Na Strakonické výpadovce z Prahy bude neoblíbený přechod nahrazen podchodem
Podchod pod Strakonickou na Zbraslavi. Autor: Josef Habersberger
Řidiči nenáviděný přechod při výjezdu z Prahy po Strakonické by se do dvou let mohl stát minulostí. Pražští radní tento
To je hezké, že zmizí ten přechod pro chodce. Bohužel ale nezmizí ta benzínka s nevyhovujícím odbočovacím a připojovacím pruhem, či spíše proužkem. Takže čekám, že na příjezdu do Prahy ta 50 asi zůstane.
„Projekt má být hotov do 15 měsíců, zahájení stavby je naplánováno na přelom let 2021 a 2022.“
…to je teda fofr 😀 V tom podchodu budou nějaké obchody nebo podzemní parkoviště, že to bude trvat tak dlouho? 😉
Vyjdřovačky. Mají na to stejný počet dní, ať se jedná o podchod nebo o hypermarket. A počítejte s tím, že než podáte žádost o stavební povolení, ta se může stavební zákon měnit 4x – tohle už Babiš v roce 2016 dokázal.
Opravte si to. R4/D4 zacina zhruba u Jiloviste. Usek Praha – Jiloviste je silnice 1. tridy, kde z nepochopitelnych duvodu neni pozadovano dodrzovat 90km/h, neni zde stanovena minimalni rychlost a teoreticky zde ma pravo jet klidne traktor nebo pochodovat pesi pri krajnici! Bohuzel jsem asi jeden z mala, krom autobusu, kdo zde tech 90 dodrzuje. A jeste kamiony svych 80. Kaslani Cechu na pravidla je smutnym pravidlem
90 požadováno je. To že někdo nedodržuje předpisy je věc druhá.
A uz jste zde zazil policejni hlidku, ktera by zde kohokoliv za jizdu 120 a vys zastavila?
Na pumpě u toho přechodu je oblíbené výběrčí místo.
Nevim jak ted, ale sveho casu merili pravidelne na Cukraku.
Před lety pravidelně měřili na příjezdu do Prahy. Proti Cukráku je na vedlejší komunikaci takový kopeček :-).
A koho poškozuje, že někdo na vozovce, která jinak splňuje všechny dálniční parametry (oblouky, převýšení, MÚK, odstavné a připojovací pruhy) jede rychleji, než 90 km/h, jen tam není příslušná cedule? I na dálnici se totiž může vyskytnout chodec, cyklista, traktor nebo pobíhající pes… Jestli vy nejste jeden z těch, co vyznávají pravidla pro pravidla.
Nejsou splněny všechny parametry (D nebo R). Právě ten přechod to porušuje.
Pripojovaci pruhy na tomhle useku splnuji hodne veci, ale dalnicni parametry teda opravdu nemaji.
To na ostatních dálnicích taky všude ne, že?
Proto tu i onde dlouhé roky byla cedule 80 km/h. Dokonce i taková věc jako STOPka na konci připojovacího pruhu bývala k vidění. Hádám, že dodržovači by tam požadovali, aby u té značky každý zastavil. Ne na hranici křižovatky. U značky se má zastavovat, to ví každý neřidič.
Přes Cukrák mezi Baněmi a Jílovištěm vede jediná silnice a proto nemůže být dálnicí. Cyklisté, pomalá vozidla, příměstské autobusy, přestupní zastávka na Cukráku. Trasa lesem bez oplocení, žádný zelený most, divokých prasat v okolí dost. Ta silnice se jen jako dálnice tváří.
Ona D1 má po celé délce doprovodnou komunikaci? To jsou věci…
Příměstský autobus nesmí na dálnici? Tak to je veselé, do Olympie takhle autobus jezdí už snad 20 roků.
Na dálnici smí, ale ne tam mít zastávky na krajnici…
Mozna prave to, ze pravo jednoho ucastnika silnicniho provozu konci tam, kde zacina pravo druheho. A pokud je na komunikaci umoznen pristup i slabsim ucastnikum provozu, pak maji stejna prava jako silnejsi. Ve meste v noci taky nejezdim 90 byt je vsude prazdno. Kdyz uz to nedodrzujete, tak se tim aspon nechlubte. Na dalnici seslapne plyn obcas asi kazdy z nas, ale dalnice je dalnice, zde legalni vyskyt slabsich ucastniku provozu nehrozi. Toto ale dalnice neni a at si o tom myslime cokoliv, tak je treba to respektovat. Ono pesiho, cyklistu ani traktoristu jsem tu snad nikdy nevidel, ale dovedu… Číst vice »
Právě pro absenci doprovodné komunikace pro ty traktory to není dálnice.
Tak ještě konečně dotáhnout D4 do Prahy.
Čtyřpruhová silnice I/4, která v Jílovišti plynule navazuje na D4, podle vás nestačí?
Ne, jedná se o silnici I. třídy. Aby se tato silnice dala přeznačit na dálnici, tak musí zmizet přechod, musí se postavit doprovodná komunikace kolem Cukráku a postavit protihlukové stěny. Pak může být D4 až po křížení s D0.
Ještě upravit odbočení a připojení od Lipenců a Zbraslavi, o adrenalinové zážitky tam není nouze.
A vykopnout nájezdy – jednou ten u rozvodny, podruhé pod policií a po třetí oba do ulice Za Dálnicí. A pak také upravit nájezdy a připojováky na MÚK Baně.
I připojováky od Cukráku z Prahy a od Jíloviště do Prahy jsou krátké.
Tak to přidám i ty zastávky busů. Ty podle aktuálních norem tam taky nemají co dělat.
Přesně ! Při každém průjezdu tam mám silné mrazení v zádech. Ta křižovatka svými parametry odpovídá spíše místní komunikaci.
Nestačí, Pražáci se musí rozhodnout, buď udělají slušnou železniční dopravu na Příbramsko, nebo dodělají D4 a to z obou stran. https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/promeni-se-konec-d4-u-prahy-v-dalnici-tok-resi-co-s-problematickou-silnici.A170718_133824_ln-doprava_pave
Jezdím tam celkem dost, a je pravda, že jsem tam nikdy nikoho neviděl přecházet. Ale nechápu, proč se často píše, že je to skoro na dálnici, když ta začíná až o několik km dále.
Protože Strakonická je v podstatě začátek dálnice, jen se tak nejmenuje…
Tady až tak nejde o podstatu, D4 prostě začíná u Jíloviště a nic moc nenaznačuje tomu, že by se to mohlo v dohledné době změnit.
Taky čekám, kdy konečně uvidím toho smělce…
Za posledních 20 let jsem tam potkal chodce celkem dvakrát.
Ještě by to chtělo předělat přechod na podchod v ulici Lipská při výjezdu z Prahy na letiště (výpadovka na Chomutov) v místech s ulicemi Za Teplárnou x Na Padesátníku II. Tam je to také děs běs…
Zrušení přechodu je součástí výstavby MÚK Aviatická, se záhájením pravděpodobně 2022, doba trvání výstavby cca 3roky.
Nechci být pesimistou, ale MÚK Aviatická ještě dlouho nebude a naopak přechod ještě dlouho bude. On by tam zase tak nevadil, frekvence chodců je fakt minimální, ale musel by mít nějaké sofistikovanější řečení než trvale 50ka a semafor. Ale jako trvalý zdroj financí to žádnému úřadu nevadí, tak proč si lámat hlavu nad jiným, než nejtupějším řešením na světě…
Trapnější už je snad jen přechod mezi D0 a D7 u letiště…
Mezi D0 a D7 je obyčejná silnice I. třídy. Podchod tam není, jiná možnost taky ne. Pár lidí tam bydlí a někde přejít musí…
A dalsich 5 let bude trvat nez z TTP zmizi ta padesatka 🙂
To chcete naznačit, že dopravní úpravy (zvýšení rychlosti) nebude součást stavby? To by zas někdo něco nedomyslel…
Je tam najezd od benzinky.. Tak doufam ze to nebude duvodem aby to tam. Nenechali stejne jako o kilometr niz
Ten nájezd (odbočovací pruh) na benzínku se zdá být dostatečně dlouhý (ale široký nic moc). Takže možná to nebude na 130 ale na 100, nebo tam bude 80 protože tam začíná Praha (cedule obec).
Vzhledem k tomu, ze dalnice konci u jiloviste, tak tam bude max 90.
Což je lepší než 50, ale dovedl bych si tam představit značku 110 km/h, jak je v Rakousku běžné.
90 bych tam nečekal, 50 je omezení z předchozí 70 a za pumpou je omezení na 80. Takže spíš nechají tu 70, protože odbočka na pumpu zůstane.
Bude tedy ta výpadovka postupně v jednotlivých jízdních pásech uzavřená a rozkopaná nebo to budou razit?
Rozkopáno a provoz veden v jízdních pásech. V případě kolon lze využít objížďku ulicí Na Baních.