Na stavbě D6 spadla dodávka s dělníky z rozestavěné estakády, dva mrtví
Dodávka se zřítila z mostu na stavbě D6. Pramen: Policie ČR
Nový úsek dálnice buduje firma Metrostav Infrastructure. Přes 800 metrů dlouhá mostní estakáda je nejnáročnější částí projektu.
Podle šetření zjistili, že auto dostalo smyk. = Šlo o nehodu. V článku je protiklad.
Jako většinou levná pracovní síla ze zahraničí.
Pravděpodobně bez zravotního a sociálního pojištění.
Ještě to ani nestojí a už tam umírají lidi.
Vsadím boty, že pokud se ta dálnice postaví, tak na ní někdo umře.
Tak to aby se nestavěly nemocnice a domovy důchodců. 🙂
Podle všech akčních filmů dopadli na kola, takže by měli být v cajku…
Pardon.
Podle indicií na obrázku ležela ta dodávka po dopadu na levém boku. Asi ji pak převrátili na kola hasiči. Ale i tak jsem si podle obrázků říkal, že ta dodávka vůbec nevypadá, že zažila pád z takové výšky. Jenom pár pomačkaných plechů a vysypaná skla. Jenže bez hlavových airbagů to musela být pořádná šlupka hlavně do hlavy, pokud byli aspoň připoutaní a rovnou v tom autě nevířili jak prádlo v pračce.
Obvykle není vidět shora běhoun pneumatiky, taky je kolo vyhřezlé z karoserie ven a nebo je tak domačkaná karoserie.
Upřímnou soustrast rodinám těch pracovníků. Černý den pro české stavebnictví:(
Myslím, že to ani nemusel bejt nějakej smyk. Stačí se na mostě otáčet, bota sklouzne z brzdy, možná lehká námraza, dřevěný plůtek auto nezastaví a už se sune přes hranu a padá dolů.
Jako ve filmech?
Jak jsem psal níže, v místě bylo ráno – 6°C a hustá namrzající mlha. Námraza tím pádem všechno, jen ne lehká. Na neošetřované mostovce ještě dvakrát tolik.
Když koukám na tu fotku s policajtem a postavou v modrych kalhotách u kraje mostu bez zábradlí, co na to bezpečák? To je tak dobrý aby tam zahučel někdo další.
Za co ten mínus? Za otázku a upozornění na nebezpečí na stavbě? Dokud tam bylo zábradlí, tak OK, ale to smetla ta dodávka, takže teď je to práce ve výškách. A tam pokud vím platí výjimka jen pro hasiče.
Spíše za domněnku, že při výkonu služby musí být vše dodrženo „policajtem“ (a nemusí ani provádět fotodokumentaci, stačí obhlídka místa).
Já tam teda vidím zábradlí.
To je zase dálkových vyšetřovatelů. Se divím, že ty policajti tam vůbec jeli, mohli se zeptat tady a bylo by vyšetřeno.
Bez povolení diskutujících se nesmí ani začít vyšetřovat nehoda.
To by mě zajímalo, jak tam může být zábradlí v místě, kde jím projela ta dodávka. A vůbec nedělám žádné dálkové vyšetřování, pouze poukazuji na nezodpovědné jednání některých jedinců, kteří se pohybují v místech bez potřebného vybavení.
Tak dobře, je 2 metry od hrany bez zábradlí. Byl jste někdy na stavbě? Obávám se, že při 100% dodržování BOZP by se toho moc nepostavilo.
Já bych chtěl vidět partu složenou z bezpečaka, stavose, stavebního dozoru a projektanta. To by nevzniklo vůbec nic, protože ti by se stále dohadovali co se smí, co jde, kolik to stojí.
No a jestli to byli žluto modrý soudruzi, tak se ani nedivím. Ten kus nejdu pěšky, davaj.
A bez nich by zase neměli co dělat, protože sami dělníci si tu výztuž nenapočítají – kdyby ano, tak jsou z nich projektanti.
K tomu mi řemeslníci na stavbě říkali, že mají v předpisech BOZP 1,2 m od hrany střechy bez zábradlí (6.NP). Koordinátor BOZP s tím problém neměl.
Když to zábradlí stavěli…
Policajt na fotce stojí v místě, kde zábradlí je. Jen je přesně kolmo k objektivu.
Když porovnáte obě fotky navzájem, tak zjistíte, že policajt na fotce stojí pravým bokem kolmo k místu, kde končí na okraji mostu čárkování dráhy pravého kola (z pohledu fotografa) a šikmý zbytek rozlomeného dřevěného zábradlí mizí pod úrovní betonu a zároveň cca 2m od trámku na zemi. Zábradlí tam tedy už není.
Co na to bezpečák?
Tipuji, že se zrovna dusil ve vlastní šťávě při výslechu. Protože vždycky se něco najde.
Tak důležité je mít helmu a reflexní vestu, pak se nemůže nic stát.
A ještě pracovní boty se zpevněnou špičkou.
Já žádnou dodávku dole nevidím, vidím tam minibus
Když už, tak mikrobus.
Tak to vypadá, že chlapci jeli pozdě na šichtu a řidič se rozhodl, že to vezme na druhý konec stavby zkratkou přes most. Dyť je už přece hotový ne? Když zmatený a rozespalý točvolant zjistil, že most zjevně není průjezdný, tak to zašlápl. Jenže izolační vrstva je hladká jak dětská prdelka i za sucha, natož s námrazou. Na tom by mohla trénovat skluzy Sáblíková. Takže sáňky a nazdar …
Dle BOZP měla být určitě před mostem zdaleka viditelná zábrana, která tam jaksi nebyla … Most pokrytý toliko tenkou izolační vrstvou a s dřevěným zábradlím není určen pro jízdu žádného vozidla vyjma předem přesně definované techniky provádějící konkrétní stavební operaci.
Ta estakáda vypadá dost široká, takže hlavně asi museli jet dost rychle, když je z ní smyk shodil – tedy nejspíš klasické „nepřizpůsobení rychlosti“ …
Dneska ráno tam lokálně výrazně namrzala mlha (cca -6°C). Takže se jezdilo (krom I/6) pomalu až velmi pomalu. Prvních 6 km jsem z domova jel převážně na třetí rychlostní stupeň a v Mutějovicích už PČR vyšetřovala dopravní nehodu právě na ledu.
Pokud s tím mikrobusem přijeli právě po karlovarce, pak jeli jen kousek po místní komunikaci nebo rovnou po staveništi, tak jim vůbec nemuselo dojít, jak moc to klouže. A mostní konstrukce namrzá ještě daleko ochotněji.
Šel jsem po chodníku, podjela mi noha, málem jsem upadnul. On se smyk na ledě dá chytit i při malé rychlosti, nebrzdí to a prkenné zábradlí udrží tak chlapa s dvoukolákem. O rychlosti bych tím pádem nic nepřejímal.
Pokud je zábradlí vysoké 1,2 m, tak jsou sloupky cca 2,5 m od sebe a brzdná dráha je pak 20 m, proražené zábradlí a následuje pád z mostu. Z 15m výšky zrychlil volným pádem na cca 60 km/h, poté náraz natvrdo.
Tady píšou brzdná dráha 57 metrů ze 30 km/h. https://www.az-pneu.cz/clanky/delka-brzdne-drahy-na-suchu-mokru-nebo-naledi a je to vcelku uvěřitelné.
Jak rychle jel bude dozajista zkoumat oborník, tohle se vyhodnocuje i u méně závažných nehod.
Takže děkujeme pplk. Pakovi za vysvětlení a tímto můžeme vyšetřování ukončit.