Na Slovensku vyjíždějí jednotky Stadler KISS, jedna čeká na opravu po nehodě na okruhu

Jednotka Stadler KISS pro ZSSK: Foto: ZSSKJednotka Stadler KISS pro ZSSK: Foto: ZSSK

Šestivozové jednotky nabídnou 611 míst k sezení. Jezdit budou na regionálních expresech.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apollo 17

To je v rámci tolerance. Po 3. soustružení to bude už někde u těch 550 mm nad TK.

DavidS

Mně se tyhle jednotky líbí. To by u nás taky mohlo jezdit. Třeba z Prahy do Berouna místo Elefantů, jestli to technicky jde.

Hřebíček

Nikde jsem nenašel, jaké má tato jednotka řadové označení. Ani na výstavě v Ostravě nebyla nikak označena. Mimochodem k které číslo to bylo (1-4)? Poradí někdo? Děkuji.

marios

561

Karel

Super a u nás jezdí 50let starý Sisel a další šrotu od Škoda Plzeň!!!! Bravo pane Borecký

Kamui

Sám jseš sisel.

Olda_údržbář

„hloupých a omezených voličů,“

Pravidla diskuzí:
2) Vyloučeny jsou zejména … urážky všeho druhu.

Jedná se pouze o faktickou poznámku. Neznamená to, že s obsahem příspěvku nesouhlasím.

Eso363

Pane Sůra nic proti, ale jen bych chtěl konstatovat že teď jste se zachoval jako hňup.

Karel

Ani já ne.

Kryštof J.

To já respektuji. K Andreji také nemám kladný vztah. Ale myslím si že v rámci slušnosti…

Olda_údržbář

Můj komentář jsem napsal ve stejném duchu. ANO a jejich šéfa nemůžu ani cítit, ale nemám rád dvojí metr. Bohužel, dopadl jsem tak, že mám (ač předplatitel) náhle nastaveno „schválení příspěvků“.

Olda_údržbář

Máte pravdu, nyní už ne, poslední příspěvek prošel beze schválení. Ale můj předposlední příspěvek, ač zcela slušný, stále visí „ve vzduchu“. Žádný odkaz v něm nebyl. Jsem jenom takový naivní devadesátkový demokrat 🙂

Olda_údržbář

Tento web mám opravdu rád a nechci se tady s nikým hádat. Ale možná se zpětná vazba někdy hodí. Make train, not war 🙂

PeterK

Budú radené aj na REXoch Bratislava-Trenčín? Dúfam že áno, pretože v relácii Bratislava-Nové Zámky 160tku vôbec nevyužijú!

marios

Citanie s porozumenim nic ? Je to jasne v clanku napisane ze ano, budu

Addams

Je tam zopar usekov so 140-tkou.

Dušan

Něco technického (pro porovnání více řad mezi sebou): Řada 471 (3vz) – služební hmotnost cca. 155 tun, rozjezdové zrychlení až 1,4 m/s2, trvalý výkon 2000 kW, měrný výkon 12,9 kW/t, adhezní hmotnost : cca. 40 % sl.hm. na hnacích nápravách Regiopanter ř.530 JMK (4vz) – služební hmotnost cca. 243,9 tun, rozjezdové zrychlení 1,1 m/s2, trvalý výkon 2720 kW, měrný výkon 11,15 kW/t, adhezní hmotnost : cca. 50 % sl.hm. na hnacích nápravách Stadler Kiss ZSSK (6vz) – služební hmotnost cca. 353 tun, rozjezdové zrychlení 1,1 m/s2, trvalý výkon 4000 kW, měrný výkon 11,3 kW/t, adhezní hmotnost : cca. 30 %… Číst vice »

Practicus

Ono je to jedno, kde jsou hnací nápravy, na Ibalginech (či ostatních panterech) totiž ve většině případů začnou nejdříve klouzat podvozky na vložených vozech, pak poslední vůz a pak teprve ten první

Dušan

To je ale dané regulací řídícího SW, resp. jeho nekvalitou, není to „fyzikální vlastnost“ jednotky jako takové.

Practicus

Tak to by mě zajímala ta souvislost nekvalitního SW s adhezí a nekvalitní SW jako takový, když zevšech výrobců má škodovka nejlepší uživatelský rozhraní

Poskok

On do toho bude kecat i klopný moment a takové srandy.

Practicus

To sice jo, ale jaký bude rozdíl klopných momentů 1 a 5 podvozku, když oba jsou hnací a táhnou stejně?

X 1

Elefant je lehčí, jelikož nesplňuje crash normy TSI.
U výkonu Kissu bych řekl, ze jej výrobce dokáže udělat i vyšší či nižší, dle přání zákazníka (viz jednotky na Vmax=200km/h).

Vesper

Ten brněnský RP má hnací 3 podvozky z 8. Divné, proč to vymysleli takhle asymetricky.

Apollo 17

Tak to mají slovenské Pantery. Brněnské mají hnané 4 podvozky z 8.

zwi

Služební hmotnost 530 jste vzal kde? V TZOB máme 219tun s cestujícími. 550 114tun.

Dušan

Přímo v papírech od výrobce.

Dušan

EDIT: ověřoval jsem si to pro sichr – viz níže:
54/52/58/55 t = 219 t = toto je ložená jednotka, ale při normálním zatížení dle TZOB a tohle – dle výrobce –
60,8/64,1/58,2/60,8 = 243,9 je taky ložená, ale při mimořádném zatížení.

zwi

Důležité abyste toto „mimořádné zatížení“ počítal u všech vozidel ve vašem příspěvku. Pak nemám námitek.

zwi

Přijde mi totiž trochu divné, aby o 1/2 delší jednotka s o 1/2 vyšším výkonem, dvoupatrová, +83% sedadel, 2x počtem míst ke stání měla jen o 44% vyšší hmotnost „při mimořádném zatížení“. Když bych to počítal k 219t, tak +61% se už dá věřit.

cenek

To tam borci tak rozflákali jo. Tady není bezpečno ani na testovacím okruhu 🙂 natož jinde.

cenek

Za mě pořádný nákup seriozní. Vhodný do liberalizace. A ještě za EU prachy. Zákazník dostane kvalitu. I cestující. Proti tomu jak to řeší ČD. A dojedou na to.

ICE_Laco

Je ich málo, bolo by potrebné dokúpiť ešte 10 kusov, aby nahradili klasické vlaky do Banskej Bystrice. Plus aspoň 14 kusov 4-vozňových na regionálnu dopravu v Bratislave. Potom by sa dalo povedať, že vlaky sú na úrovni, len koľaje nie……

Noscortas

Koupě 4 jednotek vám přijde jako pořádný nákup?

X 1

Pokud by jste znal pozadí nákupu, tak by jste byl rád i za ty čtyři jednotky.
Škoda že mladý manažer, kterému v projektu házeli klacky pod nohy jak lidé z Min. dopravy i ZSSK, nečekaně zemřel. Byl to mladý člověk, který chtěl opravdu posunout Slovenskou železnici dále.

PeterK

Kto to bol???

Martin von Bahnhof

Osem mesiacov dozadu v diskusii k týmto jednotkám uverejnil prispievateľ „Romino“ tento text: Text z posledných Ozvien ZSSK: Podobne, ako nové jednotky 660/661 nesú pomenovanie Panter, tak sa ZSSK rozhodla celú typovú sériu nových vozidiel Stadleru pre ZSSK pomenovať Rudo. „Ide o uctenie si pamiatky nedávno zosnulého Rudolfa Kvetana, jedinečného človeka, ktorého profesijný prístup k práci bol ohodnotený vysokou pozíciou v rámci takej významnej firmy v oblasti koľajových vozidiel, ako je Stadler vo Švajčiarsku,“ vysvetlil Ján Lukáč, riaditeľ Úseku prevádzky ZSSK. Rudolf Kvetan v Stadlere pôsobil ako oblastný marketingový a obchodný riaditeľ pre strednú a východnú Európu. Podieľal sa na… Číst vice »

tarten

No, do Prahy by to chtělo 30 čtyřvozovek hned, a pak by se vidělo, jak s 2., 3. nebo i 4. stejně velkou sérií…

Bartol

Jen 4 záchody na více než 600 cestujících? Není to málo?

Slepý blázen

Jednotku jsem viděl minulý rok na RBD v Ostravě a jen škoda, že šlo o verzi převzatou od M8Vu, takže třeba řešení některých talčítek je dosti divné a ovládání univerzální toalety bylo také trochu zvláštní. Jednotka je ale dobrá a je to možnost se podívat jaké jednotky by (v čtyřvozové podobě) mohly hypoteticky jezdit kolem Prahy spolu s Siemens Desiro HC, resp. Alstom Coradia MAX.

Pitrys

Mě tam celkem překvapila velká hlučnost klimatizace a chybějící sklopné poličky na sedadlech v letadlovém uspořádání ve dvojce.

X 1

Interiér dokáže výrobce dodat na přání zákazníka.

Pitrys

Určitě. Možná jsem na to vysazený, ty poličky chybí i v push-pullech MSK a dokáže to naštval.