Na Šumavu se v pondělí vrátí dlouhá výluka kvůli stavbě opěrných zdí

Regio Sprinter GW Trainu a čerpací stanice ve Volarech. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegio Sprinter GW Trainu a čerpací stanice ve Volarech. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Šumavskou trať Volary – Vimperk – Strakonice (č. 198) čeká od pondělí další dlouhá výluka. Dělníci se vrátí dokončit práce

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jméno

To bylo křiku od advokátů Českých drah, když se někde dělala výluka před nástupem „soukromého“ dopravce, jaká je to zlá ošklivá věc a spiknutí vůči ČD…
Teď je najednou ticho? Nebo se z toho nějakou dialektikou opět stane spiknutí proti ČD (např. logika „soukromník nemusí jezdit a tím ušetří vozidla i lidi“)?

xyz

Objektivní skutečnost: objednatel (Jihočeský kraj) uvážil, že osobní doprava na celé trati č. 198 má (z jeho pohledu smysl), proto tam vysoutěžil a následně sjednal dlouhodobý kontrakt na osobní dopravu. Řeči typu „jezdí se tam jen pro šotoušky“ atd. jsou tím pádem mimoběžné vůči realitě.

Souprava

Pro zajímavost jiný přístup k podobným tratím v Rakousku… Zrušení provozu od prosince: Wels – Aschach St. Nikola-Struden – Sarmingstein Ganserndorf – Gross Schweinbarth – Bad Pirawarth – Obersdorf u Vídně Nedávné zrušení provozu (prosinec 2017): Kötschach-Herrmagor Rosenbach-Weizelsdorf Wolfsberg-Bad Sankt Leonhard Fyzická likvidace a přeměna na cyklostezku: -stará Dunajská v úseku Sarmingstein-Emmersdorfu (zatím jsou tam zrezlé koleje) -úsek Leoben-Vordenberg (zatím sjízdný, ale byl vyhodnocen jako nevhodný k pravidelným vlakům a tedy zbytečný… je součástí slavné tratě Leoben-Hieflau, která vedla do nejvýše položeného železničního bodu v Rakousku) -trať do Haag am Hausruck, která byla při modernizaci tratě Linz-Salzburg odpojena od sítě… Číst vice »

xyz

„je součástí slavné tratě Leoben-Hieflau, která vedla do nejvýše položeného železničního bodu v Rakousku“ Autor ani neví, že nejvýše položeným železničním bodem ani náhodou není Präbichl, ale innsbrucké zhlaví žst. Brennero/Brenner. „-poslední pravidelně provozovaná část slavné Ybbstalbahn “ Na té je hodinový takt vlaků (Waidhofen – Gstadt). „Nedávné zrušení provozu (prosinec 2017): Kötschach-Herrmagor“ Ve skutečnosti prosinec 2016. Autor nemá správné informace. (Pozn. Hemagor se píše s jen jedním „r“). „zbývající úsek „staré Dunajské“ z Emmersforfu do Kremsu… bude se opravovat kvůli 3 párům víkendových vláčků, nebo se prodlouží cyklo?“ Autor ani neví, že ty páry vlaků nejsou tři, ale čtyři;… Číst vice »

Souprava

A proto jste preventivně nenapsal ani jedno R, abyste to vyrovnal? 😀

Souprava

Jinak děkuji za upřesnění… 4 páry a z toho 4 měsíce v roce celotýdně, no tak to už je úplně jiná. To mění celou lokálku na perspektivní a oprava bude zahájena nejpozději do 2 let. 🙂

xyz

„Pro zajímavost jiný přístup k podobným tratím v Rakousku…“ – Gmunden Seebf. – Vorchdorf Eggenberg: propojení železnice s tramvajovou sítí, poté výraznější navýšení rozsahu dopravy – Weiz – prodloužení osobní dopravy po trase vedené ulicí města; přičemž trať Gleisdorf – Weiz vede mimo trasu hlavní dojížďky, tzn. nevede z Weizu nejpřímější trasou do spádového velkoměsta Grazu. – Trimmelkam – Ostermiething – novostavba (!) několikakilometrové lokálky v místě, odkud do Salzburgu jezdí přímé vlaky jen ve špičce pracovních dnů; v místě, kde ani náhodou nemůže být dosaženo nějakých kýžených 2000 (či kolika) cestujících denně. Aneb předřečník si vybere jen to, co… Číst vice »

Souprava

Prodloužení pár lokálek o jednotky kilometrů a zároveň zrušení provozu (někdy i tratí) na desítkách kilometrů, to je samozřejmě úplná renesance lokálek, chápu… 🙂

Jo a zapomněl jsem ve výčtu postupnou likvidaci úzké lokálky do Manku. A také že u Aigenky stále nebylo rozhodnuto, zda se půlka předělá na tramvaj a druhá půlka bez milosti zlikviduje, či se to nechá. Ale jinak je Rakousko země lokálkám zaslíbená. 😉

Hans

Jak je možné že prispivatel Souprava ještě neobjevil tento článek a už nám necpe jak by to zrušil? Udelam to za něj v kostce. Už davno to mělo zarust koprivama, nikoho to nevozi, je to drahý a zbytečný, autobus 17x levnější. Ve světě už to dávno zrusili. Tady ne a proto máme menší platy než Němci. Za těch cca 120 mega mohly být třeba pěkné propagační stránky na biopotraviny Ministerstva zemědělství.

jan

Kde je 17 krát levnější.. Když u nás stojí 40-50 Kč/km

Frantisek

Pobavilo. 🙂

Frantisek

Jo, ale už tu, koukám, psal pod pseudonymem Pan X.

Pan X

Opakuji to již po několikáté, já nejsem Souprava, jsem někdo jiný. Akorát máme velmi podobné názory. Tratě tohoto typu měly být zrušeny už dávno.

Marian

Smazáno! Lidé jsou různí, ale „odpadem“ se v této diskusi navzájem nenazývejme. Redakce

Pan X

Problém to není, ale já vážně Souorava nejsem. Nejsem ten, kdo potřebuje neustále z tohoto zbytečného plýtvání penězi obviňovat „šotoušky“, jak jim Souprava říká. Za mě nejsou „šotouši“ (raději tento výraz nepoužívám) nic špatného, jen jim nezávidím ten jejich těžký život, ve kterém si představují, že něco, co patří do minulého století, bude mít perspektivu i v tomto století. Prostě je třeba si uvědomit, že pro ně se to všechno udržovat nebude, ale nic víc. Takže myslím, že je dost zřejmé, že se od Soupravy dost odlišuji a fakt to není jen změna nicku stejným člověkem.

Souprava

Pane Sůra, nepřekračuje tohle už meze? Říkal jste, že urážky netolerujete. A tenhle příspěvek není nic než urážka.

Jan Sůra

Ve vašem případě bych o mezích pomlčel.

Souprava

Dobře. Nechávám to na vás. V tom případě berte podobný dotaz ,co jsem napsal u jiného článku, za anulovaný.

Štěpán

Haha, to jste mě tedy pobavil, protože kdo tady na tomto webu neustále uráží ostatní?

Standa

Už ho objevil.
Viz příspěvek nad vámi

lokodepo

Proč to dělat najednou, když to můžeme dělat salámovou metodou a od cestování železnicí odradit co nejvíce cestujících a přepravců?

Martin Jarath

Korunu tomu ovšem nasadí dopravce s objednatelem, když NAD jezdí za Vimperk směrem ke Strakonicím (někdy až do Strakonic).
Ale hlavně že to je prej levné a lepší než dřív…

-TR-

Většina spojů je nahrazena autobusem v úseku Lipka – Vimperk – Čkyně. Důvod je ten, že ve Čkyni probíhá taktové křižování vlaků. Počet souprav a strojvedoucích je tak stejný jako za normálního provozu.

Pokud někdo zaplatí strojvedoucího a soupravu navíc, není problém jezdit vlakem už z Vimperka. Ale jsou to tři měsíce – a to ta částka by už vycházela docela brutálně.

Martin Jarath

Však jo. Ušetří se strojvedoucí a souprava za cenu nestability (ostré obraty) a nasrávání většiny cestujících zbytečným přestupem navíc a dalšími nahpodilými nepravidelnostmi.

Podobných výluk bohužel není (a nebylo) málo, ale až poslední dobou se takhle blbne (od doby, co kraje řvou, jak to svým občanům zlepšují a zlevňují – tohle ale prostě lepší není…).

Pan X

Jakékoli investice do této tratě jsou vyhozené peníze. Autobus, popř. cyklobus to zvládne lépe, levněji, rychleji i pohodlněji.

Jedine vlaky

A proč vlastně vůbec jezdí vlaky? I trasu Praha – Brno by autobus zvládl lépe, levněji, rychleji i pohodlněji? O takovém normálním víkendu se dá říct, že i většina osobních vlaků vozí vzduch. Byť je to koridor či ne. A proč vůbec EU dává peníze nám, když v Německu je víc lidí? Proč radši neinvestují do státu, kde je víc lidí? Můžeme vlastně zrušit celou Evropu, protože zde vlaky vozí míň lidí, než v Asii, že jo?

Pan X

Nikdo nemluví o rušení Evropy, jen by si měl stát uvědomit co do 21.století patří a co ne. Motoráček na lokálkách tohoto typu patří do minulého století, dnes už je to dávno překonaná záležitost.

Kirschner

Budiž dle vašeho přání budete po překonání zrušen. 😁

Pan X

Zrušen? Já určitě ne, ale nemusíte se bát, jednou na to dojde, že si stát uvědomí, že zachovávat tento přežitek minulosti je nesmysl. Prostě se smiřte s tím, že doba už je jiná. Dříve byli lidi rádi, že mají 3 km od domu nádraží, ze kterého se za několik hodin dostanou do města. Dneska prostě si raději pořídí auto a ve městě jsou za chvilku. A pro ty, kteří nechtějí nebo nemohou jezdit autem, existuje i autobus. Je rok 2019, ne 1919.

Jedine vlaky

Právě tuto ideologie se šíří dál, že auto je rychlejší. Souhlasím, že ve většiny případě to je, ale dnes se především v českých městech silnice ucpávají. Že je auto rychlejší je výborné, ale že je škodlivější a když každý koupí auto, tak ze chvilky do města se stávají hodiny, nebo desítky minut navíc, čímž nutíte i ostatní, protože kvůli kolonám se zpomalí i MHD. Mám nějakou infrastrukturu, tak proč to naplno nevyužít. Nikdo nezakazoval, že se by trať nedala zmodernizovdat. Před pár lety se mluvilo o tom, že zruší osobní dopravu na trati Skalice n. Svitavou-Boskovice a dál, No osobní… Číst vice »

Souprava

Proč to nevyužít? Protože až na pár dálkových linek a nákladku, by se vám po kolejích nehlo ani kolo. A dotace znamenají to někomu z kapsy vzít a je užitek vlaků takový, aby to mělo smysl? Příměsto asi ano, ale dá se to říct i o lokálkách? Jejich cena je taková, že ať už vezou 3 nebo 30 lidí, pořád se to nevyplatí. Existují i autobusy a ty dokážou to samé co vlaky, navíc se kvůli nim nemusí udržovat velmi drahá separátní infrastruktura. Takže veřejná doprava zachována bude, jen efektivněji a pro mnohé cestující i lépe. Primárním smyslem dotované veřejné… Číst vice »

petr.r

protože vlaky jsou ekologický, autobus má více g na cestujícího co2 než vlak.

Pan X

Jasně, taková 810 má určitě menší emise, než moderní nízkopodlažní autobus s normou EURO VI. A konkrétně na této trati nejezdí o moc lepší vozidla, než 810, ale v každém případě emise z autobusové dopravy jsou oproti vlakové dopravě zanedbatelné. Nehledě na to, že autobusy brzy nahradí elektrobusy.

Pražák

Vážně? A to jako kde? Pokud v lokálce (šukafonu) sedí fíra, průvodčí a pak už jen stará Blažková se starou Vonáskovou co jedou do města k doktorovi a do Lidlu, tak ta ekologie dostává ve srovnání s moderním mikro/midi busem (který by evidentně více než postačoval) řádně na frak. A že takových tratí u nás úplně málo není, je také fakt. Čímž nutně nenarážím na šumavské lokálky, tam zrovna vlak dává smysl, speciálně v sezóně.

Josef22

Proč by to měli uvádět dobrovolně na svých stránkách? Má to jednoduše nějaký svůj interní důvod.

A vůbec. Proč rovnou nekontaktujete dopravce?
Tady to asi těžko zjistíte…

Josef22

Reakce na 3.příspěvek od uživatele Rtep. Akorát byl asi mezitím smazaný…

Rtep

Je škoda, že se nepokouší tato podivná firma zdůvodnit svým zákazníkům, proč nahrazuje vlaky autobusama v několika případech v úseku Strakonice – Lipka.
Už při minulé výluce byl při tomto postupu leckdy problém stihnout přestup ve Strakonicích. Ale to GW Train nezajímá, cestující pro ně nejsou ničím zajímavým. Tím jsou pouze dotace od neschopného kraje.

lOL

Přestup z GW na ČD? A proč leckdy čeká GW i 30min ve Strakonicích? Občas koukám na GRAPP, a osobák z Budějek má zpoždění a GW čeká. Jestli nejste Vy podivný modrogumec a neberete to subjektivně.

Rtep

Modrogumec nejsem už proto, že nevím co to je. Jsem bohužel čas od času jen cestujícím na Šumavě a píši o tom, co s GW Train zažívám.
Ale prodlužovat výluku do Strakonic jen proto, že za vyloučeným úsekem nemám strojvedoucího, považuji za naprostou neschopnost.

michal

A jak myslíte že to dělají dráhy? Zkuste se podívat, jak jsou organizované některé výluky, nebo do minulosti.

Tronda

A teď už na Šumavě neplatí rejže, tak se musí hledal cokoliv. Jo kdyby to bylo u ČD, tak se dozvíme, že to je z oběhových důvodů a moudré rozhodnutí a bla, bla

Vít Jůza

Plně chápu Vaše výhrady. Také mám výhrady, když u nás České dráhy vozí autobusem průměrně možná na 5x delším úseku, než je samotný vyloučený úsek. Někdy to chápu jak je to myšleno s ohledem na množství potřebných vlaků a autobusů a oběhy těchto vozidel při různých možných a nemožných variantách nebo pro zajištění nějakých přípojů, někdy se mi to samozřejmě jeví, že to nevymysleli nejlépe, ale s obtížností shánění náhradních autobusů se jistě přístup bude poněkud racionalizovat.

Josef22

Ta „podivná firma“ to již dávno zdůvodnila…
Odpověď je na jejich Facebooku, akorát to chce trochu hledání mezi příspěvky z roku 2018.

Rtep

A proč bych probůh měl hledat informace někde na Facebooku? Oni mají snad své vlastní stránky.

michalk

Zajímavé, že když ČD nahrazuje osobáky z Tábora až do Benešova, ačkoliv je na silnici objížďka a dlouhé kolony (v úseku, kde už vlaky můžou jezdit), takže je celý JŘ je cár papíru a nějaká vesnice se dokonce neobsluhuje, se to tady setkává s pochopením.

Pokožka

Zajeďte se podívat do Olbramovic kolik je tam volných kolejí u nástupišť pro Váš osobáček.

Vít Jůza

Jak u koho … ale u mnohých ano.

Michal

Zajímavé, jak jste na základě vlastní nevědomosti schopen vyprodukovat příspěvek – NAD za osobáky je pouze v úseku Chotoviny – Olbramovice – https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/6476/