Na stavbu budoucího nejdelšího železničního tunelu na světě míří další razicí štít
Nové spojení má být hotové v roce 2032.
Německá společnost Herrenknecht dokončila výrobu třetího z celkem sedmi razicích štítů, které budou stavební firmy používat na stavbě nejdelšího železničního tunelu na světě. 180 metrů dlouhý stroj má budovat dalších devět kilometrů tunelu mezi Francií a Itálií, který bude součástí nového spojení mezi Lyonem a Turínem.
Další posun ve stavbě oznámila společnost Tunnel Euralpin Lyon – Turin (TELT), která je investorem celé rozsáhlé stavby. Zpráva o dalším posunu ve stavbě tunelu s plánovaným dokončením v roce 2032 přichází v době, kdy vlaky mezi Turínem a Lyonem po konvenční trati nemohou jezdit kvůli poškození letním sesuvem půdy.
Největší tunel razí již dva štíty nazvané Gea a Frederica. Třetí zatím nemá své jméno, je ale už jasné, kde bude pracovat. Bude v severní části tunelu budovat 9 kilometrů dlouhý úsek mezi La Praz a Modane. Razicí štít je180 metrů dlouhý, jeho průměr je 10,4 metrů. Používat ho bude sdružení firem VINCI Construction Grands Projets, Webuild, Dodin Campenon Bernard a Campenon Bernard Centre Est. Zařízení váží 2 300 tun, výkon je 8 100 kilowatt.
Štít Herrenknecht představil ve svém závodě plně smontovaný. Nyní ho opět rozebere a celkem 120 aut ho převeze do Saint-Martin-la-Porte. Zde ho opět sestaví a začne pracovat a razit cestu směrem do Itálie.
Nový tunel bude dlouhý 57,5 kilometru. Sedmdesát procent trasy tunelu vede na francouzském území. Tunel bude o 400 metrů delší než dosavadní rekordman mezi železničními tunely: Gotthardský tunel ve Švýcarsku.
Nová trasa z Lyonu do Turína měří 270 kilometrů, má výrazně zkrátit dobu jízdy mezi oběma městy. Maximální rychlost bude 220 kilometrů v hodině kvůli nákladní dopravě. Začátek bude na francouzské straně v Saint Jean de Maurienne, konec tunelu bude v italské Suse.