Na Slovensku musejí odříkat vlaky. Nemá je kdo řídit, personál skončil v karanténě
Elektrické jednotky Panter pro Žilinský a Trenčínský kraj. Foto: ZSSK
Slovenský ministr dopravy nevylučuje, že dočasně na některých tratích zastaví provoz.
Jak jezdí málo cestujících, tak se v
motorácích někteří vlakvedoucí nudí a tak si jdou sednout na stanoviště ke strojvedoucímu, kde si roušku samozřejmě sundájí a předají mu tak bacily od cestujících. Přitom mají k dispozici zadní stanoviště.
Vlakvedoucí nemá na stanovišti strojvedoucího co dělat a už vůbec ne na neobsazeném.
Kdo nejel anebo nesvezl případně alespoň neviděl “pasažéra” vedle strojvedoucího za posledních 50let? Ať už rodina, kamarád , vlakvedoucí ( ten si sedal v 810 k fírovi celé mé dětství v osmdesátých letech) .
Viděl jsem 3 lidi na stanovišti Brejlovce. Mladí kluci, beztak si dělali seznání, neboť byli ve firemním stejnokroji.
Vzhledem k tomu, jak snadno lze dnes sehnat mundur, tak to nemusela být nutně pravda.
Byli to špióni ze západu a teď budou vyrábět brejlovce.
např. na 810 nebo regionovach je zadní stanoviště bráno jako služební oddíl
Takže tentokrát za šíření nemůžou lyžaři, ale vlakvedoucí?
Predpokladám že vlakvedúci sa s cestujúcimi neobíjma, ani sa pri nich dlhodobo nezdržuje, takže nemá čo priniesť. Vírus sa nešíri tak že okolo infikovaného prejdeš.
Děkuji za 19 mínusů, to mi je dalo asi 19 vlakvedoucích, kteří nemají na stanovišti strojvedoucího co dělat.
No jen bych něco řekl ke článku i ke komentářům.Na trase je zrušeno 28 os vlaků,mezi stanicema Senec a Petržalka.Nadále zůstává hodinový takt mezi stanicemi Bratislava a Nové Zámky a ve špičkách s REX takt 30 min,Ze směru Senec neobsluhují os vlaky Nové Mesto a kromě jednoho páru vlaků se nejezdí v úseku Nové Mesto -Petržalka.No a docela je to logické ,fíru ani vlakoše s virem tam poslat nemohu a i když je již omezena MHD ,pořád jsem na úsecích ,kde už jak MHD či jiné spoje jezdí ,ale když omezím dopravu na trati ,kde jedou 3 páry denně ,tak… Číst vice »
A myslíte si, že u nás to je jiné. Zatím to jde, ale lepí se to ze všech stran. Ti co mají dovolenou už ji nemají apod. Vánoční svátky byli ve znění, že kdo si myslel, že bude doma s rodinou, tak byl v práci a kdo byl doma s rodinou, tak byl v karanténě.
To se nedá moc pochopit, slovenští firove jsou nemocní převážně tam kde jezdí nevytížené vlaky?
Běžný postup. Pokud přijde na směnu míň fírů, než je potřeba, tak se rozdělí podle priorit.
Diskuze pod timto clankem me jen utvrdila v tom, jaka banda trubek se tady casto vyjadruje o deni na zeleznici.
Ony to potvrzují diskuse téměř u všech článků o železnici. Nechápu, co někoho, kdo o tom nic neví, vede k tomu se vyjadřovat jako ten největší odborník.
Nikdo neví kdy se mu přitíží, a začít mít horečky za jízdy nebude zrovna super..
Jo fírové jsou v karanténě.
Není to náhodou tak, že by někteří měli menší platy než za RJ Bratislava -Komárno, tedy někteří exfírové se na to vyprdli kvůli penězům.
Ono to s tou výhodnosti ježdění u RJ není zas tak jednoznačné. Na Slovensku i u nás. Nesmíte věřit všemu, co se zde píše 🙂 .
Regiojet zase nějak zázračné neplatí. Je to velmi podobné ČD ( možná jen o kousíček lepší). Hlavní výhoda RJ je co se týče přerušení a turnusu. Oproti ČD v průměru mnohem lepší. Pokud by někomu šlo o peníze, tak nejlepší v osobce bude zřejmě Arriva pro zkušeného fíru.
Co se týče Slovenska, tak to úplně detailně neznám, ale co jsem četl tak mzdově oproti ZSSK to taky nebyla moc hitparáda.
Teda pane vachmajstr, voni sou ale hlava! Voni na to kápli.
No a nepomohlo by … treba jako … nevim teda … takovy napad treba jako …. NEZAVIRAT JE DO KRETENTENY?
A nebo je pravda, jak tu psal nekdo dole, ze slovensky drahy jsou jeste zavisly na topicich co musi za jizdy prikladat pod kotel?
Teda vim ze v polsku par parnich vlaku na pravidelnych linkach jezdi. Ale je jich na slovesku tolik ze se bez nich neda jezdit je vazne.
a nakazit další, vynikající nápad
Nemáš absolútne šajnu o ZSSK
Ten pán, nemá šajnu o železnice celkově
Senec – Bratislava je malo vytizena trat? VTF ???
Tím myslej nějaký okrajový spoj…
všechny…stačí si to precist
Půjde o všechny osobní vlaky na lince Senec – Veľký Biel – Bernolákovo – Ivanka pri Dunaji – Bratislava Vajnory – Bratislava predmestie – Bratislava Nové Mesto – Bratislava Petržalka a j
Super. 7A v Petržalce se bude využívat k odstavování mašin a ty osobáky, co vozí vzduch, nebudou zdržovat nákladní dopravu na té skvělé desítce přes výhybku č 2. Za mě dobrý.
V tej Petrzalke nebol ruch ani v dobe predCovidovej….
To je sice pěkné, ale rušňovodič, který se nahlásí na posun, bude moci posunovat hned a ne čekat 10 minut, až se přehrcá Jánošík vezoucí vzduch.
Janosikovia stoja na kolajach s nastupistami, cez ktore nechodia
nakladne supravy. 10 minut sa urcite „nemotaju“ Janosikovia v BA Petrzalka.
Posunujete v Petržalce vy nebo já? Když je tam Lucia jako výpravkyňa, tak to může být klidně i 15 minut.
A Lucia nemusi byt vzdy vypravkyňa…..
Což ovšem nejsou všechny vlaky Senec-Bratislava.
clanok je uvedeny nepresne….. nebude obsluhovany LEN usek Bratislava Nove Mesto- Bratislava UNS- Bratislava Petrzalka
Aj pri jeho „vytazenosti“ v dobe mimo corony sa nic nedeje..
Zrušená je linka S65 (Senec – Petržalka), linka S60 (Zámky – Senec – Hlavná stanica) normálne jazdí.
U nás by nás taky měli očkovat hned po členech IZS, zatím díky zrušení spousty spojů jezdíme, ale….
Co to meleš, když máš zájem tak se postav do řady. Já si nenechám dobrovolně píchnout žádnou nevyzkoušenou sračku.
Už to zkouší na seniorech, pokud přežijí ,tak se nemusíš bát.Horší bude pokud ne,co pak.
Vývoj neskončil. Pokud to u nějakého pokusného pacienta zafunguje jinak než má, ohlásí se to výrobci. Takže třeba dostaneš novější verzi.
A to se chvastali jak Mají nízký Podíl infikovaných při plošném testování.
A pak jim došly testy, takže se to opět rozjelo … prosté milý Watsone,
U průvodčích by nákaza nebo karanténa byl průšvih, ale u strojvedoucích a vlakvedoucích? Ale pořádek musí být …
Vlakvedoucí = průvodčí (alespoň v ČR to tak je)….bez nich dost vlaků nemůže jet (z důvodu dopravních úkonů – zavírání dveří atd.).
Strojvedoucí s nákazou nebo v karanténě logicky nemůže do práce = nemá kdo „řídit“ vlak
Nevidím dôvod aby zdravý ale infikovaný rušňovodič nemohol pracovať.
Ono úplně stačí, když se „volně pohybují“ ti nediagnostikovani z nás.
Jenže negativní diagnóza na COVID nemusí za 2 týdny platit. A někteří jsou nediagnostikovaní již 9 měsíců, aniž to chytili, zhruba 9 z 10 lidí nakaženo nikdy nebylo.
to že muže nakazit další lidi je dost velký důvod proč ho nechat v karanténě
Koho nakazí rušňovodič zavretý na lokomotíve, resp. v kabíne?
Šlo by to spraviť, tak ako napr. chodia do práce niektorí lekári napriek pozitívnemu testu.
fíra není celou dobu zavřený na mašiné, běžně se potkává z mnoha dalšími lidmi já se třeba potkávám z firy skoro každou směnu.
Dá sa to organizačne ošetriť tak aby mal minimum kontaktov + tam kde ich má by sa to potom riešilo FFP3 respirátorom.
V zdravotníctve to funguje.
FFP3 jen tak ve velkém počtu nenakoupíte.
Budto je zdravý,nebo infikovaný,obojí najednou snad nejde.
Infikovaný neznamená nemocný! Už si to po roce konečně zapamatujte!
12 hodin na stanovišti strojvedoucí chytne a nakašle úplně na všechno. Potom střídání na ose 5 minut a dalších 12 hodin to samé předtím negativní, teď už pozitivní kolega, ovšem může být v letech a s velmi těžkým průběhem.
A jo, chápu, aby to od strojvedoucího nechytil topič … na vlakvedoucího ve služebním voze (a naopak) by se to snad tak divoce šiřit nemuselo. I když, pravda, jak by se ten fíra dostal do práce, aniž by někoho ohrozil, pokud bydlí trochu dál od depa/nádraží, kde nastupuje.
No dovolim si hadat ze vetsina lidi co ma papiry na vlak ma papiry i na mikrobus. V nejhorsim by najali sofera autobusu v karantene co by rozvazel karantenovany firy.
Dalsi variantou by bylo nejake oznaceni. Ted se strhlo hrozne halo v mediich kvuli zlutym hvezdam. Ale kdyby to byly pasky tak by to treba proslo.
BILA PASKA = cisty
ZLUTA PASKA = karantena
Kazdy by se smel priblizovat jenom k lidem se stejnou barvou pasky.
Cervena, hneda a cerna by byly rezervovany kategorie ktere by se smely selektivne priblizovat k jinym paskam.
A narusitele bez vystrahy zastrelit!
Jeste dodam ze zastreleni by byli brani jako obet kovidu. Nebo s kovidem pokud by meli zlutou.
Dobrý pako.
Prosím prosím, mohl bych na té červené pásce mít takový jeden křížek? Dříve velice oblíbený
Jestli to měla být ironie, tak se to nepovedlo. A zrovna u tohoto tématu bych to s ironií nepřeháněl. V tomhle případě je lepší když černý humor hraje na didley bo a nemotá se do toho.
Co chlastáte?
Tak ještě jednou – vlakvedoucí = průvodčí = chodí mezi lidi. I kdyby nechodil, tak služební oddíl je většinou součástí osobního vozu s cestujícími (pokud vůbec ve vlaku služební oddíl je…). Strojvedoucí se setkává s ostatními zaměstnanci (vlakvedoucí, vozmistr, posunovač…), asi by se dalo v krizové situaci zařídit, aby se s nimi setkával co nejméně. Ale pak je tu problém, že i strojvedoucí se střídají na mašině (takže pokaždé dezinfekce?) a ve spoustě případů má strojvedoucí kabinu v osobních vozech (elektrické a motorové jednotky typu Panter, Regionova atd.). Cestu do práce a další věci s tím spojené jste už načnul… Číst vice »
Pane Vy jste fakt blb, jinak to říct nejde.. omlouvám se všem. Vlakvedoucí je průvodčí a když pominu lidi, který by ten nakažený strojvedoucí mohl dál nakazit v depu a při cestě do práce a z práce, tak dneska existují i žralok, panter, regionova atd. a tam fíra chodí na stanoviště pres cestující a tam potká několikrát denně mnohem více lidí(cestujících) než i v tom depu. Pustit nakaženého mezi cestující je opravdu inteligentní..
Ten vírus sa naozaj nešíri tak že rušňovodič prejde za 5 sekúnd cez salón pre cestujúcich. Na infekciu treba dlhší blízky kontakt (bežne sa uvádza aspoň 15 minút na menej ako meter).
Jak je vidět, tohle už lidi nechtějí chápat.