém, pokud se ty nové bloky nakonec stavět nebudou, pak prostě časem elektrárna víceméně skončí a s ní i zaměstnanci, kromě těch, co budou zajišťovat zavření.
Existuje, stejně jako existuje z Prahy do Liberce. Ale jet s ním chce jeden člověk z 10000, zbylých 9999 volí autobus.
A proč ? Protože mají všech pět pohromadě a ví, že jsou trasy, kde jet vlakem je rovno dobrovolnému podstoupení tortury za výrazný příplatek. Ten jeden z 10 000 co tu trasu jede fakt vlakem je bud tedy masochista, někdo, kdo absolutně netuším,některá bije a jede někam jednou za uherský rok a naivně doufa, že vlak je přece vždy dobrá volba, a nebo rezijkar 😀
Anebo zcela jednoduše jeho žaludek nesnáší delší jízdy autobusem.
Nevadí. Stačí jet vlakem cd a zajít na záchod a výsledek se dostaví podobný 😀 ..Ne, to berte s nadsázkou, ale je to naprosto zcestný argument 😀 Pokud takový člověk je, tak budiž statisticky zahrnut do té desetiny promile, co z Liberce do Prahy opravdu jedou vlakem 😀 Sum it up, jsou to tedy šotouši,rezijkari, masochisti a nevyhráli jedinci, co si myslí, že když se jim v buse dělá špatně (a neznají vynález jménem kynedryl), že to v těch poskakujicich srotech, kterým cd říkají „motorový vůz“ a které jezdí právě do Liberce, bude lepsi. Šotouši tomu říkají rakev, já ostuda… Číst vice »
Tak já jako „nevyzrálý jedinec“ se svým zcestným argumentem tedy pojedu vlakem. Naštěstí máme svobodu rozhodování.
Existuje. Dokonce se dá jet vlakem z Křenovic Horního na Křenovice Dolní.
Tak tahle odpověď mě rozesmála.Obě stanice znám,ale zatím mě nikdy vaše varianta nenapadla 🙂
Zřejmě nás není tolik, aby se vyplatil přímý autobus každou hodinu, natož vlak. A zavedení železniční povinnosti tomu moc nepomůže.