Na šlapanické trati začala rekonstrukce, přinese sérii výluk
Rekonstrukce důležité železniční spojky z Brna-Slatiny přes Šlapanice do Blažovic nabrala na intenzitě. A přinesla první výluku, která potrvá od
Rekonstrukce důležité železniční spojky z Brna-Slatiny přes Šlapanice do Blažovic nabrala na intenzitě. A přinesla první výluku, která potrvá od 9. do 26. března. „Během této doby připravíme objízdné trasy uvnitř stanice Šlapanice pro obsluhu nástupiště u staniční koleje číslo jedna tak, aby byl dopad našich prací na osobní dopravu co nejmenší,“ uvedl Jan Parchanski ze společnosti Swietelsky Rail CZ. Ta stavbu za 415 milionů korun bez DPH realizuje ve sdružení s brněnskou firmou Sežev-Reko. Po dokončení prací v březnu 2019 se traťová rychlost zvýší ze současných 80 kilometrů v hodině na 115 kilometrů v hodině.
Stavbu budou provázet i další výluky. Ta nejdelší potrvá od 16. dubna do 23. července, kdy bude ve stanici Šlapanice dokončeno nové boční nástupiště. Obnova tratě zahrnuje železniční svršek i spodek, mosty, trakční vedení a zabezpečovací zařízení. Vznikne také nová zastávka ve Šlapanicích, která má místním výrazně zlepšit dostupnost do centra Brna. Po trati jezdí vedle osobních i spěšné vlaky do Uherského Hradiště a Vlárského průsmyku.
Pro Swietelsky Rail jde o první samostatnou zakázku na Moravě, dosud zde firma působila jen v roli subdodavatele. Společnost je součástí rakouského koncernu Swietelsky Baugesellschaft, což je lídr železničního stavitelství v Evropě. Mateřský koncern zapůjčí počátkem příštího roku pro broušení nově položených kolejí šlapanické tratě speciální stroj Speno.