Na Slovensku musí rušit vlaky, strojvedoucí odcházejí do české Arrivy
Alstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlaky
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) musí rušit některé osobní vlaky kvůli nedostatku strojvedoucích. Podle státního dopravce chybí strojvedoucí i kvůli tomu,
Různé koncovky pro jednotné a množné číslo tu nemáme jen tak náhodou, přispívají k jednoznačnosti textu. Tímto se připojuji s prosbou používat ve třetí osobě množného čísla správné koncovky sloves.
Tak v nadpise se píše že odchází pouze jeden strojvedoucí to Slováky položí ?:-) ale předpokládám že v nadpise má být odcházejí.
Je to sprosté, že oni jim zaplatí výcvik.. Asi další argument po soutěžení nákupů, proč nemohou být státní dopravci na stejné úrovni se soukromými..
Sprosté to není, pokud si ZSSK nedá do pracovní smlouvy povinnost odpracovat co já vím 3 roky, nebo poměrnou část výcviku uhradit, pokud odejde dříve. Tak se to jinde totiž dělá.
Což mi připomíná: Ptá se finanční ředitel: Co se stane, když těm lidem zaplatíme školení a oni odejdou? A nejvyšší šéf odpovídá: A co se stane, když jim to školení nezaplatíme a oni zůstanou?
Vázanost na roky ve smlove je, jde o to že furt se jim oplatí vyplatit zbyvajcici roky finančne než aby jezdili v tomhle statnim kocourkove :/
asi nemají u SŽDC režijky…. Našim dávají ekvivalent 20.000 měsíčně
🙁
Jsou i soukromí dopravci, kteří zájemcům ten výcvik hradí.
Ona je Arriva česká? Jedná se o původně britskou společnost, nyní působící i v České republice…
Arriva patří DB ale prý ji chtějí prodat tak kdoví komu bude patřit.
Ono to odcházení lidi z dráhy není jen o vyplatach…
Můžou si na stanoviště sednout všichni ti úředníci co vymýšlejí stále příjemnější pracovní podmínky…
Místní diskutující si vůbec neuvědomují, v jak hluboké krizi železnice na Slovensku je. Nedostatek zaměstnanců, kteří nechtějí dělat za žebračenky, je jen jeden z mnoha problémů. Každodenní realitou jsou odřeknuté vlaky kvůli nedostatku provozuschopných hnacích vozidel (nejčastěji kolem Zvolena a Žiliny), často dochází i k požárům lokomotiv – jen za letošní rok došlo už k devíti požárům (opravte když tak číslo). Chybí peníze i na infrastrukturu. Např. na trase Zvolen – Bratislava je tolik dlouhých pomalých jízd, že rychlík tam naprosto běžně nabere zpoždění půl hodiny. Nedávno tam otřásla kauza jednoho průvodčího, který byl vyhozen ze ŽSSK, protože zveřejnil svoji… Číst vice »
holt státní železnice jak má být!
Nepopírám že ZSSK jsou zřejmě v dosti složité situaci. Ale ty požáry budou z větší části způsobené asi kvalitou údržby. Nic proti slovenským kolegům mám je rád a vždy jsem tam rád jezdil ale tu údržbu mají slabší již hodně dlouho již i před revolucí.
Kdožeto chtěl za odříkání vlaků okamžitě odebírat licenci?
Odpůrce soukromníků. Oni už dokonce i kradou lidí dráze.
Podivná situace. EURo neláká, výhody eurozóny asi žádné nejsou, Slovenské HDP roste rychleji než České, HDP na hlavu má Slovensko údajně vyšší, snižují DPH a přesto Slováci stále odchází pracovat do ČR. Propaganda prostě nefunguje, ač se mnozí ekonomové sakra snaží.
Jestli to nebude tím, složenky se neplatí z HDP, ani z jeho růstu, ale z výplaty (a Euro se dá za CZK směnit).
a ještě maj tak skvělou prezidentku….
On někdo někdy tvrdil, že Slovensko má vyšší HDP na hlavu? Nechci to moc kazit realitou, odhalujete zlotřilé rejdy statistiků moc krásně.
Divný. To bjde kachna. Kdo by šel dobrovolně makat za více peněz? :-O
…a dobrovolně přijít o režijku? To bude nějakej fejk.
Vážený pane Sůro,
z Vašich článků jsem už zjistil, že takto nepíšete a všechna slovesa vzoru sázet časujete podle vzoru trpět; stejně tak vím, že současné osazenstvo ÚJČ tvrdí, že se má jen sledovat stav jazyka a přepisovat jej do pravidel, tedy použitý tvar je jimi považován již za možný, ale nestálo by za to v situaci, kdy v titulku není možno poznat ani ze tvaru podmětu, jde-li o jednoho či více strojvedoucích, napsat ,,strojvedoucí odcházejí
místo ,,strojvedoucí odchází
? Nabízím jako podnět a prosím o zvážení.
Přeji hezký den!
Přimlouvám se za totéž – aby ze slovesa bylo poznat, zda jde o jednotné či množné číslo.
Pane Sůro,
děkuji za úpravu nadpisu.
Samozřejmě mým snem by bylo, aby i uvnitř článku byla slovní spojení jako ,,Podle státního dopravce chybí strojvedoucí“ nahrazena texty jako ,,Podle státního dopravce chybějí strojvedoucí“, ale jak jsem psal výše, vím, že to neděláte, takže jde jen o můj povzdech.
Přeji hezký den.
Cože? Jediné správné státní dráhy mají nedostatek strojvedoucích? Vždyť přece furt čteme, že toto se stává pouze fuj, fuj soukromníkům. Tomu se snad ani věřit nechce.
Protože oni je fuj fuj přeplatili fuj fuj penězi. A s takovými nízkými pohnutkami Národní nesmí pracovat.
Peníze kazí charakter!
Pochopitelně že dopravce o nemožnosti řešení lže. Zbabělost jeho argumentace je nabíledni. Regionální příplatky jsou běžným řešením, akcionáři jistě preferují dlouhodobou stabilitu výnosů při zachovaní dopravní obslužnosti bez sankcí než jejich krátkodobý propad v důsledku příplatků či sankce krátící dividendy…
Vzhledem k tomu, že majitel i zákazník ZSSK je jedna a ta samá entita, obecné principy fungování ochodních společností tady neplatí. Aneb další důkaz podporující tvrzení z rodu „dopravní obslužnost má zajišťovat státní dopravce, k čemu jinému by nám byl“, nebo „ty kraje jsou na nic, dopravu má řídit stát“.
Troniku prosím tě ta tvá nenávist ke státním dopravcům a rezijkam je až zarážející. Dal jsem tvé příspěvky přečíst jedné známé. Ona je psycholožka no nemohu tu ani napsat co na to řekla. Prosím tě přestaň závidět. My tě klidně vezmeme mezi sebe a budeš mít konečně i tu rezijku míst je dost 😀 .
Státní nestátní. V CZ se stále vydělává více než v SK, tak je mi putna jestli dojizdim 30 Km do Žiliny nebo 40 do Vsetína a mám o 300 EUR více . Fíři ze severu Čech co umí německy jezdí taky makat za víc do rajchu. Slováci navíc nemusí řešit jazyk. Jasné je, že žopka bude muset příští rok asi přitlačit na pilu. Sice další zkutečnost je zásadní pokles výkonů v ND zejména na východě z důvodu snížovaní výroby ve VSŽ.
Jo jo Troník ona to není nenávist, ale závist. Asi má jinak velmi těžký život. Chudák.
A co radí tobě?
Myslíš ta psycholožka? Když jsem jí řekl že jsem se zapojil do diskuzí na netu, důrazně mě varovala ať toho nechám. Popsala mi kdo se takových diskuzi účastní co to je za lidi. Samozřejmě to neplatí o všech. Oni mají velice dobrý prehled. Nechtěl jsem ji věřit ale teď po krátké praktické zkušenosti ji bohužel musím dát za pravdu. Někteří jedinci naprosto překonali i ta má nejhorší očekávání i to co mi řekla. Tolik zloby, nenávisti, závistí, netolerance sebestrednosti a mohl bych ještě v tom výčtu pokračovat to se prostě nevidí. Jako zkušenost mi to bohatě stačilo a končím tu.… Číst vice »
Jenže ustoupit těmto lidem znamená, jako jim dát režijku.
Rodiče na výchově zjevně šetřili. Troník na tu závist jednou dojede.
Milá Zlínko, tohle není o režijce. Ale klidně o této záležitosti běž pomudrovat s kolektivem vysloužilých hradlařek a závorářek, co prodávaly na přilehlé zastávce také jízdenky:-):-):-).
Co to melete Příhoda. Nikdy jsme s manželem u drah nepracovali. Dejte si obkládek😂
Však také zoufalé mečení truhlíků typu Hrackalw nepřinese krom zaneřádění diskusního fóra absolutními nesmysly vůbec nic.
No zrovna Tronda je člověk, kterého baví používat stejně blbé argumenty jako používáš obvykle ty sám, jen otočené o 180 stupňů.
Výsledek mě velmi baví, zatímco ty jsi nucen vyhledat psychologickou pomoc poté, co zjistíš, že před tvojimi oslíkovskými prostopravdami nikdo nepadne na zadek…
Ale to se pleteš já žádnou psycholožku nevyhledal a ani ji nepotřebuji. Na rozdíl od některých jiných. Je to dlouholetá kamarádka a řeč na to přišla jen náhodou. A je mi úplně jedno jestli si někdo před mými názory sedne na prdel jak píšeš. Diskuze jsou od toho aby si lidé názory predavalii a obohacovali si tím i navzájem své vidění danné problematiky. Bohužel řada lidí zde a asi všude na sítích si zde jen léčí své důležité ego a místo pádných argumentů jen používají urážky každého kdo nezdílí ten jejich jediný správný názor. A právě ti by toho psychologa… Číst vice »
Hele, já mám shodou okolností taky známou psycholožku. Specializuje se na léčení závislostí. Proto vlastní 50m od své ordinace vinárnu, kde si vychovává klientelu =) =) =)
neber úplatky, neber úplatky, neber úplatky nebo se z toho zblázníš
ale je to marný, je to marný, je to …. marný
Já to pochopil tak že ne že by nemohli ale spíše na to nemají finanční prostředky.
SBB vyplácí regionální příplatky. Proč by ZSSK nemohla?
Mohla by, je to akciovka, žádná „státní firma“ jak se snaží tvrdit pan mluvčí. Zjevně se bojí, že by to rozlítilo jejich odboráře.
Pokud bude od prosince počet spojů v ČR i na Slovensku +/- stejný, a přijdou nový strojvedoucí ze Slovenska, tak by měli v ČR od prosince fírové mírně přebývat. Takže ti od Českých drah by zase mohli jít na Slovensko. (Leda, že by ČR vysávalo Rakousko a Německo.)
Nebo do důchodu…
1. Dopravní výkon neustále roste. Někde pozvolna, někde prudce.
2. ČD už dnes mají deklarovaný nedostatek kolem 150 strojvedoucích. Ztráta některých linek konkurenci toto jen srovná k nule.
3. Rakousko, Německo a cargo už teď bere všechny, které může.
4. Věková struktura je dost nepříznivá.
Nějakých přebytků strojvedoucích bych se nebál.
A ZSSK může začít přetahovat od ZSSKC – pokud je nepředběhnou soukromí cargo dopravci.
Poznámka pro ty z nás, kdo chvíli přemýšleli o významu zkratky ZSSKC. Došel jsem k názoru, že by mohlo jít o společnost, kterou zde jiný diskutující pojmenoval jako ZSSK cargo, zřejmě nákladního dopravce na Slovensku. Prosím pana Juraje, aby mne případně opravil, je-li moje domněnka špatná. Děkuji. 🙂
Přeji všem hezký den.
Je to tak, oficiálně Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, tedy ZSCS, avšak jejich „oficiální“ VKM značka je skutečně ZSSKC.
Na Slovensko musí ti z Ukrajiny a okolí….
Otázka je o kolik si ti slovenští firi pomohli .. zas dojíždí atd.od prosince tady stejně nastane Chaozz a pomalu konec světa.. nikdo přesně nic neví.
To, že Vy nic nevíte, neznamená, že nikdo nic neví a že nastane chaos.
nastane! nevyjedou!
Ale vyjedem, nemám strach 🙂
Bych řekl že vyjedeme ! Už se na tom tvrdě maká. A pro příznivce ČD jen chci podotknout personálu máme dost
Ale není to jen o strojvedoucích a vlakvedoucích.Kde a kdo to bude opravovat o tom nemluvíte.
Protože to není naše starost =) bavíme se o vyjetí a to zajistíme. Na údržbu ať Vám odpoví jiná hlava z Arrivy.
Polepší si o dost výrazně🤑 a dojíždění není až tak smrtelné😉. Znal jsem Slováky co jezdili v Praze,takže nějaký Starák či Vsetín s úsměvem na pysku😁
Uprimne bych si ted pral, aby ZSSK melo dost penez na to si ty strojvedouci udrzet. Pak by se totiz krasne ukazalo, jak Arriva mela milion reci, ale skutek utek (coz uz se ukazuje castecne ted), jak ty lidi proste nesezene.
Az je mi trochu slovenskych zeleznic lito… Chapu ale, ze lepsi penize by chtela brat vetsina.
Proč? Neukazuje se tím, že soukromníci jsou schopni si personál zajistit a taky náležitě zaplatit? 👍 To je přece pro železnici u nás dobrá zpráva, ne? A pro takto zaběstnané taky – budou mít hezké peníze! 👍 Nebo byste chtěl, aby ten personál nenašli a vlaky u nás měly problémy, abyste pak mohl říct „vždyť jsem to říkal“? 😱🤔
Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají. Oni ti slovenští kolegové možná brzy prokouknou. Slibovaných 50 tisíc nemusí být zas až tak zcela pravda a nebo jen chvíli. Pro příklad nemusíme chodit daleko. Slyšel jsem od mnohých kolegu jak to chodilo u Jancury. Chodilo píšu proto že tam už nejsou. A takto krást zaměstnance tomu říkáte že si umí najít ? Kdyby si je vychovali to by bylo něco jiného ale takovéto přetahování je stejně jen dočasně a z ekonomického hlediska i špatne řešení.
oni kradou zaměstnance? jakože tam vrhnou přepadou a v pytli odnášejí?
Přesně tak, jako Jánošík. 🙂
Jenže Jánošík bohatým kradl a chudým dával . Tady bohatá Arriva krade chudým ZSSK to nesedí 😀 .
ZSSK bych neřešil dejme tomu ještě ještě chvílu a Orbán si zase Uhry sjednotí.
Aha, tak Arriva už je najednou i bohatá, zatímco Národný dopravca, kterému se bagruje co jde horem dolem, je chudinka chudý… 😀
Přesně tak, spousta lidí co před lety odešla k soukromníkům se nyní zase vrací k národnímu, protože i přes všechna negativa, která jsou a vždycky budou je to stále nejlepší drážní zaměstnavatel (na rozdíl od soukromníků dostanete zaplaceno co mít zaplaceno máte, nejste nuceni vědomě porušovat zákony aj.)
a ke kterému národnímu? 😀
K tomu se kterým 99% národa může jet z Chebu až do Mostů u Jablunkova a z Lipníka do Horažďovic
Tak to bude regiojet
Já dostávám zaplaceno to co zaplaceno má být, zákony neporušuju, naopak, zaměstnavatel mi klade na srdce, abych vždy vše dodržoval, takže za mě rozhodně ČD není nejlepší ani omylem a muselo by se u ČD hodně změnit, abych vůbec uvažoval o návratu. Zrovna u ČD jsem zažil tolik porušování zákonů či předpisů v takové míře, až to hezké není. A ne každý soukromník se chová špatně jako jistá agentura…
Mohu se zeptat jakou agenturu máte na mysli? Nerad bych si vytvářel nějaké domněnky.
Myslím že nikoho nikdo nenutí nikde pracovat násilím.
Takže každej pracuje tam, kde mu to vyhovuje a kde má pro sebe vhodné podmínky. JInak by tam přece nepracoval a hladyl by si práci jinde.
Zváště v dnešní době není problém, nabídek práce je napříč obory mnoho.
Pane Škopče, důvěryhodnosti Vašich slov by jistě prospělo i uvedení Vašeho zaměstnavatele. Za jeho pochvalu Vás jistě nevyhodí…
Přemku, to samozřejmě nevyhodí. Pracuji pro Kolprem, je to dceřiná společnost Arceloru Mittal, vozíme vlaky mezi Polskem a Českou republikou.
Za mě . Platí lidem víc , ze státního tyjí míň , mají lepší vlaky , lepší chování …. takže jsou všichni spokojeni , ne? Jen pořádně u nás dotáhnout koupi lístků abych měl na cestu jen jeden a společnosti s krajem si to třeba dle km přerozdělí už beze mě . A režijky ? Ty zrušit nebo evidovat jízdné ať si to času dost doplatí.
Radime, odešel jsem do soukromého sektoru v roce 2007. Byla doba, že jsem šel na chvíli k cargu, ale utekl jsem zpět k soukromníkovi. Plně souhlasím s tím, co jsi napsal. Na druhou stranu mám i pár kolegů, co se k ČD vrátili a tvrdí, že se se dost změnilo k lepšímu. Já osobně jsem na nákladní dopravě, osobku bych nechtěl jezdit.
Pokud chcete zaměstnance na trhu kde prakticky nejsou žádní volní tak máte 4 možnosti:
1. „Ukrást“ je od konkurence.
2. „Ukrást“ je z jiného oboru (což je z pohledu poptávky pracovní síly také konkurence).
3. Seznámit se s osobou opačného pohlaví a nového zaměstnance si vyrobit. Nicméně trvá to kolem 20 let. A nemáte záruku že bude chtít dělat právě tu práci. Ale to už vás nebude trápit protože firma po těch 20 letech už nebude existovat.
4. Udělat průlom v klonování lidí. Uvádím jen pro úplnost, nejedná se zrovna o legální možnost.
Podle těch mínusů odhaduji, že jsem na nějakou možnost zapomněl, mohl by některý z těch minusářů dopnit? Moc rád se poučím.
A jak to chodilo podle agentury JPP?
Je obvyklé, že když nějaká společnost/ dopravce začíná, tak část zkušených pracovníků (zaměstnanců/ fírů) odláká jinde a část nově zaučí. Pro zaměstnavatele je tato kombinace nejlepší cestou. Pro kvalitní službu potřebujete ty zkušené (kteří tu práci již dělali) alespoň lehce nad polovinu. Má kdo předávat zkušenosti/ zaučovat/školit a vy jako poskytovatel služby máte větší šanci, že prvotní zádrhele budou spíš drobné a zaměstnanci si s nimi ralativně snadno poradí. Postup Arrivy při výběru zaměstnanců z pohledu personalistiky zcela v pořádku. Nevyznám se v dopravě, používám své obecné poznatky v práci s týmem. Řízením pracovníků. Někdo tu tvrdí, že by měli… Číst vice »
Jasně. Soukromníci sehnali lidi, tak tu pláčete nad tím, že kdyby byly v pr*eli ryby, nemusely by bejt rybníky.
Ale oni ty prachy nemaj, tak holt ty schopnější odejdou tam, kde se platí lépe, funguje to tak ve všech odvětvích ekonomiky, i když vám asi na školení ROH říkali něco jiného.
A co ti, co pro ně nemá práci ZSSK cargo a mají zkrácený pracovní týden?
Dobrá poznámka, na to jsem pozapomněl…
Problém bude asi v tom, že ZSSK Calatori chybějí fírové na západě, zatímco ZSSK Marfa nemá pro fíry práci na východě.
No dobře, ale třeba Ukrajinci, kteří pracují u nás to mají ještě dál. I Slováků u nás pracujících znám dost. 🙂 To je takový problém je namotivovat, aby jezdili na západě Slovenska?
Když už by dojížděli za prací na západ, proč by se nechali zastavit hranicí a nedojeli si k té Arrivě pro víc peněz? U té Marfy je evidentně drží jen ježdění „kolem komína“ .
Představte si dva pořádně urostlé mědvědy v tričku. Hodně velkém tričku. Jeden má na na tričku merovým písmem znak paragrafu. Ten druhý má na tričku jedničku. A ti medvědi tancují.
§1 Nikdy se to tak nedělalo.
Neboj Slovensko oni se ti vrátí zase, ze zdejších diskusí draznich šotoušu se zdá , že u nás lidi přestanou od prosince jezdit vlakem.
A budou jezdit čím? Autem? 🤦♀️🤦♀️🤦♀️
Nevim, zeptejte se těch uplakanku z webu zde. Ale fakt je že auto dnes ma valná část národa.
Ať jdou všechny dráhy do kopru…..