Na Slovensku začaly jezdit nové Pantery, poprvé se vydaly do Polska
Nové vlaky zaplatí hlavně Evropská unie, budou jezdit především ze Žiliny a Trenčína.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začala poprvé vozit cestující s novými elektrickými jednotkami od sdružení Škoda Transportation a ŽOS Trnava. Zatímco v Česku se tyto vlaky jmenují RegioPanter, na Slovensku získaly název Panter.
Končí tak testovací provoz bez cestujících, ZSSK nové jednotky začaly nasazovat do běžného provozu. Jako první se vydaly ze Žiliny do polské pohraniční stanice Zwardoń. Označeny jsou jako řada 661, čtyřvozové budou 660.
Třívozová jednotka je 80 metrů dlouhá, pojme 247 sedících cestujících. Mají maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu, splňují požadavky norem TSI. ZSSK si objednaly celkem dvě verze: tříčlánkové pro 247 sedících (13 kusů) a čtyřčlánkové (12 kusů). Delší jednotky jsou 106 metrů dlouhé a mají kapacitu 343 míst na sezení.
Nové jednotky budou postupně nasazovány hlavně na tratě Žilina – Trenčín, Žilina – Čadca, Čadca – Zwardoń a Žilina – Liptovský Mikuláš. Do konce roku dodá výrobce ještě nejméně tři další jednotky.
Nákup nových jednotek byl největší soutěží v historii ZSSK, dopravce za ně zaplatí 160 milionů eur. Většinu zaplatí Evropská unie z Kohezního fondu. Všechny jednotky mají být dodané do roku 2022.