Na Slovensku stojí vlaky z ČR vezoucí pomoc Ukrajině, spojení do Čopu skončilo
Vykládka humanitární pomoci z Česka v Čopu. Foto: České dráhy
Administrativní problém nastal i při odbavení Ukrajinců.
Administrativní problém nastal i při odbavení Ukrajinců.
Tak hlavně, že podle dnešní informace od středy ZSSK bude jezdit z Čopu do Košic a z Košic budou lidé moci jet do ČR. Co se dělo a jak to bylo doposud?
Ne, autobusem …. někomu „u Dunaje“ zatím nedošlo, že ten vlak pro uprchíky může dojet pod dráty do Bánovců nad Ondavou … případně tam přivěsit přípřež a vlak dotáhnout do Michalovců a tam objet …
A autobusy vozit uprchlíky z Vyšného Nemeckého ….
Byrokracii v téhle chvíli můžou řešit snad jenom idioti a buzeranti. Nazdar.
To je tragédie strašné ,dnes přijel přeplněný vlak z Przemyszl Glówny do Prahy,v kupé stojí matky děti v náruči,jedné paní a dcerce jsem koupil kávu utíkají před válkou z Oděsy,chtějí do Německa,tady jim to nepřipadá dost bezpečné,nevědí co bude,nic nemají,jen malý kufr.Manžela tam zanechala,ukončete tu hnusnou válku Rusové!!
to je velice smutné, na Ukrajině se umírá za svobodnou Evropu…
děti, ženy mrznou na hranicích a pro někoho je důležitější „lejstro“…….
Je neuvěřitelné že v současné situaci kdy tam mrznou malé děti tohle stojí kvůli administrativě .prostě to otevřete ať ty vlaky můžou volně jezdit do toho copu i zpět a tyhle úřednické blbosti ať řeší pak
Všichni jste mimo . Nesouhlasily procenta na bržděnce a naše super Hungary dvojice nezadala do tabletu . Rozhodně bych potrestal (jak je dobrým zvykem) strojvedoucího . Nicht warh ?
Nemel bys tolik chlastat …
Všichni se tady pohoršujete a rozčilujete ale neznáte místní reálie jak napsal jeden diskutující.Takže jiný pohled.Zajistit příslušné dokumety,povolení a poslat to po trase Košice-terminál Haniska pri Košiciach, terminál Haniska pri Košiciach-Maťovce-Užhorod (tzv.širokorozchodná trať z obrovskou volnou přepravní kapacitou).V Užhorodu nastoupí lidé a po trase Užhorod-Čop/Čierna nad Tisou je přepravit do ČR.Jenže to by se muselo chtít uvažovat a materiál vybavit príslušnými správnými průvodními dokumenty už v ČR.
když jde do tuhého, nelze se utápět v místních reáliích….
Vzhledem k faktu , že v této lokalitě bydlím a jako strojvůdce z domovským depem Košice jsem na trati Košice-Čierna nad Tisou a Košice-Žilina jezdil 15 let tak se k místním reáliim vyjadřuji.Trať Košice-Čierna je skoro za hranou přepravní kapacity.Otevřete si google a podívejte se na trasu jenž popisuji ve svém příspěvku.zdržení cca 4 hod. při čase přepravy 12-13 hod.Pochybuji , že tyhle vlaky mají status vlaků „NEx“. Co je důležitější ? Dodat pomoc o 4 hod později nebo ji nedodat vůbec? Ve svém svědomí si odpovězte sám.
Když se chce, hledá se zpúsob, když se nechce hledá se dúvod.
Sice nechápu vaši reakci na můj příspěvek ale odpovím Vám na výtky.Otevřete si google a podívejte se na trasu jenž popisuji a navrhuji.Tam máte popsaný způsob.Zdržení přepravy cca 4 hod.Bydlím tam,znám to tam,odježděno na těchto tratích 15 let jako strojvůdce.Co je důležitější ? Dodat pomoc o 4 hod později nebo ji nedodat vůbec? Ve svém svědomí si odpovězte sám.
Železnice má při přechodu hranic obrovskou výhodu v kapacitě, oproti silniční přepravě. Trasa kterou navrhujete je super v relaci SK-UK, ale z Česka to nejvíc zbrzdí překládka na sirokorozchodne vagóny. A proč nevyužít všechny možné cesty? V Polsku se zprovoznuje dlouho nevyuzivana trať…
Osobně si myslím, že zanedlouho přestanou Ukrajinci kontrolovat ženy a děti na výstupu ze země a pak dostanou ty kapacitní problémy úplně jiný rozměr. Současné čekání spoustu rodin odrazuje od útěku že země.
Nebude se překládat náklad ale celé vagóny se postaví na širokorozchodné podvozky stejně jako na překládce v Čiernej nad Tisou.Za ty roky jako strojvůdce jsem to zažil nesčetněkrát když mi soupravu přehazovali z podvozků jednoho rozchodu an podvozky jiného rozchodu.
Vy jste byl někdy v Maťovcích ve stanici, resp. až na hranici nebo Hanisce …. Na základě čeho by měly UŽ posílat svoje vozy s uprchlíky na Slovensko zejména po ŠRT … Tohle by se muselo řešit v Kyjevě, tam mají jiné starosti než posílat vozy „kdesi na Zakarpatské Ukrajině“ na Slovensko. A bez razítka v pase, na základě podmínek bezvízového styku mezi EU / UA, to prostě přes hranice nelze …. bez razítka v pasu bude ukrajinský uprchlík považován za ilegála … Zřejmě vám uniká, že pomoc uprchlíkům je aktivita EU, zejména SK, PL, HU, RO které s UA… Číst vice »
Abych Vám odpověděl.Pocházím z vesnice Budkovce bydlím v Jenkovcích..ŠRT mi vede doslova za barákem (50m).Mám vystudovanou SPŠD v Košicích (89-93). Áno v depu v Hanisce jsem celé studium trávil 1x za 14 dní na praxi u Ing.Uhrína.Občas jsem se dostal i do Humenného k Ing.Kačmárovi. V Maťovcích a i na hranici jsem byl docela často.Naposledy pracovně v roce 2019. Takže ty vagóny z humanitární pomoci v Hanisce přeházet na širokorozchodné podvozky(stejně jako v Čiernej nad Tisou).Přes Maťovce humanitární pomoc dovézt do Užhorodu (Maťovce jsou jenom cargo přechod).Tam nasednou uprchlíci a po ukrajinském území se převezou do Čopu kde dostanou razítka… Číst vice »
Čo je toto zas za hlúposť. Ak má polícia dosť ľudí aby kontrolovala tie davy ľudí na cestných prechodoch, prečo je Čierna nad Tisou zrazu problém?
„Na dohled od ukrajinských hranic přichází totiž z Česka pokyn vyložit pouze humanitární pomoc, ovšem uprchlíky vlak nabrat nesmí. …..Úředníci prý nestíhají tu vlnu uprchlíků, zní jedna z odpovědí.“
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/ocima-dobrovolnika-posledni-vlak-do-copu-40389408#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=cHqgzWmtU9K-202203061550&dop_id=40389408&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Strašná tragédie,Rusové ukončete tu válku,mějte rozum
Problém bude patrně v tom, že systemizace míst cizinecké policie SR v Čiernej nad Tisou odpovídá frekvenci vlaků a jejich kapacitě. 2 páry osobních vlaků s jedním vozem Honecker, dva páry vlaků „Mukačevo“ pokud jezdí M 813 …. Na takovou kontrolu na „kontrolním“ bodě u plotu postačuje dvojice pasovánů a dvojice celníků … Pro nepřetržité obsazení „dvanáctkami“ stačí 8 lidí …. Když tak dvojnásobek s tím, že dva budou hlídat venku …. a střídat se … Čili v nejlepším případě 16 lidí na směny 12 / 24 … Operativně by se dalo přejít na denní dvanáctky, tj. lidí ve směně,… Číst vice »
Napsal jste krásný elaborát ale nic podstatného.Ani Já ani nikdo z diskutujících nenavrhuje přepravu po ŠRT.Takže znova zopakuji. Cargo náklád po trase Košice-Haniska-Maťovce-Užhorod.Přeprava lidí Užhorod-Čop(po ukrajinském území).V Čopu(hraniční železniční přechod k tomu určený) vydat do pasů vstupní razítka a po trase Čierna nad Tisou-Michalany-košice-Poprad a dále je přepravit. Nápad přepravit cargo do Bánoviec nad Ondavou a tam to přeložit na kamiony je nereálny.Víte jak vypadá tamní žst a kde je umístěna?K těmto operacím jsou ještě od dob komunizmu určeny žst. Hatalov a žst.Budkovce. A v Michalovciach to chcete vykládát na vlečce v KERKU nebo v YAZAKI? Z Cargo skladů jsom… Číst vice »
Tady to máme, byrokracii. Její úžasnou výkonnost. Někdo je schopen ze dne na den fyzicky sehnat, naplnit a vypravit vlak a oběhat veškeré papíry, někdo nebo celé oddělení na ministerstvu není schopno ani sestavit lejstro mající hlavu a patu.
Ministerstvo je schopno něco vystavit, ale ČR nesousedí s UA. Na provozní dohodu mezi ČD / ZSSK nebo RJ / PKP (dopravce / dopravce) v rámci humanitární pomoci nepotřebujete ministerstvo. S UA musí jednat úřady SK a úřady UA sídlí v Kyjevě …. takže tam se toho moc nedojedná a v době „válečného“ stavu si nikdo nedovolí nějakou partyzánštinu …. svým způsobem humanitární vlak ČD pro odvoz lidí z Čopu taková partyzánština je … okecat se to „jako jiná souprava“ plánovaného vlaku … Prostě – zní to tvrdě, v zájmu úřadů UA není organizace „uprchlické vlny“ …. tudíž všichni pracují… Číst vice »
Vysvětlit to neumím, ale dost si dovedu představit že cizinecká policie nebo nějaké ministerstvo vydalo befel, kde výhradně přijímat azylanty a pustit přes hranice humanitární pomoc a přitom u toho moc nemyslel (že třeba toto zajišťují i vlaky).
Včera informace, že Německo požaduje v souvislosti s migrační krizí kontroly na hranicích D- CZ a D- PL. Třeba to nějak souvisí.
Německo (ve smyslu německá vláda) zatím ne, to byli odboráři německé policie.
Omlouvám se. Ano, je to jak říkáte. Měl jsem to napsat lépe.
No ale stejně, na to, jak chtěli Němci přidělovat uprchlíky do celé EU, tak najednou se nehlásí, že by si nějaké vzali…..
v berline uz je neni k davat
Nebude to tím, že je jiní neodmítají, tak není potřeba takových politických deklarací? Jinak si je samozřejmě berou, stejně všichni ostatní sousedé.
Na rozdíl od ekonomických „nanictožníků“ z Asie a Afriky nejde ukrajinským uprchlíkům o trvalou migraci a užívání „plodů“ evropského blahobytu, ale o „přístřeší“ a až to skončí, tak se vrátí domů.
Patrně v Německu není silná komunita občanů UA, za nimiž by směřovali … pro Ukrajince je CZ/SK jazykově bližší než DE ….
Nesouvisí, občan UA se může jako turista v rámci bezvízového styku pohybovat po území EU po dobu 90 dnů ….
Jak „legál“ potřebuje vstupní štempl do pasu s datem vstupu na území EU a lze podle toho zjistit, zda bezvízový limit dodržuje ….
To není nápad úřadů CZ, ale SK …. mezi SK a UA jsou pouze čtyři hraniční přechody pro „osobní dopravu“. Jeden železniční, jeden pro pěší, dva silniční … Uprchlíci přicházejí na území EU de iure „jako turisté“ … viz pravidla bezvízového styku … mezi EU a UA …. „uprchlíky“ se de iure stávají až registrací a udělení humanitárního víza „pro strpění“ … Pro přechod Čierna / Čop jsou stanovena nějaká pravidla, četnost vlaků … změny musí dohodnout Bratislava a Kyjev (tam mají jiné starosti než uprchlíky) …. Pravomoci českých úřadů končí na hranici CZ / SK, ostatní je na základě… Číst vice »
Víme něco o “ humanitárním“ konvoji jedoucím dnes po D1 směr Brno ?
Snažím se k tomu najít nějaké info a nedaří se mi.
Konvoj belgické armády… cíl pravděpodobně Rumunsko (nepotvrzené – oficiálně jde o přesun v rámci NATO)…je to na idnesu
Jo, to bude ono. Moc díky.
Hlavně že na nebi není problém udělat open-sky a tady tohle… Vykopat úředníky z dráhy celkově, tohle nikam nevede…
„7:10 -“ Podle instrukcí ministerstva vnitra budou cílovou stanicí dalšího vlaku Košice. „Je nám to moc líto, ale zítra se v Čopu neuvidíme, snad brzy,“ píší dráhy.“
Podle instrukcí ministerstva vnitra …!
Ano, toho v Bratislavě, pravomoci pana Rakušana končí na státní hranici CZ / SK …. pan Rakušan může pouze tlumočit rozhodnutí kolegy „od Dunaje“ ….
Zřejmě jste nezaznamenal, že dne 31.12.1992 zaniklo Československo (CS) a pravomoci úřadů CZ končí na státní hranici CZ/SK nikoli na hranici CS/UA ….
S úřady UA jednají úřady SK ….
Pokud se nepletu tak ve vlacích jedoucích přes Polsko to kontrolují za jízdy.
To by byl problém to tak dělat i na Slovensku? Tuplem když tam ty vlaky nikde nestaví pro výstup / nástup. I když to asi souvisí s tou personální otázkou (nedostatkem lidí)…
Odpovím vám jedním slovem: Slovensko.
To už není sranda
V Polsku obří nával už tam přišlo milion uprchlíků před válkou
Kolik příslušníků CP SK s razítkem slouží na přechodu v Čiernej je asi utajovanou skutečností, nicméně pro investigativního novináře by to neměl být problém zjistit ….
Systemizaci míst razítkovačů pasů lze pouze odhadovat podle četnosti a přepravní kapacity vlaků jedoucích mezi SK / UA … na prsty jedné ruky ve směně …
Tranzitní vlak je „nesmyslný“, co když ti uprchlíci mají možné zázemí v Košicích, Žilině, Zvolenu … to se povezou do tuzemska a pak se zase budou vracet ?
Úředníčci byli vždycky nepřítelem racionálně fungujícího světa. Zvlášť, když jim jsou důsledky úplně jedno…
Ona už ta informace, že vlaky ČD nebudou jezdit až do Čopu, ale jen do Košic mě ráno překvapila.
https://twitter.com/ceskedrahy_/status/1500204186331455489?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1500204186331455489%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.novinky.cz%2Fvalka-na-ukrajine%2Fclanek%2Fvalka-ukrajina-rusko-online-40388819
„Humanitární pomoc musí podle něj podle nařízení jezdit přes jiný hraniční přechod Vyšné Nemecké, kde však není železnice.“
Kdyby bylo 1. dubna, tak mě tato informace nepřekvapí. Jenže ono je 6.března
vlaky s humanitarni pomoci tam kde se to pred odjezdem komunikovalo ze Sk urady a dodrzeli pokyny odchazeni bez problemu! Takze bych to nehazel na SK urady!
Vidíte v mém příspěvku někde něco o tom, že bych řekl, že je vina na Sk straně? Neřekl.
Tady se však píše:
„„Znepokojilo nás slovenské zamítnutí ukrajinského požadavku na překročení hranic nedělního humanitárního vlaku……..“
https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/administrativni-problemy-zastavily-dva-vlaky-s-humanitarni-pomoci-40389395#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart&dop_req_id=xiTtQdjueo3-202203061238&dop_id=40389395
A ještě drobný dodatek. Je mi zcela jedno na čí straně „chyba“ vznikla. Podstatné je, že vlaky stojí a pomoc se nedostane na místo určení tak rychle jak by mohla stejně jako dochází k prodlení v evakuaci lidí.
Je zvlastni, ze potize maji vlaky jen z CR… hezky den a zdravim vsechny minuskare..
Žádné jiné tam nejezdí. ZSSK zastavila osobní dopravu do Čopu 24.2. ráno 🙁
Což vypovídá o ochotě slovenské strany…
teď, v tenhle moment, nedostatek personálu na 2 hraniční přechody mimo Schengen? šašci
potřebují kontrolovat covidpassy a nemají na to dostatek vyškoleného personálu. to je celé…
Nenabídla snad ČR příslušníky policie k posílení a pomoci na Slovenských hranicích? I když 50 příslušníků není zrovna moc. Další věc je, jestli už tam jsou. Tyto informace jsem nějak nezaregistroval
Doufám že ministerstvo napadlo je posadit tady na ten rychlík a ne posílat je autem.
Jasně, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. Aneb nevedou tam koleje, tím pádem to není na mapě. Oni tam nejeli jen s batůžkem jako když jedete na nějaký šoto výlet. Vezli s sebou i spoustu materiálu, včetně mobilních buněk.
Dobře, pokud tam posílali i materiál, tak pak přeprava po silnici dává smysl.
Jsou
Díky. Vím jen, že měli odjet, ale vzhledem k bezpečnosti nebyly další informace zveřejněny.
Příslušníci PČR jsou tam na organizační výpomoc, nejde o příslušníky cizinecké policie.
Příslušníci cizinecké policie se schengenským razítkem s letadélkem jsou k mání v Praze, Ostravě, Brně, Pardubicích, Karlových Varech …. + příležitostní v místech neveřejných letišť s mezistátním provozem ….
Příslušníci PČR nemohou dostat slovenská pasová razítka Čierna nad Tisou a razítkovat pasy …. tak to prostě nefunguje … vy také nepůjčíte svoji legální pistoli sousedovi ….
Dalsi co nezna realie… po odbaveni se otestobani dela v centralnim reg. centru a nabidne se moznost i ockovani..
jen placame nezmysl aby jsme neco psali ze?
to už není prdel
Drive nez zacnes placet mel by si znat lokalni realie… COP na prepravu tak velikeho mnozstvi lidi soubezne s kontrolami je silenstvi i normalne…je zbytecne cokoliv jine psat…
Větší šílenství než humanitární katastrofa?
Tato podivná válka vyvolává od začátku plno otázek které nám naše jindy tak hbitá média neodpoví resp. ani si je nepoloží. Např. kdo tak obrovský přesun lidí organizuje a financuje / nebo odkud k nám přes tisíc km daleko a zrovna maminky s malými dětmi s minimálním vybavením přijíždějí / asi ne z vesnic ani měst bombardovaných, obklíčených, měst v nichž nefunguje elektřina, plyn, voda, zásobování a tedy sotva veřejná doprava včetně vlakové / kde jsou jejich větší děti / nepodílí se na tom „vyhánění“nakonec samo Rusko / odkud se tu bere víra že je to jen na čas –… Číst vice »
Ty přechody jsou 4.Ubla,Vyšné Německé,Malé Slemence,železniční hraniční přechod Čiená nad Tisou.A jsou to hraniční přechody na vnější hranici EU a vnější hranici schengenu.Tzn.,že na těchto přechodech zodpovídají za to , koho vpustí na území schengenského prostoru EU.A to za všech okolností.Viz také: Na hraničním přechodu Ubla byli zadržené 2 osoby na které byl vydán európsky zatykač za majetkovou a násilnou trestnou činnost,mysleli si , že využijí zmatku na hranicích a proklouznou na území EU.
A co Maďaři,tam nemají přechody?
Ano, i Madarsko ma hranicni prechody s UA. Podminky tykajici se kontrol na vnejsi hranici Schengenu jsou upravene narizenim EU, cili podminky jsou vetsinove stejne. A ta mensina je napr. ze nektere prechody jsou jen silnicni / zeleznicni, pro stanovena vozidla… to stanovuje clensky stat.
madari prechody maji ale pecou s putinem a hlavne zakarpatsti ukrajinci na ne nevzpominaji zrovna s duverou…
A co má být? Je problém je zatknout ve vlaku?
Pro vstup a další pobyt na území EU – v rámci bezvízového styku musí mít občan Ukrajiny v pase hraniční štempl … pokud ho nemá, tak je (bude) považován za ilegála ….
Mimo to, v rámci 90 denního pobytu na území EU / analogicky na území UA – se jedná o turisty …. Tudíž musí mít vstupní štempl s datem, od něhož se těch 90 dní počítá … jako „turisté“ nemají nárok na nic, měli by mít cestovní pojištění … Aby mohli pracovat, získat zdravotní pojištění (kartičku) musí se registrovat a dostanou humanitární vízum (strpění), kdo nechce zůstat v SK / CZ, může pokračovat kamkoli, kde má příbuzné, známé = celá EU, ale tam se musí zase jako uprchlík podle tamních zákonů registrovat / vízově legalizovat pobyt, jinak musí po 90 dnech… Číst vice »
SK / UA čtyři hraniční přechody pro osobní dopravu. Jeden železniční – dohodnuté 4 páry vlaků (2 x jeden Honecker, 2 x 813). Nic víc – podle toho systemizace razítkovačů pasů … Pěší / cyklisté na přechodu Velké Slemence – Malé Selmenci, otevřeno 8.00 – 20.00 SEČ (9.00 – 21.00 VEČ) …. Vyšné Nemecké + Ubľa pro silniční dopravu > pro nákladní dopravu jen VN. Zda mohou BUS přes Ubľu netuším …. Jiné hraniční přechody, mimo letiště Bratislava, Poprad, Košice nejsou … Taky jich tam není moc, nicméně je lze převelet …. Personál SK přechodů s razítkem přišel o obživu… Číst vice »