dkv-spojujeme

Na Slovensku otevřeli 13,5 kilometru rychlostní silnice do Lučence, postavil ji Metrostav

Nový úsek R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce. Foto: Lukáš Pelč (oficiálná stránka) / Facebool.comNový úsek R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce. Foto: Lukáš Pelč (oficiálná stránka) / Facebool.com

Nový úsek byl dokončen s více než ročním zpožděním, zrychlí cestu mezi Zvolenem a Lučencem.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan M

Sice je to neaktualizované, ale je to zajímavý portál ohledně SR dálnic a železnic:
https://doprava.ineko.sk/mapa/cesty

panda

Kéž by se chtěli věnovat i směru na Krtíš. A vůbec nemusí dělat „erko“, stačilo by jen zaplácat díry. Protože až do NZ je to silnice finského typu. Urvikola.

Štefan

Teraz si urazil finov!

hoholu

Když koukám jako příznivce dopravních staveb na výstavbu úseku Mytna-Kriváň tak je mi do breku, takhle zabetonovat údolí, to snad ani není možné

Granja

Stavba je to impozantní, je vidět že pro blaho silniční dopravy tam nehledí vůbec na nic. Toho údolí je fakt škoda.

Horizon

Ten projekt šiel do výstavby pre blaho vybraných členov politickej strany Most, ktorej predstavitelia si mysleli, že keď začnú stavať dva úseky na Lučenec a vyhlásia fantómový tender na tunel Soroška, tak sa opäť dostanú do parlamentu.

Xiao

Další hřebíček do rakve souběžně vedoucí železnici, která se i nadále utěšeně rozpadá.

Jiří Kocurek

A to mají po vozoru ustupujícího vojska raději odstřelit silniční mosty, aby lidi tím vlakem museli?

Xiao

Ne, ale dráhu zmodernizovat/zrychlit/zatraktivnit. Ne praktikovat balkánský přístup, kdy se řeší akorát silnice, zatímco na dráhu sere pes. Ale kdo by co čekal, když toho nejsou schopni ani mezi Bratislavou a Komárnem přes Dunajskou Stredu, kde je vytížení extrémní.

roman

Na Slovensku jsou mnohem důležítější železniční tratě které nutně potřebují modernizaci.

Granja

To je sice hezké, ale jak zabránit rozpadu těch ostatních.

roman

tak s toho má na Slovensku bolehlav více lidí.

Clovek

Pro malé a ne zas tak bohaté státy nemusí mít smysl udržovat dva typy dopravy, když se veřejná doprava dá odvést autobusem. Třeba Slovinsko nebo Chorvatsko mají vlaky jen na oko, chudší Balkánské státy ještě víc. Celá Jižní Amerika pak existuje defacto bez železnice a tam přitom to „malé“ neplatí.

Xiao

Slovinsko bych neřekl, že má vlaky jen tak na oko. Tam to docela v rámci možností funguje, i nakupují dost nových vozidel. Chorvatsko ano, raději bez komentáře…

Adam

Ve Slovinsku jsem vlakem byl a SŽ jsou obyčejný Balkánský bordel, i když si díky členství v EU pořídili nové jednotky a hrají si na něco lepšího. Včas nejelo vůbec nic, na nejdelší vlak v zemi IC Koper – Murská Sobota nasazují příměstskou jednotku Flirt v totální low cost verzi (chybí stolky, odpadkové koše, sklápěcí sedačky) o něčem jako jídelní vůz nebo aspoň minibar si ve vlaku vyšší kvality můžete nechat jenom zdát. Samotnou kapitolou je slovinské pendolino, všechno polorozpadlé, olezlé, špinavé, interiér slepený různými páskami a lepenkami, na skříni chyběly různé doplňky, atd. Jizdní řád typicky balkánský, něco jako… Číst vice »

Surio Mario Martinez Suarez

Můžu potvrdit že před Covidem – tedy cca do 5 let max – jsem jela taky do Kopru (úsek Lublaň – Koper) a bylo to opravdu zoufalé – starý vlak, neuvěřitelně pomalý, rozpadlá a polorozpadlá nádraží po cestě… Vím že nedávno nakupovaly nové Flitry, takže se také snaží s tím něco dělat..

Adam

Mezi Zvolenem a Košicemi byl nedávno zaveden 2h takt místo 4h. A ona ta železnice tak souběžná není, z Lučence do Tornali vede oklikou podél Maďarských hranic.

Aleš K.

A co Zvolen-Zvolenska Slatina, tu si nasi vychodni bratri nechaji jako takovu tresnicku na dortu az na konec? 🙂

roman

Ano, tam je termín výstavby kolem roku 2030.

Radim

Ano, ale i tak to nebude na konec…

Aleš K.

Bohuzel, no. Myslel sem spis na konec trasy Ziar nad Hronom-Lucenec.

jkjk

Tam mají bratia čtyři varianty a nejsou se schopní dohodnout, která to bude (+studii, podle která ekonomická návratnost nevychází ani pro jednu z variant).

Honza D.

SRO 1 (Slovenský rozhlas) před cca hodinou – na nově otevřeném úseku R2 klesla „opora mosta“ (pilíř?), objíždí se po kruhovém objezdu…
Zdroj: Radiožurnál RTVS

Radim

😀

Jan

To překvapí, přestože jde o Metrostav, jelikož se s tím patlali více než o rok déle…

Slávek

Nerozumím tomu, co vás překvapuje. Podle vás by měl jeden ze členů sdružení dělat práci za investora?

Peter

Áno, je tam problém s tým mostom, viď článok (je síce zamknutý, ale lepší zdroj neviem nájsť)

https://mynovohrad.sme.sk/c/23098425/v-mytnej-sadol-most-ktory-je-sucastou-r2-ky.html?ref=njct

Lysimachia

Opora je nejspíš opěra.