cargo

Na Slovensku musejí odříkat vlaky. Nemá je kdo řídit, personál skončil v karanténě

Elektrické jednotky Panter pro Žilinský a Trenčínský kraj. Foto: ZSSKElektrické jednotky Panter pro Žilinský a Trenčínský kraj. Foto: ZSSK

Slovenský ministr dopravy nevylučuje, že dočasně na některých tratích zastaví provoz.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) musela přistoupit k rušení plánovaných spojů kvůli nedostatku zaměstnanců. Přes čtyři stovky strojvedoucích a vlakvedoucích skončilo v pracovní neschopnosti kvůli nařízené karanténě nebo nakažením Covid-19.

Na svých stránkách to dnes uvedlo slovenské ministerstvo dopravy. K první redukci dojde zítra, ministerstvo ale nevylučuje ještě větší škrty.

„K dnešnímu dni nám chybí 235 strojvedoucích a 175 vlakvedoucích, které potřebuje ZSSK na zajištění dopravy podle platného grafikonu. Na takový výpadek musíme reagovat,“ řekl ministr dopravy a výstavby Andrej Doležal. „Připravujeme se i na možnost, že na málo využívaných tratích vlaky dočasně zrušíme,“ dodal Doležal.

Největší výpadek postihl okresy Nitra, Nové Zámky, Senec a Galanta, počty zaměstnanců v pracovní neschopnosti ale rostou i v jiných regionech.

Od zítřka dojde k dočasnému zrušení 28 vlaků. Půjde o všechny osobní vlaky na lince Senec – Veľký Biel – Bernolákovo – Ivanka pri Dunaji – Bratislava Vajnory – Bratislava predmestie – Bratislava Nové Mesto – Bratislava Petržalka a jeden ranní vlak z Nových Zámkov do Petržalky, ranní spoj z Galanty do Petržalky a večerní z Petržalky do Galanty. Dopravce vybíral pro zrušení nejméně vytížené spoje, které byly zaplněné jen z deseti procent.

ZSSK v tiskové zprávě uvedla, že by přivítala zařazení hlavních provozních profesí do druhé skupiny lidí, kteří budou očkováni proti Covid-19. Dosud je většina zaměstnanců ZSSK zařazena v poslední, 4. skupině.

Tagy dopady koronaviru na dopravu seznam slovensko Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
68 komentářů