Na Slovensko míři railjety, mají spojit Bratislavu a Curych

Railjet na cestě z Vídně do Curychu projíždí Salcburkem. Foto: ÖBBRailjet na cestě z Vídně do Curychu projíždí Salcburkem. Foto: ÖBB

Mapu dálkových železničních evropských spojů rozšíří pravděpodobně od prosince zcela nové spojení. Přímý vlak spojí poprvé v historii Bratislavu a

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Dobrý den pane Sůro,
můžete prosím dát odkaz na zdrojový web, našel jsem jen Nitrianský a Žilinský samospr.kraj. Zajímá mě Bratislavský a ten jsem nenašel 🙁
Děkuji
MP

Michal

Mám díky

Harlly

Dobrý deň moholi by ste mi povedať kde nájdem celý Návrh GVD 2018/2019

intelpetr

Vlak bude výchozí z hlavnej stanice nebo z Petržele?

Tomas

Dotaz:
Kdyby se třeba teď öbb nebo čd rozhodly přikoupit nějaké railjety / aspekt výběrového řízení vynechávám/ , bylo by to ještě možné?
Nebo formy na díly už nejsou? Nebo co je u Siemense náhradou za railjety?

poiuz

Siemens má railjet ještě pořád v nabídce…

Mirek

Četl jsem, že dodání již není možné kvůli neplnění TSI. Ví někdo něco bližšího?

a8n

Dodání současné verze už možné není. Siemens má mít na papíře upravenou verzi, údajně s čelem ve stylu Vectronu, ale tu si ještě nikdo neobjednal.

Marián Dujnič

To isté by sa dalo povedať, že Rakúsko nemá dvojkoľajné železničné spojenie so Slovenskom a to o to skôr, že z Bratislavy-Petržalky je to na ÖBB necelé dva kilometre. Za to však má tento slovenský úsek rakúsku napájaciu sústavu 15 kV 16,7 Hz. Pripravuje sa zdvojkoľajnenie a historická trať z Viedne cez Marchegg do Devínskej Novej Vsi sa elektrifikuje. Frekvencia spojení na oboch tratiach je bohatá. Bratislava a Viedeň sú dve hlavné mestá v Európe, ktoré delí nakratšia vzdialenosť.

Vojta

„Bratislava a Viedeň sú dve hlavné mestá v Európe, ktoré delí nakratšia vzdialenosť.“ To jsem slyšel už několikrát a samozřejmě to není pravda 🙂 (ale uznávám, že s ohledem na zbytek příspěvku to není důležité)

Matěj Vondřička

Když to „samozřejmě není pravda“, můžete napsat, jaká jsou tedy ta ještě bližší?

To

Vatikán – Řím?)))

Vojta

Přesně tak: Vatikán – Řím. Mimochodem tam myslím je taky pouze jednokolejné spojeni

Vojta

…tak koukám, že i tam je dvojkolejné, byť ta rozdvojující výhybka je na italské straně dost těsně před hranicí.

To

Ostuda je, že Bratislava nemá ani jedno dvoukolejné elektrifikované spojení s Vídní. Zřejmě Bratislava vzhlíží k západu asi se stejnou intenzitou jako my – do Německa (nejdelší společná státní hranice, nejdůležitější obchodní partner, tranzitní země dále na západ atd.) máme pouze jednu dvoukolejnou trať, která e zároveň jedinou elektrifikovanou…

Jis

To není tak úplně pravda. V obou případech je problém způsoben z velké části nezájmem „nejdůležitějšího obchodního partnera“. Domažlice dlouhou dobu v SP nevycházely dvoukolejné právě proto, že Němec se k žádné velké rekonstrukci na bavorské straně neměl.
Taktéž není tak úplně vinou Slováků, že přes Marchegg nejsou dráty. (na rakouské straně chybí cca 35 km drátů, na slovenské 1 km)
Samozřejmě z pohledu osobky je škoda, že mezi Petržalkou a hl.st. se jede nějakých 18 km kolem Blavy nebo že „električka“ končí ve Wolfsthalu.

železničář v důchodu

Jis:
Mezi bratislavskou „hlavnou stanicou“ a žst. Bratislava-Petržalka jezdí v docela solidních intervalech autobusová linka MHD č. 93 (jízdní doba 10 minut), do Wolfsthalu se lze dostat přeshraniční autobusovou linkou MHD č. 901 (jezdí až do Hainburg/Donau) od Mostu SNP za 12 minut a 1.50 € denně téměř každou hodinu – ano, není to přímé železniční spojení, ale je to relativně levné (určitě levnější, než by byl tarif NRT) a zejména pro Bratislavany snadno využitelné.

Jakub

Ten NRT tarif státní dopravci používat musejí, nebo chtějí?

Gogo

Státní dopravci tarif NRT v podstatě použít musí protože za svůj tarif můžou prodávat jen po státní hranici.

železničář v důchodu

Jakub + Gogo:
Mohou se ovšem dvoustranně (nebo i vícestranně) vzájemně dohodnout na poskytování slev z NRT, například slev relačních.
V „západní“ Evropě používání NRT nedělá velké problémy, protože vnitrostátní jízdné se od NRT příliš neliší – u nás je ovšem vnitrostátní jízdné mnohem levnější, tak je z našeho pohledu NRT příliš drahý.