Dopravci Železnice

Na Slovensko míři railjety, mají spojit Bratislavu a Curych

Railjet na cestě z Vídně do Curychu projíždí Salcburkem. Foto: ÖBB
Railjet na cestě z Vídně do Curychu projíždí Salcburkem. Foto: ÖBB

Mapu dálkových železničních evropských spojů rozšíří pravděpodobně od prosince zcela nové spojení. Přímý vlak spojí poprvé v historii Bratislavu a švýcarský Curych. Plány na nové spojení, které se objevilo v návrhu jízdního řádu na Slovensku, potvrdil slovenský dopravce ZSSK.

Nové spojení má vyjíždět v 6.10 z Bratislavy, opačným směrem přijíždí ve 21.51. Vlak pojede do Rakouska přes Petržalku a Kittsee, v Curychu by měl být vlak kolem třetí hodiny odpoledne. Dosud je takové spojení možné s přestupem ve Vídni.

„Můžeme potvrdil, že s partnerskými organizacem ÖBB a SBB připravuje spuštění přímého spojení z Bratislavy hlavnej stanice do Curychu. Vlak bude veden jednotkou railjet, která je nyní v procesu schvalování pro tratě ŽSR,“ řekl mluvčí ZSSK Tomáš Kováč. Dopravce věří, že nový spoj rozjede už s novým jízdním řádem.

ÖBB už s railjety provozují linku z Budapešti do Curychu přes Víden, prodloužení jednoho páru vlaků do Bratislavy je tak logickým pokračováním expanze rakouského dopravce.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Michal
Host
Michal

Dobrý den pane Sůro,
můžete prosím dát odkaz na zdrojový web, našel jsem jen Nitrianský a Žilinský samospr.kraj. Zajímá mě Bratislavský a ten jsem nenašel 🙁
Děkuji
MP

Michal
Host
Michal

Mám díky

Harlly
Host
Harlly

Dobrý deň moholi by ste mi povedať kde nájdem celý Návrh GVD 2018/2019

intelpetr
Host
intelpetr

Vlak bude výchozí z hlavnej stanice nebo z Petržele?

Tomas
Host
Tomas

Dotaz:
Kdyby se třeba teď öbb nebo čd rozhodly přikoupit nějaké railjety / aspekt výběrového řízení vynechávám/ , bylo by to ještě možné?
Nebo formy na díly už nejsou? Nebo co je u Siemense náhradou za railjety?

poiuz
Host
poiuz

Siemens má railjet ještě pořád v nabídce…

Mirek
Host
Mirek

Četl jsem, že dodání již není možné kvůli neplnění TSI. Ví někdo něco bližšího?

a8n
Host
a8n

Dodání současné verze už možné není. Siemens má mít na papíře upravenou verzi, údajně s čelem ve stylu Vectronu, ale tu si ještě nikdo neobjednal.

Marián Dujnič
Host
Marián Dujnič

To isté by sa dalo povedať, že Rakúsko nemá dvojkoľajné železničné spojenie so Slovenskom a to o to skôr, že z Bratislavy-Petržalky je to na ÖBB necelé dva kilometre. Za to však má tento slovenský úsek rakúsku napájaciu sústavu 15 kV 16,7 Hz. Pripravuje sa zdvojkoľajnenie a historická trať z Viedne cez Marchegg do Devínskej Novej Vsi sa elektrifikuje. Frekvencia spojení na oboch tratiach je bohatá. Bratislava a Viedeň sú dve hlavné mestá v Európe, ktoré delí nakratšia vzdialenosť.

Vojta
Host
Vojta

„Bratislava a Viedeň sú dve hlavné mestá v Európe, ktoré delí nakratšia vzdialenosť.“ To jsem slyšel už několikrát a samozřejmě to není pravda 🙂 (ale uznávám, že s ohledem na zbytek příspěvku to není důležité)

Matěj Vondřička
Host
Matěj Vondřička

Když to „samozřejmě není pravda“, můžete napsat, jaká jsou tedy ta ještě bližší?

To
Host
To

Vatikán – Řím?)))

Vojta
Host
Vojta

Přesně tak: Vatikán – Řím. Mimochodem tam myslím je taky pouze jednokolejné spojeni

Vojta
Host
Vojta

…tak koukám, že i tam je dvojkolejné, byť ta rozdvojující výhybka je na italské straně dost těsně před hranicí.

To
Host
To

Ostuda je, že Bratislava nemá ani jedno dvoukolejné elektrifikované spojení s Vídní. Zřejmě Bratislava vzhlíží k západu asi se stejnou intenzitou jako my – do Německa (nejdelší společná státní hranice, nejdůležitější obchodní partner, tranzitní země dále na západ atd.) máme pouze jednu dvoukolejnou trať, která e zároveň jedinou elektrifikovanou…

Jis
Host
Jis

To není tak úplně pravda. V obou případech je problém způsoben z velké části nezájmem „nejdůležitějšího obchodního partnera“. Domažlice dlouhou dobu v SP nevycházely dvoukolejné právě proto, že Němec se k žádné velké rekonstrukci na bavorské straně neměl.
Taktéž není tak úplně vinou Slováků, že přes Marchegg nejsou dráty. (na rakouské straně chybí cca 35 km drátů, na slovenské 1 km)
Samozřejmě z pohledu osobky je škoda, že mezi Petržalkou a hl.st. se jede nějakých 18 km kolem Blavy nebo že „električka“ končí ve Wolfsthalu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jis:
Mezi bratislavskou „hlavnou stanicou“ a žst. Bratislava-Petržalka jezdí v docela solidních intervalech autobusová linka MHD č. 93 (jízdní doba 10 minut), do Wolfsthalu se lze dostat přeshraniční autobusovou linkou MHD č. 901 (jezdí až do Hainburg/Donau) od Mostu SNP za 12 minut a 1.50 € denně téměř každou hodinu – ano, není to přímé železniční spojení, ale je to relativně levné (určitě levnější, než by byl tarif NRT) a zejména pro Bratislavany snadno využitelné.

Jakub
Host
Jakub

Ten NRT tarif státní dopravci používat musejí, nebo chtějí?

Gogo
Host
Gogo

Státní dopravci tarif NRT v podstatě použít musí protože za svůj tarif můžou prodávat jen po státní hranici.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jakub + Gogo:
Mohou se ovšem dvoustranně (nebo i vícestranně) vzájemně dohodnout na poskytování slev z NRT, například slev relačních.
V „západní“ Evropě používání NRT nedělá velké problémy, protože vnitrostátní jízdné se od NRT příliš neliší – u nás je ovšem vnitrostátní jízdné mnohem levnější, tak je z našeho pohledu NRT příliš drahý.

Partneři



CSCARGO
RSD