Na Slovensku vyjíždějí jednotky Stadler KISS, jedna čeká na opravu po nehodě na okruhu
Jednotka Stadler KISS pro ZSSK: Foto: ZSSK
Šestivozové jednotky nabídnou 611 míst k sezení. Jezdit budou na regionálních expresech.
Šestivozové jednotky nabídnou 611 míst k sezení. Jezdit budou na regionálních expresech.
To je v rámci tolerance. Po 3. soustružení to bude už někde u těch 550 mm nad TK.
Mně se tyhle jednotky líbí. To by u nás taky mohlo jezdit. Třeba z Prahy do Berouna místo Elefantů, jestli to technicky jde.
Nikde jsem nenašel, jaké má tato jednotka řadové označení. Ani na výstavě v Ostravě nebyla nikak označena. Mimochodem k které číslo to bylo (1-4)? Poradí někdo? Děkuji.
561
Super a u nás jezdí 50let starý Sisel a další šrotu od Škoda Plzeň!!!! Bravo pane Borecký
Sám jseš sisel.
Co s tím má společného? Víte, kdo uzavíral stávající smlouvu na železniční dopravu? idol všech hloupých a omezených voličů, jakási paní Jermanová.
„hloupých a omezených voličů,“
Pravidla diskuzí:
2) Vyloučeny jsou zejména … urážky všeho druhu.
Jedná se pouze o faktickou poznámku. Neznamená to, že s obsahem příspěvku nesouhlasím.
To není urážka, ale konstatování.
Pane Sůra nic proti, ale jen bych chtěl konstatovat že teď jste se zachoval jako hňup.
Rozumím, koblížci se vždy ozvou. Omlouvám se, já vůči voličům toho sedmilháře a jeho bandy troubů fakt nemám slušných slov.
Ani já ne.
To já respektuji. K Andreji také nemám kladný vztah. Ale myslím si že v rámci slušnosti…
Můj komentář jsem napsal ve stejném duchu. ANO a jejich šéfa nemůžu ani cítit, ale nemám rád dvojí metr. Bohužel, dopadl jsem tak, že mám (ač předplatitel) náhle nastaveno „schválení příspěvků“.
Nemáte. Manuálně se schvaluji příspěvky, když v nich jsou dva a více odkazů.
Máte pravdu, nyní už ne, poslední příspěvek prošel beze schválení. Ale můj předposlední příspěvek, ač zcela slušný, stále visí „ve vzduchu“. Žádný odkaz v něm nebyl. Jsem jenom takový naivní devadesátkový demokrat 🙂
Tento web mám opravdu rád a nechci se tady s nikým hádat. Ale možná se zpětná vazba někdy hodí. Make train, not war 🙂
Budú radené aj na REXoch Bratislava-Trenčín? Dúfam že áno, pretože v relácii Bratislava-Nové Zámky 160tku vôbec nevyužijú!
Citanie s porozumenim nic ? Je to jasne v clanku napisane ze ano, budu
Je tam zopar usekov so 140-tkou.
Něco technického (pro porovnání více řad mezi sebou): Řada 471 (3vz) – služební hmotnost cca. 155 tun, rozjezdové zrychlení až 1,4 m/s2, trvalý výkon 2000 kW, měrný výkon 12,9 kW/t, adhezní hmotnost : cca. 40 % sl.hm. na hnacích nápravách Regiopanter ř.530 JMK (4vz) – služební hmotnost cca. 243,9 tun, rozjezdové zrychlení 1,1 m/s2, trvalý výkon 2720 kW, měrný výkon 11,15 kW/t, adhezní hmotnost : cca. 50 % sl.hm. na hnacích nápravách Stadler Kiss ZSSK (6vz) – služební hmotnost cca. 353 tun, rozjezdové zrychlení 1,1 m/s2, trvalý výkon 4000 kW, měrný výkon 11,3 kW/t, adhezní hmotnost : cca. 30 %… Číst vice »
Ono je to jedno, kde jsou hnací nápravy, na Ibalginech (či ostatních panterech) totiž ve většině případů začnou nejdříve klouzat podvozky na vložených vozech, pak poslední vůz a pak teprve ten první
To je ale dané regulací řídícího SW, resp. jeho nekvalitou, není to „fyzikální vlastnost“ jednotky jako takové.
Tak to by mě zajímala ta souvislost nekvalitního SW s adhezí a nekvalitní SW jako takový, když zevšech výrobců má škodovka nejlepší uživatelský rozhraní
On do toho bude kecat i klopný moment a takové srandy.
To sice jo, ale jaký bude rozdíl klopných momentů 1 a 5 podvozku, když oba jsou hnací a táhnou stejně?
Elefant je lehčí, jelikož nesplňuje crash normy TSI.
U výkonu Kissu bych řekl, ze jej výrobce dokáže udělat i vyšší či nižší, dle přání zákazníka (viz jednotky na Vmax=200km/h).
Ten brněnský RP má hnací 3 podvozky z 8. Divné, proč to vymysleli takhle asymetricky.
Tak to mají slovenské Pantery. Brněnské mají hnané 4 podvozky z 8.
Služební hmotnost 530 jste vzal kde? V TZOB máme 219tun s cestujícími. 550 114tun.
Přímo v papírech od výrobce.
EDIT: ověřoval jsem si to pro sichr – viz níže:
54/52/58/55 t = 219 t = toto je ložená jednotka, ale při normálním zatížení dle TZOB a tohle – dle výrobce –
60,8/64,1/58,2/60,8 = 243,9 je taky ložená, ale při mimořádném zatížení.
Důležité abyste toto „mimořádné zatížení“ počítal u všech vozidel ve vašem příspěvku. Pak nemám námitek.
Přijde mi totiž trochu divné, aby o 1/2 delší jednotka s o 1/2 vyšším výkonem, dvoupatrová, +83% sedadel, 2x počtem míst ke stání měla jen o 44% vyšší hmotnost „při mimořádném zatížení“. Když bych to počítal k 219t, tak +61% se už dá věřit.
To tam borci tak rozflákali jo. Tady není bezpečno ani na testovacím okruhu 🙂 natož jinde.
Za mě pořádný nákup seriozní. Vhodný do liberalizace. A ještě za EU prachy. Zákazník dostane kvalitu. I cestující. Proti tomu jak to řeší ČD. A dojedou na to.
Je ich málo, bolo by potrebné dokúpiť ešte 10 kusov, aby nahradili klasické vlaky do Banskej Bystrice. Plus aspoň 14 kusov 4-vozňových na regionálnu dopravu v Bratislave. Potom by sa dalo povedať, že vlaky sú na úrovni, len koľaje nie……
Koupě 4 jednotek vám přijde jako pořádný nákup?
Pokud by jste znal pozadí nákupu, tak by jste byl rád i za ty čtyři jednotky.
Škoda že mladý manažer, kterému v projektu házeli klacky pod nohy jak lidé z Min. dopravy i ZSSK, nečekaně zemřel. Byl to mladý člověk, který chtěl opravdu posunout Slovenskou železnici dále.
Kto to bol???
Osem mesiacov dozadu v diskusii k týmto jednotkám uverejnil prispievateľ „Romino“ tento text: Text z posledných Ozvien ZSSK: Podobne, ako nové jednotky 660/661 nesú pomenovanie Panter, tak sa ZSSK rozhodla celú typovú sériu nových vozidiel Stadleru pre ZSSK pomenovať Rudo. „Ide o uctenie si pamiatky nedávno zosnulého Rudolfa Kvetana, jedinečného človeka, ktorého profesijný prístup k práci bol ohodnotený vysokou pozíciou v rámci takej významnej firmy v oblasti koľajových vozidiel, ako je Stadler vo Švajčiarsku,“ vysvetlil Ján Lukáč, riaditeľ Úseku prevádzky ZSSK. Rudolf Kvetan v Stadlere pôsobil ako oblastný marketingový a obchodný riaditeľ pre strednú a východnú Európu. Podieľal sa na… Číst vice »
No, do Prahy by to chtělo 30 čtyřvozovek hned, a pak by se vidělo, jak s 2., 3. nebo i 4. stejně velkou sérií…
Jen 4 záchody na více než 600 cestujících? Není to málo?
Jednotku jsem viděl minulý rok na RBD v Ostravě a jen škoda, že šlo o verzi převzatou od M8Vu, takže třeba řešení některých talčítek je dosti divné a ovládání univerzální toalety bylo také trochu zvláštní. Jednotka je ale dobrá a je to možnost se podívat jaké jednotky by (v čtyřvozové podobě) mohly hypoteticky jezdit kolem Prahy spolu s Siemens Desiro HC, resp. Alstom Coradia MAX.
Mě tam celkem překvapila velká hlučnost klimatizace a chybějící sklopné poličky na sedadlech v letadlovém uspořádání ve dvojce.
Interiér dokáže výrobce dodat na přání zákazníka.
Určitě. Možná jsem na to vysazený, ty poličky chybí i v push-pullech MSK a dokáže to naštval.