Na společné focení dvou posledních pantografů bude v pátek dvakrát pět minut
České dráhy dnes upřesnily podrobnosti k pátečnímu loučení posledního starého pantografu (451.025-26) z pražským provozem. Lákadlem je především příjezd stejného
České dráhy dnes upřesnily podrobnosti k pátečnímu loučení posledního starého pantografu (451.025-26) z pražským provozem. Lákadlem je především příjezd stejného pantografu ze Šumperka, který dráhy už před lety zařadily do svého muzea. Oba pantografy by měly absolvovat společné podvečerní focení v pražské Libni.
Příjezd ze Šumperka je naplánován na 17:40, ve stejný čas pak do Libně přijede i pražský pantograf z Podbaby. Pokud vše klapne na čas, pak na společné focení (vedle sebe) bude pět minut. Pražský pantograf totiž musí v 17:45 vyrazit zpět směr Podbaba. Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je pravděpodobné, že se podaří ponechat šumperský vlak v Libni ještě do další otočky pražského osobáku. Tím vznikne prostor na společné pózování ještě mezi 18:10 a 18:15. Pak šumperská muzejní jednotka zamíří do depa. V sobotu ráno (9:05 z Libně) pak spojené vlaky zamíří jako zvláštní rychlík do Chomutova. Podrobnosti ke konci pražských pantografů a jízdě do Chomutova přinesl deník Zdopravy.cz minulý týden.
Dráhy nicméně upozorňují i na riziko, že se stařičký pražský pantograf nemusí kvůli nečekané poruše dožít v provozu ani pátku. Navíc jej podle Šťáhlavského opět „poctili“ vandalové se spreji.
Poslední pražský pantograf skončí v chomutovském depozitáři Národního technického muzea. Takové štěstí nebudou mít už dříve vyřazené vlaky, které na pražském odstavném nádraží čekají na odvoz na šrotiště. Dráhy stále mají zhruba dvacítku „čumáků“ a poloviční počet vložených vozů. Teoreticky by tak mohly sestavit až deset třívozových jednotek.